1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532841 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:

Det finns väl olika sätt att bli klassisk på? 

knaskamilla:

Allt för att förtydliga...

Lumber Jack: Jag har hört skvallras om att "H Höger" kommer att byta namn till sektion Överskottsbolaget i den nya arenan.

Paddan:

Du har hört fel. H Höger kommer naturligtvis att hyllas såsom H Höger hyllas bör, och därför hissas upp i taket i Kempehallen. Ingen sektion kommer därefter att få heta H Höger.

knaskamilla: Låt skylten vara kvar där den är. Så kan ni vallfärda till Kempis nån gång per år för att minnas er imaginära storhetstid.

Salle:

Nja. Frågan är om inte skylten följer med sektionen upp i taket... Den har ju liksom redan sett världen.

knaskamilla: Vad originellt, en barnstol utrustad med en färddator med talfel.

Poffa:

Med tanke på att jag gav honom en diskett igår så är frågan nu, kommer polisen ringa mig och ställa en massa frågor? :-)

Läste kung Kyösti håller på fortfarande ..spelar nu i Tierp..hadde varit kul om våra gamla MODO spelare varvat ner i våra små klubbar..typ Jansson i Ösk .. tänk er Verner i Svedjeholmen he he ..

Gusse:

Vad har du emot ÖSK egentligen?

kärran:
sollefteå fick med sig 31000kr hem. bara så att du vet...

Poffa: he he förstår vad du menar...men min tanke var i goda meningar..

ria-ra:

Billigt inträde för de 10 000 som satt på läktaren - bara en dryg krona. Det kan kanske förklara hur de fick dit så mycket folk?

knaskamilla:
det var inte inträdet. det var summan av fickplundrandet å det man fann under läktaren.

knaskamilla: Med tanke på hur många som hoppar av SHG så borde väl snart Timander också bli landslagsaktuell. Tänk vilken trevlig formation med Ante och Timmy som backpar.

Poffa: [...Micke Persbrandt. Han och Sissela Kyle åkte med samma flyg som mig från Trollhättan]

Hade de varit i Trollywood kanske?
www.filmivast.se/

Frisco:

GULD TILL ANJA!!!

Poffa: Härligt!!!

Poffa: www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,600254,00.html

Undrar vem den kvinnliga skådespelarkollegan är?

Det ryktas också att de hittat fingeravtryck på en 1.44

"Nej då, jag gör som Poffa och tjyvstartar i december!"

Fettisdagen är i februari och om man äter en semla i december och sen en i februari, så blir det ju ändå årets första...?! Eller?! =)

Frisco: Om man vill ha reda på information som tidningarna inte alla gånger skriver ut så kan jag rekommendera nedanstående sida.

Där finns information om vem som körde bussen in i en viss ishall. Finns också info om en viss världsstjärna som var anhållen för brott men har väl senare friats.

Martin S: Kan tipsa om denna också, fast i bland så spårar det ur värre än HS ;-)

Lumber Jack:

Att det är du som gjort omröstningen är ju stenklart. Men varför har du med direkt felaktiga alternativ? Att påstå att jag tjyvstartar i december är ju som om Brynäsarna skulle rösta om huruvida de kommer klara KS och ha med alternativet "Självklart!".

Poffa: Hmm, Fettis-dagen... enligt de som vet så var det idag studentsportardag på Umeå Universitet. Jäklar vad jag sportat...

Paddan: Funkar åfissijälla, eller är det bara min burkjävel som dragit på sig någon skit?

Lumber Jack:

Åffissijälla är fetnere, skulle man kunna säga.

Poffa: Nu ska vi inte gå till ytterligheter. Att Brynäs skulle klara KS är lika orimligt som att se en nykter Sollefteåbo på en lördagsmatch. Semlor kan dock slinka ned under tillfällig sinnesförvirring...

Poffa: Säkert den nya flådiga bannern med Aucoin, Macke och Hinote som stulit all serverkraft.
Ungefär som Adobe Acrobat funkar för min dator. Det är ett evighetsjobb för datorn att försöka öppna ett PDF-dokument.

Paddan: Här bråkar ni om Semlor och blandar in Brynäs och KS. Vi är kvar i ES nästa säsong också och ni har fortfarande ett SM guld bara.

Det är Fakta det!

65selander: Vi får inga SM-guld så länge Brynäs är kvar i ES, det har vi läst oss. Dra dina egna slutsatser. ;o)

Gusse:

Svedjeholmen, Wernblom, whatever - huvudsaken är att die alpbrudern Conny und Tommy kommt nach (schwedische) Husum zurück. Herzlich willkommen nach Pub Björnen.

