1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533700 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
jonsson: Om vi spelar hockey och domarna är med på det är vi svårslagna

{9682}: Det va ett jävla liv igår kväll på mina golfspelande DIF-kompisar. Jag ser fotboll med dom på Tele2 - där jag naturligtvis också hejar på MoDo men det fattar dom inte. Dom menar att MoDo inte spelar fotboll och jag brukar svara att fotboll är nåt som MoDo uppfann för länge sen, som uppvärmning. Jag förklarade att MoDo är en av världens största hockeyklubbar och det är klart att hela hockeyvärlden swishar de domare som behöver swishas för att MoDo ska vinna den här serien. Inget konstigt med det. När vi bjuder in till fest så är det inte knytkalas, vi bjuder på allt.

Det är vårt år.

Jag tror också att de faktiskt trodde på att det var sant, att vi swishar. Vi får se om det dyker upp hos Sanny... .

Esox: Bara att köra på. Många i laget kan mer. Hoppas finalmatch 1 var försäsong och att det rasslar oftare i DIF-nätet imorrn. Röda lampan, den ska lysa!

{9682}: Ja, känns som att vi har potential att lyfta några snäpp. Orkar inte vänta längre, bara VINN

{8225}: Hoppas vi kan släppa på allt och bara köra nu, tycker det kändes ganska spänt igår.

Gavelo: Släpp vildhästarna fria, men dock med bra kontroll bakåt

Vilken satans räddning Växsjö's målvakt gjorde precis.

JoJo2613:
Fan har jag missat nåt?
Är det nån match i kväll?
Är det inte i morrn det är match?

Horace76c: Du har rätt. Matchen är i morgon

Horace76c: Har inget bättre för mig ikväll, Redan kollat på gårdagens match 2 gånger sedan jag kom hem från arenan haha.

JoJo2613: Vi vinner varje gång du kollar :)

JoJo2613: Såg du Klasen nåt? Jag såg han inte igår från sittplats. Kan du kolla matchen en 3e gång kanske?

snowden: Sitter och ser Växjö- Saik och funderar på hur Riley Woods ska kunna ta en plats i Shl och Saik?!

Gavelo: En bra sommarträning så.

Gavelo: Om vi går upp skulle jag inte vara emot att låta han gå till Saik trots kontrakt. Han skulle kanske mäkta med 20 poäng på sin höjd, det håller inte för att spela i en topp två kedja.

Gavelo: Sitter på DIF-forum och undrar hur många hockeyfans de egentligen har. Fina grabbar där, men tomma burkar skramlar mest.

Gavelo: Helt ärligt så tycler jag det mesta av att spelet ser bättre ut är mest att det är bättre kameravinklar och nog fan är det bättre upplösning också jämfört med HA?

Så satans trist att Växjö är i final igen. Vilket plastlag, vilken spelare har de utvecklat själva som blivit något i världen? Rätt sjukt att de redan har fler guld än oss efter 10 år i högsta ligan. Vafan liksom?

jonsson: jag tror djurgården endast i kortare perioder kan växla upp, annars hanterar vi deras spel rätt ok skulle jag säga. Bara håll korta byten och ligg rätt på linjerna så ska inte vi vika oss först.
Heja modo!

Sigge:
ja kring 25-30 är rimligt men det är viktigt att vi behåller våra bästa från allsvenskan vid eventuell uppgång att värva annat kommer inte bli bättre. Kring 60 spelare i SHL gör mer än 25 poäng så för säga att kan vi klämma ut det av Woods är jag mer än nöjd

Tarasov: Jobbigt med tre måstevinster mot DIF. Tänker ingen på Ove?

Gavelo: Är nog tänkt att ersätta Wingerli, som ska till Schweiz. Båda mindre men tekniska forwards. Ersätter spelartypen men Riley får börja jobba nerifrån och bli topp 6 år 2.

{9682}: Du ska inte va där, det är ett kaninhål - som Amerikansk politik, Ryssland krig i Ukraina, Jordan Peterson och sånt. Håll dig borta, du blir bara sjuk.

Det är vårt år.

Hakning-Henrik:
Om jag förstod rätt så lämnade rätt många i växjöpubliken förra matchen mitt under matchen för att se en innebandymatch.. Hockeystad.. not

{8225}: Måste kommentera mej själv. Med utspel från en tränare och en sportchef, så triggar man idioter till att bete sej väldigt illa. Oavsett domar-kvalitet, har Djurgården inget eget ansvar när ledningen beter sej som dom gör? Djurgården har fina juniorer, men en stor skam att ledningen består av idioter, ser ni inte att Ni har ett visst ansvar, Garpen o sportchefen., apropå att domarna får hot

11 skott säger ganska mycket om Växjös taktik. HA är mycket mer underhållande

{8225}: 100% Inte reflekterat över det innan men absolut, har man ett följe så måste man tänka efter före man agerar.

{7639}: Precis, man har ett stort ansvar som ledare, men funkar inte så i Djurgården tydligen, dom vill ju inte mista sina 50 miljoner, eller vad fan det är. Men vi är MoDo!!!! Ger oss aldrig

JonathanF: SHL är tyvärr fruktansvärt tråkigt sett till spelet. Man börjar ju undra om man faktiskt vill spela där nästa säsong,

Sigge: Är det inte förbannat märkligt att Glader, den där spelaren och AIK-tränaren blir disciplinärende, men när Stoppel får frispel och Garpen gnäller att de varit motarbetade hela säsongen.
Då ska man ta det internt med locket på.

