1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480548 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta

2593358 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Silly: Nog lyssnar vi på Hinken! Men hitills har han haft tokfel när det gäller den trion!

Men han kan naturligtvis få rätt i slutändan!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Gavelo: Ja jag är böjd att hålla med dig!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Silly: det är möjligt att dom kommer få en gigantisk utveckling men hittills finns det inget i deras karriärer eller spel som visar på att dom kommer att bli producerande spelare. sampo kanske, om poletten trillar ner. det är spelare med kvaliten på andra ställen som säkert kan åka med i en producerande kedja som drivs av två bra spelare i framtiden, men som inte kommer vara producerande på egen hand.

jag tycker inte nån av dom är en dålig hockeyspelare, men man får se dom för vad dom är. blir orättvist mot dom också om det ska förväntas att dom ska vara något dom inte är. det finns roller för dom i ett bra lag, kanske inte alla tre, vilket också var det jag skrev. med det sagt så är den här säsongen som den är med tanke på när modo kom ut på marknaden och det gäller att göra det bästa av situationen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Silly:

Största problemed med Ranta är väl att han aldrig har varit en producerande spelare på denna nivå, man får ha lite överseende med att det kan ta lite tid innan han hittar nätmaskorna.

Hade ORegan kommit till samma lägen som Ranta så tror jag han hade förvaltat dom bättre.

Ranta hade ett gyllende läge igår efter tek, tror även han plockade egen retur. Tyvärr två skott mitt i magplattan.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Nucky:

Egentligen den enda kedjan jag har velat se om man nu skulle göra förändringar.

Nieder-Rouohmaa-Ranta

Den har väl legat i träda sedan timråmatchen, fick väl ett halvt byte tillsammans innan rouohmaa utgick.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
BobbyG:
Problemet ligger väl hos dig här anser jag.

Du har inte lyssnat på vad Hinken säger när han har värvat Walli. Ranta 8ch Södergran...

Alla dessa 3 spelare har Hinken varit väldigt tydlig med att han ser att dom har produktion i kroppen.
Sampo :
Har prestetat bra i ligorna där borta.
Men Colorado har spelat honom i andra roller för att han skall lära sig alla delar soelet.
Där av ingen produktion från hom på dom sista säsongerna där borta. Men Hinken som har full koll på honom anser att han har det i kroppen.

Walli:
Samma här han har haft en brunkarroll i Timrå.
Men Hinken som har sett honom mycket. Ser att han har det i sig och vill ge honom en roll lite högre upp så att han skall kunna få fart.på produktionen. Han har vertygen anser han.
Fart ,Tyngd och skottet.

Södergran:
Även här var Hinken tydlug när han skrev med honom, Hinken trodde att han skulle bli en bra producerande SHL spelare.
Vilket han har börjat visa i år och i vårat kval flrra säsongen
Och det var nog grunden till Hinkens nyliga förlängning på honom.
Alla dessa 3 killar är 23 år. Hur bra kommer dessa vara i ettandra eller 3 år i SHL.
Och vad har dom kostat oss?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Trilske:
Har du en tavla som du sätter upp varje mål på 😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Robin Ztorken L:

Vi tog över redan i slutet på andra (och reducerade) så det resonemanget köper jag inte, frölundaspelarna hade redan fått en heads-up om att vi var påväg att äta oss in i matchen.

Däremot går vi ju ner oss i slutet på andra när vi får pp, med facit i hand hade man ju hellre sett att vi fortsatte ösa på i 5v5.

Bästa kvitteringsläget igår var nog faktiskt läget som aldrig blev av, dvs frölundaspelaren som lyckades bryta Rantas passning till Bernhardt mitt i slottet...

Där hade jag mer eller mindre redan skrivit upp 3-3 på tavlan.

LJs monsterräddning på nieder tror jag faktiskt inte en superdupersnajper hade satt heller.

