1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 545524 inlägg · 4159 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Vallaskolan ligger på Frösön. Ollepolle har säkert gjort sina grundskoleår där...

Häppp med fyra p:n ISar...!

miiike66: Men hallå där. Vi ser dig ändå.

Frisco: Slåre här om ni kan.

Häpppppp

miiike66: Knepigt då att han bara klarar av att valla rätt när BIF möter MoDo. Insideinformation, eller bara tur?

Paddan: Jag säger bara: Gamnacke och åter Gamnacke...!

miiike66: Jisses. Jag tror aldrig jag har sett någon liknande spamming ; ) Fast HS är jävligt segt emellanåt, vilket kankse är förklaringen. Jag har lyckats dubbelposta, om än inte massposta, pga det.

miiike66: Får tydligen gratulera till ett oerhört svårslaget rekord vad gäller multipla postningar av samma inlägg under samma minut.
Jädra spammare! ;)

Kickan: Känns bra nu att åter få dominera här på HS. Tror det nya rekordet ligger ligger på en 40-45 drapåraddaninlägg = Blir svårslaget om man inte är grymt snabb i musen eller med musen eller med pekfingret eller långfingret i ögat...

miiike66: Man borde ta ut kval.tid.

NuMo: Det är inte lätt att vara tung ibland. Jag tyck ändå ni som MoDorerar gör det bra med tanke på den magra lönen för moDan...

Inte för att jag varit i Rio, men är det någonsin halt där?

Poffa: I varje fall en gång tror jag det varit halt i Rio...

Paddan:

Okej, då var det med andra ord inget märkligt att bli avstängd ett halt år.

Varför flyttar sig "Besvara" och "Visa ämne" (eller vad det nu står längst ner i alla inlägg) hela tiden från högerkant till en bit ifrån högerkanten till högerkant till...? Eller är det bara för mig det blir så?

knaskamilla: Trodde själv att det alltid varit så, ville först inte erkänna att jag har dåligt minne och inte mindes hur det brukar se ut, fast när nu någon dryftat frågan så är det väl lika bra att erkänna: Hej, jag heter Morgan och jag är senil...

Paddan & knaskamilla:

Vad pratar ni om?

Jag svarar mig själv, problemet verkar finnas i IE, men inte i FF.

Poffa:

Jämarns Marcus, ta bort problem från FF och lägga till problem i IE. Kan någon som han inte hatar pga av att man (helt berättigat) tycker saker tjata lite på honom om att han ska fixa de buggar som finns?

knaskamilla:

Hatar var ett starkt ord, jag tror inte han hatar dig, men är det inte lite motstridigt beteende att dels fortsätta betala för HS+, samtidigt som du inte är nöjd med produkten?

Ain't Sovjet, liksom.

Nalle Sjuh:

Beteende och beteende. Jag har ju redan betalat. (Tar tillbaka hatar då, men han klarar i alla fall inte av att ta kritik från mig.) Plus (haha) att jag tycker att det är kul att kunna lägga ut bilder i mina inlägg.

knaskamilla: FORZA JUVE

"Det buas hela tiden" sa Jonasson nyss. Han som inte ens är i Kempis på match ikväll!

När börjar egentligen den där kvalserien? Den ska bli väldigt intressant att följa i år.

knaskamilla:

Den 17 mars!!

knaskamilla:

vad är det här nu då?

ria-ra: Kent Forsberg visar känslor för sina spelare och lag. Synd att han inte började med det för en 50 omgångar sen.l Då kanske vi kunnat haft en lite annorlunda säsong.
Mest låter han dock som en bitter förälder som inte låter grannens ungar leka med hanses för att grannen har en finare bil typ.

Salle:
som förälder kan jag förstå honom. man är ju rädd om sina barn.
om man inte vill ha sina spelare med i tre kronor efter det här så vore det ju bättre om klubben sa i från i stället för tränaren. fast jag tycker det vore synd för spelarna om så händer.

ria-ra:

Jag tror det var något han sa i stundens hetta, reagerande som en förälder. Blir de uttagna och vill spela själva lär de säkert spela i Tre Kronor. 

ria-ra: Sen tror jag faktiskt inte att Peter lyssnar så där jättemycket på pappa om han skulle vilja spela. Sen kan väl inte en tränare förbjuda spelare att ställa upp. Det finns väl nåt slags kontrakt med hockeyförbundet om sånt.

Salle:

Han kan ju låta bli att ta ut honom.

Salle:
det tror inte jag heller men det är att kent går till b-å jag blir brydd över.

ria-ra:

Det var nog bara en akt i vredesmod. Han och Peter har kanske den saken gemensamt - man ska inte försöka få något vettigt ur dem när de är upprörda. 

knaskamilla:
nej men det var ju ingen som försökte få ur honom något utan han verkar ha sökt upp b-å å sedan öst ur sig.

ria-ra:

Jag tror att B-Å var i närheten när han efter matchen fick frågor av journalister, jag. 

knaskamilla:
jag blir i alla fall brydd. han skulle ha hållit tyst å funderat ut någe bättre. hur ska peter känna sig nu då?

Salle: Rätta mig om jaghar fel men går inte VM efter det är slutspelat i ES och då är väll Foppa kontraktslös eller?

ria-ra:

Ja, han borde nog ha hållit tyst. Du får väl trösta Peter, helt enkelt...

knaskamilla:
nej jag hoppas på att gudrun ska styra upp allt. du vet, bakom varje framgångsrik man finns en KVINNA...

Sinuhe: Jag skulle tro att det finns ett slutdatum i kontraktet.

ria-ra:

Men Foppa, då? Jag trodde du var kvinnan bakom honom. Jag tycker för övrigt att man borde börja låsa in Kent i ett rum när han är upprörd. Journalisterna skulle förstås bli ledsna, men det kan vi ju inte ta hänsyn till.

knaskamilla:
jo men jag är ju så bakom så att han inte ens vet om mig.

ria-ra:

Jag ska erkänna att jag tolkade ditt inlägg på fel sätt först...

knaskamilla:
ja du är väl bakom du med.
har du tolkat rätt nu då? ;o)

Frisco: Är inte de slutdatumet när ES sesången är över? Vilket betyder om så rä fallet så är Foppa utan kontrakt och Modo kan inte säga nått om han vill spela VM, men visst ens fader kan ju alltid ha åsikter men Peter är ju inte omyndig så han gör ju ändå som han vill

Det var faktiskt en bild från matchen igår på sportsidorna på USA Today. Vet inte om någon Modotröja varit med där förut? Foppasmällen verkar vara med på många håll som en blänkare med uttalanden från "his father Kent Forsberg". ESPN såg jag hade med att han inte bara är pappa utan även coach.

Och för de som följer annan sport kan jag meddela att Brett Favre gör en säsong till.

El Maco: I USA verkar all media tro att foppa karriär definitivt är över :P Lite lustigt med tanke på att peters egna ord är: "jag kan nog inte spela imorn iaf"...

knaskamilla: Någonting säger mig att arenabyggets livekamera är ganska olive för tillfället, eller så jobbar man otroligt sakta och befinner sig i en helt annan tidszon än Bjästa.

Paddan:

Vadå? Här i stan är det fortfarande ljust ute.

knaskamilla: Måste vara sökpatrullen som är ute och letar efter min fina gröna och drygt 30-åriga Duluth-mössa som jag lyckades förlägga när jag mellanlandade i Övik på resa upp till Umeå idag.

ria-ra hälsar:

nu kan alla coola snubbar på oxford street köpa sig lite modoprylar dom med. hockeyn vinner mark i fotbollens england.

« · 516513 · »