1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527623 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Leksand IF 23-12-26 Borta

Sv: MoDo Hockey - Leksand IF 23-12-26 Borta
Tack för match!

Dalelven sänker er ikväll, sista 15 minuterna kan man bara glömma bort. Annars saknar ni eran vanliga starka offensiv vi är vana vid att se.

Lycka till i nästa match och god fortsättning

SPOODI: Sjuka eller bakis?

{7639}: måste varit fler än Folin & Södergran som va sjuka kan man ju hoppas. Sjukt energilöst på vissa håll

Bad_Brett: det såg ut såhär mot leksand hemma också, då trodde jag det berodde på sjukan som gick i laget men det ser likadant ut idag, passar dom dåligt?

Marrdin: Ett skadedrabbat Malmö slår Luleå på bortaplan. Kan inte se Modo göra det med fullt lag. Dom andra bottenlagen har nog högre kvalite än vad Modo får svårt att undvika trettonde platsen

Gavelo: Otroligt dålig insats, tur att det bara var Malmö som tar poäng ikväll.

Marrdin: Ja precis. Vi jobbar på 50% och har sämre lag på pappret. Svårt att ta poäng då.

Dundee: Spelar vi såhär i ett kval så åker vi ner i Allsvenskan

Dundee: tror det blir denna typ av negativitet när man inte visar jävlar anama på plan. Visa att man vill villa iallafall.

Steken84: Grejen med sport, är att det aldrig finns några garantier!!!

Så exakt varenda kotte som åker på en bortamatch, gör HELT RÄTT!!

Ni är grymma!

Dundee: det kommer alltid att vara så under match, det är ett sätt för folk att avreagera sig. sen kan man bemöta det och visa på att folk har fel om man vill

Dundee: Tips: Slå över till Juniorkronorna. Total dominans just nu!

Jag tycker många är väldigt negativ. Vi är nykomling Vi är tippad i botten av alla. Vi visste alla att det skulle bli en tuff säsong. Jag väljer stötta grabbarna istället, visst kan man bli irriterad över vissa saker men vi ska vara ett lag för dom nedre regionerna vi ska ej slåss om slutspel. Klarar vi av att hålla oss kvar i shl så är det en jävla bedrift av grabbarna.

{10015}: konstaterar att jag tyvärr hade så fruktansvärt rätt i höstas när jag sa att modo hade problem med spetsen, även om det var nån liten fågel som försökte brösta upp sig mot mig då :)

måstematch på torsdag

{9844}: tycker alltid rundblad ser trött ut, blir nog inte många fler säsonger.

{9315}:
Ja har ofta varit orolig för andraperioderna men tycker vi rett ut de flesta rätt ok.

Ne stor jävla besvikelse idag bara på sättet de förlorar. Stor jävla revansch på torsdag. Töm å glöm

Confusius: Ingen smickrande statistik senaste 3 matcherna. 17 mål i baken?

Confusius: Norrland går piss nu! :(

Smurfen: Är det konstigt???

Bad_Brett: Allmän fråga till forumet. Vilket mönster har vi sett på Näsén dessa tre säsonger, höst konstra vår?

Bad_Brett: var väl rundblad som gjorde den dumma rensningen rakt på leksing?

{9844}: Jag jinxade Näsén. Förlåt allesammans.

{7426}: slog av själv o ser på Sverige istället
Är dom 2 matcherna som kommer som blir en vägvisare hur detta kommer sluta

Rundblads fel igen.

Hakning-Henrik: Fattades bara att grötfaten skulle göra 2-1 också. Kom igen nu Luleå!

Tarasov: Undrar varför det ser ut som alla utom Sampo och Hutsko ser ut att ha klister under skenorna?

HalvHund: Förra matchen mot Leksand är väl nära.

Förlåt, men tycker ett fåtal spelare får bära hundhuvudet här hela tiden. Helt ärligt är alla 4 kedjor och alla backpar bedrövliga. Vi är ett lag med extremt dålig klass på spelarna individuellt. Puckmottagningarna är under all kritik från samtliga spelare. Passningskvaliteten extremt dålig. Vi lyckas aldrig sätta press. Leksand får med sig pucken i alla 50/50 situationer. Närkamperna är vi extremt dåliga.

Värvningen av förstakedjan har varit en stor missräkning. Andrakedjan ser allsvensk ut. Sams kedja började starkt men har varit helt under isen senaste 20 matcherna och han får absolut inget ut av sitt spel. Fjärdekedjan är ett stort sömnpiller, det du kan vara säker på är att de inte gör mål. Ibland vaskar de fram någon chans men kvaliteten är extremt dåligt så det blir aldrig mål.

Ben Perrault: Nej, kan vara min besvikelse som rinner över också. Orkar inte att vi inte går all in och kämpar som det vore final varje match - Det man såg i början av säsongen. Nu är det verkligen klasskillnad varje jävla match. Ber om ursäkt för min pessimistiska inställning. Får magknip inför våren bara.

bollan123: Leksand behöver inte första sig direkt!

Öppna spjäll, och exakt 0 defensiva instinkter!

Det har sett illa ut ett bra tag nu. Och sådant här kan vara jäkligt svårt att ta sig ur!

Greenwolper: domarna har ju något emot ap sjukt vad de har tagit felaktiga på honom

Om det blir en femma rinner det iväg till 7-0

Så genomuselt...

bollan123: tänker inte hänga ut någon som sämre än någon annan när alla gör en dålig insats. Piss

HalvHund: Man vet att det är dåligt när man får Leksand att framstå som ”Big red machine” (CCCP)

Greenwolper: haha å fuskland filmar igen

Nord är leksing haha

{7426}: håller inte med dig där, tycker inget av de lagen är på gång, dessutom är karla långtidsskadad

Greenwolper: är de tv4s fel att ni förlorar nu oxå 😅 bruka ju vara domarnas

Confusius: ja, det finns ju vissa som tror att jorden är platt också eller att månlandingne var fejkad, så kör hårt. låt inte fakta komma före dina ögon

HalvHund:
Tyvärr alldeles för håglöst nu i tredje perioden.

HalvHund: Tredje matchen i rad jag bara vill att det ska ta slut. Att torsdag blir en avgörande match för fortsättningen behöver inte understrykas. Förlust så är vi 4 p från strecket, vinst så är det trots allt 10.

SPOODI: Brickley på isen igen med en briljant markering ;)

Paninaro: jag hatar fuskland och så sjukt besviken på Modo och tv4. Ser inget jävlaranamma från modo

{9315}: Ja jag må ha fel statistiskt! Men stats är aldrig hela sanningen! Jag litar på vad mina ögon ser.

HalvHund: Blir man förvånad av firma Brickley Näsen? 🥰🥰🥰

Vill nästan tycka att detta är säsongens sämsta match av Modo. Så väldigt underkänt av samtliga!

{10015}: I början av serien, ja - senaste 5-6 omgångar nej.

Oskarshamn börjar hitta spelet.
HV71 likaså.

Medans vi tappar mer och mer för varje match.

Nej, känns inte bra alls… stirra puck är vi dock fan bäst på.

{7639}: Uruselt av både Brickley och Näsén.

Vad krävs för att Karlin ska ta time-out?

Hata är ett stort ord men fan vette tusan är Leksand bra nära

{7639}: Min tippning om samma resultat som förra gången ser bra ut. Borde börja betta.

« · 2618983 · »