Tycker mer det handlar om små detaljer/marginaler som vi behöver vrida till våran fördel än något annat.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Gavelo: Ser ingen anledning till att vi ska få det tyngre framöver, tvärtom. Är svårare för oss att scouta 13 lag motför motståndarna som ska lära sig 1 lag. Med andra ord bör tiden vara på vår sida.
Håller dock med dig om att vi inte ska värva en massa legoknektar då vår styrka verkar vara lagsammanhållningen och en spelidé med glasklara roller för alla.
Alldeles oavsett ifall Frölunda backade av igår i 3:e så är trycket vi skapar imponerande, speciellt för en nykomling. Dessutom i ett slutsålt Scandinavium som aldrig är en enkel match.
Om man tittar på Rantas tidigare statistik gör han nästan alltid mer mål än assist, vilket jag ändå ser som ett bra tecken. Hans ineffektivitet kommer knappast fortsätta länge till när han ändå producerar chanser.
Lätt också att glömma att Ruohomaa haft en muskelskada i magen vilket jag inbillar mig har lång rehab-tid. Det drabbar all träning eftersom magmusklerna är involverade i de flesta rörelser man kan göra.

Om inte ORegan hittar formen hade jag velat se Nieder i första som är starkare/snabbare än pizzakryddan.
Tror uppehållet kommer väldigt lägligt för oss då namn som just ORegan och Ruohomaa får chansen att träna ikapp.

Btw helvete vad Brickley var bra igår av det lilla jag såg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Confusius: Ejk alla dagar i veckan.
Missförstå mig rätt, jag gillar Ap och de vinbar huvudet han har, men jag gillar Ejk mer, tycker det är en av våra mest kompletta spelare över hela registret, han är inte bäst på egentligen någonting i laget men jämnheten i hans prestationer är svårslagen, är det någon som faktiskt minns när han gjorde en dålig match senast ?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
BobbyG: Håller med dig här, och satt faktiskt och tänkte på det igår.

Vi har ju minst 6 st brukare, och det kanske är 2 för många?

MEN dom håller hög klass, och tycker att alla 6 definitivt håller SHL-klass.

Det är med våra tilltänkta spetsspelare vi gått bom, näst intill totalbom faktiskt!! Såhär långt bör tilläggas!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Monno: Jag undrar om inte 4:e skulle må bättre av att EJK centrar och AP går på en kant?

Utan att ha tokstuderat dom till 100% så får jag känslan att EJK är snäppet vassare i defensiven. Och att AP faktiskt har en offensiv uppsida, han är ju väldigt kylig när han kommer till avslutslägen!.

Åsikter?!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Nucky: Vi var otroligt bra i tredje men det berodde nog mest på att Frölunda var så överlägsna i två perider att dom la av och kände detta är klart.
Sen spelar det ingen roll hur bra vi var för det blev noll poäng!

Nu däremot väntar tre oerhört viktiga matcher mot, på förhand, tippade bottenkollegor.
Nu måste vi få fart på någon formation som kan producera framåt, annars kommer det bli jobbigt framöver och nu är vi därnere alla tippade oss från början.

Hoppas hinken har ögonen öppna nu för lite nytt blod, Ranta och Reagan kan vi sluta hoppas på nu, dom blir inte bättre än dom visat hittills.
Mycket begränsade spelare båda två, sen måste Karlin få igång Ruohma!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
BobbyG: Modo har en bra stab, fantastiska coacher och en väl inarbetat spelidé, vi kommer således alltid att ”vara med” i matcherna och slåss om poäng, dock har vi ett tunt material och det kommer fälla oss (vilket vi redan viste) i många jämna matcher.

Lösningen är inte att värva även om många verkar vilja det, känslan är då bara att man går längre och längre ifrån den lagsammanhållning och spelidé som tagit Modo dit dom är idag och ist blir mer som ett lag (Oskarshamn) fullt av legoknektar som ska försöka göra underverk på väldigt kort tid, vilket sällan är gångbart.

Känslan är också att många fans fått lite hybris efter den start Modo har gjort och det har redan pratats om att man kommer klara kval och även slutspel, nu när andra lag läst av Modo och börjat justera sitt spel mot oss så är jag rätt säker på att vi kommer få det ännu tuffare i fortsättningen.

