1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482803 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma

« · 2620766 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Pinaceae:
"Nå, att raljera om Bönköping när Örnsköldsvik är Norrlands Bönköping blir extremt ironiskt."

Ungefär lika ironiskt som att ni kallar folk från övik inavel.
Kommentera


Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
J F K: Ja, du har ju rätt i allt du skriver. Men vi får ge honom att med puck i offensiv zon så har han bra blick och är duktig på leverera pass. Åtminstone jämfört med många andra i laget. :-)

Men ja, han är en säkerhetsrisk allt för ofta. Idag på slutet hamnade han under press och gjorde nån typ snurrfint, han kom förvisso förbi anfallande HV spelare men tappade pucken till nästa HV spelare...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Pinaceae: oj skrev jag Jönköping med B?... beeeeeer om ursäkt för ett uppbart honest misstake 🤪
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Confusius: 4 mål i 3:e perioden är inte fy skam!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Ursäkta språket, men satans så viktig seger det här var!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Keriksson: Tror det var i andra periodens power break
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Pinaceae: Grattis till 2023 års mest meningslösa inlägg
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
J F K: Kvällens seger kan ju göra att det säljs extra biljetter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
J F K: Ni som såg matchen på tv, när intervjuade man Emil Forsberg? Var på plats själv.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Smurfen: Jag blir förvånad om det inte är fullt på lördag också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Vi har 5867 i publiksnitt nu på 13 hemmamatcher !

Det är galet bra !!!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Pinaceae: Övik har många frikyrkor, men vet man inte att just Jönköping kallas Sveriges Jerusalem och är på en egen nivå måste man nog komma från Medelpad. Örnsköldsvik har aldrig varit rikskända för sina frikyrkor.

Och du missade nog att artikeln skrevs från Sveriges Jerusalem, vilket bara bevisar min poäng.
"Världen idag, Box 6015
550 06 Jönköping"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
HalvHund:
"välförtjänt bara ta med sig bagage i bagaget ner till bönköping!"

Nå, att raljera om Bönköping när Örnsköldsvik är Norrlands Bönköping blir extremt ironiskt.

"
varldenidag.se

Norrland kan få sitt första kristna gymnasium
Hösten 2018 kan Norrland få sitt första kristna gymnasium. Det är Broskolan i Örnsköldsvik som har ansökt om att få utvidga sin verksamhet till att innehålla även en gymnasieskola.? Jag tror att vi har stora chanser att få tillstånd, säger rektor Stefan Häggström.
Sara Andersson

Den kristna friskolan Broskolan i Örnsköldsvik driver sedan tidigare grundskola från förskoleklass till årskurs nio, fritidshem och en förskola vid namn Solstrålen.

Nu har skolan ansökt om att även få starta ett gymnasium.

? Vi gör detta som ett svar på den lokala och regionala efterfrågan som vi märkt av i många år, säger Stefan Häggström, som är ställföreträdande rektor på Broskolan och tänkt att vara rektor även för gymnasieskolan.

Världen idag, Box 6015
550 06 Jönköping
"
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
M Horava: Jag tycker Nieder är för dålig. Tappar alldeles för mycket puck på helt fel ställen. Som bakom-ryggen-pass i egen zon. Sedan är han katastrofal även utan puck i egen zon. Absolut sämst (tillsammans mer Walli) på att ligga nära sin back. Han tar ett gigantiskt avstånd så vi får aldrig press på HV när han är i egen zon då hans back alltid är ledig för pass.

Jag tycker att han inte platsar, även om han lyckades träffa en motståndare så pucken styrdes in.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Bad_Brett: Jag tror faktiskt att Lill-Werner hade passat med Nieder och Rouhomaa. Tyckte att Nieder och Wernblom hade något när Lukas kom och gästspelade några matcher senast. Men de är ingen förstalina utan en av tre offensiva linor.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Tarasov: 🎶 Åh dommaren är mutad o tutar o går på,
MODO spelar bäst ändå!🎶
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
modoitmagnus: Vackert
Fotbolls Foppa leder sången " den som inte hoppar är Timråit"

