1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532156 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01

Wayne Gresky:

Ber om ursäkt, det där You Tube klippet jag länkade till här nedan var visst på Calle Järnkrok.

Herregud, vi munhuggs ju lite bara, det är väl inte så farligt. Jag kan ta skit och ge skit också så här på ett forum. Fine. Inga problem.

Däremot blir det ju rent patetiskt och också tämligen smaklöst att lägga in ett klipp som det här nedan. Star Wars Kid vär jätteskoj, men inte det andra, den rappande killen. Så jävla lågt och hånfullt...fy fan rent ut sagt. Det säger en hel del om dig som la in klippet.

Skäms...

Wayne Gresky: Brynäs vann i alla fall hur mycket bevis ni än har. Att vinna mot Modo hjälpta av i så fall en domartabbe gör ju bara segern skönare för oss och säkert jävligare för er (-:

Hade ni varit bättre på straffar så hade ni vunnit trots den numera bevisade domartabben.

Sawchuk: Du borde fan ta och skämmas en smula...hur gammal är du?

Zappaholic:

Jo, jag kände att jag måste sänka mig ett par nivåer för att få slut på det här.

Tycker förövrigt att Calle var rätt söt i den där videon. 

Hej då Zappa!

Sawchuk: Du har inte sänkt dig nångonting. Du bevisade just vilken pajas du är...

Mindre smickrande för dig själv att göra bort dig själv så...

arnio:

"Att vinna mot Modo hjälpta av i så fall en domartabbe gör ju bara segern skönare för oss"

Väldigt konstig syn på idrotten. Personligen vill jag se en ishockeymatch som ett skådespel, med hög fart och intensitet, där favoritlagets bländande spel slutligen är det som fäller avgörandet. Samma njutning hos dig erhålls alltså hos dig när ditt favoritlag vinner på grund av bristande kvalitet hos matchfunktionärena? Nåväl, jag antar att vi alla är annorlunda.

Redigerad kommentar

Zappaholic:

Ja du har nog rätt, det var oförskämt och dumt av mig att jämföra killen på videon med Huge, jag borde faktiskt be killen på videon om ursäkt.

Dream Team: Diskussionen är hurvida domaren dömde rätt, inte huruvida domaren dömde mål. Klarar du verkligen inte av att se skillnaden?

Bad_Brett: Enligt oss Brynäsare så var det ju en helt korrekt seger men det är ju härligt att se er griniga modioter med gråten i halsen mala på om ett påstått felaktigt godkänt brynäsmål. Ni fick ert mål i ett felaktigt dömt PP så det borde ju inte ha tillkommit heller. Sen brände ni ju tre 3 straffar med och ett otal PP-lägen (billiga utvisningar de flesta) så nog var det även en viss inkompetens hos era spelare som fällde avgörandet?

Wayne Gresky: Brynäs gjorde mål, alltså var domslutet korrekt. Sluta diskutera och börja acceptera istället...

Hej då, Hockeysnack!

arnio: Seger? Nej, nu har du fattat fel. Det blev 1-1 och ni tog extrapoängen. Ingen vann.

arnio: Helt rätt, Arnio...det är jättehärligt med bölande fans som gnäller nästan värre än det gnällande fräulein Sundström har satt i system...

Den största gåtan för mig är hur mycket han ska få stå och spotta skit i öronen på domarna match efter match efter match om och om och om igen...karln är ju inte ens kapten.

Redigerad kommentar

Zappaholic: Det går att skicka både brev och bubblor till arnio.

Frisco: Det tycker jag inte är skoj alls att göra. Och hur står det till med matematiken? 1-1? Hahaha...jovisst, men det är inget slutresultat.

Zappaholic: Att brynäsarna inte kan hålla sig till sin egen bok....

Suck, har dom inte gett sig härifrån ännu...

Zappaholic: oops kasta sten i glashus............

Zappaholic: När man vinner en hockeymatch får man 3 poäng. När man inte vinner en hockeymatch får man 2, 1 eller 0 poäng.

