1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482613 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta

« · 2612956 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
två saker jag reagerade på igår som jag tycker färjestad gör jättebra och som modo har problem med, har inga siffror på det så det kanske inte stämmer alls :)

nummer ett, tycker färjestad är bra på långa passningen tvärs över offensiv zon med direktskott som avslut, tvingar både försvarare och målvakt till snabb förflyttning. tycker modo har problem att antingen få igenom den passningen eller om passningen går igenom så kommer det inget direktskott

nummer två, när färjestad har puck i zon så letar man hela tiden efter spelare högt upp i skottsektorn som kan gå in och ta ett avslut och hittar den ofta, skillnad mot modo som snurrar runt i hörnen och jobbar därifrån och ibland känns det som letar den perfekta passningen, det kändes helt enkelt som att färjestad jobbar till sig bättre chanser i sitt arbetssätt än modo

tyckte färjestad också fick igenom skotten mer medan modo har en tendens att fastna på försvarande spelare när skotten tas utifrån, men det är givetvis stor skillnad på kvalite hos spelarna också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Tycho:
Egentligen inga problem alls, men då det slängs in en kväll när andra är i farten med trollinlägg så ryker ett sådant inlägg. Om det kommer i en kontext så är det lättare att avgöra efteråt.

Mellan två matcher samt träning på fredagen ser jag inga problem med att äta en pizza. Beroende på vad man äter i övrigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Gäsp: Bevisligen var det känsligt för någon då mitt inlägg raderades.
Jag är nog skadad när det gäller kost och hur det påverkar kroppen. Där har nog hockeyn en hel del att jobba på fortfarande. Oavsett klubb och om det är pizza eller alkohol...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Tycho: Åh fan jag som har druckit grogg med några timråspelare dagen innan deras hemmamatch men inte fan klagade varken jag eller dom över det och vi vart inte ens nyfikna på vad ni timråfans skulle säga. Roligt ändå när det är sant!!! När jag åkt med på idrottsresor har man alltid druckit typ sportdryck eller liknande. 🤷‍♂️
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Olle: Skönt försökatt bränna oss lite... Men allsvenska insatser har även ni stått för ett x antal gånger sen ni åkt jojo upp och ner i systemet, även denna säsong trots att ni har den "bästa offensiven i shl".Pinsamt var ordet lille Olle!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Nucky: Logan kändes snabb, drev bra mot kassen på målet. Tror det blir bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Nucky:
Var ingen chef i denna match, men kommer nog tillföra över tid, tränat med laget en knapp ggn, finns potential i honom, Modo har oxå en väldigt fin förmåga att få tillkommna spelare att känna sig varmt välkommna på ett sätt som också lyftrer dom utifrån vad jag sett…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Nucky:
Tycker han gör en bra match, kommer till några avslut och höjer PP1
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Tarasov: Förmodligen redan avhandlats men jag tycker Ruohomaa ser märkbart piggare och rappare ut nu. Han och Nieder tycker jag höjt sig en aning och vaskar fram en del chanser. Endast sett 1:a perioden av kvällrns match dock.
Vad tycker ni om Logan? Av det lilla jag såg verkar han besitta rätt fint spelsinne
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Olle:
Ja hur du förhåller dig till det hela har jag inga problem med, och det är lite svårt att säga "nej så är det inte för dig". Det jag vänder mig emot är att du kör med "så här är det för alla". Du gör dig talesman för alla supportrar men vi talar inte om homogena grupper.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Tarasov: du har väl själv varit med i +20 år, att man inte önskar rivalen ”lycka till” kan ju inte vara överraskande? Du har försökt dra det ur mig i 2-3 år även fast du vet att det inte funkar så. Då snackar vi om klubbmärket alltså. Som person verkar du vara helt ok.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Jan-Erik : Dickinson en 2a i allehanda! Långt ifrån hans bästa match men vann merparten av sina tek och skapade några chanser.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Olle: Det finns visst personer som önskar Timrå lycka till. Om du går tillbaka när ni slog ut Djurgården så var det flera personer från Modo boken, även jag, som grattade er till att ni höll er kvar i Shl. Blir det slutspel för Timrå så håller jag alltid på Norrland så möter ni t ex Frölunda i en semifinal får ni mitt stöd.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Kul å se att Kung Wahlberg fick 9.40 i istid
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: Ja, samma här. 22 år sedan man slog på trumman i Kempis. En utdöd era.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Törna: Precis så. Jag minns elitserien och den jargong som fanns då - och upplever den som väldigt annorlunda från hur det ofta ser ut idag. Då är ändå HS många gånger bättre än t.ex Facebook.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: De mest komiska är att det alltid blir. ”Min pappa är bättre än din pappa” ”ni gjorde så” ”han började” nivån är inte med glimten i ögat längre. Sjukaste är att man själv faller för trycket ibland, jag bland annat idag. Vi ska inte sjunka till den nivån, vi är större än så.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Tycho:
Inget fel på kolhydrater
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Olle:
Man väljer väl själv vilket förhållningssätt man vill ha till andra användare. Upplever definitivt att det finns någon form av gentlemannamässigt uppträdanden mellan användare här. Att du inte önskar MoDo lycka är ditt förhållningssätt, tycker det är lite som man känner sig själv känner man andra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: ni som såg sändningen. Blev lite tv-kändis
Zoomades in när Färjestad gjorde mål. Kul att fått se live men tycker det rann iväg lite för mycke
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S:
Håller med dig till 100%, lite skön trash är uppfriskande men bör vara balanserat med en respekt, det bygger bra snack, tycker ju personligen att vi hellre har lagen från norra Svedala i SHL att tampas med än halv Danmark, kan bara hoppas att Brynäs tar sig upp snarast 😅🤘
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: Lite roligt mitt inlägg blev borttaget när det var en tolkning av något som faktiskt är sant. 😂
Något som jag om jag var Modo supporter dessutom skulle vara rätt nyfikna på varför man äter Pizza Hut på resan.
När jag åkt med idrottsresor har man alltid ätit typ husmanskost eller liknande. 🤷🏻
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Olle: Ganska stor skillnad på "glimten i ögat"-jargongen och att enbart gå ut för att trolla eller uppröra. Det är sjukt tråkigt hur sociala medier har normaliserat den typen av beteende till den grad att "det får man tåla".
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: fast lite tjuvnyp får man väl tåla. Så när ni drällde in efter i torsdags så är det ju bara väntat att några dräller in hos er nu.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Tarasov: Hallå allihopa!

