1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532583 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Paddan säger att Telia 2000 funkar fint, fast detta sagt med tanke på att jag saknar riktiga resurser för att ens komma på tanken att ladda hem låtar och dylikt från nätet.

Frisco: Apropå ingenting så käkade jag trerätters lunch på ditt ställe idag. Väldigt gott, crabcake med en massa kräftinläggningar till förrätt, lagom rosa filet mignon med onyttiga tillbehör till huvudrätt och en gigantisk cheesecake till efterrätt som jag mest bara tittade på. Nedsköljt med tunnt californskt vin och lika tunnt kaffe. Säkert snordyrt men jag betalade inte.

Jag måste säga att du fått till stället fint. Det kan inte vara Mamma Mia som är förebilden va?

El Maco: Sjyst ställe och nu blev jag hungrig, undra om man inte ska slinka ner till Statoil och köpa sig en slemkorv innan Sienfeld.

El Maco: Verkar varit ett trevligt ställe. Vackert namn.

Poffa:

Själv tycker jag mitt nätverksuttag för 157:-/månaden funkar bra, 10Mbit, 100Mbit inom Norrnods DMZ.

Salle & Poffa:

Tack för tipsen! Jag får fundera vidare utifrån det ni sagt. Vad gäller fiber och Vintergatan så - nej, jag bor på fel sida av gatujäveln. =(

2 minuter till matcherna i Xperteleven. Spännande.

Frisco: Förövrigt så vill jag bara inflika att de där Smedsböle verkar vara ett jäkla sopgäng i Xperteleven...

Paddan:

Jaja, morska efter att ha vunnit en match. Kul för er. Vi vet ju alla vem som vann säsong 1 och vilka som kommer vinna säsong 2. Njut så länge du kan.

Paddan: Imponerande av Wildehjärnorna med en bakfull coach att vinna mot Smedsböle med en annandagsreafirande coach.

Frisco: Etanolångorna och metangasen låg tät över stadion, kan nog ha gjort sitt till. Eller så var det helt enkelt så att jag bara var totalt överlägsen.

Paddan: Det sistnämnde stämmer till 100%. Troligen det andra också.

Bästa målvakterna någonsin i elitserien (ljuger statistik?):

Rk Player Country GP GPI MIP SOG GA GAA SVS SVS% SO SO%
1 ZAJKOWSKI, Mikael SWE 48 8 397:12 198 12 1,81 186 93,94 0 0,00
2 GERBER, Martin SUI 71 64 3927:55 1690 125 1,91 1565 92,60 7 10,94
3 HIRSCH, Corey CAN 30 12 676:25 300 22 1,95 278 92,67 1 8,33
4 NORRENA, Fredrik FIN 176 102 6117:31 2750 204 2,00 2546 92,58 15 14,71
5 TURCO, Marty CAN 6 6 356:38 176 12 2,02 164 93,18 1 16,67
6 LUNDQVIST, Henrik SWE 223 157 9357:16 4460 320 2,05 4140 92,83 23 14,65
7 TELLQVIST, Mikael SWE 181 105 6377:45 2574 232 2,18 2342 90,99 11 10,48
8 ROUSSON, Boris CAN 55 54 3223:45 1403 121 2,25 1282 91,38 4 7,41
9 WALLINHEIMO, Sinuhe FIN 124 111 6603:18 2691 254 2,31 2437 90,56 8 7,21
10 KIPRUSOFF, Miikka FIN 126 120 7064:20 3239 282 2,40 2957 91,29 7 5,83

Frisco: Jag tycker det är dåligt att inte komma upp till 97% i alla fall. Jag menar, tre skott av hundra måsta man väl ta.

Frisco: Statistik ljuger aldrig vet du väl. Men däremot kan man ju bevusa vad som helst med hjälp av statistik beroende på hur man vinklar det. Zajkowski har ju gjort ett strålande jobb dom matcherna han stått inget snack om det men han får nog stå ett gäng till innan han skall med på en sådanhär lista :)

...så kändes den här teckningen ganska intressant. Eller så tyckte jag i varje fall.

Så har man tydligen tagit fram nya souvenirer för supportrar till LHF och BIF, som gärna vill visa vilket lag de håller på men som samtidigt vill vara lite anonyma.

Paddan: Här har du lite Ludvikahistoria.

www.badanka.com/upload/uploaded/svttext.JPG

Shit, vad det blåser i Stockholm nu - fick ju hålla i hatten när jag gick ut nyss. Och balkongmöblerna åker omkring som MoDo-backar...

westerlind: Ja, som Brynäs stenstoder vill man ju inte ha Modobackar. Fast det fungerar ju bra på utemöbler.

westerlind: Vad sjutton gör balkongmöblerna på testcykeln?

Paddan: Hmm, låt mig gissa: Blåser det i Bäpa också?

westerlind:

Jag var i Bäpa idag. Det regnade. Jävla håla.

westerlind: Nepp, här är vi så snåla så här har vi inte ens snålblåst.

knaskamilla: Bäpa? Där har jag aldrig varit. Dit måste jag åka.

