1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481066 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - HV 71 2008-02-02

« · 978387 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Kakelmannen:

Uuuuuuhhh, tunga killar....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Snoop: Hv har minst lika vinnare i sitt lag som Modo. Pelle Gustafsson, Davidsson, Ledin, Jämtin för att nämna några. Det är ju bara att titta på tabellen så ser man att Hv är Sveriges överlägset bästa lag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Snoop: Helt riktigt. Tråkigt bara att en sådan som lumber jack inte förstår det här.

Men, han är väl så in i bomben enögd att han påstår att det var fullständigt rättvist att modo vann kvartsfinalen ifjol.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Skarin: Ja matchserierna mot HV och oss var ju tuffa helt klart, de var ju LHC som jag tyckte fick stryk ganska enkelt, sen hade vi lika gärna kunna gått vidare från kvarten helt klart, men får man sånna mål som Modo fick ja då äre tungt, Jonte hade ju en och annan puck i ramen så de vart tungt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Skarin: Jaså?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Snoop: Jag som trodde du var nykter ;)

"men dom vann ganska enkelt guld ifjol".

Nog för att jag är kär i Timrå IK. Men kvartsfinalen kunde väl, eller borde (om gudarna varit med oss), ha slutat på ett helt annat sätt. D.v.s. seger för ditt och mitt lag. Ingen i hela sverige hade påstått att det hade varit orättvist.

Nu spelade Modo upp sig och genomförde resten av slutspelet på ett mycket bra sätt. Om det var motståndet det berodde på eller inte, låter jag vara osagt.
Dem var bra mot oss också, men vi var som sagt lite, lite bättre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Snoop doggy bag?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Deas: aa okej matcherna mot oss och HV var väl tuffa men mot LHC gick de som lättast.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Snoop: Ganska enkelt?

Sju matcher mot både HV och Timrå. Mot LHC kunde det varit kört om de gjort mål i sudden av match 5 (mindre mirakulöst att de inte gjorde det med tanke på hur det såg ut).
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Kakelmannen: Så du tror hv vinner för att dom är några klasser bättre i grundserien ?! Modo var inte bättre än något annat av lagen i toppfyra ifjol men dom vann ganska enkelt guld ifjol, så stirra dig inte blind på grundserien, och skule HV få möta Modo i slutspelet i år så är det klqar fördel Modo, dom har vinnare i laget de har inte HV.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Kakelmannen: Ni har ju Wardsson!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Icing-Ove: Tillåt mig asgarva. Chanslösa? Vi ledde med 3-2 i matcher och var oerhört nära att avgöra i den 6e semifinalen. Sen i den 7e var vi överlägsna till en början men tappade allt eftersom matchen gick. Tror inte ni går så långt i år, ni kan ju inte föra en match. Ni spelar tråkhockey likt Mora och lever enbart på motståndarens misstag. Ska ni kunna göra om bedriften måste HV var väldigt innefektiva, Krizkan stå på huvudet samt så måste ni sätta nästan alla få chanser ni få på våra misstag. Tror ej det blir så i år. Hv är ett par klasser bättre denna säsongen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Icing-Ove:
Du verkar ha en sån guldfrossa att du stammar fram dina kommentarer..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Kakelmannen:
Känns det ändå inte lite tråkigt att Modo ändå kommer att slå ut HV när det börjar gälla lite....? Ni var ju ju chanslösa i förra slutspelet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Kakelmannen: Somliga kallar oss enögda, vi kallar de kärlek!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Det är ju allmänt känt att Modo har Sveriges mest enögda publik. Claesson var väl sådär, lite halvkass, men inte ursel som många andra är allt som oftast. Det går alltid att diskutera utvisningarna. Tex Åkermans när han knuffar lite lätt på en Modospelare, oerhört billig, samt när Andreas Falk fick en klubba i ansiktet men det blev ingen utvisning. Hv spelade ut Modo totalt i dag i 5 man mot 5, samt var oerhört effektiva i Powerplay. T.o.m Hvs 4e kedja snurrade friskt med Modos stjärnspelare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
0-3 målet ska självklart godkännas eftersom det är en Modospelare som gör så att Tedenby hamnar i målgården.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Salle: Tyckte att den här kändes relevant på något konstigt sätt.

"Two cowboys and Chuck Norris were sitting around a campfire out on the lonesome prairie.