FBK borta är väl ändå inte där vi skall ta våra poäng?

Tycker vi har gjort det skitbra hittills.
Fortsätt så här... 💪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Dålig insats överlag men vafan....det är inte här vi ska ta poäng...ladda om och ladda rätt...26/12 är man i Leksand och vrålar sig hes 🙂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Olle: Riktigt tråkigt om så är fallet; jag vet inte eftersom jag aldrig besöker andra lags sidor. Kan tycka att även dessa bör stängas av (fast från er sida då). Men så har jag ganska litet tålamod för vuxna människor som beter sig som förskolebarn.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
eltifoso:
Grattis till dec3 poängen.
Efter 3-1 var det ingen snack om saken.
Ruggigt effektiva ni är!
Jag lyfter på hatten!🙏
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Olle:
Ändå rätt lite med tanke på hur mycket du hängde här i somras. När vi åkte ur SHL så var det tsunami. Men tycker relationerna fungerar rätt bra här inne på HS.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: Det är ju å andra sidan nästan det enda ni modoiter gör när ni besöker Timrås sida. Raljanta inlägg, vissa med finess och andra med mindre finess. Måste ju ha varit 10 st av er inne där efter i torsdags, skulle ni stänga av alla som kommer in och kommenterar er allsvenska insats ikväll så vore det ju lite småsint?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
eltifoso: Grattis grabben, ni är en klass över övriga och det märks!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Smurfen: Haha kulltorp skrev ett inlägg innan matchen i torsdags och ett inlägg efter och det handlade om att JFK var ett troll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Trots allt ingen riktigt dålig match av Modo, tyvärr för mycket puckslarv felpass mm som bjuder ett otroligt tungt FBK på mål efter mål och vinst, tycker dock att Modo skapar många fina lägen där skärpan i avsluten tyvärr saknas, skotten någorlunda jämt, Lagacé i FBK kassen är grymt bra ikväll oxå, sen tycker jag det är lite skumt hur FBK kan ha två hemma mot Modo på några dagar…😳 nåväl, så här långt över förväntan och det ser helt ok ut anser jag…
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Silly: Är man stor ska man vara snäll
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Tycho: Tycker inte det var skridskoåkningen som var problemet idag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Måste varit pizzan från pizza hut igår som satt kvar i benen idag på Modo...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: Var han här inne å skrev i Torsdsgs också tro ??
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: Hej hej Kulltorp
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
duk4S: Alltså är det ingen som bara kan ta bort han härifrån ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Costanza: Hojta om du skulle få syn på Stråhle som bär ut kartonger till bilen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
KB65: Jo, tufft för spelare i Rögle att gå till sportchef Abbott och ha synpunkter på tränare Abbott. Nu tar jag en promenad till Winpos på Teg och samlar tankarna efter kvällen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Keriksson: Känns som att Malmö kan bli vår räddningsplanka om HV gör ett ryck nu. Vi har ju i alla fall en bredare trupp än vad dom har
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Keriksson: Ska komma ihåg att Rögle har fortsatt enorma problem sett till materialet. De har svårt att lyfta från botten. Har ju ryktats ganska länge att det finns en del gnissel i truppen också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Sigge: Vi avslutar med denna klassiker. Dom har julfest hörde jag på tv4 så man vet aldrig vilka som knackar på imorgon.

Nu blir det är en GT och nya Beck, på återhörande modoiter!
Uppladdat:

450x300-img1332.jpegimg1332.jpeg

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
MorganaLefaey: Tror Malmö och Örebro slåss om att slippa kvala men mycket kan såklart hända. ÖHK kan gott hamna där, är helt likgiltig till den föreningen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Dalllas: Segern mot er kan vara den enklaste på hela säsongen. Grattis till er knappa seger mot seriejumbon, förstår att det boostar ert ego. Ni har ju trots allt Sveriges bästa offensiv eller hur?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Keriksson: är man stor ska man va snäll! Låt lillebror vara
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Dalllas: Förstår att du vill ha ner Modo till allsvenskan, så slipper ni derbyn mot storebror men glöm det. Vi mötte FBK, vi har 5 lag efter oss med halva serien spelad snart. 2-0 i SM guld 😀😀😀😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Ett nederlag i Karlstad är sedan gammalt för de flesta lagen.
Vi tog bara sisådär 10000 säsonger på oss att lyckas vinna där..

Ni behöver inte hänga läpp över det, även om man så klart vill ha poängen.

FBK är ju inte det lag ni skall slå den här säsongen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 23-12-09 Borta
Keriksson: hv är ändå inte laget som kommer få kvala. Står mellan malmö, rögle, örebro och oss.
Hv kommer väl snart dammsuga allt på marknaden o börja klättra liksom förra säsongen.
Kommentera

« · 2612956 · »