Nalle Sjuh: Ok. Jag raderar inte inlägget eftersom jag inte förstår det.

65selander:

Den juridiska personen som grenat ut sig i MoDo Hockeyklubb har faktiskt två [i]världsmästare[/i] i längdskidåkning. En sport för sega, uthålliga män - kanske vore något för Br...ähh - elakt.

I övrigt så ryser jag faktiskt litegrann över ett scenario där antalet mästerskapsflaggor en ödesmättad septemberdag, någon gång i framtiden, faktiskt fördubblas och ger mig (och två-tre generationer till) en möjlighet att faktiskt ha något konkret att peka på när vi säger att det var bättre förr.

Nej, då lever jag hellre i ett nyktert tvivel - kvartsfinalförlust, allmän meningslöshet och nya påskrifter för ett år av "Drop the puck"-generationen. Du har nog analyserat helt rätt.

NuMo:

Tack för lite inläggsstafettande i alla fall. Jag hälsade två känslomässigt knutna spelare tillbaka till ett lag de hade någon koppling till.

Sen tänkte jag börja på ett stycke till här, bara för att skapa en illusion av innehåll - men det får nog vara.

Nalle Sjuh: OTROOOLIGT! Jag och knas satt och spekulerade ihur låååångt och hur svåra ord du skulle hitta på och så ser vi det där pytteödmjukakortalätta inlägget.

NuMo:

Det blir så när man ska googla fram uppgifter åt folk och sedan märker att de redan googlat fram dem själva. Man känner sig bara tom, liksom.

Sen känns tråden så skönt kravlös också.

NuMo:

Jag vill bara påpeka att jag aldrig trodde att inlägget skulle vara särskilt långt.

Nalle Sjuh: Du har rätt. Som tråd betraktad så går den nog uppriven från Lund till Umeå, fast det är många färger. Det syns inte i mörkret iofs.

knaskamilla: Jo, knappast särskilt svårt, för din del. Det hela är relativt. Det är jag som tycker saker och ting är kort, men svårt.

Det är inte bara fettisdagen idag, det är även kinesiska nyårsaftonen. Det senare märker jag mer av än det förra.

NuMo:

På tal om vägsalt så har jag fått höra att Kaberle inte ens är och tränar i Kempis nuförtiden. Snacka om att banderollen på väggen sitter där i onödan!

knaskamilla: Hur tränar han dock, på tal om vägsalt? Löpning längst Sidensjövägen?

El Maco: Jag var bestämd med att jag skulle göre Hetvägg på jobbet idag, men det blev så nedröstat att jag blev tvungen att töräta med en kopp kaffe. Inte det sätt jag vill ha Fetteisdagen.

NuMo:

Ryktas om att han tränar med något landslag av något slag. Tror inte han löper längs Sidensjövägen - jag körde då iaf där ikväll utan att se någon Kaberle.

knaskamilla: Du har naturligtvis rätt. Han är med i ett landslag. Säger så här: Tänkte inte på det.

Skönt att övriga modoiter får vila i alla fall, utom Weinis då, som behöver bättra på sitt skytte igen. Har han glömt att blunda med ett öga nu igen. det hade ju rättat till sig sen olyckan, men men nu ser det misstänkt ut.

NuMo:

Det är okej att missa att tänka på sådana saker i din ålder. Du är förlåten. Frågan är förresten om inte Weinis skulle ha mått bra av att vila han också? Jag tycker som TIKarna - vi skulle ha skickat hela Timrå i stället för att ta spelare från olika lag.

Tänkte lägga ut någon fin bild också, när jag ändå är i farten. Orkade inte leta så länge, så det blir en inte så fin bild...

Det finns olika sätt att hylla folk och händelser. Se så fina flaggor Frölunda har i sitt tak:

(Gonatt.)

knaskamilla:

Har du en Canon digitalkamera så borde du börja använda den löpande gubben lite oftare. Eller så borde du gå och lägga dig tidigare, folk säger (ej självupplevt) att man blir stadigare på handen då. Fina flaggor annars, säkerligen.

Välmenande Nalle, zZzigning off.

knaskamilla:

Flaggan längst till vänster liknar mest någonting som Friscos arbetsområde gjort på roliga timmen, eller nåt. Röd flagga med vitt och grönt kludd på. Vad hyllar den förresten? Ungdomssektionen?

Lumber Jack: Sportkorv med bröd verkar populärt. Efterrätten kan vänta.

www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,600326,00.html

Poffa:

Jag vet faktiskt inte riktigt. Har inte klarat av att klura ut vad det är den egentligen hyllar än. Kanske Dragan kan hjälpa?

« · 503529 · »