Jag har en god vän som är inbiten djurgårdare sedan barnsben, han svarar inte längre på mina hockeyrelaterade mess, efter fredagens match kommer han att blockera mig :))
puffe: Dom kan aldrig vinna med det försvarsspel dom har, även om dom gör 5 mål så gör Modo fler, länge sen jag såg nått så rörigt i försvarszon när Modo flyttade pucken.
puffe: Blir paprikachips i skålen mot DIF. Det kommer att koka på Hovet. Som du säger, bra läge att bara släppa ner axlarna och lira därnere. DIF måste vinna.
{9682}: För Djurgården blir matchen hemma mot MoDo en rysare. Förlust där så är dom körda. Tror Karlin o laget älskar läget. I Slutändan är det Löven vi ska slå
Rytter: Gradin har nog fattat att spelare som Vela och Kaut är viktiga, samma med typer som Brickley och Salmela. Behövs tid att komma in. Ser bra ut. Liknar en maskin där såna som Sven och Niederbach inte behöver känna stress utan kan jobba i fred. Jag saknar fysiskt spel, men är ju en idiot som ibland kan hockey.
Jag hoppas södergran avgör säsongens sista match. Han är jävligt bra men får ingen utdelning i poäng. Han utmanar, han är kraftfull, han går på mål, han gör precis allt rätt utan att få utdelning.
Men karaktären där, han bara fortsätter att jobba på trots det går emot. Hoppas verkligen han blir vår joker i ett slutspel och får avgöra matcher. Det är han värd.
Vela går fram som en stridsvagn och måste vara en mardröm att möta. Synd att han inte fick måla i det snygga flygande anfallet.
Brickley är lugn och trygg med puck. Hittar rätt passningar som ger forwards fart och tid. Passningarna sitter ofta stenhårt på bladet. Visade idag även upp en bra defensiv och var jobbig längs sargerna. Han kommer nog bara växa. Här verkar Gradin ha träffat rätt igen, extremt nyttig tvåvägsback med spets i offensiven.
En styrka att vända tillbaka matchen då DIF var riktigt bra första 5-10.
Tänk på att vi ska in med Dick + ny forward till detta. Ser jävligt bra ut.
DIF ser å andra sidan inte speciellt bra ut, försvarsspelet påminner om oss under styf/ville, de är lite överallt och har ingen trygghet. Sedan har de skickliga spelare som kan hota framåt men spelar vi efter vårt system och med fokus är jag inte alls rädd för dem.
Skönt att vi fick deras målis utbytt och ger honom lite att fundera på.
Jadå, MoDo kan få det lite svårare på fredag, men då måste hela Djurgården höja sig, Jag tycker nog att MoDo också minst en växel till att lägga i om formen är redo för det, MoDos formtrend känns uppåtgående!
puffe: Hade jag varit Djurgårdare, Gud förbjude, hade jag anlitat Icing-Ove som Head Coach. Vet inte vad det betyder, men någon som hade styrt upp sakerna. Satans tur att Ove inte går att köpa
Bössa 68: Håller också med, men finns bara ett lag som är desperata att vinna, kan Gynna Karlin o MoDo. Karlin vill nog smyga med o kontra in nån puck hit o dit
Majbrasan: Kan dom få göra, ingen kris då, men Karlin kanske vill visa upp hur vi ska spela bortaspel om nån månad, då blir det inte lätt för Stockholms Stolthet.
Vore dock skönt om vi vinner serien, så vi kan styra att Löven o Djurgården får slåss mot varann i semin
puffe: Mejlade MoDo: "Är tanken att motståndaren aldrig ska få låna pucken eller fattar ni slutspelets Gris-teori?" Vela och Brickan var bra köp i båda fall. Klubben har alltså fått mitt och Tarasovs fax..
puffe: Svårt att säga, ung, ganska stor, hyfsat gritt, pålitlig målskytt under flera säsonger. Kanske inget första val för ett Shl lag men beroende på utbudet för slutspurten så kanske det kan vara något om Tingsryd hamnar i ingenmansland.
puffe: näe tycker jag har schysst läsförståelse när du skrev dom mest bespottade inbegripet både mannberg och svenningson. Nåväl en vinst när det såg ut som sm guld / hönsgården ibland, är en skön vinnarkväll!
{9682}: Har precis verifierat mina forskningsresultat med The University of Alabama. Vi kan inte undgå vinna serien , vilket blir en hyfsad fördel, när vi får välja lag först i kvart och semi(hemmaplansfördelen ej inberäknad) MoDo mot SHL!!
Confusius: - Sista 15 min av första avgör matchen, grymma där - Vi är tillbaka på vinnarspåret, grymt viktigt - Vi utökar serieledningen, grymt viktigt - Kvällens Pappersbruk utdelas som följer: ••• Mannberg •• Gudlevskis • Sveningsson - Djurgården har problem - Stoppel borde sparka sig själv.....eller inte!
Bössa 68: Du läser nog bara det du vill, , nu har vi MoDoiter öppnat upp för serieseger, Luckan neråt blir större, 12 poäng ner till stora hotet, o dom har 2 matcher mer spelade. Vi går mot serieseger, med allt trevligt det innebär
Confusius: Fast vi släpper till obscent mycket mindre skott än resten av ligan. 250 skott färre än Löven och 100 skott färre än tvåan i den statistiken, Mora. Det påverkar statistiken enormt.