1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480473 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

1650880 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
modomille: Helst skulle jag vilja att svaret på frågan varför de är borta helt enkelt är för att de är petade. Roche bidrar inte alls i offensiven och Possler har tappat all fighting spirit och blivit alldeles för bekväm för att vara en kommande storspelare.
Nordgren och Påhlsson har egentligen varit rätt usla men de kämpar iaf på. I det prekära läget vi hamnat i ser jag hellre mediokra kämpar än talangfulla spelare som spelar nonchalant. Nu behöver vi grabbar som visar hjärta och smittar av dig på resterande spelare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

ULTIMAVICI: Håller med fullständingt gällande Garpenlöv, klarar inte att se sportbladets hockeyprogram pga. Garpenlöv och Breithotlz konstanta onanerande över Djurgården.

Såg någon minut tidigare i veckan och då de pratade om Jensens tackling på Flanagan då även domarbasen satt med i studion. Domarbasen fördömde tacklingen hårt då tacklingen tar kraftigt direkt i huvudet, då började Garpenlöv böla om att då kan man lika gärna förbjuda tacklingar helt om man inte får göra open ice-tacklingar och förbjuda tacklingar helt osv.

Breitholtz som kanske bör söka sig tillbaka till idoljuryn hade inte heller några problem med tacklingen, han tyckte att den var riktigt bra, ja, för tacklingar i huvudet hör ju verkligen till sporten...

Sen är Garpenlöv så sjukt jävla bitter på MoDo då de tog tillbaka jobberbjudandet han fått av Ecke när Freddan blev sportchef.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
ULTIMAVICI:håller med dig perra kanske säger varför dom är borta innan matchen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
modomille: Possler lär väl vara sjuk eller vara skadad, Roche skulle mycket väl kunna vara petad, dock undrar jag om inte kille är skadad, känslan är ju att han varit småskadad hela säsongen. Hans ovilja att skjuta borde det ju finnas någon anledning till.

Samtidigt önskar jag att Modo kunde bli bättre på att förklara varför spelare saknas, ibland lyckas någon journalist värka fram det. Skulle vara rent befriande att höra att en spelare petats pga prestation...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
jämtland: Klart du kan referera till Garpen, men det är ytterst få som lägger någon som helst vikt vid hans tyckanden.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

J F K:varför missar possler dagens match? roche är inte med heller kanske bänkade perra honom

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
ULTIMAVICI: Referar nog till vad jag vill. Tvivlar dock på din sons begåvning såhär långt ;) Tycker värvningen av perra är fel oavsett vem som håller med mig men många så kallade experter som uttalat sig positivt till tränarbytet har jag inte sett oberoende av vad de heter.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

jämtland: Jag kan bara konstatera att du - precis som Garpen - inte vet så mycket om hur det fungerat.

Jo, jag tror att Bert körde över Anders och att det var därför man fick välja mellan Bert eller Anders. När man pratar spel så var säkert Anders väldigt involverad i själva grundsynen med offensiv hockey osv.

Jag gillade inte valet av Perra, men nog fasen är han mycket mer rutinerad än Anders i alla fall. Själva bytet behöver dock inte ha ett skit med kompetens att göra. Det FUNGERADE INTE och med händerna bakbundna när det gäller spelarköp så måste man göra förändringar. Laget spelade ju bara sämre och sämre i princip, trots att Anders ideligen sade motsatsen.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Tycker nog att Garpen visat att han besitter en hel del kunskap främst för sitt att arbete i tre kronor. Man har assisterande tränare av en anledning att anders ska bära hundhuvudet ensam tycker jag rent moraliskt är fel. Forsberg hade behövt en rutinerad tränare bredvid sig nu fick han inte det. Robertsson i saik har knappast kört sitt eget race  då skulle han nog inte vara kvar därför saiks starke man stavas Lasse johansson. På vilket sätt tycker du att tränarkonstellationen nu blivit kunnigare/bredare i sitt sätt att leda? Jag kan ge perra att han har större erfarenhet men man ska komma ihåg att när han hade framgång i fbk hade han t samuelsson bredvid sig samt ett bra spelarmaterial. Att anders besitter kompetens tycker jag. Hans brister sitter väl i att när han ger spelarna ansvar att värdera lägen på isen så har han misslyckats med att ingjuta mod och trygghet så det blivit ängsligt. Men han bär inte detta själv de andra två skulle fått sin släng av sleven men det är klart har man spelat ilag och känt varandra från juniortiden så blir det säkert lite inavelstänk.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
jämtland: Snälla, referera aldrig till Garpenlöv. Min 2 åriga son har bättre slutledningsförmåga och taktiskt är dem ungefär på samma nivå. Garpenlöv skiter ur sig krönikor och tyckanden utan att någonsin visa prov på analytiskt tänkande eller visa på data som stödjer hans resonemang.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

jämtland: Tyvärr kan jag meddela att Garpenlöv inte har särskilt mycket insikt varför. Jag vet inte heller, men att som Garpenlöv kasta ur sig någonting som man inte har det minsta aning om känns inte värdigt en "expert". Bättre om Roos eller Wennerholm skrivit den artikeln...