Dragan 2k:

Du har inte missat något. Alla i Bäpa är ligister (förutom gulle-Albin och hans föräldrar och kanske Padd...nä, inte han, förresten). Jag har varit i Bäpa tillräckligt många gånger för att det ska jämna ut sig att du aldrig varit där, skulle jag tro.

knaskamilla: Nänä, nu har du missuppfattat det där. Jag är inte fullfjädrad ligist ännu, däremot har jag liggister, det är en himla skillnad

Dragan 2k:
Jag var i Bäpa i torsdags och köpte passionsfruktsläsk på Nordhallen. Fast de har tagit bort skylten de stollarna, så därför är det svårare att hitta dit nuförtiden. När jag frågade varför så sa de att de hette "ICA Supermarket" istället. "Jamen", sa jag: "i Stockholm har alla tagit tillbaka sina riktiga namn igen eftersom det blev helt förvirrande när alla hette likadant".

Då sa expediterna: "Haha, det är i Stockholm det, här finns det bara en butik - och till Stockholm åker man inte om man inte måste."

Det här tyckte jag var smått humoristiskt:
"– Eftersom Isstadion är en gammal hall som byggdes 1969 är det så klart mycket svårt att bedöma hur mycket storm taket klarar av. Jag ville i alla fall inte riskera människors liv, säger Ekholm.
När ishallen var på väg att utrymmas konstaterade Paul Bjarnevik på Parat Bygg i Malmö:
– Taket är så konstruerat att det ska röra på sig vid starka vindar. Jag anser att det inte kunde hända något. I så fall är det farligare att vara utomhus.
Göran Ekholm svarar med skärpt stämma:
– Det är djäkligt lätt att leka expert och påstå att inget kan hända. Eftersom vi pratar om en gammal ishall är det mycket svårt att veta hur mycket storm taket tål efter alla år. Som ansvarig känner jag att mitt beslut tillsammans med domaren var helt rätt."

Ooh...inget livar upp hockeyn så som lite hallhållbarhetsbråk!

;)

Vet egentligen inte vad jag ska säga, kolla länken o dra egna slutsatser.

AM: Jag kommer inte på någon bra slutsats, så då drar jag till med att det handlar om att SVT 2 ikväll visar del 1 av 2 av julavsnitten från serien The Office. Väldigt sevärt.

Paddan: Själv ska man spela Poker på Expekt.com om några minuter.Bara hoppas att det går bäätre än sist.Då tog det väl si så där fem minuter innan jag var utslagen.

Portello & Paddan: Online Poker och Engelsk Humor i alla ära men det är ju NFL på Viasat.

Salle: Fotboll med händerna?

Frisco: Precis!  TV3 (PA Gullö) förklarade namnet en gång i historien.
Det är ursprungligen en variant av rugby & soccer där man mestadels passade med fötterna och sprang med bollen i famnen. Sedan (lus)läste nån reglerna och insåg att man fick passa bollen med händerna. Det gav en ny dimension til spelet och skrevs in som tillåtet men bara en framåtpassning per spel (bakåtpassningar är obegränsat). Och på den vägen utvecklades det till dagens spel.

Salle:

Äh. Jag rekommenderar Gaelic Football. Lustigare sport har jag aldrig sett, tror jag. Några irländska tjejers kommentar om den senaste finalen i sporten: "Det var en skitbra match. Två av spelarna bröt benet."

NuMo - Dawidovski 100-0

I övrigt: God morgon

Frisco: Mumin-Tomaz Dawidovski 100-101

I övrigt: Nära att våra kära grannar tog en 3a i Götet...

Dawidovski: Våra kära grannar. Ja du får väl kalla dem vad du vill men blanda inte in mitt namn i sammanhanget.

Dawidovski:

Var väl närmre att trean tilldelades Frölunda om du frågar mig, Frölunda dominerade de avslutande 40 minutrarna bortsett från utvisningarna i slutet. I förlängningen satt man och hoppades att inget lag skulle göra mål, en mållös förlängning är ju en vunnen poäng åt alla andra lag...

scim: Ska jag va ärlig så såg jag inte hela matchen, bara sista 10... du har nog rätt;)

Att diskutera och debattera en match som man inte sett är som att recensera en film som man inte sett.

För övrigt undrar jag om den tysken Seidelmann eller vad han hette är samma man som spelade för tyskarna i World Cup och var deras bästa back?

Dragan 2k: Han heter Dennis Seidenberg... och JA, det är samma man som var så bra för tyskarna...

Dawidovski:

Kan du inte återgå till att skriva miljarder inlägg i TIK-boken i stället? Jag tror de saknar dig. Ett annat alternativ är att leta dig till VF-boken. Där har du väl inte skrivit alls än, va?

Dragan 2k: Jovisst, men jag såg ju sista 10, plus att jag lyssnade på radio lite på jobbet! hah konstigt... jag kommer inte ihåg att jag diskuterade med dig: Dragan 2k?

Dawidovski: Oj. Behövde man tillstånd att debattera med dig? Vem som helst får tycka till.

knaskamilla: Är du främlingsfientlig eller? Nope, jag skriver där jag känner för det! om dom saknar mig, ja det får du fråga TIKarna om... Nej, tror inte jag skrivit en rad på VF boken än... det beror mer på att FBK inte mött FRÖ än medans jag varit medlem här. (tror jag iaf:) PS: Jag tror inte nån här på HS skrivit miljarder inlägg än? jag kan ju ha fel... den här knasiga kanske skrivit så många?

Dragan 2k: Hmm ingen dum idé det där att skaffa tillstånd för att få prata med MIG. Jag undrar om jag måste göra det själv också, fast egentligen inte, eftersom jag redan gör det nu.

audiblegiraffe:

Haha. Och trippelt upp, dessutom!

audiblegiraffe: Haha. Jag märker att även du insett att de vettigaste svaren får man av sig själv.

« · 475159 · »