1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482572 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta

« · 2593213 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
NuMo: Undrar vad folk har för krav på en nykomling, eller insikt för all del.

Nu knäpper vi Åsa-Nisse på lördag, dels för att det vore bra för MoDo, men dessutom så man slipper läsa en massa strunt från folk som verkar befinna sej i ett annat universum.

Vårat mål denna säsong är att vara minst tolva eller åtminstone vinna säsongens sista match.

Allt annat är ren o skär bonus, men lite störigt med 'MoDoiter' som verkar frottera sej i över allt som är fel i föreningen. Dessutom har dom lösningar på det mesta. Sådana genier borde verkligen ha en fast tjänst omgående.

Annars är man nöjd med att vi tog över helt, dock trist att det inte räckte till idag.

Sist, men inte minst. Häftigt att Frölunda (som alltid har fostrat alla juniorer som värvats dit) gjorde en grej av att spelarna fick visa upp sej i moderklubbars dräkter.

Såg t.o.m Järnbrott. Kanon

Vackert så!

God Natt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Gavelo: den stora frågan är väl elefanten i rummet! Varför kan inte karlin få modo å tända till från start?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Monno:
Javisst tappade de konceptet skulle nog säga att vi klarat av att spela bättre på ledning hittills än vad det gjorde
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Gavelo:
Har sagt det förut och säger det igen.
MoDo kommer att komma 10: a
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
NuMo:
Match 1-5 gav 10p
Match 6-10 gav 8p
Match 11-15 gav 2p

Målsättning per 5 matcher är ett snitt på 7p vi låg 4 plus efter det två första nu ligger vi 1p back vilket kan repareras.

Men som sagt tror det kommer lossna poängmässigt snart på bortaplan. De tre senaste matcherna står vi upp bra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
NuMo: Det handlar utan tvekan bara om att överleva.
Att Modo kommer kvala är högst troligt, vi gjorde en stark säsongsinledning som alla nykomlingar alltid gör för att sedan dala till botten över tid.
Modo har dock enligt mig en intressant trupp som faktiskt skulle kunna undvika negativt kval men då måste vi börja ta poäng och vinna även på bortaplanen.
Intressant det där att vi är så kopiöst mycket sämre på bortaplan än på hemmaplan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Sigge:

Tycker själv att det är starkt att han ens kan hålla pucken när man såg hur dom överbelastade på woods och han tappade ut pucken direkt.

Sen kunde han säkert ha slängt iväg den mot mål men den kan lika gärna ha stannat halvvägs, folk måste göra sig spelbar också.

Men han har ju blivit en hackkyckling, även om pelle hägglund verkar ha fått för sig att det är bernhardt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Gavelo:

Man kan se saker på olika sätt beroende på vad man vill få ut av frågan, känslomäsigga tankar brukar vara klart ledande i syn på saker. jag är inte fri från det.

Målvakterna håller jag med dig om. I de matcher vi haft det svårt så har målvakterna trots det varit otroligt bra och stabila. Det har varit få uppenbara misstag, de känns mer än stabila. Vi har en uppsida på båda och vi kan förvänta oss mer med tanke på deras utvecklingsbara ålder.

Angående "stjärnorna". Ja, på vilket sätt är de stjärnor egentligen?

Som nykomlinglag från lägre liga så förändras rollerna även för stjärnorna. De får en helt annan prioriteringsording från det som gör dem till de som får dem att ge dem epitetet stjärnor. Så allsidigheten är otroligt viktig och då får man egentligen ett urval av "stjärnor" som man anser möjligtvis kan anpassa sig till det. En parameter som måste vara otroligt svår att ta hänsyn till. Man vill ha spets, men vill man värva det om man tvingas ge vika på defensiva egenskaper?

Man vill ha defensiva giganter, men tvingas man ge avkall på offensiva kvaliteter.

Allt detta på en marknad där man måste välja bland på ett magrande
utbud.
Fan, det gäller att överleva om sanningen skall fram. Sen kanske man kan börja tävla på marknaden med någorlunda lika villkor.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Tarasov: snacka om att matchen på lördag blir viktig. kommer det bli ett lugnt uppehåll eller ett uppehåll i panik? vi vet hur snabbt det kan gå när snöbollen börjar rulla i sociala medier även om det inte är baserat i verkligheten alla gånger :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
eltifoso: Ja det är alltid något men det är er vi vill sniffa på...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Hakning-Henrik:

Haha ja, räcker med en förlust så vill folk se nya formationer. Vinst mot färjestad, torsk mot luleå och sen fram med tombolan...