Det låter så förbannat illa att man bara skäms.

Sigge: Här håller jag helt klart med. Tycker helt klart HA har roligare matcher.

Sigge: Ah handlar om att vinna i slutändan. Skitsamma hur det ser ut, om man vill kolla på underhållande hockey så kan man kolla på NHL.

{5647}: hoppas jag har fel men de kommer se till att turgården på ett eller annat sätt tar sig upp. Om de inte lyckas är det 16 lag SHL inom två år. Senast de åkte ur utökade man till 14 lag.

{9867}: Hysteriskt om de fortsätter utöka tills de går upp.

Året är 2030 och vi spelar med 28 lag i högsta ligan och vi har äntligen ett Stockholmslag i SHL igen! Välkommen Brödernas Väsby! 30 lag nästa år.

{9867}:
Det gör till kan slå åt båda hållen bara att se till att vara så bra så yttre omständigheter inte biter.

Sigge: har faktiskt varit riktigt roligt och offensivt spel i shl de senaste åren. Förutom Lule som spelar Sveriges i särklass tråkigaste hockey. I detta slutspel har det dock hänt något. Nu spelar nästan alla plötsligt lulehockey. Hoppas det bara är en tillfällighet.

modomille: Fast är det verkligen skitsamma hur det ser ut? Hockey är en underhållning som går runt eftersom publik betalar för att se. Coacherna säger alltid ”skitsamma hur det ser ut, bara vi vinner” men SHL har problem om det alltid är som minst nerv och intresse ju längre in i slutspelet man kommer. 95% av Hockeysverige skiter i om det är Växjö eller Skellefteå som vinner men man vill kunna få valuta för pengarna på nåt sätt ändå. Det där när publiken lämnar i Växjö mitt i förlängningen för att gå och kolla på innebandy, det fick mig att känna att SHL behöver fundera på hur man marknadsför produkten.

{297}: Ja men vad ska man göra? Inte tillåta tråkiga lag som Växjö? Finalen hade aldrig sett ut så här om det blev Frölunda - Skellefteå. Jag har inget emot målfattiga och chansfattiga matcher om det är mycket känslor ute på isen, men nu är det inte det och då blir matcherna tråkiga.

modomille: Jag är konsument, inte producent. Men visst är det problematiskt att kvalet till allsvenskan och kvalet från allsvenskan är mer intressant för en opartisk än vem som vinner SM-bucklan? Det kanske är för mycket begärt att be lagen spela en mer frejdig ishockey men det borde ju finnas några verktyg kvar i verktygslådan. Förlänga zonerna som man gjorde i NHL? Tillåta sparkmål?

{297}: Fast har det att göra med SHL eller är det Växjö? Folk kallar Växjö en idrottsstad - jag ser det mer som en event-stad ur publiksynpunkt.

{297}: Ja det är det. Men vet inte om kan kalla det ett underbetyg för ligan då mycket handlar om vilka klubbar som möter varandra. Hade aldrig varit en sån här tråkig final om typ Frölunda gick vidare istället för Växjö.

Odds på domarskandal imorrn , när både DIF sportchef och tränare sågat domarna och dessutom haft möte med domarbasen ?

Gameday💪🥳😍 nu jäklar kör vi järnet. Fortsätter fokusera på vårat spel och njuter av match! Nu jäklar skall vi ha kul! Galet enögd publik och en jäkla allsång skall de va. Fyfaaaan vad kul med match igen! Goooo MoDo🥳🥳🥳

modomille: fbk, vf, saik, timrå, Oskarshamn, Örebro och även Leksand är i grunden offensiva lag. Tyvärr försöker de slå Lule, Växjö genom att täppa till bakåt. Hade varit roligare och förmodligen mer effekt att blåsa på framåt. Det var så fbk överraskade alla förra året. I detta slutspel har saik tom deffat mot andra lag. Inte så säker på att saik-vf hade bjudit på så mkt roligare hockey.

Greenwolper: rädd för en dålig domarinsats idag

{9867}: Det tror jag också men i år är det MoDo.

Det är vårt år.

Esox: vaknade idag, drog upp rullgardin, solen lyser och det är match igen. Livet leker!

Marrdin: vaknade med en go&härlig känsla i kroppen
Blir en bra dag idag❤️💚❤️💚

SPOODI: jag är faktiskt inte det. Gnäll på domarna i pressen tror jag har rätt liten effekt och att ha möte tror jag absolut inte har önskat effekt. Blev ju världens grej i media och skulle domarna ge intryck av att favorisera DIF ikväll..... jävlar vad media skulle gå igång på det. Tror snarare det var ett misstag.

SPOODI: Domarna är bara människor: Jag är säker på att de är pissförbannade på att bli uthängda i media som kassa, inkompetenta idioter.

Jag tror inte att Stoppel och Garpen har vunnit något åt sitt lag genom att gå så hårt åt domarna och om vi bara spelar hockey så vinner vi den här matchserien.

Det är vårt år.

grimiss: Vi tänker lika du och jag.

« · 2525946 · »