supertr?tt:
Ja, det får inte ske, men nu är det ju ändå Brynäs vi spelar mot. Tänk på att de har kanske den bästa spelaren i NHL i sitt lag.
Nä, jag grämer mig nästan mest åt den onödiga förlusten hemma mot timrå i början av säsongen. Onödigt poängtapp.
Både Modo och Timrå håller nollan
Allt är på sin plats
Monno:
Kempe får äntligen göra mål igen. Skön avslutning.
3-0
MOT BRYNÄS!
Berka:
Lite symboliskt ändå att Modo gör mål i exakt samma stund som Timrå slår måltorkarekordet. Poetisk rättvis skulle väl en del långsinta kalla det. (Inte jag dock.)
Berka: Då missade jag Skröders mål bara för att jag var tvingad att kolla in timrås bedrift.
Bra Skröder!
Vad skulle vi göra utan honom?
Rytter:
Värst vad modoiterna trasslar ihop sig. Två gånger har en hög modoiter legat i en hög på isen.
MODO Hockey (Red) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
| |||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
49. Regehr, Richie | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||||
25. Müller, Marcel | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | |||||
3. Lehtivuori, Joonas | 15. Cumiskey, Kyle | ||||||
70. Kempe, Mario | 26. Påhlsson, Samuel | 18. Ritola, Mattias | |||||
7. Hägg, Robert | 38. Torp, Nichlas | ||||||
17. Madsen, Morten | 28. Forsberg, Kristian | 23. Svensson, Björn | |||||
12. Spina, Dave | 35. Gunnarsson, David | 62. Hari, Janos |
Berka: Ja mot TIK va ju Hägg rent farlig, har lovorden stigit han åt huvet? Hoppas inte, spela ENKLET nu Hägg, inte trassla i onödan!
Ulla?haha, låter ... sådär. Ullis, kanske? Men, är inte det att "bjuda in" BIF lite väl mkt? Varje poäng oerhört viktig!! Hoppas Linus e helskärpt o spikar igen ikv!
Kvällens rättsskipare:
Referee(s) | Mikael Sjöqvist, Marcus Linde | |||||
Linesmen | Ludvig Lundgren, Daniel Persson |
Berka: Jag begriper inte varför Byström är bänkad heller. Lehtivuori skulle varit väldigt bättre med en annan back, men som det sett ut när han spelar med Cumiskey är han inte självskriven.
En gissning är att man vill se vad Hägg går för. Modo har ju bara spelat med sex backar och har bara Hägg som reserv. Jag kan tänka mig att man vill veta Häggs status inför slutspelet. Måste vi komplettera med en back eller inte nu när transferfönstret närmar sig?
Berka: å timrå öser inmål helt plötsligt.
Det behövs inte timeout än tycker jag. Det rinner på ganska bra och vi är nära bra kontingar hela tiden.