1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547805 inlägg · 4166 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Som även kallas för X2000...

65selander: Det är felaktigt. Det är endast biljettypen som heter X2000.

wap.hockeysnack.com
Måste jag lista vilket RC det är på IC också? :-)

65selander: [wap.hockeysnack.com
Måste jag lista vilket RC det är på IC också? :-)]

Nej då. Jag ville bara göra dig uppmärksam på att du skrev en tågbeteckning som inte finns.

www.jarnvag.net/vagnguide/X2.asp

Frisco:

Tänk att vissa inte vet någonting. Jag håller med du, jag. X2 heter tåget, X2000 är konceptet.

Alla:

Nä, nu skall jag logga ur, gå en sväng till kiosken, köpa en Loka och kanske uppsöka en facilitet. Sedan är det helt plötsligt inte så länge tills man får åka Dash igen. Oturligt nog glömde jag öronpropparna i dag igen. Minne som en guldfisk. Blubb, blubb.

Hej så länge.

Frisco: IC är ju heller ingen vagn som Reg tåg men det hade du ingen anm på. ;-)

Denna typ av lok har jag provkört i S-Vall på en VUPT till Lucksta (Mekaniska)
[bild]www.jarnvag.net/bild/lokguide/T44375Sorsele90liten.jpg[/bild]

Denna har jag åkt mellan Kiruna och Vassijaure
[bild]www.jarnvag.net/bild/framsida/dm3liten.jpg[/bild]

Och till sist, denna stationsbyggnad har jag målat på 80- talet

65selander: Själv vr jag en massa ggr passagerare på X9 mellan Ludvika och Söderbärke när jag var liten.

www.sjk.se/tag/lokbild/x9_old.jpg

65selander: Eller det kanske heter X9000 ?;-)

Frisco: Heter det inte Agent X9?

Paddan: Var det inte X15 som var på tapeten för nån dag sen?

Salle: Hmm, men var det inte någon sån där gelato-liknande sak?

Frisco: Nja en annan har bara åkt klassikern mellarn Åsarna-Östersund t/r ett antal ggr samt mellan Kiruna-Abisko Östra (arbetståg för spårsvetsarna, innan Norgevägen byggdes)

Jobbade som Arvodist på järnvägen på mina sommarlov från årskurs 7-9

Får du chansen ta tåget mellan Kiruna och Narvik, när man kommer in mot Björnfjell samt Romakksfjorden och vidare in mot Narvik, vilka vyer..

rombaksfjorden skall det vara.

65selander: Har åkt Kiruna - Narvik några gånger men jag var <5½år  så man minns ju inte så mycket. Min morfar & morbror var båda lokförare i Kiruna nämligen och körde såna [url=www.travelnotes.de/scandi/malm/pic357.jpg]härna.[/url]

Salle: Nu blev det intressant härstammar dom från Kiruna?

Själv så tillbringande man alla somrar från -72 tills -85 i Kiruna och dom första åren så bode man en spottloska från Mattojärvi. Den rinken har fostrat många legender!

Hur var det Palmlöf sa? Var det att Näslund var en brottsling som följde skattelagarna?

www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,663243,00.html

Han ska nog täppa igen truten i fortsättningen :-)

Icing-Ove:rent generellt så straffas skattesmitare värre en en potential mördare....

Helt seriöst så vore det intressant och se hur många det är som har kört berusad och det är lika illa som Cykel upp till bil. (allt är straffbart?)

Jag har tyvär kört berusad i Vemdalen en vinter. Körde i diket och polarna drog upp mig med en traktor och lät mig köra vidare.... Sådan gång så skall man egentligen åka fast eftersom man fortsätter efter en näsbränna i diket.

65selander:

16 000 om dagen kör rattfulla. Antar att många av dem gör det mer än en gång, men på det stora hela torde det innebär att...rätt många kört med alkohol i blodet. Jävligt korkat. Vad jag verkligen inte kan förstå är dock folk som ser att någon tänker köra full men inte hindrar personen i fråga...

knaskamilla: Problemet att inte folk inte hindrar dom som kör full samt andra vardagsförbrytare är att rättsskyddet är för dåligt.

Sverige är jävligt noga med hur mycket våld du har brukat mot förövaren (nödvärnsrätt o s v)

Hur man reagerar vet man inte förrän man står inför själva händelsen men utan att skryta så har jag stoppat förlusten av ett liv genom att lägga mig i.
Fast efteråt när adrenalinet slutat pulserat så var man inte så tuff längre.

Har själv jobbat som vaktchef (skyddsvakt) på militära objekt i 6 år utan att lyfta vapnet men när man jobbar extra på personskydd en gång så fick man lyfta vapen första kvällen eftersom en av våra IR-Deckare larmade på en kanin jävel...

Alla skriker på en väktare men den enda fördelen en väktare har är att han är tjänsteman, annars så är kreti och pleti jämställda när det gäller ingripande vid brott. Kreti pleti det är du och jag

Enligt rättegångsbalkens 24 kap 7 § har envar rätt att gripa alla som begår brott som kan följas av fängelse, till exempel misshandel, rån, våldtäkt, rattfylleri m.fl. brott. Dock under förutsättning att gripandet sker på bar gärning, eller av den som är på flyende fot. (bar gärning= när brottet begås). Envar har alltså INTE rätt att gripa den som han tror stal hans cykel förra veckan.

SUNT FÖRNUFT ÄR ATT ANVÄND INTE MER VÅLD ÄN NÖDEN KRÄVER!

