Huge:
"Ahnelöv sätter ut rumpan och det är bara en lätt knuff, men fullt tillräcklig för att en i obalans varande JL trycks in i magen på Tellan.
Visst, en tajt situation men ett solklart mål.
Svälj förtreten nu och gläds åt en pinne istället, för den var ni faktiskt inte värda idag."
Vilket vinnande recept du tycks ha hittat i sådana fall. Placera den vekaste killen i laget framför mål, säg åt honom att kollidera med den största backen han kan hitta så att han kan ramla över målvakten. Solklart mål.
Det är sådana här kommentarer som drar ner nivån på hela Hockeysnack.
Bad_Brett: "Men herregud. Ni är klara för slutspel och har en bra chans på guldet. Kan ni inte ens FÖRSÖKA vara lite objektiva nu?"
Ska försöka:
JL genar aldrig genom nåt målområde öht, syns klart och tydligt på repriserna.
Ahnelöv är fullt medveten om att JL försöker ta sig in framför Tellan, syns tydligt på Ahnelövs kroppspråk.
Ahnelöv sätter ut rumpan och det är bara en lätt knuff, men fullt tillräcklig för att en i obalans varande JL trycks in i magen på Tellan.
Visst, en tajt situation men ett solklart mål.
Svälj förtreten nu och gläds åt en pinne istället, för den var ni faktiskt inte värda idag.
Gurra88: Jag är väldigt intresseerad över hur Modo står sig i en ""man mot man situation".
Man kanske har förmågan att vinna sådana slag. Jag utesluter inte det alls.
Zappaholic: Antagligen för att Sundström pratar med domaren som assisterande lagkapten och åker Tolle dit lär väl två händer suttit blixtsnabbt på bilringarna.
Bissett_19:
Tack för en nyanserad analys av matchen. Brynäs hade en rad lägen i sista perioden som kunde ha blivit mål, det tror jag alla kan hålla med om.
Redigerad kommentar
digitalbath: Och Sundström står för "heart of hockey"?
Dryga? Inte fan är vi drygare än vad ni är...
Jahaja, då blir det jobbet imorgon då. Bara att komma igen även om det känns surt så här efteråt, särskilt med ett tveksamt mål.
När det blev straffar förstod jag att vi skulle förlora och började således gå bort från tv:n. Brynäs har helt enkelt bättre straffskyttar än oss plus en målvakt idag som var het (dessvärre)
Hahl Bundy:
Han är iaf långt ifrån Jörgen Jönsson, den mannen kunde gnälla oj oj oj..
Redigerad kommentar
Huge:
Men herregud. Ni är klara för slutspel och har en bra chans på guldet. Kan ni inte ens FÖRSÖKA vara lite objektiva nu?
Ahnelöv backar i jämn takt och riktning i FYRA sekunder mot eget mål. Larsson vill in och skymma och genar därför genom målgården, där han fastnar mellan Ahnelöv och Tellqvist.
1. Med tanke på att Larsson i allra högsta grad påverkade Tellqvist genom att åka genom målgården, skulle spelet blåsts av direkt, oavsett om pucken gick in i mål eller inte.
2. Larsson ser Ahnelöv komma och är den som har störst chans att undvika kollisionen. Han har högre hastighet och kör in i ryggen på Ahnelöv. Om du kollar på reprisen kommer du se att Ahnelöv inte gör någon häftig rörelse alls, utan bara backar hem.
Kontenta: Ahnelöv stod på en plats där han får stå, Larsson stod på en plats där han absolut inte får stå.
Slutsats: Spelet skulle ha blåsts av innan Gunderson ens avfyrat skottet och tekningen skulle ha flyttats ut i neutral zon.
I många fall kan situationer tolkas på olika sätt, men i det här fallet kan jag bara konstatera att de som inte förstår detta inte kan ett jota om ishockey.
Monno: Har bara en kommentar till det: Alla utom MoDo-supportrar tycker Sundström, i viss konkurrens med fröken Wallin, är de som är överlägset gnälligast. Står och bölar i domarnas öron match efter match efter match...
Har aldrig direkt gillat Modo ;-)
J F K: Fast jag tycker att Larsson åker in i målgården innan han får en knuff av Tollefsen. Då han åker in i målgården råder det ingen tvekan om att målet borde dömts bort.
Modo vinner spel fem mot fem med 10-8 mot Brynäs. Brynäs vinner dock antalet mål i power play. I ett slutspel när domarna inte tar för alla som ramalr så tror jag att Modo har en rätt bra chans emot Brynäs.
Redigerad kommentar
Irritationen i Modo var stor efteråt.
De menade att målet borde ha dömts bort och ville ha in Johan Larsson i utvisningsbåset – och de får medhåll av experten Leif Boork."
Precis.
Boork tyckte att målet borde dömts bort, trots att reprisbilderna tydligen visar att Tollefsen(?) ger Larsson en knuff.
Har dom inga reprisbilder i Canalplus-studion?
J F K: "handledsskott från mittzon"
Hahahaha, jag kan se ditt bittra klinkande på tangentbordet framför mig.
Du är kvällens behållning :-)
J F K:"handledsskott från mittzon" Hahaha, vad gullig du är!
Redigerad kommentar
J F K: HAHAHA, ja jösses.."handledsskott från mittzon"
Jag hörde just att ordförandeposten i Synskadades Riksförbund var ledig...din meriterande läktarcoachutbildning borde kvalificera dig dit!
Glöm nu inte att gå ut med ledarhunden efter matchen, han vill säkert ut på kvällspromenad ;-)
J F K, gnälligare än fröken Sundström...
Sawchuk:
Att målet skulle dömts bort håller jag dock med om, men Modo var inte bra idag och Brynäs gjorde en klassisk bortamatch.
J F K:
Vilket skitsnack, Brynäs hade en hel del vassa chanser och Tellan gjorde en bra match, likväl som Modo hade en hel del chanser där honken spelade bra.
Brynäs sköt alltså 40 skott men hade bara en målchans, lite väl enögd kanske.
Redigerad kommentar
Gurra88:
Har du verkligen något på Hockeysnack att göra?