Hur som, tuff november för Modo, tar vi mer än 6/18 poäng så är jag nog nöjd.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
BobbyG: Såg bara 3:e igår men vi hade några riktigt vassa lägen i slottet som borde resulterat i mål.
Vi hade behövt en till naturlig målskytt i samma kategori som Woods och Aagaard för att sprida produktionen lite mer.
Ruohomaa var iaf bra av det jag såg. En riktig sniper bredvid honom hade smakat fågel.
Sätter inga större förhoppningar till ORegano tyvärr. Tycker han är lite för mjuk.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
erjo: nej, absolut är det så. och det är därför enda målet i år att hålla sig kvar, så att hinken kan få förutsättningarna att bygga ett ordentligt lag nästa säsong
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
BobbyG: Håller med i sak och en "normal" säsong så kanske vi bara hade haft 2st av den typen, men med tanke på hur sent vi var ute på marknaden och pengarna vi fick ge till Brynäs så finns nog inte möjligheten till det i år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Tarasov: har inte sett statistiken själv men den är inte förvånande om den skulle stämma. tycker modo är med i matcherna och skapar tillräckligt i dom flesta matcherna men kvaliten är inte där för att ta tillvara på chanserna som skapas. så det passar in i ögontestet så att säga
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Rödluvan:
Sett till den underliggande statistiken borde vi vunnit 4 av de senaste 5 matcherna.(om jag nu förstår den rätt) visserligen så jämnar det ut sig jämfört med inledningen av säsongen men tycker det ger en bra indikation av att
Vi är med. Det kommer jämna ut sig i längden. Så du har en poäng där 😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Lolol: Hoppas huvudorden från Karlin, istället för massa takniksnack, är ”vi kan om vi vill” på nästa träning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
hk: mitt problem med walli, och det är inte hans fel, är att det är lite samma skrot och korn som södergran och ranta. stora killar med bra fart som inte har egentligen någon offensiv produktion i kroppen. lägg därtill adam, sebbe och ejk som har andra roller så är det halva forwardsuppsättningen som egentligen inte kan producera. känslan är att det hade räckt med en, kanske två av walli, södergran och ranta, men jag förespråkar inte att någon av dom ska sparkas.

därför är det så fruktansvärt viktigt att modo får igång både roma och oregano, för om dom två floppar så är det verkligen skralt. även om båda två skulle producera hade det varit bra med en spelare till under säsongen
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Lasse Johansson i GP om sista perioden igår.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Monno: Tycker Walli var bra och tung, förutom missen på första målet. Känns orättvist att mäta honom mot den otroliga start han hade.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Hakning-Henrik: Walli har ju gått och blivit försäsongs Walli tyvärr. Just nu känns det som han mest bara är med. Vet inte vad för extra han tillför riktigt.
När man spg Timrå matcherna förut tyckte jag han var en ettrig jäkel som slet som ett djur. Men upplever inte riktigt det risiga där nu.

På tal om rivig. 4e kedjan gick verkligen in och började köra! Ohlsson kan verkligen jaga skiten ut folk.
Sen har dom det kämpigt i egen zon tidvis, men när dom får forechecka högt är det bra riv i dom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Bössa 68: Förstår din känsla. Spelar ingen roll hur vi spelar när vi i slutändan tar 0 poäng, ja det är en frustration men vi behöver gå vidare. Finns inget vi kan göra mer än att bygga vidare på det som var bra och korrigera det som var dåligt.
Bytena i kedjorna till denna match skapade kaos. Niederbach är bortslösad i fjärde, hoppas han får köra med Vigge.

Sen är det ingen slump att det var Näsén som spelade fram till #13s mål...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
KB65: samtidigt var ju Frölunda riktigt bra efter deras 1-0 mål.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Hinken: Ruohomaa var riktigt bra i tredje perioden!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
NuMo: ännu en hedersam förlust. Ogillar detta..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Hinken: hans skottkarta är bättre än så.. han slutar inte förrän det är över.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Trilske: Dansken är nog faktiskt den enda som hela tiden driver på mål. Vi har många spelare som hellre tar långa bandysvängar runt målet som motståndarna bekvämt kan mota bort.

