1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530248 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta

Sv: MoDo Hockey - HV71 2023-11-04 Borta
Framnäs: skön seger!!

Monno: Ranta är som jag varit inne på tidigare den nye Sveningsson. Han ser sig själv som en sniper, vilket han inte är. Jag hade hoppats att Rååma-Ranta skulle kunna ha lite samma dynamik som Sundström-Skröder, men börjar ge upp på den fronten.

Inte en slump att Rååma och Oregano får utdelning i förlängningen då det är färre spelare på isen och lägre tempo.

Bad_Brett: Håller med delvis, men ser han verkligen sig själv som en sniper då det känns mer som att han vägrar släppa pucken än att han lägger värdelösa avslut konstant som Sveningsson gjorde. Jag minns att jag hade mardrömmar om den där jävla backhanden. Men att Ranta har högre tankar om sig själv än vad han presterar är klart.

{10015}: såg det nu, Mora-Brynäs 6-2 !!

NuMo: Men straffar borde O'Nordin ta hädanefter

{10015}: Här är lite kul statistik över de forwards i SHL som har sämst skottprocent:

- Det skiljer 0,75 procentenheter mellan femte sämsta och näst sämsta
- Det skiljer 2,69 procentenheter mellan näst sämsta och Ranta

Jag skulle vilja säga att det är rätt anmärkningsvärda siffror, trots de bara har spelat ~15 matcher.
Uppladdat:

500x0-sampo2.png

Marrdin: Vilket jäkla jubel på bägge målen !!!!!

Man blir glad !!

Smurfen: Sebbe Ohlsson blev matchens lirare ikväll enligt laget, själv hade jag satt Lassi. Men Sebbe borde få den oftare.

Zource: Gjorde Tommy Sandlin mål?

Förresten. Spelade Rubins något mer i slutet efter han fick pucken på sig?

Bad_Brett: det är imponerande. skulle vilja säga att det inte finns en chans att det håller i sig, men samtidigt är det sällan varken bra avslut eller bra avslutslägen när han skjuter.

Ikväll är man stolt! Jävlar vilken jävla gigant Brickley var ikväll och det var även Rubins och Lassi. Vignault var också riktigt bra och ser ut att hitta formen han hade innan skadan. Ja hela laget ska en eloge.

Nu börjar klättringen uppåt. Öppna prisskåpet.
Uppladdat:

500x0-costanza_0.jpeg

{9315}: Om man hellre lägger ett halvtaskigt avslut på mål än passar i en 3 mot 1 så är det ju inte konstigt man får dålig procent.

Visst får man ge honom att han lyckas komma till skott, vi har ju en hel kedja (300kg) som knappt tar sig in mot mål längre. Dom söker sig magnetiskt mot sargen.

Costanza: Har en princip. Fullt fokus när det är match, hur kan man hinna skriva en massa här då. Men, alltid kul att läsa efteråt, hur eventuell matchhjälte borde sparkas mm. Aldrig förstått folk som sitter o skriver noveller under pågående match

God Natt

Bad_Brett: gott sällskap dock! 🤣

{6870}: hela laget ska hyllas👍

Bössa 68: Bara att förlänga med Brickley. Han är en toppback i ligan just nu, enligt mig.

{10015}: Jag håller med dig, Brickley är högsta klass!

{8225}: du tänker mortal hockey!...

{8225}: Dom är mer intresserad av att synas och höras än själva hockeyn.
När man är på plats så ser man folk som står och tittar och skriver i telefon mitt under match.
Märkligt enligt mig.

Från Hörnefors: Kan så vara. Skulle bli galen om nån börjar tjafsa under match :)

Från Hörnefors: idag är man stolt över laget! Har gnällt och klagat förut men nu njuter man! Stolt på pojkarna i modo laget! ..

Bössa 68: över inte på !

Bössa 68:

Fullt på bortastå, synd och skam att föreningen HV låter bortastå sitta uppe vid taknocken..
Uselt från HV…
Uppladdat:

500x0-img5396.jpeg

KRB: Enda positiva är att vi har egen bar där, men såklart inte bra

KRB: men vi vann krb! Glädje..

Underbart med 2 poäng! Modo är bäst❤️
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

KRB: Känns verkligen som att vi har ett stort bortafölje än vart vi spelar I vårt avlånga land !

Smurfen:
Bortastå är som familjen

Smurfen: Dock lite störigt med kommentatorer som tror att alla kommit ner från Övik....Finns MoDoiter överallt

KRB: Guys, i do not want to change the subject but this a very good read from Victor Hedman where he talks a lot about Modo www.theplayerstribune.com/articles/victor-hedman-lightning-sweden-hockey

Nice witn today against HV71 btw!

Modohfan:
Reportage från 2016..

Det är lördag och alkoholen är framme. Har inte läst igenom forumet ikväll. Jag sitter hos en kompis vars farsa raljerar över Brynäs 1999. Bla bla, jag har hört allt det genom åren via min egen farsa. Vill bara säga att när det är som mörkast, gå tillbaka och läs igenom de sista sidorna av slutspeltråden 2023. När Gavleo, JFK, Bad_Brett och alla andra kom samman.

Vi alla älskar MoDo! Och det blev två viktiga poäng idag.