65selander:

Nu lär man väl iofs kunna hindra en kompis från att köra rattfull utan att ta till våld överhuvudtaget. Eller?

knaskamilla: Säg inte det du! Någon som är riktigt praktfull skiter totalt i omgivningen om han/hon har bestämt sig att köra.

Det trodde jag att ni som motarbetar vårat rus visste ;-)

65selander: Morsan (moster & morbror) är födda i Kiruna. Farsan är Söderkis och flyttade upp till Kiruna i början på 60 där de träffades och på den vägen är det. Min bror och jag är födda i Jukkasjärvi församling.
Matojärvi säger du. Fel sida av stan för mig fast man har ju varit där nån gång. Jag bodde (förutom nåt halvår i snusdosan/mullbänken) ute i Lombolo, där hallen är numer, till knappa 6 års ålder då familjen flyttade till Ö-vik..

65selander:

Äh, jag jobbar med ungdomar - jag skiter väl i ditt rus. Eller, nä, det gör jag kanske inte. Men ändå. Jag tror att man kan hindra folk från att köra. Sno nyckeln, kanske? Eller hota med att ringa polisen - och om puckot kör ändå får personen i fråga skylla sig själv. Bättre det än att en massa andra, oskyldiga människor också ska drabbas, vilket ju ofta är fallet.

knaskamilla: Problemet är att dom som är riktigt full och är inställda på vad dom skall göra skiter fullständigt om du tjatar livet ur om eller deras polare gör det.

hmmm hur hamnade han här?
[bild]www.folkbladet.nu/Bilder/Chad_Hinz29596.jpg[/bild]

Frisco jag vet vem du tänker på men det är skillnad att bli dömd eller inte dömt. Förtal är nära fast nu kvittar det han är ju en litet chokladbit i Cloetta Center nu*

*Nej jag är inte ens en promille rasist

...så riskerar väldigt många människor andra människors liv genom att inte hålla hastighetsbestämmelserna.

Mot jobbet (med buss).

Frisco:

Jag möter hellre en som kör för fort än en som kör full. Därom råder det ingen tvivel. Dessutom är det många som riskerar andras liv genom att köra alldeles för långsamt på vissa sträckor.

Poffa:

Att köra på fel sida av vägen är ju ingen höjdare det heller, om man inte är i England eller Cypern då alltså.

scim: Ang Englands så är det inte lyckat om man hamnar i en av dom monster rondeller som finns där (orkar inte leta bild just nu)

scim:

Som sagt, det är ju helt beroende av om alla kör på fel sida vägen, eller om det är alla förutom du.

...så är det tragiskt vad pappersarbete det är den enda dag man är på jobbet. Skrivbordet syns inte ens, det är gömt under en hög med papper. På't igen. Kontera mera.

65selander:
snubblade in i en sån där Mother of all Roundabouts utanför Oxford. Ett snabbt (och förmodligen riktigt) beslut att ta rygg på snubben framför, följa med honom genom och ut ur 'trafikplatsen' oavsett vädersträck. Resten fick man lösa se'n.

Jag fick en ögonblicklig förnimmelse av 'högt tröskelvärde' av kombinationen multipla, hopfogade rondeller och vänstertrafik.

Metal Guru: Här är några bilder på en 'monstarrondell'

65selander: De där tyskarna verkar allt bra konstiga, de har tydligen öppettider i rondellen...

65selander:

Det är det jag alltid har sagt - fulla människor är inte bara korkade, de är dryga också. Eller tvärtom.

Bolivar:
huvva!
Min rondell hade dock bara tre satelitrondeller, och de var mer fullvuxna. Men, by the way, kan någon klok rackare tala om för mig vad MERVÄRDET med en så'n här konstruktion är???

Metal Guru: Antar att det finns några "pencil-pushers" som finner någon form av sadistisk njutning av att åstadkomma såna monstrositeter. Samt S&M avdelningen vid den lokala polisen ;)

...så verkar Foppa och Annika slåss om att få säga vem av dem som är bäst. Och ja, Foppa säger Annika och Annika säger Foppa.

Poffa: Rubriken i Expressen imorgon är nog -FOPPA TILLSAMMANS MED ANNIKA

...så brinner det på Ringvägen 12. 2:a våningen. Hornsgatan avspärrad.

Frisco:

...medan Aftonbladet nöjer sig med "FOPPA GRATULERAR SIN NYA BÄSTIS", eller?

knaskamilla: Fast jag tror han får trösta henne denna gången.

Frisco:

"ANNIKA GRÅTER UT HOS SIN NYFUNNA BÄSTIS"

Frisco:

Ärligt talat, det tror inte jag. Hon är bara två slag efter ledarna och hon går ut sent idag. Mycket talar för att hon kommer vara med i toppen efter dagen, och då brukar hon vinna. Hon är grym de två sista dagarna.

knaskamilla: Så tror jag att det skulle kunna stå.

Poffa: Nu har hon blivit stöddig också. Nej jag håller på de 155 andra.

Frisco:

Stöddig? Ärlig, säger jag.

Frisco: Är det någon kanal som visar golfen?

Glad midsommar ska man också ta och önska er.

Portello:

Viasat Sport visade igår från 23 till 03. Glad midsommar på dig också.

Man får tacka för upplysningen.Då blir det nog att slötitta på det när man kommer hem från stugan.

Portello:

Själv skulle jag tro att det kommer visas golf på en TV nära mig i kväll. Fast jag kommer nog knappast sitta och titta på den...

« · 553064 · »