Ser man på hans skottkarta så har alla mål kommit från slottet eller precis utanför målgården. Där borde fler ta efter!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Trilske: Han väckte hela laget. Fler behöver ha samma inställning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Trilske: Ja, det är svårt för honom att göra så mycket där när frölundaspelaren hindrar honom genom att låsa fast honom rätt ordentligt, putta honom mot mål och sedan släppa precis innan krocken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
KB65:

Man måste ge en eloge för aagaards uppoffrande spel, inte rädd för att driva på kassen. Var väl efter hans femminutare som matchen vände i princip.

Han hade en liknande situation mot luleå när han försökte nosa upp en lös puck och fick kasta sig över lassinatti för att inte landa på honom.

Tycker inte han spelar huvudlöst heller utan han försöker verkligen undvika målvakten, även om han går hårt på kassen.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Fan vad gott, popcorn 2 kvällar i rad. Tänk om Modo vunnit, hade denna torsdag varit en 10poängare!
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Trilske: kanske du kan förstå att ett forum är större än ditt jävla hat?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Trilske: Vi spelade verkligen som en påse nötter ungefär halva matchen. Men gillar iaf att vi hugger tag i matchen när chansen väl uppstår och släpper aldrig riktigt momentum heller. Behöver dock kapitalisera på fler chanser.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Monno: Korrekt! Det är gratis, kollar inte heller haha.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Bössa 68:

Jag förstår om du missade det, men vi var även spelmässigt överlägsna vilket kan ha bidragit till att jag drog på smilbanden.

Jag hade inte ens reflekterat över skotten sedan andra, därför var det lite chockartat när jag insåg hur jävligt det hade svängt.

Var det tillräckligt tydligt för dig? Kanske du kan bespara mig sådana trötta enkelradare i framtiden, tack.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
hk: Jag har då kunnat se alla PK från Hägglunds? Dom ligger ju som gratis klipp?
Eller betalar jag utan att komma ihåg det? 😅
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Trilske: mjo jätteviktigt å vinna skotten,!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Helt sinnes vilken bra sista period vi gör!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Hakning-Henrik:

Brast faktiskt ut i skratt när jag såg skottstatistiken i tredje.

Man var inte jättestolt när frölunda ledde skotten med 20-4, för att i tredje inse att vi helt plötsligt ledde skotten med 28-22 eller något i den stilen.

Smått osannolikt hur man kan vända en matchbild.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
hk: okej du har rätt! 5 minuter böljande spel..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Monno: Presskonferens på frölundas youtube.
www.youtube.com/watch?v=hKaz08leusU

MoDo borde lära sig, skippa solidsport och lägg upp det gratis istället.
Fast jag betalar ju ändå så vad vet jag.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Tarasov: Ja Frölunda har väl inte imponerat denna säsong helt och hållet heller. Inte med tanke på vilka namn dom har i truppen.

Vi kämpar på iaf. Det tar vi med oss. Sen tror jag det sitter i huvudet på dom som inte gjort poäng på ett tag. Så skönt att Rååma fick näta.

Men frågan om inte Sampo blev gladare över Rouhomaas mål än sina egna? Dom har nog en bra relation dom två ändå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Bössa 68: Vi var riktigt bra från start, tappar dock allt efter att frölunda gör 1-0.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Bössa 68: Jag tror man är tända men inte tillräckligt bra på bortaplan när andra laget har hemmapubliken i ryggen på samma sätt som vi kan städa av topplag i Hägglunds.
Frölunda fyller år efter 3-0 och det är mycket pga den födelsedagen som Modo får vittring
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Frölunda HC 2023-11-02 Borta
Trilske: Haha! Ja förlåt att jag var ganska dryg under första perioderna. Men jo det blev fantastiskt mycket bättre när MK flyttade tillbaka kedjorna. Niederbach är lite svår att placera dock, tror nog det inte är fel att ge honom och Sam en chans så får Walli eller Södergran ev stå över.

Våra passningsmottagningar var horribla första halvan av matchen. Där förlorar vi allt initiativ.
Kommentera

2593358 · »