1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480547 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

« · 1528292 Till forumet


MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

MODO Hockey har åkt på två raka uddamålsförluster – Frölunda hemma och Luleå borta. Nu väntar hemmamatch mot regerande svenska mästarna Brynäs.

– Vi måste upp en nivå jämfört med de tidigare matcherna om vi ska kunna besegra Brynäs, säger headcoach Ulf Samuelsson.

Efter att ha haft en svit på elva raka poängmatcher har MODO Hockey nu lämnat isen utan poäng i de två senaste matcherna.

I onsdags föll man med 2-3 borta mot Luleå.

– Det var en jämn match. Vi skapade många chanser men var inte tillräckligt heta. När det gäller vårt defensiva spel tycker jag att vi gav bort alldeles för många chanser, säger headcoach Samuelsson och fortsätter så här kring det faktum att man nu har två raka uddamålsförluster:

– Vi hade bra flyt i matcherna dessförinnan och då är det lätt hänt att det kryper in lite dåliga vanor. Det försöker vi nu slipa bort.

Nu väntar match mot Brynäs i Fjällräven Center. Brynäs som just nu ligger på plats nummer två i tabellen.

– Brynäs är regerande mästare och ser minst lika starka ut den här säsongen. När vi möttes i Gävle så var det en match som hade kunnat gå åt vilket håll som helst. Det känns som att om vi ska kunna besegra dem nu så måste vi höja oss en nivå jämfört med våra senaste matcher, säger Samuelsson.

Innan nedsläpp så är det dags att skicka upp damlagets SM-guldfana i Fjällräven Centers tak.

– Det är damerna väl värda. Jag vet vilket otroligt jobb de lägger ned dag efter dag. De är något av en trendsättare inom svensk damhockey, säger Samuelsson.

Läget i truppen?

– Som i våra senaste matcher.

MODO HOCKEY – BRYNÄS I FJÄLLRÄVEN CENTER
2006-07: M-B 3-3, M-B 3-4, M-B 2-1.
2007-08: M-B 2-3, M-B 3-2, M-B 5-2.
2008-09: M-B 6-0, M-B 2-1.
2009-10: M-B 1-1, M-B 4-2, M-B 4-1.
2010-11: M-B 4-3*, M-B 6-1.
2011-12: M-B 4-3*, M-B 2-3, M-B 1-2*.


MODO HOCKEYS MATCHTRUPP
Målvakter:
29) Bernhard Starkbaum
69) Oscar Alsenfelt

Backar:
3) Joonas Lehtivuori
6) Ludvig Byström
15) Kyle Cumiskey
38) Nichlas Torp
49) Richie Regehr
51) Jonas Ahnelöv A
75) Richard Stehlik

Forwards:
10) Per-Åge Skröder
12) Dave Spina
17) Morten Madsen A
18) Mattias Ritola
20) Alexander Steen
22) Ladislav Nagy
23) Björn Svensson
24) Niklas Sundström C
25) Marcel Müller
27) Peter Öberg
28) Kristian Forsberg
62) Janos Hari
70) Mario Kempe

Ej med:
Jens Westin (utl)
Samuel Påhlsson (skadad)

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Måste faktiskt säga att Nhl spelare i all ära. Men det ska faktiskt bli kul å se Lindholm ikväll och ser om han "är något att hänga i granen".

Jag menar, jämförs killen med Foppa så? ;-)

Nä bara hoppas att Stehlik gör järnskrot av Järnkrok! Höhö. (Om nu Stehlik mot förmodan lyckas tackla någon överhuvudtaget.)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Monno: Det finns hockeytalanger och sen finns MoDo-talanger...ja sådana figurer som vinner poängligan i NHL och Hart Trophy. SM-guld säger ni, ja Molinder har ett...
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Icing-Ove: Makalöst. Jag har inte sett något lag spela så fult som Brynäs tidigare den här säsongen och så tar domaren en utvisning på en modospelare?? Dessutom helt felaktig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Icing-Ove:

Två regler för att göra mål på Holmqvist.

1. Avsluta från längre än 1 meter ifrån mål.

2. Lägg pucken minst 40 cm. över isen.

Ingen gång har vi testat det än.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
NuMo: Förutom i pp så har inte Brynäs haft mycket. Fjuttar från blå. Modo har varit klart bättre, men har svårt att ta sig igenom skogen av klubbor som hugger och slår. Pinsam domarinsats och så undrar man varför det görs så få mål, men hur ska man göra mål när domarna dömer sådär???
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
J F K: Hur ska brynäs annars vinna matcher?, så många juniorer å massa svenskar, ändå spelar man så risigt, kanske dom skulle pröva på att ha 11 utlänningar i truppen?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Berka: För några år sedan testade Brynäs att vara främlingslegion. Det blev kvalserien varje säsong då ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Berka: Hoppas du är ironisk när du gnäller om att vi har juniorer i laget...
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Zappaholic: Haha de tog 2 minuter sen högg du haha

Gå å lägg dig

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Berka: Nä jag högg inte...undrade lugnt och stilla bara. Det var ju så idiotiskt så jag var tvungen att läsa texten ett par gånger extra...

