1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Modo Hockey - IF Björklöven 221230

« · 2433664 Till forumet


Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Startar väl upp dagens match från dyngdiket
Blir förhoppningsvis en folkfest i ett fullsatt Hägglunds Arena
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Ben Perrault: MoDo U16 ser ut att vinna, 4-1 nu. Bra lirare att lyfta in om 3-4 år.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Ben Perrault: det är väl närmare 85 matcher i rad i grundserien utan två förluster i rad? tycker vi fortsätter den sviten idag
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Lars Lindberg på C More är sjuk. Så det blir lite annorlunda för oss som ska följa matchen via TV ikväll.

@LarsLindberg10
Känns skit att måsta vika in årorna ikväll. Hoppades in i det sista men rösten håller helt enkelt inte. Tobias Carlsson kliver in som räddare i nöden men hinner tyvärr inte upp från Stockholm. Blir en speciallösning idag. Men Tobbe och Fredrik är heltaggade. Får njuta från soffan
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
BobbyG: Ja, den sviten är oerhört mycket viktigare att bevara än 17 raka.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Ben Perrault: Vinst idag vore ett statement som gör att vi vinner serien. Förutsätter att Gudlevskis står(men i princip alla ska lyfta sej en klass ikväll)
Vilket innebär , typ 6 mål från Ågård
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
puffe2: Är rädd för att den sviten ryker idag, om inte laget lyssnat på kritiken från igår och bättar sig, visst brukar intensiteten bli bättre i derbyn men känns som ett dåligt utgångsläge ikväll men blir gärna överbevisad.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
puffe2: Det kommer bli tufft, känslan är att mycket hänger på om Berna och Näsén är sugna på att ta i eller om dom såsar på som igår?!

Sen hoppas jag Karlin skrotar idén om att köra Vela som center med Niderbach och Sveningsson för dom har varit rent ut sagt svaga, tillbaka med Niderbach som center med Aagaard och kanske Olsson.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Keriksson: Karlin har nog blängt på varje spelare, så inte det minsta orolig, brrr
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: När är förstafemman speldugliga igen?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
puffe2: En gissning är i slutet av januari tidigast!
Genom åren har Modo varit naiva med prognosen på skadorna och det har alltid tagit mycket längre tid än man först trott.
Woods borde rimligtvis vara tillbaka ungefär precis nu då det gått 5,5 vecka av dom 4-6 som prognosen sa men hör tror jag han blir borta minst 2 veckor till.
JD känns långt borta, jag skulle bli förvånad om han ens är tillbaka under januari månad
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: hoppas du är negativ/realist. Vi behöver snäppa upp snart, inför det som stundar
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: Woods var med och åkte på träningen i tisdags. Jag tror han spelar den sjätte.
JDs skada tror jag är en skada där han kan spela ganska snabbt efter att han kan gå på is.
Nu är det väl snarare läkare som gör bedömningarna, men visst kan man ibland vara för positiv
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: Tror Bernhardt och Näsén är supertaggade ikväll.

Ja, sätt Vela på en kant. Han ska inte ha så mycket puck. Men ändå intressant att Aagaard, EJK och Södergran fungerade så bra. Skulle kunna vara värt att testa även i fortsättningen.

Vela - Big Dick - Woods
Aagaard - EJK - Södergran
Sveningsson - Niederbach - OP
Ohlsson - AP - Mannberg
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: Tycker MoDo under nuvarande ledning har varit väldigt pricksäker när det gäller skadeprognoser. Det enda som sticker ut i negativ bemärkelse är fallet Tanner MacMaster, men det var ju väldigt skumt redan från start.

Tror Riley hade kunnat lira redan idag om vi var i ett prekärt läge. Verkar som han kan röra sig helt ohämmat på isen men saknar lite av flåset och intensiteten.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Bad_Brett: Tycker att det känns välbalanserat och bra. Köper de formationerna rakt av:)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Bad_Brett: tyvärr tror jag på dyngtorsk ikväll. 6-1 till löven och minst en skadad modoit
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Frontschwein: Jag är glad bara vi slipper kvala nedåt. Nämen skämt och sido blir seger i afton 4-3 till MoDo, Wahlberg avgör med en soloraid.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Andraassist: samma uppställning som igår frånsett byte av målvakt
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Heyerdal: umegård spelar istället för styf
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Heyerdal:

Skulle kunnat testa Södergran i 1:a istället för Sven
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Bad_Brett: jag backar den jag också

tycker södergran är intressant, bra fart och storlek. skulle han bara skjuta lite bättre (under 6% just nu) hade han nog hyllats mer :)

