1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 393782 inlägg · 4165 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: " ...ca 130 sittplatser i restaurangen plus 170 matplatser..."
Märkligt, jag som trodde att alla platser i restaurangen var både sittplatser och matplatser, men tydligen får drygt hälften stå och resten får faktiskt äta mat i restaurangen.

Så sitter man nu på Arlanda på väg hem. Äntligen är denna arbetsvecka slut. Frågan är väl bara om man kommer med kärran, eller rättare sagt, skall man tacka ja till 150€ och matbiljetter men då tvingas vänta till sista kärran?

Jag har då inte bestämt mig ännu. Men det är ju två timmar kvar tills den lyfter.

Poffa:

Det är jäääävligt segt att komma hem mitt i natten när man varit borta och jobbat! Fast å andra sidan är det trevligt med pengar. Och det är ju lördag imorgon...

knaskamilla:

Beslut, beslut, beslut... Vi får väl se vad man väljer. Skönt att man har 50 minuter kvar av surfandet i alla fall.

Poffa: Tänk så mycket kul du kan ha för ca 1300kr istället för att komma hem till vardagen ;-)

65selander:

Det finns nog mycket roligt hemma också. Dessutom är timlönen inte speciellt bra om man tänker på det hela.

Poffa: Du har väl en Reseorder som du kan korrigera och  då får du väl betalt för timmarna  som du får sitta extra för.

65selander:

Iofs sant, men det är väl inte bara pengarna som spelar in. Det kan vara riktigt skönt att få ett par timmar hemma i kväll. Dessutom blir inte morgondagens förmiddag helt förstörd.

Poffa:

Nu har jag det! Du tar sena flyget hem, och när du sedan känt hur trött jag var i onsdags känner du medlidande med mig och ger mig de pengar du får som tack för att du väntar. Som gentjänst kan jag tänka mig att köra imorgon.

knaskamilla:

Bahf! Det där var det dummaste förslaget hittills. Nog måste du allt presentera lite mer än en skjuts i morgon eftermiddag/kväll för att få de 1300:-.

Poffa:

Missade du delen om medlidandet?

knaskamilla:

Nej, jag ignorerade det bara.

Poffa:

Nu har jag bestämt mig. Jag sitter INTE kvar och väntar på kvällskärran. Jag kommer åka hem och ta det hela med ro. Åka och köpa frukost när man kommer hem, sedan slå upp en stor rejäl Ardbeg och bara njuta av lugnet hemma. Skööönt skall det bli.

Och om 50 sekunder tar mitt Internet slut. SKönt att utnyttja det maximalt i alla fall. Snart öppnar gaten, härligt.

Jag både älskar och hatar folk som inte låser sina trådlösa nätverk. Ur en ren säkerhetsmässig synvinkel är de klåpare och idioter. Ur "Poffa surfar gratis"-synvinkeln så kan jag bara vara glad.

Men att stora företag inte låser sina trådlösa nätverk är häpnadsväckande.

...är det någon som hört det pinsamma reklaminslaget som handlar om att Själevad (tror jag) ska spela match i helgen? De rullar det på Rix mest hela tiden. Fattar inte hur tjejerna som är med kan ställa upp på att låta så fåniga i radio. Huga.

Poffa: Man blir rätt fascinerad när man söker runt efter öppna trådlösa nätberk hur vanligt det är även från större företag som du säger.

...så mullrade det till ovanför huvudet för en stund sen, rent instinktivt tittade jag upp för att se om det var något tecken från vår herre. Då var det Poffa.

Frisco:

Får man tolka själv om det räknas som ett tecken från herren eller inte?

knaskamilla: Ja inte vet jag. Dock var ljudnivån ungefär lika hög nu på Poffa som i Kempis.

Frisco: Såg alldeles nyss "Martin Stenmarck" dansa med en kvinna i Vi i Femman-tävlingen. Att döma av utstyrseln så skulle han föreställa TIKare, eller något sånt.

Frisco: Kompenserar Poffa den höga ljudnivån med att vara helt tyst nu ett tag eller. Man skulle ju kunna tro att han blev kvar på ARN trots allt.

Salle: Man skulle nästan kunna tro att han hamnat i ESSG så tyst som han är.

Frisco: Inte ens Ludvika skulle väl lyckas tysta Poffa såhär.

Salle: Jodå. Nyckelmyren tystar vem som helst. Där har jag förresten varit och sett J35. Dock höll den sig i luften hela tiden. Uppsala flög den ifrån.

Frisco:

Vilket bekymmer min hemresa verkar ha vållat er. Bara för att man åkt på jobbet och skrivit lite reseräkningar, varit och handlat och svängt förbi farsan och hört sig för hur de hade det i New York, istället för att rapportera hemkomsten här på HS.

Men nu kan ni alla andas ut. Jag är hemma, vid god vigör och jag har faktiskt lyckats klämma en öl.

Poffa: Jag var inte orolig. Jag såg dig som ett tecken i skyn.

Frisco:

Nog för att jag är gudomlig, men några tecken i skyn är jag inte ansvarig för.