Vit tröja å ber till gud 🤣🤣
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Fyfan va slut man är nu ,ingen röst kvar..vilken pärs..nu sover man gott inatt😁
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Monno: tittar redan mot lördag

modo hemma mot örebro, ett lag som man likt hv tagit 5 av 6 mot hittills

hv har en tuff hemmamatch mot väjxö

rögle och malmö möts i skånederbyt, så något lag tappar garanterat poäng

hade varit otroligt skönt men framför allt viktigt om modo kunde ta tre poäng på lördag. betyder mycket både för självförtroende och fortsatt arbetsro. mycket vill ha mer
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
NuMo: Jo det hade nog gett en del mål i baken. Tänker mest att det sker ju en del missar nu också.

Nu tror jag inte vi har råd att testa. Men kanske HA spelet hade gett oss +12 -10. Istället för +4 -4?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Bilyaletdinov: Rätt säker på att Malmö kommer kvala.
Sen är frågan om Oskars tar sig ur gropen man grävt.
HVs självbild är ju lite MoDo 2015 eller Brynäs ifjol. Så kan vara att detblri Malmö-HV i kval om Oskarshamn börjar tugga på.
Tror vi klarar oss helt enkelt för att hela föreningen är ok med att åka ur igen. Det vore såklart väldigt trist, men vi skulle acceptera det. Det lugnet tror jag hjälper oss.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Monno:

Du är nog nära sanningen.

Men att gå tillbaks till det fantastiska vi såg innebär också att vi går tillbaks till bjudningarna, för de fanns sannerligen även förra säsongen. Det har vi inte råd med den här säsongen. Först måste backparet växa in i kostymen och den färden har inte gått som vi drömde om. Näsén har vuxit, men Bernhardt har fortfarande tvåvägsspelet att klura ut.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
BobbyG: AP är lite lustig. Visar upp sån jäkla teknik och fysik ibland. Typ var 20 match kan han finta bort nån back så dom tappar fotlederna. Och däremellan har han ström i klubban.
Känns som om han spelat Div 1 han han gjort 2ppg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Johan Lindbom:
"Vi får ingenting med oss"...

De får igentligen ALLT med sig denna match skulle jag säga men de är helt klart shl;s sämsta lag just nu och får därför välförtjänt bara ta med sig bagage i bagaget ner till bönköping!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
KRB: tycker serien börjar sätta sig. Målskillnad kanske mer talande än poäng just nu. Fbk, lhc, växjö och lif topplag. Lule, saik, tik, frölunda och troligen örebro o mig mittenlag. Modo och rögle har häng på de två sistnämnda. Hv o oskars får kvala. I min kristalkula.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
NuMo: Att göra det man är bäst på, nog trivs Bernhardt med Näsen och Big Ds kedja?

Hade varit lite intressant att be Bernhardt köra 100% fjolårsspel. Skit i strika SHL och säkra hem blablabla. Om det ändå är mediokert defensivt hade det varit kul att se honom och Näsen gå full out tokoffensivt, naivt med minimarginaler.
Med risk att det gå ordentligt på tok iofs. Synd vi inte har mer marginal nedåt, då hade man kunnat testa det nån match.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Bad_Brett: Kul å läsa !!

Hur gick Wahlberg då ?
Såg han hade ca 7 min istid
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Bad_Brett: tycker hela den kedjan gör det jättebra idag, satte lite tonen i bytet när sebbe och ejk smällde på tre gånger på kort tid
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
BobbyG: Hade Modo tagit betalt bättre i 1:a perioden så hade denna tillställning aldrig blivit så spännande, Olssons läge på AP,s framspelning ska vara mål, Sam,s läge går i mål 999/1000.

Men starkt med en seger, och helvete vilken fysik Modo visade upp, speciellt första perioden då det small i sargerna så HV71 knapp kom ur sin egen zon.