KRB: kasta inte sten i glashus.. så har ju vi och många andra på bortastå. Minns tillbaka till tiden 'swedbanks' byggdes när bortastå var direkt till höger och hemmastå till vänster när man gick in 👍 det var tider det 🥳
Tikarna smala bortastå var också underbart när det var fullt 👏

{10015}:
Har ni också börjat se det nu...
Det som jag har sett hela tiden.
Brickley kommer bli en jätte i SHL

Silly: stolt idag över modo ! Hejja vi alla modorövar!!!!

vet inte om det gynnar oss att SHL är så jämt i år. Vi ligger 11a med 5p ner till kval och 6p upp till andraplats. Hade varit skönt med 2-3 ”avhänga” lag. Det kommer bli en jobbig säsong känns det som

Silly: Vibbar från den allsvenska finalen förra säsongen, så bra var Modo igår.
Hela 3:e perioden är en orgie i kontroll, oerhört få misstag egentligen över hela banan, thigt i gap control, synkad forecheck och rejält fysiskt styrspel i mittzonen, alla turnovers från period 1 & 2 var som bortblåsta.
Brickley gör sin överlägset bästa match i Modo tröjan, JD, Woods och Dansken såg ut som 3 stjärnor i Shl och Sams defensiva ansvar mellan virvelvindarna får det förmodligen att vattnas i munnen på många scouter.

Bra jobbat alla bortasupportrar ⭐️

Jag finner inga andra argument än att 2 poäng är välförtjänt för Modo var snäppet bättre än hemmalaget över 65 minuter.

{10015}: Det har jag tjatat om sedan förra säsongen tog slut.
Brickley är kung och var redan då, trots att han spelade skadad!

Gavelo: nu kommer jag här och är dyster igen. tycker modo var bättre sett över 64.40, ja, men tycker inte det var nån höjdarmatch. svårt att skapa bra lägen framåt, släppte till för mycket bakåt. rent krasst kunde det ha varit avgjort efter första perioden men hvs dåliga avslut och en fantastisk match återigen av lassi tycket annorlunda.

tyckte man såg tydligt att hv, och det kanske blev räddningen igår, ju längre matchen gick var livrädda att ta noll poäng medan modo var lite mer pigga på att faktiskt försöka vinna. vilket såklart inte modo behöver be om ursäkt för, det är hvs problem och inte modos.

hur som helst en otroligt viktig seger, för det verkar som att det inte kommer finnas några räddningsplankor förutom hv och oskarshamn.

nästa omgång blir väldigt intressant. 11 modo mot 14 oskarshamn, 12 rögle mot 13 hv. kan modo och rögle, båda hemma, öka avståndet? rögle har för övrigt oskarshamn matchen efteråt.

{9315}: Tycker det är en gedigen arbetsinsats i 65 minuter. Det gillar jag. Det som sänker bilden av matchen är att passningsspelet dippar ganska kraftigt emellanåt - inte så mycket på grund av dålig positionering men mer typ att spelarna… missar pucken när de ska slå iväg den och att det istället blir ”duttigt”.

I väldigt många situationer så spelar vi oss dock ur egen zon på ett bra sätt och vi vinner tillbaka pucken ofta i OZ.

KB: arbetsinsatsen tycker jag sällan det har varit något fel på den här säsongen, några enstaka perioder emellanåt. det är mer som du också är inne på ,utförandet, kvaliten, som inte alltid är där

KB:
Jag ser det inte som dippar utan mer som att en match går i vågor, och ibland blir motståndarnas vågor lite längre än man kanske önskar.

Tycker att vi varit bättre de senaste 5-6 matcherna än de första 10 och rätt säker på att vi kommer få lite bättre utdelning poängmässigt den närmsta tiden.

{7639}: Vem fler än jag hoppas Hinken dunkar fram triss i förlängningar av Woody, Lassi och Brickan under uppehållet?

Lassi prio ett, så jävla skönt att det blev han och inte Olkinoura från Brynäs som enbart var ute efter sedelbuntarna i slutet på karriären. Nu har vi en hungrig än som vill framåt i sin karriär.

Lassi prio ett!

Tarasov: kan modo lösa upp knuten hur man gör mål så tror jag det kommer se väldigt bra ut. även ett mål extra per match hade gjort mycket...

mål senaste tio: 0,4,1,3,0,2,4,2,2,2

modo har vunnit alla tre matcher man gjort 3+ mål men bara 1 av 4 där man gjort 2. så små marginaler är det. litet urval givetvis men gör man 3 mål i en match vinner man den oftast, så har det varit ett tag nu i shl. tror det var roger rönnberg som sa det i nån intervju för nåt år sen. modo gör det jättebra med egentligen allt annat, lite väl ihåligt defensivt ibland men inte heller nån gång det runnit iväg, modo har alltid läge på poäng i tredje känns det som.

somn vi alla sagt alldeles för många gånger nu. behöver få igång roma och oregano omedelbart efter uppehållet. kan modo hitta ett mål till regelbundet så kan till och med jag tro att det inte blir kval.

KB:

Jag tycker också vi arbetade bra hela matchen igenom, HV fick bara tryck i vår zon några få gånger, medan vi istället i större längre stunder snurrade i deras zon. Det är uppenbart att de försökte stänga till oss i mittzon, de lyckades väl egentligen hyfsat med det emellanåt,
Vi vann nog rättvist, det var två lag som spelade säkert, inte riskerade utvisningar….
Vi har kapacitet att våga lite mera efter uppehållet nu när vi fick avstånd till de sista tabellplaceringarna

{9315}: Blev märkbar skillnad när Niederbach spelade med i förstakedjan. Skulle gärna se att man testar det framöver, men har ingen aning var man ska sätta Ranta då. I tredje och peta ned typ Walli i fjärde?

KB: eller i fjärde med adam och sebbe, där kanske han gör, ursäkta uttrycket, minst skada genom att köra som han gör. inte som att adam eller sebbe ska ha pucken ändå :)

« · 2594685 · »