A night of their tall tales begins.

The first cowboy says,
"I'm the meanest, toughest cowboy there is.
Why, just the other day, a bull got loose in the corral and gored six men before I wrestled it to the ground, by the horns, with my bare hands."

The second cowboy can't stand to be outdone.
"Why that's nothing. I was walking down the trail yesterday and a fifteen foot rattler slid out from under a rock and made a move for me.
I grabbed that snake with my bare hands, bit its head off, and sucked the poison down in one gulp."

Chuck Norris remained silent, ......slowly stirring the coals with his penis."
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Salle: Haha... heder åt skaparen av omröstningen denna kväll.. =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Frisco: Haha, jamen det var ju för att hon inte vågade fråga honom om autografen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Salle: Claesson såg ju inte Tedenby på hela matchen. Tragisk domarinsats idag. Han hänger ju inte med i spelet Claesson. Skulle säkert vara ok som linjedomare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Frisco: Såg nyss matchinslaget på Sportnytt.

Hur 0-3-målet kan godkännas är för mig helt absurt.
Det syns ju solklart hur först Wargh dras omkull och sen hur Tedenby ligger i målgården, och dessutom i kontakt med Krizan, när Lindtröm enkelt kan sprätta in den i nät.

Skulle vara kul att vara en "fluga på väggen" och höra ev kommentarer  när Claesson ser på matchreprisen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Paddan: Härligt. Hon verkade lite besviken över att inte fått den tidigare.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Paddan: Kunde inte sagt det bättre själv.

Det där vita som fladdrar är för mig en början till en nysydd vit rock, där baksidan får texten "Jag spelade skada en gång".
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Paddan: Äh det är väl inte så konstigt att Claesson dömer som han gör.

Han vet ju hur mycket HV-spelarna tjatar på han under match, trots att dom leder, och ville ju ha det lite lugnare i charterplanet på väg hem tillsammans med dom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Skarin: Tja, det finns alldeles för mycket ångest i gästböckerna nu för tillfället. Vissa gästböcker är veritabla svarta hål där man nästan sugs ner i eländet utan att ens klicka in sig på gästboken.

Det där vita på ordet "HockeySnack" här uppe till vänster är inte snö som man kan förledas att tro utan det kollektiva mjället som lossnat från hockeysupportrarnas hårbottnar när de slitit sitt hår i förtvivlan över favoritlagets spel och uppträdande på isen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Paddan: Vad trevligt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
MorganaLefaey: Själv tycker jag att det väl inte var någon vidare underhållning i matchen, ja då förutom den där tävlingen "Gissa utvisningssituationen". Men brorsdottern var nöjd med att bara få vara på hockey och få bära sin matchtröja som hon fått av sin omtänksamme farbror. Dagen till ära blev tröjan också till slut prydd med Victor Hedmans autograf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Gusse: Håller med om att man får den känslan. Tyvärr tror jag lite sitter i lathet och hat mot harald. Man får hoppas att de får lite glädje och fart när slutspelet börjar och de inser att man blir utslagen om man förlorar. Sen så står jag fast i att man blir less på att man alltid är så seg i början på matcherna. Näst sämst i serien i första perioden. Blir inte så roligt om man med det anfallsspel man bjuder på ligger under inför 2a perioden i de flesta matcherna i slutspelet.

Nu tror jag man kommer stiga lite, men med en så tunn trupp så ska man vara glad om det blir semi. Man får väl hoppas på att det nästa säsong kommer en tränare som spelarna gillar. Hur det nu skall vara möjligt då Melinder väl är den enda man hört att de tyckt om.

Nu får man i stället se fram emot superbowl och underhållning av världsklass, för det var ett tag sedan man blev bjuden på det när man såg modo.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Känns som om Modo inte riktigt räcker till mot lagen på övre halvan ..Mot lagen på undre halvan så är farten lägre i matchena och modo hänger med ..men mot dom bättre lagen så fastnar Modo ständigt i mittzon och verkar sakna en riktig spelide och uppspel ..Hoippas att Harald kan trolla med knäna nu och vända det här lagomt till slutspelt annars slutspelat
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Idag hade inte Claeson någon bra dag. Inte MoDo heller. Men vad fan. Hur är egentligen reglerna för offside i målgården?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Rivaldo-filmning och 5-1, gonatt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Dream Team: Är din fru med Ögonbrynet(tm) inte hemma så att du har någon att slå idag?

