Frontschwein: Han inledde OK i början på säsongen men jag ser ganska tydligt varför han inte lyckats i USA. Han är galet flaxig och läser spelet kasst.
Monno: Fattar inget vad som hände med honom. Han var ju cirka 10x bättre och visade 10x högre hockeyintelligens när han var utlånad för tre säsonger sedan till oss?
Modo-Målet: Oj vad dåligt det här var. I mitt stilla sinne satt jag och tänkte att de borde byta in Lehtinen efter första när vi uppenbarligen hade chans på att vinna.
Majbrasan: Ja, och sedan hade nog Lehtinen räddat någon av de där puckarna som slant in bakom Oeek. Men det får stå för Karlin att välja vår sämre målvakt mot det lag vi har svårt för.
Paninaro: Oavsett hur lägena har sett ut så borde en MV i SHL inte släppa in 3 av 8 skott eller vad det nu är. Det är ruskigt dåligt och ger inte utespelarna chansen att vinna heller.
MorganaLefaey: Nu får de för fan börja kötta och driva på. Ledande spelare måste för fan lyfta. Trött att se muppbeteende med den lön de har. Ta i för i helvete!
Monno: Det är dags att bänka Niederbach nu, han är en fara för oss varje byte han gör och har varit så under allt för lång tid. Allsvenskan är rätt nivå för honom
Modo-Målet: Tvåan är bara tur när sargstudsen är sjukt märklig. Trean är svår med tanke på styrningen, men varför står killen ensam framför mål? Varför är vår forward mil ifrån sin back? Vi tappar helt markeringen när det blir sådär. Sprätter puckar, blir stillastående och sämst i serien.
Robin Ztorken L: Ta hem Jacobsson. Spela LP. Kalla hem Norén (när han är fullt återställd från hjärnskakningen). Vi behöver spelare som ger allt varje byte. Det petas hit och dit just nu.
Tarasov: Men snälla? Jo. Lyfte inte Jacobsson laget när han spelade med oss sist? Handlar inte om finess och mogenhet hela tiden, brinn smittar av sig.
Nu ska jag vara lite onödigt positiv: Hade jag fått veta att det skulle stå 3-2 till Luleå efter 2 spelade INFÖR ikväll så hade jag varit supernöjd. Bra PP. Vi har fortfarande chans!
Confusius: Svandyket där framför mål när Big D trycker till i ryggslutet är ju nästan disciplinnämnd på. Vad får inte våra spelare stå ut med framför deras mål liksom.
Så här får det inte se ut! Så fruktansvärt dåligt! Luleå gör ju bara en lite bättre period i andra kontra första! Almtuna (no offence) hade vunnit denna med 3-0 också! Nä bottenbetyg på denna perioden verkligen! Blir jätteviktigt att få med sig iaf 1 poäng från denna match! Så uppryckning deluxe nu!
Sigge: Ingen trodde på en lika bra period som i första givetvis, men sett till chanser mellan lagen i period två kan man fråga sig: Hur vinner Luleå den med 3-0? Vad gör de såpass mycket bättre än oss i avgörande momentet?