Kaxigt att åka limo som flygtaxi förresten. Sist kvar i bilen, chaffisen klev ur och öppnade dörren och gav mig väskorna. Tjejen som bor granne såg lite impad ut då hon såg det hela. Undra om hon blev lika impad av att jag tappade ryggsäcken när jag skulle in genom ytterdörren och över all post?

Frisco: Jag kan förstå att 35:an inte villa landa då Nyckelmuren då det skulle fattats 60 meter även med en perfekt landning och Bromsskärm. Fast hade han kommit ner så hade det blivit en hårig start med 30m tillgodo om allt funkat till 100%.

J35 Draken     
[bild]hem.passagen.se/jim76/bilder/drakenlogo.gif[/bild]

Spännvidd: 9.42m
Längd: 15.34m
Höjd: 3.89m
Vingarea: 29m²
Tomvikt: 7400kg
Max startvikt: 12400kg
Maxlast: 2200kg
Motor: Rolls Royce Avon - RM6C
Dragkraft: 78.4kN
Maxfart: M2+
Landningssträcka: 880m
Startsträcka: 790m
Beväpning: 30mm ADEN automatkanon, RB27 Falcon, RB24 Sidewinder

Salle: Det är ganska många år sedan kan jag säga. Årtal vet jag ej.

Poffa:

Jag tror inte det är någon höjdare att försöka ragga brudar på att tappa ryggsäckar, faktiskt.

knaskamilla: Enligt hockeycentralen är Halmstad Hammers det senaste ryktet vad gäller ny klubbadress för Janne Öberg.

Paddan:

Tänk att alla ska påminna mig hela tiden! Jag har ju jobbat hårt på att komma över honom.

knaskamilla: Äh, det är bara för att vi har alldeles för bra minne vad gäller vissa saker.
Här en artikel från Hallandsposten.

Frisco: Nån gång mellan -61 och -86 var det iallafall. Det är de åren som Draken fannas stationerad på F16.

knaskamilla:

Vem har sagt något om att ragga?

Paddan:

Mest förvånad blev ju jag att det över huvud taget gick att skriva Janne Öberg och poängmaskin i samma artikel!

Salle: Det stämmer nog mycket bra att det var före år -86.

Paddan:

En strandpojke som Janne ska självklart ha stadsbussavstånd till Tylösand.

Kan inte MoDo värva Rune som sportchefsövergångslösning innan Svarten tar vid btw? Jag har en känsla om att han är mannen för överprestationer, sett till en klubbs ekonomiska resurser.

Poffa:

Jag läste mellan raderna. Det ska vara populärt, har jag hört.

knaskamilla:

Seså, lämna Poffa ifred nu - han ska säkert få det där trixet att bli ännu mer sofistikerat med lite övning. Är det kanske vad du fruktar? Hmm...

Hasse Andersson, vilken humorist!

"Hörde en del av det hela under vistelsen på VM och är därför glad över den "kupp" jag gjorde just vid slutsignalen av finalen.
Wikegård satt i studion och väntade på att få surra igång, jag hojtade på honom, men han hörde inget.
Däremot gjorde Tommy Boustedt det och till honom kastade jag min slipsnål med MODO Hockeys emblem på. Meddelade att Wikegård skulle ha den.
Han fick den, bara gapade uttryckslöst och tittade upp och morsade.
Då sa jag:
- Ta det som en hälsning från Sedinarna!"

Nalle Sjuh: Märkligt, Frisco är med i Sportbladet igen. Undrar om det är Schlager-specialen?

Paddan:

Du får allt precisera dig för att jag ska hänga med nu (fritt efter knaskamilla). Jag vet att Frisco brukar mejla diverse sportredaktioner, men nu hittade jag inget bidrag i Anrell-hörnan åtminstone.

Annars har det sagts några miljoner gånger förut men: Tävla? i musik? uppdelat efter stat? Tre frågetecken för mycket där, men självklart måste jag ändå medge att jag såg så pass mycket av sändningen att jag bl.a. märkte publikens reaktion på poäng utdelade till Ryssland. Det var kvällens värsta kräkmedel, hur mycket Klitschko & bihang än försökte kontra.

Mysig familjekväll i TV-soffan för hela Europa? Nja.

... så är det skönt att promenera i det härliga vädret. Härliga två timmar, jag har inte ens brytt mig i att jag missat F1 från Monaco.

Varning till ni andra, Frisco halshugger er om ni berättar hur det gick i någon annan bok än motorboken. Catfish?

Poffa: Usch vad sugen jag blev på att önska en vinnarbild i Cafe-gb som payback för Portugals MotoGP som Barros vann.
Men det är ju inte min önskning... ;-)

Nalle Sjuh: Okej då, då var min undran ifall det råkade vara Frisco som hade skickat in veckans "Lika som bär" på Stenmarck och Zäta.

Poffa:

Jag kontrar med två och en halv timme. Jag har heller inte brytt mig om att jag missat F1.

knaskamilla:

Jag visste inte att det var en tävling, det här med hur länge man promenerat.

« · 547175 · »