Olli Nomadinen : Jag håller med, men det går bara att spekulera kring varför han inte går hit. Antingen har vi inte hört av oss, eller så bedömer man att han inte tillför något, eller så kanske han inte vill spela så pass nära Umeå kommun.
{10322}: Jag tror på det sistnämnda 😂 Nä så är det, man har ju ingen aning om sånt som utomstående. Jag svarade bara på kommentaren längre ner att det skulle vara för att man antagligen bedömde att han inte skulle göra skillnad
Olli Nomadinen : Givet hur man värvat i övrigt denna säsong så känns det som att man gott hade kunnat chansa här också, så den bedömningen ställer jag mig åtminstone lätt tveksam till. Nä, då kör vi på närheten till Umeå som huvudteori!
Tarasov: Gillar ärligheten hos Holmström. Inga bortförklaringar om "stolpe ut" eller felaktiga utvisningar, utan konstaterar att vi var chanslösa och att 1-0 efter första perioden inte speglade matchbilden. För det var precis så det var.
puffe: Hoppas att MoDo släpper handbromsen snart. Dansken och Woody är bättre än så här. Tycker att de bara ska ösa på och sluta tänka nu när de slickar nedre strecket. Hitta tillbaka till glädjen.
puffe: rapporteringen från träningen säger att josh lina är intakt och en lina med niederbach, ranta och walli. varför försöker man att döda rantas form? sätt ihop två kedjor som har möjlighet att uträtta något offensivt. alla utom tränarna ser ju att det inte funkar..
erjo: Aagaard - Dickinson - Ranta Woods - Sam- Oregano Södergran - Niederbach - Sebbe O Walli - Erik JK - OP
Tycker man borde ställa upp såhär. Är Theo hel går han in i tredje då han har en större offensiv potential, Sebbe till fjärde och OP extra. Framförallt måste de två första kedjorna kastas om. Ranta är för bra för att inte spela med det bästa vi har och tyvärr får en iskall Woods flytta på sig med motiveringen att Aagaard är bättre i spelet utan puck och kan kapitalisera på lösa puckar på ett annat sätt.
Bad_Brett: Vet inte om jag håller med. Intervju med honom i Nedsläpp Modo där han tycker BP senaste 12 (efter att man gjort förändringar) blivit bättre men skyller ändå väldigt mycket på otur!
erjo: Dickens kedja är en helig ko i Karlins huvud som aldrig får splittras. Det är tydligen bättre att sätta den bästa forwarden med två iskalla spelare som inte uträttat någonting. Om jag var Ranta skulle jag vara helt vansinnig
Costanza: inte för att vara mest neggo preggo men tror fan inte ens dem har kunnat hjälpa modo i denna sits, fyfan va man går ner sig i andra och tredje att det inte ens är kul att skämta om det längre.
JoakimE: Nä. Det sitter i skallen och ledarna vi har är nog inte de bästa på att släppa på det interna trycket i gruppen heller om jag får vara amatörpsykolog.
JoakimE: Nyförvärv är precis vad som behövs eftersom vi har en i stort allsvensk trupp kryddat med 3:e kedja spelare från andra bottenklubbar.
Vi behöver mer än 1 kedja som kan leverera och materialet vi befogar över är inte bättre.
Jag flaggade för detta långt före jul att lagen skulle läsa modos spel och vi kommer få det tuffare fram emot våren, speciellt nu när flertalet av de ledande spelarna inte är ledande spelare.
Gavelo: Håller med, jag har sett osunt antal av era matcher och det känns som att alla förändringar ändå görs med samma material. Frågan är om det går att vända och vrida mer på det. Som du säger, ni måste in med ngt nytt, bra, så ni kan få energi. Man kan bara vända på samma kalsonger ett visst antal ggr..
Gavelo: Blir tufft. Många i truppen verkar inte palla liret i SHL. Vi har stora stålar kvar, men få vill nog skriva på för en bottenklubb oavsett hur mycket klubbnamnet inger respekt. Blir kul om det kommer in några injektioner i februari. Laget kämpar hårt ändå för att vända trenden.
Kulltorp: Det är tydligt att materialet inte är bättre, sen är vi kanske onormalt dåliga just nu men vi skulle inte uträtta stordåd med denna truppen ens om vi var i bra form.
Hinken får åka över till Colorado och fråga om en björntjänst!
pean: Södergran istället för O’Regan i andra så har Modo plötsligt två potentiellt producerande kedjor. Sebbe/Ejk/op (eller Adam, vars är han?) är en bra fjärdekedja. Problemet är att Walli, Nieder och O’Regan inte håller måttet…. Om Theo J är hel går han in i tredje. Tycker faktiskt backsidam är helt ok, men de tvingas spela på fel sätt, stillastående. Men coacherna verkar fas i sitt tänk både i detta ich kedjorna ska formeras tyvärr. Kanske dags för nytt blod??
Costanza: värsta är att vi skulle behöva 2 forwards och 1 back som alla är i toppen av kunskapsnivån. Men det lär ju inte hända. Blir förvånad om vi får in 1.
Sitter och håller mig för att inte börja skriva allt för mycket om hur många av förvärven som floppat. Så säger så här i stället så det får en fejkad positiv ton. Jag är inte lika besviken i år som jag var glad i fjol.
{7426}: Som sagt, troligen för många ledare nu i MoDo som är lite sura och inte kommunicerar. Kan behövas en Marcus Näslund i båset som peppar killarna. Madsen fick igång TIK som exempel.
grimiss: MoDo har gjort det bra. Fattar att det börjar bli jobbigt nu med den trupp vi har. Vi är fortfarande i SHL. Värva eller inte värva, det är frågan. Vi har lastat av 2 mille från Stor-Finnen, det borde väl Vela kunna acceptera ;-)
Costanza: Nästan lite synd att vi kommer bli förnedrade i dessa utomordentligt snygga ställ! Passar även perfekt att vi firar av Näsan till en utskåpning!
Gavelo: Haha, men minns att vi vunnit en sådan match, men minns inte när o vem som hyllades, men den statstiken än nog lika munter som vårt BP, eller PP för all del
Vad gör Rönnberg på pk'n, fyller i stryktipset?
solidsport.com/modochannel/watch/presskonferensen-modo-froelunda