Nu fick man sin vilja igenom och det har väl aldrig sett sämre ut, men skönt att MK tog sitt förnuft till fånga rätt snabbt.

Kanske man slipper det tragglandet några omgångar iaf, förlusten till trots.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Bössa 68:
Så här i efterhand verkar det som att man tappar det efter första målet, och det kan hända alla lag. Hoppas man kan hitta in till vinnarspåret.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Sigge: idag var team modo inte med från första nedsläpp karlin. Väck laget snälla!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Tarasov: jag tycker man får vara lite nyanserad. jag vill varken bänka eller skicka hem honom, men jag tycker heller inte att han har varit tillräckligt bra. han är här för att vara stjärnan, att göra sin omgivning bättre, att producera. och det har vi inte sett hittills. han har inte varit något av det, så jag förstår att det gnälls på honom. det var ett steg framåt sista delen av matchen och vi hoppas det fortsätter åt samma håll, för det är uppenbart att han behövs på en högre nivå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Tarasov: eller var det hattandet som fick dom att vakna? ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Tarasov: Du kan också ta med dig att ni har mindre antal poäng upp till Luleå, än vad Luleå har till oss. Bara att hålla i, en tajt serie.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
duk4S:
Ja det är väl bara att kolla vem som är 13 spelare, om vi lyfter in nr 13 EJK kommer det bidra mer än Ruohomaa. Nej
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
JoJo2613: Något positivt med torsk är kanske att vi blir mer desperata på lördag? HV har vunnit två raka och kanske känner sig lite sköna.

Om det däremot inte visas någon desperation är det bara att förbereda sig för kval. Vilket redan nu är ganska troligt tyvärr!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Hakning-Henrik: Man brukar säga att man förtjänar turen och jag tycker iaf inte Modo förtjänar speciellt mycket tur.
Alldeles för många som inte vill ha puck, man trampar allt man kan för att slänga den på djupet utan att man har en kollega som ens har möjlighet att checka vettigt, sen är det väldigt mjukt och inte tillräckligt tufft och fult som en nykomling kanske behöver spela samt att många ”stjärnor” inte lever upp till förväntningar och lön.

Modos absolut mest positiva lagdel är målvakterna, utan detta briljanta målvaktspar så hade vi nog legat sist idag, nu har vi fortfarande lite häng men utförsbacken blir allt brantare och stjärtlappen går allt fortare utför.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Hakning-Henrik:
Viktigt att vi reser oss efter de miserabla första 35. Tycker vi pressar på bra, misstänker att vi går in för att säkra och blir passiva i början. Vi kunde lika gärna kommit ur med en poäng och det blev inte den där plattmatchen jag var orolig för. Och jag hade fel när jag skrev att spelarna inte ville vara där, de visade att de ville var där. Av detta tar vi med oss att vi hattar inte med kedjorna framöver.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
20-5 till 22-28 i skott på mål. Frölunda målvakten gör några extremt svettiga räddningar. Domaren missar 2 solklara utvisningar på Frölunda spelare. Och glöm inte Frölunda målet när det studsar på Berg och Brickley för att sen ta sig förbi OEEK kan man ha nå mer otur...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
BobbyG: Jag håller inte med om att han sett så dålig ut tidigare matcher. Som jag sa innan; han har skapat gott om chanser och hans första match tillbaka spelade han med enormt driv i sitt spel.
Jag fattar inte hur vi kan se så olika spelare :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Härligt att se riktig hockey i Scandinavium igen! Starkt av MoDo att göra match av det i sista. Älskar att Aagaardh visade lite känslor. Det kändes som att de vaknade då. Nu tar vi HV nästa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Tyler Durden: Nu hade Frölunda ett ribbskott också, men turstudsen på mål #2 och sedan #3 är inte att leka med. Vi fick jobba rätt hårt för målen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
NuMo: vi får hoppas att roma fått lite tuppkam nu, jag behöver se mer än en halv match för att vara övertygad, men nog var det dom bästa minuterna han har gjort i modo? nu såg han ut som nån som spelar med för dåliga kedjekamrater istället för att vara lika dålig själv :)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Törna: Svårt å vinna när vi kommer ut så klent idag. Vi måste ju spela desperat varje kväll för att ta poäng i den här serien. Jäkligt starkt att göra match av det ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
BobbyG: Exakt så här har det väl sett ut i alla bortamatcher hittills. Modo kommer ut och har semester i första perioden vilket leder till underläge.

