1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482668 inlägg · 4079 ämnen

MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17

« · 941192 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Hahl Bundy: Möjligt, men han är ju rimligen densamma och det som är annorlunda är ju klubben.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Ambroo: Är du dum i huvudet? Vi spelade med 2 juniorer på backsidan igår, ingen av dem var särskillt lyckad. Vart vill du komma? Hur många ES toppbackar tycker du att modo ska ha, 10-20?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
spud: Med alla talanger som ploppar upp så är det väl bara till att fylla på?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
spud:Och det kan inte bero på en viss Marttinen kanske?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Dream Team: Ja fast skillnaden mellan Martinen och Husselius är att Husse inte gjorde omedelbar succé.

Martinen yttrar ju även att stämmningen i truppen i TIK påverkade och att han bänkades om man gjorde ett misstag, sånt bidrar säkert till en miljö där man känner att man vågar försöka... Bra saker att ha i sin förening.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Ambroo: Jag förstår verkligen inte vart du vill komma? Menar du på allvar att modo ska ha 10 backar av elitserieklass? Tror du i din lilla värld att 4 backar av elitserieklass accepterar att titta på tills någon blir skadad?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Ambroo: I mitt fall återfinns den någonstans mellan naveln och bröstvårtorna...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
spud: Det gör jag väl inte. Jag frågar mig bara hur det kan komma sig att ni med den överlägset bästa plantskolan inte kan ställa fler än sex dugliga backar på isen vid lite problem?

MoDos toppar bland backarna är så fantastiskt mycket bättre än våra, men återigen, var finns er bredd med tanke på alla talanger?
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
spud: Jag ser saker som (för höga) krav som ställs på din prestation, att lyckas smälta in i gruppen på ett bra sätt (personliga egenskaper) som två möjliga faktorer. Det finns säkert fler. Att spelare som gått kräftgång i ett lag men som senare fått byta lag och lyckats bättre finns det väl flera exempel på. [url=]Kristian Huselius[/url] är ett.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Ambroo: Det måste vara märkligt att släppa in 7 mål och sen kasta skit på andras backlinje?

Och det skulle vara intressant att plocka bort 3 av tikarnas backar och sen se hur det går, 14-1?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
skurknnn mfl: Ja jag vet... Vi är värdelösa och ingen finne har ju lyckats hos oss tidgare osv...

Vad var svaret på min fråga?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Ambroo: Farmalaget spelade tydligen match mot FBK, Men jag vet inte om någon ur det laget riktigt håller måttet...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Ambroo: Hur kan en finne inte trivas i timrå, men trivas i Skellefteå?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Ambroo: Ja men då vet vi. Stick.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Som jag skrev tidigare, innan nåt geni raderade, med Rosens blogg som bakgrund...

Hur kan världens bästigaste "plantskola" endast ha sex backar tillgängliga som håller måttet?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Paddan: – Han har sträckt ett ledband i nyckelbenet och det kan ta allt ifrån ett par dagar till två-tre veckor, säger lagets läkare Kim Thorsén.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/article1276502.ab
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Salle: Hur ska han ha det egentligen, axel eller ryggskott... eller kanske magsjuka...

"- Niklas fick en smäll mot axeln och det är för tidigt att säga vad det kan vara.
(Modos läkare Göran Thorén om Niklas Sundström som utgick efter drygt 17 minuter av första perioden)


- Han har ryggskott och det kan bli bra snabbt. Det kan finnas hopp om spel mot Timrå på tisdag.
(Thorén)"
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Wayne Gresky: Nu blandar du nog ihop MoDo-profilerna Åke Eklöf och Tore Erkén. Tore må vara gammal och lite skröplig men vid liv är han.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
65selander: Jag tror att nybygget inte är betalt ännu.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
65selander: I dagsläget kan man tycka det, men den stora vinsten tillkom ju efter hans bortgång.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Salle: Seg match, det var bara sista tio som man visade vad man kan, så dags att börja spela hockey då. Andra perioden var riktigt värdelös, fick man ens fram en passning till en medspelare i den perioden? Det var väl säsongens bottennapp, får hoppas att det bara var en tillfällighet och inte början på en nedåtgående trend. Dagens höjdare var den nya mediaoktagonen och Yetmans mål, det var riktigt snyggt.

Och dessutom, never underestimate the power of Väsbysyndromet...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
NuMo: Alla tycker Tore gör en bra sak. Borde inte Modo med sin kosing har råd att köpa en själv? Stod något att de imte hade råd. Det är väl inte så att de betalar resorna för dom från Solefteå?

Up and go.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
NuMo: Ja, tänk om man kunde få ett sånt samtal nån gång.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Salle: "Wayne Gresky: Bästa med matchen var den fina Oktagonen. Tack Tore!"

Ödmjukhet är ett litet ord i sammanhanget.

Det var otroligt att höra intervjun om Tores gåva.

"Jag ringde upp Modo och undrade om jag fick skänka sju miljoner. De sa ja, vilket var bra."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
shinzawai: Precis. Jämförelsen mellan kvällens båda förluster haltar väl en aning om vi ska tala om att betala tillbaka för förluster under omgången innan. Blott 2-3 mot Brynäs är väl inget att gnälla över.

Hoppas Packet rockar bättre här nere på Railway Saloon lite senare så kan man glömma den här kvällen lite snabbare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Salle: Nåväl vi har defenitivt olika syner på domaren, han dömde ut 2 st utvisningarn där wernblom var den drabbade och det får vara ok.

I min värld får han 4+, men samtidigt var jag inte på plats och kan ha missat en massa som inte visades.

