1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531725 inlägg · 4125 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nucky: Dagsfärsk artikel. Grattis till SHL-platsen!
Uppladdat:

500x0-wennerholm_6.png

Gavelo: Chansen finns att han är MoDoit, så jag hoppas du tog med pp-uppställningarna i pitchen👌😎

Majbrasan:
Ikväll vinner vi.
Inte för att jag kan hockey.
Utan för att jag tror på vårt lag.

Tyler Durden: får dom bara upp farten i passningsspelet så är det mycket vunnet. Djurgården kommer komma ut med samma fart som förra matchen om inte än värre. Så det gäller att täppa till i mittzon och blockera passningsytorna. Och framför allt stressa deras sega backar! Får vi upp farten så är det hönsgård i deras zon.

Snipan: Apropå missköta jobb.
Jag hade möte med VD’n för Sundsvalls hamn i tisdags där jag pichade ett affärsförslag, men egentligen satt jag mest och funderade på om Aagaard skulle bli matchjälte och vilka uppställningar vi skulle köra med i PP.

Gäller att prioritera.
🤷🏼‍♂️

Rytter: känns som om vi haft ett fungerande pp hade den här matchserien varit över. Ikväll räknar jag med att Bernhardt och Woods bombar in ett var i pp.

Andraassist: Om ingen ringer mig ikväll antar jag att dom torskat, så jag tror inte kollar något själv över huvud taget. Hoppas solen går upp imorgon också.

Vinn!

Tarasov:

Vi ligger plus för att vi vill spela hockey och DIF vill göra annat.

Trots att vi har mer 2:or med oss så tycker jag vi är de som förlorat på nivån, DIF skulle t.ex haft två femmor med sig.

Kolla utvisningen Folin fick mot sig, helt sjuk.

Så även om Garpen skriker om orättvisa och det ska fördelas jämnare så är sanningen att än så länge är det vi som är förlorarna och vi skulle haft mer med oss.

Men bara bita ihop och kör över de där jävlarna nu.

Tarasov: Det var ju dåligt av domarparet att de inte tog en femma direkt. Då hade de ju fått se repris på situationen och inte behöva gissa.

Eller: Jag gillar Wessner bättre när vi spelar borta. Tycker hans uppsida är att han inte fattar beslut i panik bara för att publiken skriker.

jonsson:
Nu skulle det iofs varit en femma på hammaren men vi ligger rejält plus på utvisningar i serien. Vilket också är ett resultat av vårt fokus och dicsiplin.

Majbrasan: Jag kliver också in i radioskugga. Skruvar ikea möbler ikväll och läser sms vid 22 tiden för att se hur det gått.

Sigge: Det handlar nog mer om att normala spelare har kunnat få normala jobb efter sina karriärer, medan psykopaterna lever kvar på gamla meriter och får jobb inom det de iaf någorlunda kan, dvs hockeyn

jonsson: man undrar ju varför Sandstedt blev utbytt mot Wessner senast.

{10015}:

Torska vi ikväll måste vi kunna byta domare, verka ju ha en viss effekt. :)

Donald:

Tycker känna igen mig det där beteendet 🧐

Donald: Hahahah spot on. För mig är det mer ångest än nervositet. Man kommer ju aldrig kunna öppna sociala medier igen om vi tappar det här.

Confusius: Jag skulle gissa att Garpenröv blir invald nästa gång.

{10015}: Är det så här det känns att vara dement? Man vandrar fram och tillbaka på kontoret. Går till skrivaren, glömt bort vad man gör där, går tillbaka till datorn, sitter och tittar in i skärmen som ett ufo i två minuter, sen kaffemaskinen, hör att folk pratar med en och svarar dem men har ingen aning vad man säger eller har sagt. Ännu värre hemma igår kväll när man vandrar runt som en lobotomerad guldfisk fram och tillbaka till kylskåpet, öppnar, stänger, går tillbaka till soffan och kan sitta där tre minuter, sen upp igen och repeterar samma mönster tills klockan är tillräckligt mycket för att vara ok för en vuxen man att gå och lägga sig.

Värsta nervositeten man varit med om helt okryddat.

Confusius: Det verkar ha blivit praxis i hockeyvärlden att man ska hylla gamla psykopater efter deras karriärer. Samtliga experter i Cmore består av gamla flåbusar, samma sak med referensgruppen. Till och med domarkåren tar in gamla slagskämpar som Wessner och Wettergren. Då förstår man varför det ser ut som det gör i hockeyn. Sanslöst!

Snipan: fick på mig L sockan på vänster och H på höger.. senast det hände var typ 2019. Har jag en turdag eller hur ska jag tolka det? ( greppar efter väääligt små halmstrån nu i hopp om seger)

Snipan: Samma här. Har tusen grejer att göra i skolan men gör exakt ingenting för man sitter bara och tänker på hockeyn. Det värsta är, förlorar vi, kommer man bara och sitta och tänka på hockeyn i kanske ytterligare än vecka.

