1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547741 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dator:
1 st AOH450A (Aopen H450A MicroTower 300W mATX)

1 st 512DDRAD400X2 (A-DATA 2x512Mb (tot. 1024Mb/1Gb) Dual DDR-DIMM PC3200 400MHz 184pin)

1 st ATH64-3000AXR (AMD Athlon64 Newcastle 3000+ AX 2000MHz/2.0GHz 512kb Boxed (with cpu-cooler!) Socket754)

1 st ABKV-80 (Abit KV-80 K8M800 2DDR-DIMM 2PCI SATA Raid Audio VGA GB-LAN Socket754 mATX)

1 st MAXDM10-200-8 (Maxtor DiamondMax 10 6B200P0 200Gb 7200rpm 8Mb UDMA133 IDE)

knaskamilla: Spekulant eller redan inhandlat???

knaskamilla: Hmm, mycket stora bokstäver och siffror, fast något säger mig att det inte är nya hockeyspelare. Kan det röra sig om någon form av kommunikationsverktyg bakom alla de där hieroglyferna?

Salle:

Betalat för, i alla fall. Hoppas verkligen att jag får se prylarna irl också.

knaskamilla: Lite overkill med internminnet om du skall surfa bara men det drabbar nog ingen fattig ;-)

knaskamilla: Kunde du inte fått den med dig på en gång? Specialbygge eller köpt på nätet?

65selander:

Jo, tanken är att min bror ska köpa av mig det och jag ska ta hans minne. Allt är noga planerat (hoppas jag).

Salle:

Tydligen tycker de att de ska ha fått pengarna innan de börjar fundera på att skicka datorn.

knaskamilla: Jaså. www.komplett.se (mfl) har alltid kört med postförskott. Sen är det kanske skillnad på vem som handlar också. :-)

Salle:

Det var något om dyrare frakt om det var mot postförskott...

knaskamilla: Nää, nu vill jag se någon sån där häftig och fräsig omröstning igen, typ "det lagomaste nyförvärvet?" eller "favoritdag för värvningar?" eller "vad tycker vi om vädret?"

Paddan:

Du får hålla en tumme för att MoDoratorNuMo är på omröstningshumör.

...här kommer lite skryt. Pappan får väl känna sig stolt, om han vill:

Idag var jag och Albin på pizzeria. Där hängde några vimplar, som Albin tittade på för att sedan peka på en och konstatera: "MoDo Hockey". (Fast han har nog fortfarande inte lärt sig säga "Hata Timrå", tror jag.)

knaskamilla: Han verkar mest bara vara fåfäng för tillfället, så mycket som han "kollar sig i spegeln". Han kanske har tryckt upp sin egna MoDo-kollektion och nu beundrar de hypnotiskt läckra mästerverken.

Paddan: Jag funderar på att bli psykolog, eller nått, men jag fattar inte varför folk tänker.

...så skulle man nästan kunna tro att det varit bredbandsavbrott i hela Övik, på alla leverantörer. Inte ett enda inlägg sedan i går kväll. Var är ni, Paddan, Frisco, knaskamilla, Salle och övriga?

Gomorron.

Poffa: Jobbar.

Det är för övrigt jäkligt tyst och ÖA verkar ha slutat att följa silly season. Man kan ju läsa betydligt mer om Brunflo och Jämtland i Länstidningen...

Poffa:

Vi klarar, otroligt nog, inte av att gå på tomgång längre. Något måste hända i hockeyvärlden!

knaskamilla: Ja, MoDo har väl gått på tomgång rätt många säsonger i rad nu.... ;)

Dream Team:

Det vet jag inte om jag tycker att de har gjort. Har de verkligen det?

knaskamilla: Var det inte nåt i den stilen du sa själv, nyss?

Dream Team:

Det kan jag omöjligt tänka mig! Eller...ÄR vi MoDo? Hmm...

Poffa: Var jag är, tja just nu är jag här, annars så har jag försökt att skriva en rapport som jag mest troligtvis kommer att bli underkänd på eftersom jag upptäckte när jag satt på bussen till Umeå att jag glömt att göra referenser till litteraturen. Men, men, jag får väl skriva om rapporten igen då, eller något sånt.

