MODO Hockey - HV 71 2008-12-14, kl 18:00
Men hur löser man den lilla detaljen med folk som redan betalt entré i förskott genom att ha serie/VIP-kort? Får de en slant motsvarande vad inträdet för en match kostar när de kommer till arenan? Annars blir det ju inte gratis för dem. :)
Tro hur många månader det skulle ta om man skulle fråga Jerry vilken strategi MoDo har för att locka mer folk till matcherna? Jag gissar minst tre månader.
Ja du som bor i fjollträsk lär väl hört den
sången många ggr, fast i motsats till Kentas låt just idag är jag
stark tycker jag det är helt okay att köra med den ;-)
Förresten varför har Modo sådan förkärlek till Bajenlåtar?
Hade det inte räckt att låta en av de fem som hade rätt att vara inne på banan stå stand by?
Jaha, så de satte avsiktligt in bara tre spelare vid tekning så att de skulle kunna kontra med fyra man sen?
Det jag undrar är om det är sant att MoDo försökte ta time out när de bara var tre utespelare på banan.
Men så här förhandlingslamat var det nog länge sedan jag såg något lag. Någon form av förändring behövs. Skulle det inte funka att plocka in Anders Melinder ett tag, han verkar ju vara en av ett fåtal tränare som spelarna faktiskt haft förtroende för.
Men vänta ni bara, när MZA kommer tillbaka kommer det att bli som när Lule fick Bartecko. Vi kommer att gå som tåget hela våren.
Alla: Nu får vi inte tappa tron.
Och apropå det...
Belief
When the local church found out their small town was going to get a new tavern, they started a petition campaign and regular prayers to block the bar from opening.
Work progressed uneventfully until the night before the bar was set to open, when a huge storm blew through and a lightning bolt struck the bar and it burned to the ground.
The church folks were quite "smug" until the bar owner sued them on the grounds that they were responsible for his building's demise, either through direct or indirect actions or means.
In court, the church vehemently denied all responsibility or any connection to the building's demise.
As the case concluded, the judge looked over the paperwork and commented, "I'm not sure how I'm going to decide this, but it appears from the paperwork that we have a bar owner who believes in the power of prayer and an entire church congregation that doesn't!"
Icing-Ove: Vi får hoppas på det. Nu är det nog kört före nämligen.
| 49.36 | 1 - 4 EQ | HV71 | 16. BEECH, Kristopher | |
| (5. LUOMA, Mikko) | ||||
Hurra! Ett mål på hemmaplan! Nä, MoDo är bäst efter jul...
| 40.21 | 1 - 3 EQ | MODO | 10. SKRÖDER, Per-åge | |
| (24. SUNDSTRÖM, Niklas | ||||
| 41. HEDMAN, Victor) | ||||
Backar 2004/05:
D Adrian Aucoin 1973-07-03 190 96 R 08/09
D Jesper Damgaard 1975-05-06 187 94 R 09/10
D Tobias Enström 1984-11-05 178 82 L 12/13
D Pierre Hedin 1978-02-19 186 93 L 08/09
D Magnus Hedlund 1982-04-24 171 75 L 08/09
D Oscar Hedman 1986-04-21 184 96 L 09/10
D Lars Jansson 1970-03-03 181 86 R
D Hans Jonsson 1973-08-02 188 96 L 08/09
D Frantisek Kaberle 1973-11-08 185 86 L 09/10
D Bryan Muir 1973-06-08 193 93 L
D Mattias Timander 1974-04-16 188 107 L 10/11
D Tobias Viklund 1986-05-08 181 87 L 08/09
D Jan Öberg 1978-03-23 186 90 L 08/09
Här snackar vi lite konkurrens på backsidan. Ecke! Spotta ut snuset och lasta in lite nya spelare. Du vill väl inte vara sämre än Bengt Hedin?
Hade de haft ett normalt jobb hade de inte haft den lönen de har. I övrigt ser det inte jättebra ut men jag har sett sämre matcher. Blir oftast lite slött inför uppehållet, många tunga skallar. Kan vara bra för grabbarna med lite julledigt så de kan nollställa hjärnorna efter våran något mörka svit.
Nikki: Hade de haft den lön de har och jobbat på ett normalt jobb så hade de fått gå. Men självklart så skall vi inte sparka hela laget. Men nog måste det snart till några drastiska åtgärder för att få till en förändring. Vad den åtgärden skulle vara vet jag inte.
När man ser matchen så verkar det som om alla har baksmälla. Men det kanske är det nya upplägget med extra styrketräning under säsongen som gör att alla går i slowmotion.
JA riktigt obegåvat av Hedin, men det tycks ju vara hans klass i år.
KUK
spud: Visst är det knepigt att det bara är modo som drabbas av curling-isen?
Nej jag tycker man ska ta timeout och sedan bara skrika åt de slöa satarna. Det kanske får någon att vakna i alla fall.