Bra jobbat Modo och Karlin ✅🏁
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
BobbyG: Inte många som kommenterat det, men jäklar vilken match EJK gjorde. Blir löjligt om han ska återvända till bänken.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
NuMo: Vi har närmare till top 6 än kvalplats - Det måste vi väl ändå fira på något sätt? Sömn låter som en bra idé. Godnatt allez!
Uppladdat:

450x300-paminnelse.pngpaminnelse.png

Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Tarasov: Ja, intressant det där. Båda är enorma besvikelser, men de har någon form av märklig kemi ihop. Men vem ska vara tredjelänk?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Törna: summa sum a rum!
3 poäng smakar mumma!❤️
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Tarasov: ja vad ska man säga? bra inställning tycker jag. skönt med medstuds. tycker inte matchen tekniskt sett är så bra men det struntar vi i idag.

som det ganmla djungelordspråket säger, när bobby är på plats så vinner modo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Greenwolper: instämmer, men idag vill jag lyfta fram #29.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
puffe:

Håller med. Vi har verkligen tillväxtpotential. Det kollektiva psyket är vår motståndare.

Medan vi växer in i högsta ligans nödvändiga kvalitet så brottas vi med tvivel på varje individuell spelares tvekan på att nå upp till den nivån.

Man vet inte om man skall göra det man är bäst på och hur man skall falla in i den nödvändiga spelidén. man är på varje hand tvingad att fall in i ett mönster samtidigt som man har sina kvaliteter som kanske ger hål i systemet.

Därför ser vi inte det vi vill av varje spelare. De vill falla in i systemet samtidigt som de motstridiga känslorna säger något annat. Det finns inte så stort utrymme i det här laget att gå utanför mönstret allt för ofta, koncentrationen är tvunget att ge kollektivet det bästa förutsättningarna till laget är tillräckligt bra för att ge utrymmet igen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Greenwolper: ååå vi hatar HV blå
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Marrdin: ja man blir mer och mer impad av ranta😍 Fyfan vad kul att Bernhardt fick pricka in en kasse med. Å alla andra målskyttar såklart. Den här matchen kommer jag njuta av ett tag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Tarasov: håller med
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Marrdin:
Sämst - Domarna
Bäst - MoDo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Tarasov: jag klaga i andra perren jag vet.men halva andra å hela 3e var imponerande av grabbarna! Jag är stolt över er i laget!👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Monno:
Får köra handbollsbyten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Monno: äsh. Domarna missade 2st 6 på plan i 3e, flera offside, blåste utvisning när hvspelare tappar skär, mm mm ha inte för höga krav på dom. 🙂
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Tarasov: Det är uppenbart att dom tänker hockey likt. Åtminstone betydligt mer likt än några andra i detta lag.
Synd att ingen av dom är att lita på defensivt... Helt sjukt vad som fastnar i egen zon.
Men när dom väl anfaller så är det en väldigt fin hockey dom spelar.

Kanske kan det funka att dom har en som Södergrn som transporterar puck och åker runt och skapar oreda medans dom kör sin precisions kirurgi hockey.
Som sagt synd dom helst ska hoppa av isen på vägen till egna zonen...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
NuMo: Kul att vi var ett lag igen, och oerhört bra att vi ändå har en stor förbättringspotential. Vi är inte här som tillfällig gäst i finserien, ska kosta mycket att putta ner oss igen.
Dessutom ännu en match där vi inte kan beskyllas för att ha hemmadomare, bra det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Monno:
Tror Niederbach och Rouhomaa sitter och läser ”svår poesi” tillsammans. De verkar förstå varandra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Monno: Om man ska klaga lite i segeruset. Att Rundblad lyckas missa blad mot blad vid HVs 3e mål är nästan lite imponerande.

Sen beröm, Neider får mkt skit. Men tycker han är en av dom kreativitet och som skapat mest idag. Sen tappar han puck olämpligt fortfarande dock.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
jonsson: både lassi å ranta är väl draftade tyvärr...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - HV71 23-12-28 Hemma
Sigge: Men tänk va tråkigt han skulle ha? Han är.väl målvakt för att rädda puckar. Inte se färg torka?

På tal om domaren... Blir det alltså inte avvaktande utvisning innan Sampos mål? Man får alltså dra ned nån så?
Domaren man ser i bild höjer aldrig armen?
Kommentera

« · 2620766 · »