Nu öl, skål.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Salle:

Står man framför kassen som Wernblom gör så får man nog ta lite stryk,det är inte många i ES som gör ett så bra jobb framför motståndarkassen som Wernblom,han kryper liksom in innanför skinnet på motsåndarmålvakten,likt Holmström i Detroit.

Cred till honom,men det är väl att han faller så lätt som motståndarssupporter man irriterar sej på.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Bissett19: Pet och djävlighet är helt OK och hör liksom till. Men han får utstå lite annat där också. Och inte bara i denna matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Det här var då fan. Nu får man bli kanon ikväll och hoppas att Timrå får sota för det här på tisdag. Men med tanke på att de skämde ut sig ännu värre ikväll så är det nog VI som får sota på tisdag.

Jaja, bara Sundström inte är allvarligt skadad så ska vi nog kunna vara i vinnarspåret igen senast på torsdag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Salle:

Ska man åka ut för att peta o djävlas med "The big diver" eller?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Salle: Heja ÖA...

"Med drygt tre minuter kvar av perioden fick han pucken i slottet och klippte till med ett slagskott - otagbart i krysset bakom Markus Korhonen i Brynäs mål."

Det närmaste var väl i så fall Korhonen dajmkryss då pucken slank in mellan benen...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
spud: Kanskekvent menar du... Fast tyvärr har du nog rätt. Han förbisåg nästan alla hakningar.
Att sedan MoDo hakade en bråkdel av vad BIF gjorde är ju en annan sak. :-/

Sen måste jag bara säga att det är synd om Werna när han står framför mål i PP. För så j-a mycket man får slå, peta och djävlas med honom utan att åka ut är underligt. Och det gäller ju inte bara denna matchen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Salle: Jag håller med om allt utom domaren, han tycker jag höll matchen rakt igenom konsekvent.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Wayne Gresky: Bästa med matchen var den fina Oktagonen. Tack Tore!

Allt övrigt fördärvades av en usel 2:a period och, ännu en, domare som inte håller klassen. Tolsas tackling på Angell var väl bland det ända som domaren bedömde riktigt då Jari tacklar han i sida medans BIF:aren är framåtböjd och helt ur balans.

Rent absurt vad Brunäs, och framförallt Tcjödin, fick haka och hålla i.

Det märktes att Susse försvann, nåt om en axel ryktades det, även om Steen och Warg var bra när dom fick mer speltid.

Hedin och Victor... Kan inte annat än hålla med i vad som redan skrivits. Misstagens mästare 1 & 2 tillsammans luktar ju trubbel. Tyvärr ryktas det ju om att Warghs axelskada är allvarligare än väntat och det är osäkert på hur man skall gå vidare då det beställda skyddet kanske inte hjälper... Så hoppas Timmy är tillbaka snart.


5-3 i 2 minuter och blev det nåt skott ÖVERHUVUDTAGET??? B-drövligt. Ja alla PP var väl ungefär i den klassen.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Bad_Brett: Nu ska du inte nedvärdera Krizan, han är skaplig när allt stämmer.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
rafalski:

Det tycker jag också. Att antingen få möta en målvakt som släpper in puckar från egen planhalva eller det levande bollplanket känns rätt angenämt i en tät kvartsfinalserie.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
rafalski: Tror dock inte det är nån vidare drömlottning för vare sig Modo eller Timrå... :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Bad_Brett: He he, KS eller slutspel, den som lever får se, men i ett eventuellt slutspel vore en drömlottning att få möta Modo eller Timrå.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Bad_Brett: Håller med på skröder, verkar som han medvetet siktar på plexit.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
rafalski:

Så vågar trollen sig fram. Jag kan inte annat än gratulera, vi har tagit så många trepoängare på sistone att det nästan börjar bli tröttsamt, samtidigt som det är viktigt att ni kommer i form till kvalserien.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Wayne Gresky: Om det är svårt för Hedin att inta en backplats under den tiden som Hedman tar emot passet, går fram, fipplar bort den. Då är det ju akut läge att skriva in honom på skridskoskolan.

Att ha 2 sådana spelare i samma backpar är att tigga om problem, och det gjorde vi idag. Ett annat läge där Hedin var offensiv renderade i ett friläge för BIF, där Hedman inte tog sin defensiva roll.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Bad_Brett: Tyckte ni hängde med riktigt bra idag, för innerst inne trodde ni väl aldrig att ni skulle slå oss ?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Bad_Brett: "Skröder är helt under isen."

Gick fettot igenom?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Wayne Gresky:

Jag tycker Yetman var en av få som skapade något i dagens match, men det är svårt att göra mer på egen hand när Sundström är skadad och Skröder är helt under isen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
spud: Personligen tycker jag inte att det går att klandra Hedin idag, det är Victor som går fram som siste gubbe trots att Hedin varit nere vid Brunäsmålet och snurrat. Han var med och jobbade fram pucken till Victors läge, svårt att ta djup då...

Oktagonen såg rätt fin ut på tv iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
ojojoj nu e jag sur som fan...förlora mot ett säckgäng på hemmais.. en bra dag slår vi dessa blodappelsinrandiga sk. hockeyspalare med 6-0.. enda ljusglimten idag e väl att timrå åkte på stordäng, de känns bra iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Skit och skit,

utan Timander och Sundström får vi stryk av BIF.

Vi förlorar på individuella misstag och Hedin, Hedman i backpar är en ständig risk, som jag skrev innan matchen så ska man ha en defensivt skickligare spelare bredvid dessa spelare som spelar mer på chans.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Varför intervju på engelska när man inte kan språket?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Brynäs 2007-11-17
Satans så trist
Kommentera

« · 941192 · »