1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 528209 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - HV71 25-01-28 Borta

Sv: MoDo Hockey - HV71 25-01-28 Borta
Tarasov: Utlåningen av Lucas föll turligen bättre ut tillslut i samband med att Östersund lyfte med nya tränarkonstellationen. Det tog dock ett tag och vi kan mycket väl ha kostat honom JVM-platsen genom att låta honom sitta på bänken hos oss samtidigt som Östersund spelade flera matcher under samma period.
Finns ju en del som talar för att han hade mått ännu bättre av att spela i ett mer välmående Mora tillexempel.

Om du är en av dem som anser att juniorerna ska dra lasset till vinst när man spelar dem för det stå för dig. Det jag säger att under den perioden var Jasek helt under isen och satte knappt ett pass och låg bakom i princip alla baklängesmål. Det hade inte skadat så mycket som du tror att ge mer speltid till en så pass bra junior som LP.

{8225}: ta en skärmdump o lägg upp ifall du syntes i bild min käre Lars Jansson

{10015}:
Är inte bara enklare att erkänna att du hade fel om utlåningen till Östersund.

Ja det är den enkla analysen av både Jasek och Niederbach vilket får stå för dig.

Tarasov: Nej för att jag tänker inte vika mig till något som passar er bättre. Jag hade fortfarande hellre velat att han lånades ut till ett bättre lag.

Om du tycker att det är en enkel analys av Niederbach och Jasek då så kan jag inte ge dig att du ger en utförlig motivering till att Lucas hade gjort det sämre.

{10015}:
Nu vet jag inte vem ”er” är men uppenbarligen har Lucas utvecklats under sin tid i Östersund. Vilket du inte trodde han skulle göra, så kan faktiskt inte se annat än ”ni” eller du hade fel där. Det faktumet förändrar inte bara för att du inte vill kännas vid det.

Tarasov: Jag sa aldrig att han inte kunde, jag sa att det var det sämre alternativet för att utvecklas. Vi vet inte hur bra han hade varit i ett annat lag. Sen gör du detta mycket enklare också vilket är ironiskt när du precis tyckt att jag gjort en enkel analys av Niederbach och Jasek.

{10015}:
Vi är iaf överens om att utvecklats på sistone. Vi kanske enas om att min analys var förenklad likaväl som din ang Jasek/Niederbach?

Dvs man byter inte bara ut Jasek/Niederbach och mot Gästrin/LP, vilket skulle öka lagets chanser att vinna.

Utöver det så har både Gästrin och LP fått rätt mkt speltid sett till ålder.

Tarasov: Om man ser till hela Sveriges juniorer ja. I SHL är vi näst sämst denna säsongen och sämst över två säsonger på att ge dem speltid.

dempa: Finns med här, men av outgrundlig anledning bytte jag Jansson mot bespottad(av många) sportchef. Mer info fås vid möte 2025-02-13 i Scandinavium

Sedan kanske det är dax för ny tråd(inget som har med dej att göra)

Vi som älskar hata Hinken berör ju många, så kan vi inte börja gnälla på han i egen tråd?
Uppladdat:

500x0-have.gif

« · 2813881