Märkligt förresten att komma upp till ett Umeå Universitet som var i princip folktomt. Kändes ungefär som om man vore en sån där kvarsittare.

Paddan: Foltkomt i universitetet säger du? Är det inte semester för våra kära kompetensutvecklare?

MoDo barmarkstränar på herrgården. Nu ser jag med spänning fram emot fortsättningen: "MoDo sår gräsfrö hos polischefens granne".

knaskamilla: Hasse tar dubbelt så många pannor som Zakke utan att ens behöva anstränga sig. Ojojoj.

Frisco:

Jag är lite konfunderad över varför Hasse har t-shirt på sig på bilden. Missade han att det var fotografering?

Kan man förresten komma med förslag till annan barmarksträning, tro? Jag kan tänka mig att få lacken på min bil fixad, t.ex. Och så skulle jag behöva någon som putsar fönster i min lägenhet.

Oh no. Tråkiga nyheter idag också. Sidensjös enda idrottssuccé splittras. =(

knaskamilla: Ang semesterns så skall du inte ta den, tänk på all cash du får när du slutar ;-)

Barmarksträningen liknar mer vad vi kallar [url=www.mil.se/index.php?lang=S&c=news&id=673]"grå arbetskraft"[/url] i Försvaret.

Behöver lite hjälp pls. Vad hette han stormålvakten Byberg i förnamn????

Någon???

Kan det vara Tomas Byberg?

audiblegiraffe: Det torde väl vara korrekt. Ja, länken är väl bevis nog där det står att läsa om Nordingrå SK:s bidrag till Elitserien..

audiblegiraffe: Ja, Tomas är det. Han har för övrigt en son, som börjar på hockeygymet nu i höst, som heter Jens.

...så har knaskamilla haft besök länge nu.

Frisco:
det är nog inget besök... han håller på att flytta in.

ria-ra: Hon är så hemlighetsfull.

ria-ra och Frisco:

Äsch då, jag är inte hemlighetsfull. Jag kan t.ex. berätta att Susse var jävligt snygg när han var på studentutspringning idag.

Bara Frisco:

Vem var det som ägde motorcykeln nu, då? =)

knaskamilla: Nån okänd. Riktigt vackert ljud var det när han åkte iväg.

knaskamilla & Frisco: Motorcykel!!! lät fränt!!! Har man missat nåt? Berätta mer.

Salle: MC var det. Inte Japansk.

www.frisco.se/hs/mc.jpg

Frisco: En V-Rod. Visste inte att det fanns nån sån i stan.

Inte Japansk!?!? Skulle det vara sämre än en tysk-amerikan???

Frisco: Äh, här trodde jag att du skulle visa en bild på Westerlinds värstinghoj och så visar du en liten fjutthoj...

...så är man då åter på Arlanda. Det här har numer blivit en tradition. Lite slött surfande i väntan på att man skall få åka hem till kära Övik. Doing it now, will do it next week.

Stockholm visar sig från sin bästa sida, eller nåt. Spöregn, 15 grader varmt och bara genomtrist. Hoppas man får ett bättre mottagande hemma i Övik.

Äntligen hemma. Efter förseningar på Arlanda, motvind och en evig väntan på bagaget så får man nu äntligen lite lugn och ro. Åka och handla frukost, sedan ta sig en grogg.

Äntligen helg.

Poffa: Hmm, motvind...vad är det du försöker säga? Att du har ont i armarna av allt flaxande?

Paddan:

Ja, och det var så förbaskat jobbigt att få upp skräpet i luften, också.

Så får man väl utbringa ett fyrfalldigt leve för Knas.Hon leve, HURRA, HURRA, HURRA!

Hon firar en del av sin födelsedag med krångel med bilen. Luften minskade i ett hjul. Som tur var så fick hon hjälp av någon. Hon kan nu köra mot Vintergatan.

Portello:

Tick tack. Fast...det där var väl inte fyrfaldigt? ;)

« · 550622 · »