På vilket sätt tycker du att Anders besitter den kunskapen? I Skellefteå var det väl Robertsson som körde sitt eget race och styrde upp defensiven exempelvis. Vad har Anders gjort på den punkten?

Att han sågar assisterande tränare är iofs ingenting konstigt. Jag har också ifrågasatt deras rutin och kompetens.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Amitiel: Lik f.rbannat så har man bytt ut en tränare med kompetens för att ta in en annan typ av tränare som definitivt inte besitter samma kunskap i den taktiska biten. Alla klagade på transatlanterna ifjol inklusive barry smith men finge jag välja mellan gradin och smith vore valet ganska enkelt. Klockren artikel av Garpenlöv i Ab.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Amitiel: Det kan vara en bra väg för vissa spelare såklart. Helt klart är att man har väldigt mycket att jobba med mentalt för att så dåliga som Modo presterade individuellt igår är man givetvis inte. En landslagsback som Ahnelöv har förvandlats till en medioker SHL-spelare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K:
Ja men är ju precis sån sak som händer när självförtroendet inte finns där, därför hade jag nog tagit in en idrottspsykolog utöver den nya tränaren om dom inte redan har gjort det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Amitiel: Läser man den normalt så dåliga Magnus Nyström på expressen så är det den här gången bara att hålla med. Han har helt rätt i att spelarna mer eller mindre gömmer sig. Man blir puckrädd och tar en massa alibiåkningar istälelt för att visa att man verkligen vill ha pucken.

Det är det där med att rädslan för att misslyckas är oerhört mycket större än viljan att lyckas.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
jämtland:
Och har man följt Anders Forsbergs tränar karriär skulle vi aldrig varit i det här läget, finns så mycket mer som spelar in än tidigare framgångar eller misslyckande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Den som lever får se. Men misstagen idag tycker jag var av de grövre slaget. Fastslår bara vad jag tyckt om perra värvningen och står för den. Modo skulle ha behövt en övertydlig på gränsen till "tråkig" tränare för att komma till rätta med denna "misstagshockey". Menar inte att modo ska vinna med 9-0 mot bif och spela bländande p.g.a perras intåg utan tror och tycker att han är fel för modo. Om man följt Shl och perras tränarkarriär så är det svårt att säga att han står för en disciplinerad hockey med taktiskt slipade lag. Han har givetvis en uppsida som alla andra huvudtränare men hans brister kan ingen av de andra täcka upp.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Varför var inte Ullmark med i truppen?

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
jämtland: menade intervjun. Anders sade ju alltid att man spelade bra, men slipar på detaljer. Även om Perra skulle vara obegriplig så känns det bättre än enn skiva som hakat upp sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
jämtland:Tror att det är för tidigt att vänta sig underverk av Perra, det sitter för mycket olater i deras kroppar ännu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K: Jag tycker inte denna match var något uppsving jämfört med någon annan match på slutet. Man ska komma ihåg att bif inte heller är i någon hysterisk form. Någon form av byte i tränarkonstellationen var oundvikligt men tyvärr hade man behövt en tränare med starkare taktisk ådra. Att visa känslor och driva på är bra men håller med hägglund på allehanda när han undrar om alavaaras och gradins delaktighet i det hela. Perra kan vara den goe jordnära pådrivaren som talar lättsamt men vem av de andra två har bevisat att de kan styra upp taktiken och disciplinen? Tror inte att denna tränarkonstellation är ett dugg bättre än den med forsberg i täten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Rytter:Kan det bli sämre?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

J F K:

Är JVM spelarna med på Torsdag tro? FAst frågan är ifall man kan vänta sig något från dom efter en tung avslutning på turneringen och långa resor och matchande.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
jämtland: Jag tycker att det är ett uppsving mot. Jag tycker att vi gör en bra match i stort. Vi ska bara slipa på några detaljer...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Steken84: Det är dock därför misstagen kommer. Noll självförtroende och man vill alldeles för mycket. Det handlar inte om att man inte vill.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Amitiel: Nej men denne mannen är intebra nog att leda modo ovanför strecket. Håller gfullständigt med Wikegård när han säger att han inte förstår vad karln pratar om i intervjun. Nu tycker jag personligen att forsberg skulle fått varit kvar men det är en annan femma. Att plocka in "perra" tillsammans med gradin och alavaara kommer att sluta med kval. Bara att hoppas man har studsarna med sig i "kvalet". Att dessa tre herrar ska strikta upp modos spel är önsketänkande.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
hanzon: Nordgrens första halva är den bästa han gjort hos oss tror jag, fast det säger ingenting.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Amitiel: men för i helvete! Spelarna i modo visar inte ett jävla skit att dom vill vinna! Misstagen haglar fortfarande! Trodde på en kämparmatch men fick handlingsförlamning!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
J F K:Det säger det mesta, tummen upp för denna analys.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

hanzon: Ska man sammanfatta några punkter.