Snipan: själv dränker jag mig i plugg å öl

{10015}: Samma här, men kanske är det bara för att jag längtar till att få återgå till ett normalt liv igen. Det går ju inte att koncentrera sig om någonting som helst. Missköter mitt jobb - big time.

KB: Har en god känsla inför matchen för första gången… vad är det här

Även om jag och många andra vill att Modo ska få avgöra hemma så ser jag fan att de kan få spöa gnällspikarna på deras hemmaplan och tysta barnungarna Garpen och Danielsson! Hoppas de tänker att det är bara är ut och köra! Det finns inget att förlora!

jonsson: VINN!

Modo-Målet: Jag kliver snart in i total radioskugga. Tänker varken se eller följa.

Jahapp… och hur ska man kunna få något gjort idag?!

Confusius:
Anton Hedman 🤣🤣

Av en händelse tittade jag på klockan igår och det stod 19:21, måste va ett tecken på nått vis.

SuneMangs: Tycker mig ha läst någonstans att den där referensgruppen åtminstone tidigare bestod av gamle domarbasen Peter Andersson, Per Ledin, och Micke Sundlöv!

Andersson den störste mutkolven i svensk hockey. Detta alltså toppat med Ledin och Sundlöv, som alltså båda mer eller mindre var psykopater på isen!!!

Då börjar bilden klarna lite!

Och hur fan tänker man när man tillsätter en referensgrupp bestående av gamla tuppjuck??? Vilka väljs in härnäst, Jämtin, Gath, Nisse Ekman???

Bör man inte ha vettiga och sansade personer på sådana där poster???

Greenwolper: Vi mot Världen är vår enda överlevnad på sikt , en oerhört bra känsla. Alla jävlar är emot oss. Per Bäckman var väl den som gjorde det till en konst

{10015}: På plats har vi tillgång till en massa alkohol för att lugna nerverna. Det kommer nog bli riktigt trevligt imorgon här i Övik.

Marrdin: jag har vänt å blivit mest förbannad jag. Känns vi mot dom känsla. Nu jäklar hoppas man på att vi slår tbx med en jäkla revanshlusta. Kötta på bara!🥳💪

{10015}: jag vaknade med en konstig känsla. Helt lugn. Har varit nervös flera dagar nu, men på nåt sätt va det som man bestämt sig, de gick skit sist men nu gör vi det! Hoppas det var signaler från laget jag fick. telepati eller modo woodo. Det händer imorgon.

{10015}: "Är man mer nervös i soffan än på plats? Har köpt biljetter till imorgon för att se matchen i Hägglunds."

Om ni leder med udda målet lär det vara värre på plats med alla andra som har panik samtidigt, känslor smittar ju och så vidare.

{8225}: Hoppas som fan att det är det sista vi ser av MoDo den här säsongen.

{10015}: ok, hade missat det, fyll hallen då, kan vara det sista vi får se av MoDo innan midsommar

{10015}: Ja jag menar Hägglunds såklart! Men då kanske man få he dit sig.

{8225}: Om du missat det så sänds den i Hägglunds också

B-tork: arena? Spelas det inte på Hovet?

B-tork: Det är slutsålt på övre etage, såklart. Glest med folk på nedre.

{10015}: Någon pejl på hur mycket folk som kan tänkas dyka upp imorgon på arenan?

{9682}: går fuskgården upp i shl- ( gud förbjude !) Då vet ju övriga shl lag att dom infört nya krosschecking regler mot dom,dvs ALLT är tillåtet...

JonteD: Bara att gå vidare. Hade hoppats på att flera spelare skulle fatta läget och vara som bäst. Inte lätt ändå. Två chanser kvar..

Bössa 68: Undrar inte om de skulle ge livstids utvisning! Jag va skogstokig i går när de bara blev en tvåa o ingen avstängning rent ut sagt förjävligt dåligt av zebrorna! Frugan frågade om jag va riktigt frisk eftersom de va Modo som spelade de hon fick te svar va lägg dig inte i de här så slipper du sova i hundkojan!!!!!!🇺🇿🇺🇿😎

JonteD: undrar hellre om vad skulle hända om en modospelare "råkar krosschecka myrenberg eller galajda" bara en 2a enligt nya slutspelsreglerna.

{8225}: Undrar om puckot som hivade in sin mobil hört av sig o vill ha den tebax???? Får väl böter av ngt slag!😎🤗🤠😇🇺🇿

Werner: Kände det. I går var det helt förjävligt och avslutades även med misär, så kände att jag behövde det här

« · 2532949 · »