1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547778 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla:

Man kan ju tycka att du borde upptäckt avsaknaden av bromsar även om inte besiktningskillen påpekat detta...

scim:

Äh, jag tror han överdrev. Det GICK att bromsa. Vad fanken, höger bakbroms var ju nästan helt okej, och enda felet med bromsarna fram var att bromsverkan var en aning ojämn...

...så är det för fint väder för att sitta inne. Därför mot Kroksta och sol och gräsklippning. Sedan barndop och smörgåstårta, It's gonna be a grrreat day...

När togs denna bild på Sundström i ny modotröja, var det inför lockouten?
www.svenskafans.com/ishockey/upload/nya_sundstrom120.jpg

Icing-Ove:

Snygg var han i alla fall på bilden.

Icing-Ove: kom och tänka på att det har varit väldigt tyst om susse hur ser det ut har han kontrakt over there?

Årsmöte idag.. någon som ska dit och kan langa en rapport?

Nikki: De som vet säger att det är förbjudet att langa. Efter att nyss ha bytt flaskbottnarna till en modernare variant så hoppas jag att jag hittar till årsmötet. Fast med tanke på att det verkar vara motlut på alla golv för tillfället så kommer jag nog inte härifrån.

Nikki:

Jag kan langa rapporter. Mitt all time-längdrekord på HS är fortfarande rapporten från förra årsmötet... ;)

knaskamilla:

Vi som inte kan vara med på plats skulle hemskt gärna vilja ha en rapport. Kan ni inte sätta upp en videokonferens eller nåt så man kan följa det hela live?

Poffa:

Nähäru. Klarar man inte ens av att ta sig ut till Brux, då får man skylla sig själv.

knaskamilla:

Nog för att jag hat hyrbil, men de 65 milen är lite för tuffa för att hinna på en timme. Även för mig. Så kom igen och var lige hygglo nu...

Poffa:

hat? har!

Poffa:

Du skulle ha planerat lite bättre och åkt tidigare idag. Dessutom har du bara en halvtimme på dig nu...

knaskamilla:

Somliga har ju ett jobb att sköta. Till skillnad från andra som på sin sista dag på jobbet inför semestern valde att ta sovmorgon till 11.

Poffa: är foppa kvar?

Poffa:

Fem flextimmar hade jag att ta ut. Det gjorde nog inget att jag tog sovmorgon.

knaskamilla:

Jaja, jag har varit ner i relaxen jag. Solarium, bastu och bad i 30-gradig pool. Sköönt.

Eftersom jag somnade i min egen relax, skinnsoffan, så undrar jag om man på årsmötet fick något meddelande från Bumpaberra, hur livet tedde sig som utflyttad. Hur smakade bullarna, vilken arenas pissrännor hade Nicke utläggning om den här gången, vilken färg blir det invändigt i arenan och när får jag tillgång till min loge?

Paddan:

Många väntar med spänning. Men tydligen är Extreme Home Makeover viktigare än vårat välbefinnande.

...det här är mycket upprörande, och jag är säker på att alla här håller med:

H&M har gjort om sina klädstorlekar! En S är nuförtiden alldeles för stor för mig. Är det månne något sorts trick för att man ska tro att man gått ner i vikt...?

...så vann Nygatan mot Nolby idag med 2-1. Backen Knaska Milla avgjorde matchen med ett långskott i början av andra halvlek.

Frisco:

Wow. Den där Knaska måste ju nästan få pris som årets nyförvärv. Du måste ha scoutat bra.

vad knepigt, knaskamilla:
för mig är det precis tvärtom.
En S är nuförtiden alldeles för liten för mig.

Jag tror att det är en komplott för att förvirra motståndarna - som i H&M's fall sannolikt måste vara kunderna.

knaskamilla: Tilläggas kan att både Olle Westerlind och Anders Moström startade på bänken i dagens match. Mos Tröm stod dock i mål och gjorde det med den äran.

Metal Guru:

Jag håller helt och hållet med dig, jag. Fast för mig är det inte bara S som är för liten, det gäller även M och L. Nä, ett X skall det banne mig va'...

knaskamilla: På tal om scouting och ledarjobb... andra gör det bra, andra lyckas sämre....