Tre saker vi gjorde horribelt uselt.

1. PP

2. Passningar parallellt med linjerna.

3. Markering på sovande sidan

Tre saker vi gjorde bra.

1. Ingenting

2. Ingenting.

3. Boxplay var mindre dåligt än vanligt.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Sven Tuta:Per Hägglund på Allehanda pratar om mental kollaps, tror att det stämmer ganska bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
hanzon:Det är en av de få gånger man kan hålla med Wennerholm (Aftonbladet) i hans analys av matchen: "Sämsta match jag sett"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Sven Tuta:Travis Roche....tycker någon att man kan lita på denne spelare på isen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Modo måste omedelbart gå ut officiellt och förklara att vi förbereder oss för kval i vår. Det är det enda jag tror skulle kunna få spelare och fans att slappna av. Förhoppningsvis kommer även fansen ställa sig bakom laget och fortsättningsvis komma till FC och stödja laget.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
hanzon:Vad tror jag har gort de sista månaderna, brytit ihop två gånger i veckan. Du ska se mina läkarräkningar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Om Modo får möta Karlskoga så behöver jag bara åka ca 13 mil.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Lustigt låter på folk som dom verkat förvänta sig att Perra ska ha utfört nåt mirakel och helt förändrat Modos spel efter 1 riktig träning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Inte för att vara elak och strö salt i såren men hur kunde ni ta in Perra Johnsson??? Lika mycket fågelholk och svammel som när han var i Timrå. Han kan ju inte ens vara tydlig i en kort tv-intervju...
Jaja, lycka till trots allt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Sven Tuta:Bryt ihop och gå vidare.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Rytter:Det heter "Deppa inte, kom igen" men det vete fan om det gäller längre. Undra om Perra ångrar sig. Det enda positiva var att äntligen så har vi en tränare som visar vad han tycker efter en match, rakt ärligt svar. Hur tänkte Ahnelöv? Hade stora planer att åka och se matchen mot Växjö, men fanvet om jag orkar mentalt. Trodde vi var nere i källaren men tydligen har detta bygge flera källarvåningar. Ush så besviken man blir.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Det såg ut som om spelarna har nerverna på utsidan, inget självförtroende alls. Jag får ont i skallen för varje match, när det inte verkar fungera. Snart så åker man väl på en hjärtinfarkt. Travis Roche borde bänkas i nästa match, totalt respektlöst spel av honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
snowden: Det har gått så långt att jag skiter i om vi vinner eller förlorar matcher, jag vill bara se Modo spela något som påminner om hockey.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

snowden:

Ja, grabbar. Det här laget åker ut mot de flesta Allsvenska lag, tyvärr...

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
snowden: Visst blir det Brynäs som hakar på i kvalet..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Sven Tuta:

Enda bra med dagen är att det är 5p upp till play-in istälelt för 6p.

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06

Sven Tuta:

hahaha kung

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
ULTIMAVICI:Jag har inte så långt (20 mil) till Karlskrona och Oskarshamn, så om Modo hör av sig så kan jag scouta de lagen åt dom, så sparar Modo in lite respengar. Då kan de lägga dom pengarna på ett läktarbygge istället för ett lagbygge.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Brynäsgubbe: Jo jag kan nog sätta en slant på att det blir vi och Brynäs som kvalar.
För detta var inte bra hockey.

Lite roligt att när vi väl tar poäng mot Brynäs är när vi spelar som sämst. Tidigare matcher har vi många ggr spelat bättre.

Aja skit samma detta var ju så bedrövligt så båda lag borde grina.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Har Perra vapenlicens? I så fall är det Svartvadets ansvar att åka hem till Perra och kasta nyckeln till vapenskåpet. Annars kommer han bli sugen på att ta hagelbössan i munnen inom en vecka.
Ahnelövs byte måste ju kvala in som det värsta någonsin...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2015-01-06
Monno:Lite komiskt när Tv killen säger: Nu ska vi titta på matchens höjdpunkter.
Fanns det sådana? 
Kommentera

1650880 · »