För övrigt är jag uppe hur länge jag vill :-)

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Zappaholic: Du fattar väl för F att jag sa detta bara för att jag sett vad du gläfsat om i eran bok =)

Alla vill nog ha så mycke juniorer i sin trupp som möjligt för det är ju truppens ryggrad och framtid

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Berka: Jag var tvungen att dubbelkolla...man kan aldrig veta med er Modoister :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Berka: Sluta bjäfsa med smågäddorna nu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Zappaholic: Haha de är lugnt!
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
NuMo: Det gör väl inget om det bjäfsas så länge vi inte är oförskämda? :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Zappaholic: Haha, såg du Skröders jättefilmning när han fick en lätt handske i ansiktet från Lavander?
Snacka om döende svanen...
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Zappaholic:Tar man inte för alla solklara utvisningar på främst brynäs sysslat med så biir det sådär. Matchstraff  bägge domarna tack. Vi vill ha några riktiga som törs ta utvisningar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Skröder! Vilken jävla filmning! Typiskt Modo!
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Zappaholic: Precis!

Det är rätt dött härinne numera faktiskt, många som helt gått över till twitter, tråkigt !

Btw. ligger på jobb uppe i pajala och det är riktigt svårt med sändning till webbradion haha då äre illa ;)

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Vad rolig hockey Brynäs spelar. Slasha, hålla fast och bråka verkar vara deras plan idag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Dexter : Vist kom Stehlik in från båset? Blir det högre straff då?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Dexter : Mmm. Brynäs är kända för det. Är det du som är hockeykännare?

Skröder! Vilken jävla filmning! Typiskt Modo!

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Dexter :

Domaren sade just "Vad heter den långa jäveln?"

Solklart fall av längddiskriminering! Vad ska Aftonbladet göra nu?

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
J F K: Domarna lär nog lyckas med konststycket att Brynäs tjänar på det här.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
NuMo: Löf börjar med att köra någn typ av våldtäkt på Susse och domaren står bredvid och njuter. Ett blowjob hade varit på sin plats.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Bad_Brett: Vem kallade de "den långa jäveln?"
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
NuMo: Vi har spelat 9 matcher på 18 dar nu, syns på uppträdandet.
Ni är klart bättre så här långt, får se om vi orkar grisa till oss en pinne iaf.
När får Skröder ett filmkontrakt med Universal?   ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
NuMo: Susse? Är det kort för Susanne?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

NuMo:

Helt otroligt. Både Sundström och Skröder blev ju mer eller mindre överfallna. Och sedan skulle de bråka med Steen för att få bort honom. Vad i helvete.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Jajjen: Vad har du med det att göra?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Jajjen: Barnrumpa, snacka hockey seriöst eller ge fan och skriv här 

TACK

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Bad_Brett: Domarna är skulden till det mesta. Hade de bara plocbortåt för alla grejor tidigare så skulle det aldrig hänt. Och ja, Brynäs är det särklassigt fulaste laget jag sett i vinter. 
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
J F K: Susse blir ju så sjukt tydligt fasthållen. Fattar inte hur dom inte kunde ta för det??
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Monno: Vad blev det av allt detta?

427 utvisningar å spel 3 mot 3 ? ;) Nämen det hördes som att det var struligt å rörigt, med domslut å annat!

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Berka:Förstår Djoos förvåning. De har ju hakat likadant hela matchen, så varför åkte han ut nu???
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Berka: Jag antar att det blev matchstraff för Lavander och Stehlik.  Lika bra att de kunde ha fått gjort upp tills de var nöjda.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Jag är mest orolig för hur det gick med skröder, otäck smäll. Hoppas det gått bra och att han snart är tillbaka i spel. Mina tankar är hos skröders anhöriga.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Berka: Skröder! Vilken jävla filmning! Typiskt Modo!
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

J F K: 3:e gången som webbkomentatorn kallar kristian djoos för pär djoos ;)

svårt dedär :P

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Jajjen: Ja du som brynäsare känner väl igen en filmning direkt!?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
rafalski: Ja, Calle Järnkrok har ju lärt er allt om filmning. Kanske känns det skönt för er att få anklaga andra för filmning för en gångs skull?
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Över 6500 ikväll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Låter på radion som att honken är riktigt bra?,  5 mot 3 nu, ska honken stå på huvudet igen eller...
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Berka:att höra brynäsare om filmning vore ju som att Ted Bundy gnällde om brutalitet när han blev påkörd av en dam med rullator.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Berka: Två skott från Regehr hann vi med. det andra tog i axeln på Holmqvist. Det första vet jag inte, kanske var det bara en miss Synd, vi skulle suttit fint med ett mål där.

Skröder är nöjd med domarinsatsen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Dexter : Modo introducerade filmingen i svensk hockey.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Skröder har förstärkt rejält i två situationer nu. Dessa jäkla Brynäsfasoner gillas ej.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
Modo, ett lag fullt med trollz... Steen i spetsen! Ful, kärring och ful utseendemässigt också.
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00
på något sätt gillar jag matchen, tycker det är härligt att se hockey med mycket hjärta för egna laget, åt båda håll, härligt! Må bästa lag vinna!
Kommentera

Sv: MODO Hockey – Brynäs 121019 kl 19:00

Gud vad glad att jag inte är brynäsare, eller iaf inte här på HS, jag har aldrig någonsin sett så många korkade å barnsliga individer som dessa, jag råkade titta in i deras bok för att se vad de tycks om kvällens match, men det var som att kliva in på dagis tamefan, att deras moderatorer orkar ha det så är ju helt otroligt.

Detta kan jag säga gäller inte alla brynäsare , det finns faktiskt ett fåtal som det går at snacka hockey med på ett vuxet och trevligt sätt

Kommentera

« · 1528292