Karlin är ingen SHL tränare såg fick chans i Mora men totalt värdelös med att snacka med importer därför fick han stämpla ut. Bra Allsvensk tränare där går gränsen bara svammel efter varje torsk totalt MENLÖS .
Rip Kirby: Tänker bara på hur killar med +300,000 kr i månaden bor och skattar i Sundsvall men sen kör iväg till en hall gjort av trä och blir hjälte i en tokfattig kommun som köpt ladan 2 gånger.
Costanza: Humor det får jag ge dig att du har. Jag kan bara försöka gissa varför man som hockeyspelare i Timrå IK väljer att bo i Sundsvall. Nu är Sundsvall en stad liksom Örnsköldsvik. Om det känns flashigare att bo i stan så är det spelarnas val. Jag förstår fortfarande inte vad detta ska ha för betydelse för var man spelar sina matcher och har sina träningar?
Och uppenbarligen tycker dom nog inte att det är så himla rövigt ändå att spela i Timrå eftersom vi har flera spelare som återvänt.
Costanza: Hahaha jämför du att bo i Övik och spela i Modo med att bo i Sundsvall och spela i Timrå? Vad är alternativet i Modo? Spela i Modo och bo i Husum? Eller Docksta? 😂 Eller det är ju ff inom kommunen. Får kanske säga Nordmaling eller Kramfors
Modano: SHL är ett stålbad första säsongen när man går upp från HA. Det har väl ni fått erfara när ni gått upp. Mora åkte väl ut efter att ha sparkat Karlin när de låg på 10:e plats eller något.
Surt bara att vi inte hittat rätt med några värvningar förutom de vi redan hade från HA. Få nya spelare vi kan bygga vidare på. Sampo och Lehtinen kanske. Resten är det bara att spola.
henkeiskogen: Varför hugger inte Gradin på en sån här spelare? Har ni inte pengar till det just nu? Känns ju konstigt om Oskars ska ha bättre peng än er, men vad vet jag.
JonathanF: Vi behöver väl någon som kan göra mål också. Bortsett från några målfester i september så tänker jag att vårt målsnitt/match är under två/match. Räknar man sen bort mål vi gjort i pp är väl snittet strax över ett. I spelet fem mot fem håller vi inte på denna nivå, spelare som Woods o Dansken är helt osynliga för närvarande.
Robin Ztorken L: Ja det också, men skulle säga att vårt värdelösa BP och hur vi spelar på ledning har kostat oss ännu mer. Inga naiva försök att ta pucken likt Rundblad, utan det ska smälla.
Gavelo: Ni snackar som om att Timråkommun går runt i panik då hockeyspelarna inte är bosatta i Timrå Kommun, ni vet att allt över 50tkr är statlig skatt. Tråkigt såklart att hockeyspelarna inte vill bo i kommunen, men gör ej sån superskillnad att 20-30 personer bor i grannkommun och väljer att spela hockey i Timrå.
Spanskaryttarn: Är det inte alltid 30% i skattesats till kommunen och den statliga skatten plussas på därefter så att både kommunen och staten får ta del av skatten?
Spanskaryttarn: Vi driver med er bara, Sundsvall är ju rätt mycket trevligare att bo i. Dock var min etta på Västra Radiogatan ett riktigt råtthål, men som student fick det duga.
Costanza: det är klart att hockeyspelarna vill bo på nybyggda Norra Kajen. Sedan så kommer Timrå och Härnösands kommuner gå en ljus framtid till mötes, iom den nya batterifabriken.