Conny Fängstr?: Dina medsupportrar tjatar ju så in i helvete på oss om målet igår...det hör väl till god ton att svara? :-)

Frisco: Jaha, och på Hockeyligans officiella tabellsida så betyder förkortningen VS "Vunna matcher, straffläggning"

Du kanske har ett eget sätt att räkna som du vill lansera?

Wayne Gresky: Jo, det kan jag självklart göra. Men spelar det någon roll hur mycket ni nu bevisar att det inte borde varit mål när domaren dömde mål?

Gurra98 och co:

Vi vet nu vad ni tycker, kan vi lämna detta ordbajsande? Sen får vi hoppas att vi får mötas i ett slutspel och se vilka som är bäst av oss i år när det verkligen gäller.

Dream Team:

Diskussionen är såklart viktig inför kommande matcher. MoDo är inte det enda lag som är missnöjda med Sören Persson.

yngwie: Ja jo vi kan lämna detta ordbajseri som jag i allra högsta grad har deltagit i. Det har inte varit så allvarligt menat med det jag skrivit...

Lycka till de två sista (?) matcherna...

Bad_Brett: Så du tror alltså helt seriöst att det spelar någon roll vad ev. missnöjda supportrar tycker om en domare?

Redigerad kommentar

Zappaholic: Jag tror att du skämtar med mig. Jag får väl klippa och klistra från tävlingsb.

§ 5:7 C SERIEMETODEN – TRE POÄNG MED OVERTIME

A Segrande lag under ordinarie tid får 3 poäng.
Förloraren får 0 poäng.Vid oavgjord match får lagen 1 poäng vardera.

B. Vid oavgjort resultat efter tre perioders spel (60 minuter) gäller:
Matchen förlängs enligt Overtime metoden (dock högst 5 minuter) till dess att något av
lagen gjort mål. Laget som gör vinstmålet under Overtime erhåller ytterligare en poäng.

Redigerad kommentar

Frisco: Att inte vinna är numera samma sak som att förlora nuförtiden.

Frisco: Nä jag bara hänvisade till Hockeyligans officiella statistik som jag länkar till här.

Dessutom står det ju "vinstmålet" i den text du själv citerade.

Nåväl...du kanske har rätt.

Högintressant läge för Modo i seriens sista matcher. Hur ser det ut i modoboken? Jo, fullt med fullständigt ointressant tjafs och finesslös dynga från brynässupportrar så långt man orkar scrolla. Jag blir så trött.

Redigerad kommentar

Det fröet till huvudvärk som grott under eftermiddagen fick ordentligt med Gödsel efter att ha (slö)läst igenom dagens inlägg. Om gårdagens match....

För att hindra knoppning och fröspridning så har jag blockat några användare under några timmar. Om inte det hjälper så kommer dom bli fler och längre.

Nu ser vi framåt Gubbar!

Går det inte att ignorera inlägg från vissa personer på det här forumet?
Letat febrilt efter ett vettigt inlägg, dock utan resultat...

Salle: TACK!

Dream Team:

"Hur kan ni som motstrider att det ska vara mål få rätt när det dömdes mål? Det behöver inte bevisas något mer. Domaren dömer, end of discussion."

Hoppas att du körde med samma resonemang och förklarade det för de andra Timrå supportrarna i TIK boken efter senaste matchen mellan Timrå - Modo. Vill minnas att det var ganska upprört där gällande bedömningen kring det avgörande målet.

Ritolas höga klubba var ingen hög klubba, domaren dömde inte för det alltså var det ingen hög klubba och det finns inget att diskutera kring den situationen.

Gurra88:

Tycker att du borde logga ut härifrån för gott.

Gurra88: Sluta tramsa och följ dramatiken i allsvenskans sista omgång istället.

