1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482290 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

« · 1650077 Till forumet


MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Gameday!

Med ny tränare, nya förhoppningar. Kan de börja producera, samt hålla tätt bakåt?

Skakar Perra om i formationerna, får det att börja funka? BIF har ju ett ganska stukat självförtroende, vilken trend ska brytas? Vi hoppas o tror!

Jag har "värvat" 3 nya åskådare ikväll, hoppas på vinst så de blir nya MoDo-supporters! :-)      DU kommer väl du också?  

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
zigge: Ullmark och Djuse inte med ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
ULTIMAVICI:Va?Så M O öppnar båsdörren då.  Synd inte Djuse e med, han har ju spelat riktigt bra.Sjukdom båda? Nordgren hade väl magsjuka senast, obra om det går i truppen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
zigge: har förhoppningar på önerud - Flanagan - Smolenak, hoppas att kemin fungerar!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Blake: Jag tycker mig ha sett Öhnerud massor av gånger i producerande kedjor. Det har hittills aldrig ens varit nära att fungera. Jag tror att det helt enkelt är så att han inte passar i en kedja som har mycket puck och passningsspel, utan han ska vara i en hård jobbande kedja där han får flänga runt. Jag hoppas att jag har fel, men all historik talar emot det:(
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Håller med, han är bra i spelvändningar och att åka sig till frilägen. Olofsson kanske vore ett alternativ till den kedjan? Gällande Flanagans vara eller icke vara så skulle jag vilja förlänga med honom - inom rimligt pris såklart!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Blake:tror att den kedjan kommer funka bra jag också däremot så är jag jävligt besviken på att dom gjör en hel junior kedja med ottoson,hari,grundström,runesson och öhman den kedjan kommer få extremt jobbit i egen zon dessutom matchar dom torp och hedman igen :(.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Fick iaf se kedjorna jag vill se i denna match:

"börja nästa match som man slutade denna med t.ex Skröder - Påhlsson - Possler och Öhnerud - Flanagan - Smolenak för att skapa bättre balans i kedjorna."

Återstår och se hur detta fungerar under en hel match, men jag tycker det känns bra på förhand iaf.

Enda kedjan det är lite frågetecken för är Grundström - Ottoson - Hari, kommer dom klara spelet i egenzon eller blir fast där och få det jobbigt? Bra att man flyttar Hari till en kant, tror han kommer mer till sin rätt där än som center.

Skulle dock velat se att man fortsatt att sära på Torp och Hedman och ge dom tydliga defensiva roller i respektive backpar.

Hoppas Perra kan få ordning på PP spelet, gå in och förklara nu startar vi om och gör det enkelt, spela back-back och lägg skott på mål.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
modomille: Hari är knappast junior och de lär inte ha en femma där fyra spelare är forwards.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: En sak är iaf säker, laget som förlorar ikväll kommer bli tidningarnas slagpåse nr 1 under några dagar, gissar att Nyström och CO. Redan har 2 separata krönikor färdigskrivna beroende på vem som drar det kortaste strået ikväll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

ULTIMAVICI:

Ingen Scott

där tändes ett hopp

En ny Slovak

Hoppas han är spak

Hoppas Perra grabbarna kan tända

O på den dåliga trenden vända!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
zigge: tänkte anmäla dig till julrimsförfattande på Bingolottos uppesittarkväll 2015. 
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
zigge: Scott - Hopp haha värsta nödrimmet genom tiderna. Så dåligt att det blir bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

ULTIMAVICI:

Fan vad nervöst, denna match överlever man inte utan whiskey.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Rytter: är på plats. glest med folk :/
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Rytter:

Skulle vara perfekt om Skröder får lite fukt i måltorkan igen. Jag antar att han står och stampar på tolv mål? Måste ha varit tolv matcher sen han gjorde det senaste också.  

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Rytter: Kan väl säga såhär, inte varit så nervös innan en match sedan sista kvalseriematchen mot Södertälje...
Rätt sjukt då denna match kan visa sig obetydlig om några veckor... Nu är den däremot skillnaden mellan himmel och helvete, iaf ikväll och några dagar framöver.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Fjoron matcher säger de nu på tv.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

ULTIMAVICI:

Så fruktansvärt tråkigt att gå från att se hockey på liten rink i någon vecka med finalen igår som höjdpunkt till att se bandy med sarg i SHL lunken.

Krymp rinkarna för guds skull!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Sawchuk: Junior VM är kul. NHL tycker tycker jag blivit tristess rinkarna är för små.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Otippat att Torp och Hedman jagar livet ur sig och glömmer markera.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

J F K:

 

Som vanligt glömmer vi spelare vid bakre stolpen. Vad är det med spelarna?