Läst i Metro, 20050617

På tal om lurerier - på Gina Tricot i Sundsvall har de en spegel som gör att man ser smalare ut. Huvaligen, vad jag tyckte illa om mig själv första gången jag tittade mig i den spegeln. De kanske kunde slå sig ihop med H&M i sin strävan efter att få folk att tro att de krympt.

knaskamilla:

knaskamilla: Här har du accessoarerna som bör passa utmärkt till de nymålade naglarna.

knaskamilla: Mer halvt bisarra saker från klädaffärer står det att läsa om i Metro. För att komma undan problem med snatteri tog Lindex fyndbutik i Slagsta centrum söder om Stockholm helt enkelt bort dörrarna till provhytterna. Visst, provrummen lär alldeles säkert vara uppdelade efter kön, men exkat hur kul lär det vara att mer eller mindre stå och näcka inför vilt främmande människor. Vissa LÄR vara känsligare i det här sammanhanget än andra, skulle jag tro.

Nu har dock Lindex backat från beslutet, inom några dagar väntas dörrarna komma upp igen.

Dream Team:

Ja, det var verkligen att ta i! Själv har jag aldrig förstått varför man inte kan göra någon enkel anordning (som t.ex. toalettdörrslås) som visar vilka provhytter som är upptagna. Man kan ju få ont i nacken om det är många provhytter i rad att kolla upptagenhetsfaktor på som det är nu.

Dream Team:
Dock har mängden blottare som vill prova kläder ökat drastiskt.
"Men de köper ju ingenting," säger handlare Bengtsson i dagens blad.

...så vann MoDo FF idag med 4-2 mot Wäija-Dynäs IK. MoDo gjorde 3-2 efter 89.46. Wäija-Dynäs ledde med 1-0 i halvtid och gjorde 2-0 direkt i inledningen av andra. Då var nog målchanserna ungefär 10-2 i Modofavör.

Frisco:

Heja Väja.

Det enda Kramforslaget som omnämnas i positiva termer.

...så måste SJ ha väldigt kompetent personal.

Den 4-9 juli ska vi ha kongress i Piteå. Till denna kongress har vi hyrt ett tåg, som ska starta i Hallsberg den 3:e klockan 20.00 och vara framme i Pite klockan 11.00. Tåget måste ha blivit bokat för...tja, ett halvår sedan i alla fall.

Vi är nu på den 22:a juni, och SJ har fortfarande inte lyckats räkna ut vilka tider som kommer att gälla på de olika stationerna. De tycks inte anse att det är särskilt bråttom, trots att de borde inse att alla som ska åka med tåget gärna vill veta när de ska vara på sin station. För att de ska få reda på det måste SJ först ge informationen till förbundet, som ska få ut den till sina konsulenter i distrikten, som i sin tur ska se till så att alla deras resenärer får den.

Jag trodde att SJ (bl.a.) jobbade med att köra tåg och upplysa folk om vilka tider dessa går. Undrar hur jag kunnat få för mig det?

Heja SJ!

knaskamilla: Beror nog på att det är Connex eller om det är Tågkompaniet som kör Norrlandsbiten.

65selander:

Det är ju inte direkt så att SJ aldrig har kört de sträckorna...

knaskamilla: Eller så har du bråkat med dom så att dom har lessnat på dig!

65selander:

Haha. Nej, jag har inte bråkat med SJ. Även om jag skulle ha bråkat med SJ skulle de nog inte ha blandat in mig i det här.

knaskamilla: Om ni har hyrt ett tåg så kommer väl ni att hamna sist i prio ordningen.
1 X2000
2 Godståg
3 IC
4 Reg
5 Övriga som TIB och TIM
och sedan så kommer KNAS EXPRESSEN ;-)

65selander: X2000 blir svårt att hyra eftersom det inte finns något tåg som heter så.

Connex är de som kör den reguljära Norrlandstrafiken men om du eller jag vill köra vårat tåg på stambanan så går nog det bra om man kontaktar de som äger rälsen.

Frisco: " X2000 blir svårt att hyra eftersom det inte finns något tåg som heter så."

Och vad vill du kalla det för då?

65selander: X2

Frisco: Då tycker jag att du ägnar dig ett liten stund på SJ's hermsida så skall du få se....

Frisco: Då tycker jag att du ägnar dig ett liten stund på SJ's hermsida så skall du få se....

65selander:

Så du menar att först ska de räkna ut vilka ankomsttider alla X2000 har, sedan alla godståg, sedan alla Inter City, sedan alla Reg och sedan alla övriga - och SEN kan de räkna ut våra tider? Något säger mig att folk inte kommer att kunna åka något tåg till kongressen i sådana fall.

65selander: Behövs inte. Jag vet i detta fall. Tågmodellen heter X2.

« · 552229 · »