1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532498 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{8225}:
Är de moraliska mästarna fortfarande favoriter och vi får vara nöjda med att få 4 hemmamatcher?

{9682}:Trött på jinx-noja. Säger dock inget mer än att jag hoppas kunna njuta onsdag kväll o natt. Järnkaminerna har mer noja än förstånd, talar för oss.

Filar på musikval

{9682}:
Ja jag hoppas laget är mogna uppgifter gäller att fortsätta orka vara konsekventa och nöta på. Förhoppningsvis har deras målvakter tappat det nu

Smurfen: Nu blir det tung VooDoo för att rena forumet från jinx. Järnkaminerna kommer ju vara helt galna på onsdag.

Smurfen: Jo jag förstår dig.
Ville bara svara på någons oro över våra juniorer! :-)

Rytter: Kassan är stärkt av anledningen jag nämnde, skulle kanske uttryckt det så snarare.

Silly: Har bara lust å skriva : Sluta jinxa 🤣🤣🤣😅

Robin Ztorken L:

Eget kapital är inte pengar i kassan som oavkortat går att handla för eller använda som likvider. Många verkar tro det men så är det inte.

{5647}: jag tror ändå inte vi kommer vara helt akterseglade ekonomiskt, finns ju några SHL lag idag som inte har så gott om pengar.

Gäller att investera smart och ha lite tur med värvningarna, verkar ju som vi har en ny målvakt och Rundblad klara.
Sen hoppas jag att vi behåller Guden, om han vill vara kvar.

JoJo2613:
Vi kommer nog gå 9 backar Backar.
Berg Får gå
Brickley får gå
Ville lånar vi ut
Noren Lånar vi

Kvar
Norlinder - X ( Spetsback / Runbladh
Nänsen - Bernatd
Berglund - Folin
Wahlberg - Ingman

Sigge: Bernie utan Näsén blir väl som Helan utan Halvan, eller för att modernisera det , Filip utan Fredrik, eller för att modernisera det, Marcus utan Martinus?

Robin Ztorken L: Jo, men om han exempelvis kontrakterar Rundblad så har han säkert fått betala en hel del mer för att Rundblad inte ska kontrakteras av något SHL-lag medan det allsvenska slutspelet pågår.

Och, 6 mille är en avsevärd slant oavsett. Det tillkommer också en del utgifter för att bli SHL-mässiga rent administrativt.

{5647}: Dom sex miljonerna kan vi nog hitta i ett starkt eget kapital, som förmodligen stärks ytterligare med alla dessa hemmamatcher i slutspelet.
Gällande sent in på marknaden vet vi ju inte om Hinken redan har några ess i rockärmen vid avcancemang, kan finnas fler än Rundblad :-)

Robin Ztorken L: Vi får betala Brynäs fallskärm på 6 miljoner, vilket såklart gör att vi får 6 mille mindre än alla andra. Vi kommer dessutom sist in på spelarmarknaden, så att det kan bli dyrare att värva med högre konkurrens.

JoJo2613: I ett optimalt scenario har vi bara kvar Bernie och Folin från dagens trupp. Kryddar det med Rundblad, Norlinder/Berglund och en eller två rejäla sarg ut backar. Vi kommer dock vara senast på sillybollen och har väl knappast tillgång till de mest meriterade förvärven.

Robin Ztorken L: Har du missat att SHL är en skyddad verkstad? Om jag (MoDo)vill flytta ut på landet, måste jag betala ett hus själv. medans grannen(SHL-lag) får pappa-SHL/storbonde att betala . Enkel matematik

Men jag tror vi löser det också, om vi bara går upp

Confusius: Varför skulle vi ha mindre pengar än övriga?
Vi lär ju inte spendera en allsvenk budget, om vi ni skulle lyckas ta klivet.
Våra intäckter lär öka ganska dramatiskt på många sätt.

JoJo2613: Ja någon av Berg, Ingman, Näsén, och Wahlberg bör det ju bli.

Tycker bara Bernhardt och Folin håller SHL-klass av våra backar.

Men med tanke på att vi OM vi skulle gå upp, så skulle vi ha mindre pengar än övriga, och ha svårare att attrahera bra spelare som nykomling. Så skulle vi nog få nöja oss med stora delar av befintlig uppsättning

Tarasov: Klasen orkar liksom inte snacka mer om de där jävla detaljerna. Ny kaos-match väntar eller tråkar vi ut dem...

JoJo2613: tror Berg kan vara den som får gå. Finns garanterat intresse från HA

{9233}: Just nu har vi Berg, Bernhardt, Folin, Ingman, Norén, Näsén, Ville och Wahlberg på kontrakt nästa säsong.
Om man ska in med Berglund, Norlinder och Rundblad vilka 3 försvinner? Norén och Ville lånar man kanske ut eller något sådant. men vem är den 3e man som skulle försvinna.
MEN nu ska vi inte tänka allt för mycket framåt! Måste fixa 4e vinsten först!