 

Om man har en jättesmal rink så behöver man inte tänka på det.

   

Nettinen levererar igen. En av de bättre spelarna de senaste tio matcherna.

 

Nordgren trodde att han var Foppa helt plötsligt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
NuMo: Nordgrens bästa byte på hela säsongen. Vem fan trodde att den kedjan skulle göra mål?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

J F K:

Kan ju omöjligt vara mer tristess än det vi ser på våra rinkar, noll intensitet ,bara en massa stora rövar i hörnen och pet med klubborna. Ett par målchanser per match och spelare som är 15 meter ifrån varandra hela tiden.

Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

J F K:

Nättinen blir poängkung nu. :)

Bra platsbyte Nättinen och Ahnelöv emellan. Brynässpelarna har svårt att sortera upp.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Sawchuk: jag tycker NHL blivit skittråkigt. Bara fram och tillbaka med säkerhetsspel. Sarg ut, knappt några passningar och numera rätt lite tacklingar också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

S-vikaren:

 

Vi spelar bra anfallsspel just nu, men vi ger ju bort  kontringar som fan!

 

Ibland ser vi verkligen ut som glada amatörer på hal is.

 

Varför ramlar vi varje gång vi gör en stoppsladd framför eget mål? Det är ju fan ingen överraskning att man kommer att behöva bromsa förr eller senare.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Distinkt avslut av Rödin där
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

J F K:

Ja, då tycker vi olika.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

NuMo:

Man bjuder Brynäs hela tiden på chanser.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
NuMo: Första stolpen ska man väl ha som målvakt. Dåligt försvarsspel som bara den.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Sawchuk: Absolut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Ahnelöv har verkligen gått ned sig ohyggligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Inuti Perras huvud

"Vad in i helvete har jag gett mig in på?"

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Patrik Källstr:

JAAAA!!!!Skröder dyker upp från ingenstans och gör mål som om det vore 2007!

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Haha men vad gör Starkbaum??? Härligt Skröder!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Vill du ha en känsla av körglädje, kom då in till Lindströms bil!!

Fan va viktigt att Skröder fick göra mål igen också.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Ja, där gick Starkbaum bort sig rejält.

Min stream frös och kom igång precis när Skröder hade friläge.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Måste vara första gången den här säsongen man längtar till Nordgrens/Nättinens nästa byte.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Monno:

Flanagan har inget flyt med sina passningar. De senaste tre har han missat med flera meter.

Nära att vi släpper in ett mål på slutet igen.

Som vanligt tycker jag att vi är mycket bättre än Brynäs. Spelarna i Brynäs extraknäckar säkert på tunnelbanan som ficktjuvar. Äckligt långfingriga och opålitliga är de.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Patrik Källstr: och på slutet stirrar väl två forwards på puck så det blir fritt framför mål. Vi måste sluta vara så djävla naiva. Ett arv från Anders vi måste sluta med.

Nordgren gör väl sin bästa period?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Nordgren är som ung igen. Han kanske känner som att han är i Timrå nu när vi har halva truppen å tränaren?

Roche är förbannat dålig. Flanagan gör mkt bra men slår på tok för många passningar på ren chans.

Överlag dålig hockey.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Skulle de här två lagen spela kval senare så gillar jag ändå modos chanser bättre vid nuvarande spel. Brynäs spelar så safe i egen zon att det blir svårt att växla om och spela konstruktivt mot ett sämre lag. Modo försöker i alla fall spelat puck från egen zon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Kul för Skröder att få sätta ett mål i sin 500:e match, grattis Skröder & Modo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Starkbaum håller på Modo!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

J F K:

Ja det är tur vi möter ett lag utan självförtroende och flyt för de lägen vi ger bort, som tex 2 mot 1 lägen... De straffar sig mot andra lag.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Patrik Källstr: Det konstiga är ju att de flesta chanserna kommer där vi har tillräcklig många spelare med hemåt, men att de stirrar på puck, spelar tokaggressivt och missar markeringar i de farligaste lägena.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Håller domaren på med? Tycker han struntat i utvisningar åt båda håll.
Fasthållningen nyss var ju solklar t.ex.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

J F K:

Åh herregud vad svårt det ska va att få ut pucken ibland...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Monno: Nu togs en utvisning i alla fall. Inte den klaraste kanske, men skönt att se att domarna är med i alla fall.
Kommentera

« · 1650077