1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532853 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:
jahaja!!! man räknas inte längre som sollefteåbo...

(om du ska svara på detta så var SNÄLL, jag har en föraning om vad du kan tänkas skriva.)

Lumber Jack:

Nej, nej. Svara och var dum. Ria-ra:s lilla parantes väckte mångas nyfikenhet...;-)

Poffa:
svarar han inte snällt kan han få gå till kempis på lördagar.

ria-ra:

Ähh, ni börjar ju få in vanan på att åka buss.

Poffa:
ja en liten å en stor. en jag kör å en jag åker i onödan i. enligt vissa av mina vänner åker man stor buss i onödan om man är nykter.

ria-ra: Du är Ramselebo, och hur ni försöker förgöra ert ursprung förblir ni alltid Ramselebor. Det lönar inte ens att emigrera, ni är märkta för livet...

Lumber Jack:
ja men jag är ju född i bromma ju. då kan man inte säga att man är en äkta ramselebo.

ria-ra: Det har inget med födsel att göra, bara ohejdad vana. Annars hade jag skrivit Ramselefödd och inte Ramselebo.

Lumber Jack:
jag får väl känna mej stolt för mitt ursprung då.
kanske nästa hockeystjärna kommer från ramsele. jag tänker på molinder. han blev ju uttagen till landslaget nu. heja RIK!

ria-ra: Med andra ord, Molinder är ett undantag som bekräftar regeln!

Lumber Jack:
har du bra sulor på skorna?

ria-ra: Bussvänliga.

...har ni sett att Timander vann drygt 82 000 på Stryktipset? Hurra! Låt oss fördela pengarna på folk som har ont om dem! (Han lyfter väl lön i MoDo nu, va?)

knaskamilla:

Själv vann man 42 spänn och då var man tvungen att dela med brorsan.

knaskamilla:
timander har också bott i ramsele...

ria-ra:

Jo, det märks på hans spel.

Poffa:
landslagsklass!

ria-ra:

Ett L för mycket. Landslagskass, skulle det stå.

Poffa:
L

Poffa: Kom på och lova nånting angående Timander vetja.

Frisco:

Apropå Timander så såg jag honom gå in på Lundbergs Café för ungefär en timme sen. Han får nog gratis semlor där. Världen är rättvis.

knaskamilla: Om du går in där och köper en semla så lovar jag att betala den sen. Jobbigt att vara en sån globetrotter som dig och aldrig ha pengar till semla.

Frisco:

Äsch då, jag tycker inte ens att semlor är särskilt gott. Jag tänkte mer på typ alla stackars arbetslösa jävlar som inte har råd att köpa semlor och inte är gifta med folk som jobbar på café. (Men hjärtligt tack för erbjudandet!)

Frisco:

Visst, kan jag lova något. Här skall du få någonting riktigt Wild and Crazy:

Oavsett hur bra (eller dålig) Timander än är under resterande av säsongen, så kommer jag INTE skära av mig testiklarna med rakblad. Inte skära av dem med någonting annat heller, för den delen.

knaskamilla:
mamma lärde mig att avundsjuka är fult. glömde din mamma det?

ria-ra:

Nä. Fast min pappa har lärt mig att saker aldrig är rättvisa.

knaskamilla: Jag har annars hört: Man får vad man förtjänar.

knaskamilla:

Om Dragan inte har bubblat dig redan så är det mästerskapsflaggan från 2003 som trycket spruckit upp på, och delvis ramlat av. Men det såg nästan ut som lustiga små gubbar och någon intern Frölunda-myt man inte alls hade koll på, det måste jag medge.

Nalle Sjuh:
Tack för lösningen på flaggmysteriet. Varför byter de inte ut den? Den första tanken som slog mig var att till vänster ser man en vit hand hållandes en grön telefonlur som hänger ner från handen, och till höger ser vi ett par schackpjäser, bland annat en vit häst. :)

Petey21:

Man kan verkligen fråga sig varför de inte byter ut den. Det där är ju inte särskilt snyggt, liksom... Jag gissar på att de är lata.

knaskamilla: Kommer ihåg vad drygt det var när de skulle upp med alla de andra flaggorna. Tog en kvart innan matchen kom igång.

Frisco:

Ja, det var faktiskt riktigt långtråkigt. Fast man kan ju tänka att de skulle kunna byta ut den där under lite stillsammare former (typ när det inte är match).

knaskamilla: Har de inte valt lite fel bilder till Authority, Smartness och Power i bannern på modohockey.se? Det skulle väl ha varit Timander, Jocke och Green på bannern istället för Aucoin, Macke och Hinote...

Paddan: Jag svarar väl här i stället för Knas då. 1p TILL MIG.

NuMo: Här är det fortfarande askonsdag och alla katoliker på kontoret går med sot i pannan. Fascinerande. Jag höll på att säga till en tant i tunnelbanan att hon var alldeles smutsig, sedan såg jag fler.

Det är även kinesiska nyårsafton. Lite kul för er att vi går in i Modos år! Grattis!

El Maco: Enligt mig så går vi alltid in i Modos år, men vad hjälper det.

El Maco: Modos år? Äh, det är ju Härenstam som var det djuret.

Nalle Sjuh: ...så ser jag att elitsatsningen fortsätter i björkarnas stad...

Frisco:

1921-02-09-1922-01-28 = Tupp

Vi får helt enkelt leva med det och de egenskaper det medför. Härenstams problem var väl att han var tillförordnad tupp, medan vi är den äkta varan och inte behöver tjära till fjädrarna.

F.ö. så passar vi tydligen bäst ihop med Drakar (TIKar) och Råttor (Brynäs), och det mest kusliga i dagens elitserie är väl apan (Färjestad) som är "bra på att göra affärer" och är "kvick, intensiv och opålitlig".

Lumber Jack:

Sedan 1970, jag tror att grundfelet är så enkelt som att folk håller på MoDo. Och med folk avses då folk födda 1987 och senare som drar med sina muttrande fädrer på hockeybussar söderut.

Det här fick mig annars att tänka på det där med arenanamnet som inte säljs i Övik, SkyCom hade en årsomsättning på 1,3 miljoner 2003 - i värsta fall får väl Häggström knalla över till Platinom för en sista minuten-deal så har man återigen överpresterat gentemot Huvudstaden.

Nalle Sjuh: Fortfarande impionerad av Thorssons (Allan Edwall) enormt duktiga arbete att få ihop Cederqvists (Härenstam) kvinnoträffar.

Emma no15: "De är inte delgivna någon misstanke, säger Tomas Granlund till aftonbladet.se."

Varför var det då så bråttom att kalla in dom på förhör? Om de "bara" är vittnen för något som har hänt så kan det väl knappast vara en fråga om tre timmar? Dvs varför spelade de inte matchen mot Tjeckien om de bara var vittnen?

Martin S: Det har jag oxå funderat på. Såna där saker brukar ju kunna dra ut på tiden ganska mycket, men nu verkar det vara väldigt bråttom...

Zäta missade sin straff, Modin missade sin straff. Heja Timrå.

Emma no15: Och #13 gjorde mål. Ingen är förvånad.

Weinis kan!

Emma no15: Om jag inte såg alldeles galet så verkade Balastik ha influerats av Conny, dock var Balastik inte lika lyckosam på sin straff.

Frisco: Inte direkt... =)

Emma no15: Och Weinis satte sin, såklart.  Snygg plock av Henke på avslutande tjeckstraffen.

« · 503861 · »