Confusius:
Ja alltså om jag skall vara seriös förstår jag också honom 😅.

Confusius: Graven heter han väl? gräver sin egen just nu. Tror Tommy Boustedt o Stoppel står i båset kommande säsong, Graven får ta över Tre Kronor igen, som nån sorts tröstpris

Tarasov: Garven bara måste vara släkt med Bagdad-Bob!

Jag förstår att han gör det för att gjuta mod i sina spelare. Men det blir ju ändå så extremt löjligt

{9233}: Får hoppas det blir löpande kontrakt också då

dempa: han har spelat 1 säsong i Montreals ahl-lag. Hinken har tidigare nämnt att han har löpande kontakt med Norlinder.

dempa:
Tillhör Montreal denna säsong

{9233}: såg i GP gick de genom Frölundas tappade spelare samt nya, Norlinder var inte med nånstans, ej heller på kontrakt nästa säsong. Var har han tagit vägen?

Smurfen: Berglund, Norlinder och Rundblad in på backsidan om vi går upp?

Hoppas vi kan hitta några bra fw med.

Saleva: polaren hade suttit nära Viktor Berglund och nån fler också tydligen i fredags typ i eller bredvid klacken

{8225}: Om nån undrar över storleken på burkarna, så är dom normalstora, Det är Zuccarellos matchtröja(hob-anpassad) som gör att ölbuteljerna ser gigantiska ut.

John V: och vad har ni fostrat då? Patrik Sundström var lyckad i NHL, men sen? Och ni har inte spelat i SHL på 22 år eller nåt. Vi har fortfarande tongivande spelare i NHL som vi fostrat. Och har riktigt bra häng på att ta oss upp i finrummet igen.
Sen finns det nog lika många bönder och skoterraggare och folk med dålig klädsmak i Umeå som i Ö-vik.

Saleva: Sånt älskar man, även kul med ett renodlat final-inlägg härinne.

Själv förbereder man maten inför onsdagens drabbning, blir något lättsmält
Uppladdat:

500x0-modomat.jpg

500x0-modochips_0.jpg

John V: att du efter 2 år utan inlägg orkar leta dig in här för att skriva dessa konstiga inlägg är en bedrift i sig.

Är du släkt med Kruger månne?

John V: Jo, håller med. DIFs åsikter efter match 1 däremot var inte till enbart för att gynna dom, det var till för att gynna hela hockey-Sverige.

Skada motståndarmålvakter etc, det gynnar även det svensk hockey, såklart!

John V: jag har haft twitter i många år men denna vinter var faktiskt första gången jag loggade in för att läsa lite vad människor i andra delar av landet tycker om saker och ting.
Jag kan konstatera att ni lövare resonerar precis lika korkat och är precis lika enögda som djurgårdare, modoiter, södertäljare, Färjestadare, frölundaiter, västeråsare osv. Det är alltså ingen skillnad alls mellan fans och vilka lag man håller på, alla är precis likadan, så när du kommer och påstår att just Öviks folk är mer enögda än andra så förstår alla som inte stoppat huvudet i sanden att du inte har en aning om vad du påstår.

John V:
Ni gnäller inte då? Vad är ditt syfte? I sak håller jag med
Mkt domargnäll men det får man leva med, inte sett dig protestera i ditt eget forum dock eller en bidra där.

Sigge:

Och året mot Timrå var det corona och året innan det corona.

John V:
Har checkat och skulle säga att ni haft större än oss de senaste åren. Eller vika siffror tänkte du på?

{9682}: Haha vilken maskin han är, Vela! Vad skulle den andra Dmore-killen… jag menar DIF-spelaren där att göra?😂

John V: Umeå är ju kungarna av konspirationsteorier och enögdhet. Hela landet skrattade åt er när ni skyllde ert pinsamma nederlag i semin på domarna. Vi bara njöt när ni tog på era sedvanliga offerkoftor

Tarasov: Ni och Djurgården har överlägset störst. Checka årsredovisningen vetja.

John V:

Kranvattnet fostrar NHL stjärnor och legender, dricker man ur dyngdiket blir man i bästa fall en Liss.

John V:
Nej det har vi inte

{6870}: Jag tycker det ändå är fint av honom. Det innebär om Kentää skulle sagt något liknande skulle det vara helt tyst på Lövens hemmamatcher.
Skulle vara bättre drag på den stora älgvandringen än lövens hemmamatcher. Rofyllt!

{6870}:
Oväntat att en Björklövensupporter hittar något att trolla om.

TickledDonkey: Finns inga mer enögda supportrar än dom som bor i Övik. Måste vara något med kranvattnet ni får i er.

{7426}: MoDos omklädningsrum verkar väldigt sammansvetsat med ett uppdrag. Gänget köttar på enligt plan mot en väldigt bra motståndare. Klippet med Vela på Twitter då han sänker två DIFare gör mig glad i grishjärtat.

« · 2530693 · »