förhoppningsvis kommer wernblom snart och skadorna blir mindre så det kan bli lite stabilitet i kedjorna igen
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Frontschwein: jävla optimist, blir nog tvåsiffrigt
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
BobbyG: både wernblom och big sam kommer snart. Ungefär samtidigt som Darren Haydar och kuminskey och nikklas thorpe.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Frontschwein: den arga höken tror att lukas snart är tillbaka i modo och han brukar ha på fötterna när han inte försöker sig på att leka expert :)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Heyerdal: Det var märkligt måste jag säga!
Visst har väl Karlin mer kött på benen än mig/oss men jag kan verkligen inte förstå vad som gör att man spelar Vela som center tsm med Niderbach och Sveningsson på kanterna, våran klart sämsta formation senaste 2 matcherna.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
BobbyG: Damn vad glad jag skulle bli om Lill-Werner anslöt. Känns som att vi skulle få ett större djup i laget.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Andraassist: Ja lill-Werner fungerade ypperligt med Niederbach, så vi skulle på så vis slå två flugor i en smäll
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Andraassist: kommer aldrig ske.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Nucky: Det här ska bli intressant på så många vis, helt klart en försmak på slutspelet. Med tanke på att vi spelar utan en första kedja har jag inge större förväntningar på ett positivt resultat.

Däremot vill jag gärna ha svar på en del frågeställningar inför slutspelet:

- Kommer löven att kunna pressa Näsén, Bernhardt, och Ingman till misstag?

- Kommer Gudlevskis kunna hålla nivån?

- Kommer vi kunna stå emot Hutchings, och Rahimis provokationer?

Jag känner att dom funderingarna är viktigare att få svar på åtminstone för mig, än resultatet.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
jonsson: kul att se att Södergran börjat komma igång nu. 4 poäng senaste 5 matcherna.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: Karlin sa väl härom dagen att dom siktade på att ha båda tillbaka 6:e Januari, eller har jag drömt det??
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Confusius: Nej, det stämmer. Enligt Karlin siktar man på den sjätte. Då har den inledande läkningen i alla fall gått bra, men givetvis kan mam fp bakslag.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
J F K: humor att OP kirrar ”sist från isen” genom att åka ut framför ismaskinen 😂🙌
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Bad_Brett: Aagaard och EJK har ju fungerat jävligt bra tillsammans tidigare. Tycker att dom ska fortsätta tillsammans, framförallt om det får igång EJK.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Confusius: Nä men det stämmer, har hört det jag också.
Men att woods endast är på is iförd ej tacklingsbar tröja så blir jag lite orolig att det kan ta längre tid än väntat att komma igång, och att man öht inte fått någon uppdatering ang JD så blir jag lite orolig.

Inte för att det egentligen spelar superstor roll om dom är spelklara 6jan eller 20jan huvudsaken är att alla är friska och i toppform inför slutspelet
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Confusius: Idag är dagen vi kommer att få se varför Vela kommer att vara oss till gagn mot exempelvis Löven.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
ToddW: Hoppas Vela kan släppa grepptrycket en aning i afton, hans händer verkar vara gjorda av betong.
Hans puckbehandling ser inte så lovande ut hitills, hoppas det kan släppa nu!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Confusius: Förresten: Har någon sett om Lennart Holmlund dömt ut domarna inför matchen, sin vana trogen???
Jag menar kan ju vara bra att gardera sig om det blir förlust.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
MODOJohan: Sant! Den frågan glömde jag ;)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Robin Ztorken L: Det sjuka är att Aagaard förmodligen har bättre poängproduktion när han inte spelar med Woods och Dickinson. Ytterligare ett argument varför jag tycker att han borde spela i en annan kedja där han får en friare roll. Det är nästan så att han i förstakedjan hamnar mer i hörnen och inte framför målet, då Dickinson gärna parkerar där (och gör det bra).
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
J F K:

Får man dricka öl på bortastå i Hägglunds?
Tydligen
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Confusius: Grymt snygg tifo!!!!

Jävligt synd bara att vi har en ståplats som är uppdelad i två delar :(
Hjärndöd arkitektur sett ur ett sportsligt perspektiv, och ett hjärndött bygge av den där kuvösen!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Confusius: Är det exakt samma laguppställning idag?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Bara för att Svenningsson är så jävla dålig gör han två strutar idag och blir hjälte…
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo:
Goalies
30. Gudlevskis, Kristers
31. Nygren, Marcus
1st Line

7. Näsén, Pontus
40. Bernhardt, David
32. Niederbach, Theodor
20. Vela, Marcus
15. Sveningsson, Filip

2nd Line
5. Berg, August
11. Ingman, Josef
29. Aagaard, Mikkel
19. Karlsson, Erik
38. Södergran, Johan

3rd Line
27. Folin, Niklas
26. Wahlberg, Emil
18. Umegård, Karl
22. Pettersson, Adam
33. Mannberg, Daniel

4th Line
2. Jonsson, Ville
12. Pettersson, Oscar
28. Jacobsson, Theo
36. Ohlsson, Sebastian

Extra Players
13. Styf, Helmer (LW)

Ingen wessner tack gode gud.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: Näe, ser ut som att Umegård spelar istället för Styf. Och naturligtvis Gudlevskis istället för Nygren, mer väntat kanske ;)
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Confusius: Tack min vän 🫶🥂☺️
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Gavelo: vem anmäler Rahimi för filmning?! 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
Padrone78: Man såg hur han blev störd mot sin raka färd över Guddo
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - IF Björklöven 221230
MODOJohan:

Vi kan bli bättre på tekningar
Låst ämne

« · 2433664