När man väl har spelat uselt ett tag rycker man upp sig men får inte in den där avgörande pucken. Frustrerande minst sagt
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Frölunda försvarade sig väldigt bra i slutet, kolla bara hur dom stressade woods trots att vi hade pucken under kontroll.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Gavelo: Det verkar sant att de backade hem, men de såg tröttkörda ut också. Så en kombination är kanske nära sanningen. MoDo fick mer ytor att gå framåt när den stenhårda forecheckingen avtog eftersom.

Känns faktiskt inte som ett helt medvetet val att nu så backar vi hem och säkrar poängen, men jag kan ha fel. Oavsett så är det en naturlig utveckling av en match och det hade kunnat straffa Frölunda om de bara hade haft en snedstuds emot sig under hela matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Monno: Vi kan iaf trösta oss med att vi inte är Oskarshamn som släppte in 4 raka i tredje och torskade 4-6.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Gusse: Värvad och får betalt för att vara förstacenter men kommer otränad på försäsongen. 🙃
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Kommer inte ihåg vem som skrev det men råma såg ut att ha roligare när han spelade som första center ;) kanske låg något i det trots allt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Rödluvan: jo jag vet luvan. Men ibland tappar man det, sorry för det.ber om ursäkt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Steken84: Nu tappade väl Frölunda konceptet lite. Men tycker vi får betydligt bättre fart i grejerna efter Aagards fight.
Trist vi inte kan ha den intensiteten från början. Då såg vi ju ut som ett korplag...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Steken84: om du menar roma så letar han den avgörande passningen, men det fanns ingen att passa. hade han slängt in pucken hade det sannolikt inte hänt något heller.

klart att sista halvan av matchen är bra, men det visar också på det här med momentum. frölunda har 3-0, slår sig till ro med tanke på hur överlägsna man är, modo är lite frusterade, och när pendeln väl slår över så kan inte frölunda ta sig ur den. intressant det där ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Om inte matchuret var väldigt osynkat med grafiken så tror jag att sekretariatet var och fingrade på klockan, återigen.

4-2-målet kan omöjligt ha godkänts iaf.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Väntad förlust.
Bra avslut när Frölunda backar hem men över 60 minuter är det en rättvis seger för göteborgarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Rödluvan: Det blev alltså 3-2, inte 4-2, bra för målskillnaden kanske...
Är positiv inför lördag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Bössa 68: Det är bara hockey Bössa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Riktigt stolt över hur man genomför matchen efter 3-0. Synd att man inte kan utnyttja sista 4 minuterna. Varför ska man spela med så små marginaler som finnen gör?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Rödluvan: fy fan vad sperma westberg skrek fram ! Äckliga jävla göteborgarröv....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Starkt avslut. Nu kör vi HELA matchen mot HV.,, målsättningen är att hålla sig kvar i år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Hakning-Henrik: Ruohomaa på blå alltså.. Aja vi gör match av det IGEN. Måste börja plocka poäng också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Dexter : Otroligt att man inte lägger pucken mot mål sista sekunderna utan söker passning in i det längsta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Sigge: Äsch vafan det var nån sekund kvar. Spelar ingen roll vad som hände där.
Måste säga att jag gillade deras tekning -> uppspelet dom gjorde.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Greenwolper: bra avslut iallafall det tar jag med mig. Hade vi haft något domslut med oss/utv så tror jag vi kvitterat. Synd vi sabbar med första halvan. 60bra minuter på lördag tack. Töm å glöm igen. Goo Modo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Rödluvan: Så bra känner du inte laget, även om du fick rätt. Tur för dig.


Synd att det Aagaard som misslyckades med sista aktionen, om det var han. Han borde ha haft en position framför mål, så jag vet inte.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Rödluvan: Tycker helt ärligt att Sam var bedrövlig denna match. Sedan gör Adam Pettersson sin bästa match i SHL med MoDo dock förväntar man sig fortfarande lite mer från honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Rödluvan: Dåligt beslut av honom såklart men man kan inte lägga förlusten på honom..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Rödluvan: väldigt nöjd med sista 25. Tyvärr skulle vi kanske gått ner på 3 kedjor medan det var momentum än stoppa in 4e kedjan med 3m kvar. Surt sa räven. 1p hade vi förtjänat
Kommentera

« · 2593213 · »