Zappa tillbaka till er gästbok och hoppa på de motståndarfans som irrar sig dit in istället. Om du inte klarar av att leka tuff idag så kan du ju alltid lägga ut Nubbens adress eller nåt och föreslå att mobben samlas där ikväll för lite gammaldags lynchning som ni tycker så mycket om.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Dream Team: Ingen fara. Den köper jag och tycker att ni så väl som vi kanske är förtjänta av. 2st utmanare i slutspelet och man klagar som satan själv. Nog för att han ska vara fastfrusen i isen där de som brutit mot dödssynderna ska vara fastfrusna, men inte har väl spelarna gjort så otroligt illa ifrån sig att de är där nere och förtjäna all denna skit.



Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
MorganaLefaey: Oops! Förlåt för den helt oavsiktliga nageln i ögat.. eller hur jag nu (miss)tolkades...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Et tu Brute: Härligt. Alltid lika givande att få kommentarer från intelligensreserven.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Dream Team: Förstår att glädjen måste vara stor då ni här bara kommer till Tredje kretsen: De omättliga tvingas ligga ner i gyttja under regn och hagel, då ni är van den Åttonde kretsen: De som lurat och bedragit, stulit och splittrat, smickrat och spått, gjort sig skyldiga till ondskefulla, kallblodiga synder asocierade till svek straffas här i tio olika underavdelningar (Malebolgia) i er GB.

Nej tror alla i dessa GB egentligen borde vara nöjd för så jävla dåliga kan man inte vara då man ligger där man ligger. Men då det spelas dåligt och tafatt måste man få brinna av ibland.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Hawerchuk:

Återkommer senare. Måste torka tårarna först...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
shinzawai: Bedrövligt mycket hakningar i den här matchen och andra spelförstörande moment. Domarn har ju inte sin bästa dag, det är det minsta man kan säga. Och snällaste.

Visst, MODO gör ju ingen bra match och ligger återigen under i skottstatistiken. Ser ju ut som att HV har hemmaplan om man ser efter spelet.

Matchen är ju så gott som körd om inte killarna vaknar i pausen och inser att man får skjuta på motståndarnas målvakt, "han som har en annan färg än vad ni har och står framåtlutad i den där lilla buren på andra sidan plan".......
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Et tu Brute: Hur menar du?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Oh boy, här inne var det underhållande läsning! =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02

Underhållningsvärdet är högt här inne idag, trots att gästbokseliten förmodligen sitter på arenan Skrattande

Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
shinzawai: Jag hoppas du missade ett "inte" där i första meningen i andra stycket, annars får jag åta mig Wernbloms roll och ta tåget till Sundbyberg. :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
shinzawai:
sundströms klubba slås ur händerna = 1 mål
fallande HV-spelare fäller wargh och glider sedan in i målgården = 1 mål

Hade känts bättre med 1-2 än 1-4.

Men hur kan det komma sig att man 7 matcher i rad hört modoiter säga att vi var inte vakna i början. Borde man inte lärt sig det efter några matcher och vara på tå på en gång.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
shinzawai: Hoppas att Macke INTE ser, ska det så klart vara.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Hawerchuk: Jo, och det är trist att kunna skylla på domaren. De tre första Hv-målen föregicks av situationer där jag tycker att HV-spelare ska ha utvisningar. Utöver det så är det ju offside i målgården på 3:an och redan då är matchen körd.

Hoppas att Macke Näslund ser den här matchen, då kommer han aldrig tillbaka med tanke på att klubborna sällan är i isen i denna match. Det här spelet förväntar jag mig av Luleå, Brynäs och SAIK, inte riktigt HV.

Dock är vi ovanligt värdelösa så 1-4 är nästan smickrande.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
shinzawai: Ja dom gläfser på ganska bra. Vi får hoppas att nackbrytar-Wernblom sätter någon på plats snart. Matchen är ju ändå körd.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Hawerchuk: Det hade varit sjukt psykande att inte få in någon puck i det PP som ledde till målet.

Har du tänkt på hur HV snackar och skäller på domaren efter varje jävla avblåsning? Ledin, Jämtin och Ward mest, så klart.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
shinzawai: Fortsatt ofokuserat, men vi är med iallafall.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - HV 71 2008-02-02
Äntligen!
Kommentera

« · 978387 · »