Rytter: Jag reagerade kraftigt med en gång såklart. Mest för att händelsen blev så avgörande. Hade nu domaren, vilket han mycket väl hade kunnat göra, tagit en utvisning (eftersom Ritola själv erkände att hans klubba kom högt upp), så hade resultatet mycket väl kunnat vara det omvända. Så ja, jag reagerade, i likhet men nog de flesta TIK-supportrar.

Väl hemma så hade det mesta agget runnit av och det kändes precis som jag skrev här nu ikväll inte lönt att go berserk för nåt du ändå inte kan påverka.
Men nej, jag försökte inte omvända mina medsupportrar här på HS, det gjorde jag inte. Jag ber om ursäkt för det och lovar bättring.

Wayne Gresky: Man kan även se J20-matchen mellan Brynäs och MODO på Brynäs hemsida.

Bellar: Tänk att det inte räcker att ni förstör er egen gästbok med skit.

Bellar: Märkligt nog är det alltid de största tomtarna som vet vad hela Sverige egentligen skrattar åt.

Rytter: Fans, i samtal kring det egna lagets prestationer, har väl i regel ett kort närminne men det är fanimej sjukt vilken frånvaro av självdistans som ni modoiter har ibland. Sitta och tjafsa om den där interferencesituationen när ni gjorde ett minst lika "felaktigt" mål sist ni mötte Brynäs.

Målvakter är mesar som ramlar lätt, backar knuffar medvetet in spelare i egen målgård och forwards är minst lika benägna att fuska genom målgården bara för att falla enkelt över målvakterna. Kom med något nytt.

Olle:

Om jag inte missminner mig så avgjordes även förra mötet av en riktig domarfadäs, när Calle Järnkrok filmade två gånger i samma byte och lyckades fixa ett powerplay i slutminuterna. För att inte tala om Jakob Silvferbergs filmning i höstas, som även den ledde till utvisning.

Jag gillar i allmänhet inte att skylla på domaren, men i mötena mot Brynäs den här säsongen har MoDo blivit extremt missgynnade.

Bad_Brett: Jag tror faktiskt att jag såg den matchen och vill minnas att det fanns två situationer som stack ut. En filmning från brynäsaren och sen en modoit som kom undan med en armbåge i ansiktet på motståndaren ungefär. Det finns så många situationer som är "kvittningar", eller som tar ut varandra, med "objektiva ögon" men som alltid faller åt det ena eller andra hållet beroende på vilket av lagen man håller på.

Jag tog bara upp den där interferencesituationen som NI gjorde mål på bara för att jag tycker att den var minst lika felande som det som brynäs gjorde mål på igår.

Bad_Brett: Det är ju löjligt. Klart det finns situationer där Modo har blivit missgynnade, men det finns även situationer där Brynäs har blivit missgynnade. Igår åkte Danielsson på Honken flertalet gånger men det hör man ingenting om här. Tidigare under säsongen har Madsen (avstängd i efterhand) och Hedman (inte avstängd i efterhand pga bristande bildmaterial) helt klarat sig från utvisningar i situationer som enligt regelboken borde ha varit matchstraff. Det går att hitta många situationer åt båda hållen.

Olle: Nu är det trots allt väldigt få, om ens någon, som gnällt över förlusten mot Brynäs igår. Vi modoiter har bara konstaterat att Brynäs mål borde ha dömts bort.

Brynäs vann

Detta inlägg har redigerats av en Forumledare

Wow, vilket engagemang man finner från Brynästrollen när man skummar igenom denna matchtråd! Personligen så tycker jag hela diskussionen borde tagit slut med en tekning i mittzon. Johan Larsson vet exakt vad han gör när han tjuvar sig in framför/i målgården, passande nog när en helt ovetande Ahnelöv backar in mot Tellqvist.

Jag såg att Brynäs J-20 vann mot Modo J20 igår. Modo blev säkert bortdömda som vanligt.

arnio:

Det är ju synd om dig. Jag uppmanar dig att söka hjälp innan de är för sent.

« · 1472644 · »