1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533604 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12

Sv: MoDo Hockey - Luleå HF 24-10-12
Peja: Vilka är borta?

Nucky: 6 spelare just nu. Fisker, Kaski, Ignberg, Luoto, Stål Lyrenäs och Hansson. Sen har de haft många andra bort under säsongen.

Tarasov: Var tydligen någon som tyckte vi borde göra oss av med Ranta pga kroppspråket. Fair enough att han sprider lite halvdryg energi men precis som Sanny var inne på så är han en humörspelare som blir frustrerad när det inte går på rull. Hade vi gjort oss av med honom hade vi varit ännu mer långt ner i skiten

{10015}: Är nog ingen som vill bli av med Ranta (har inte ens läst någon skriva det?)
Han har kvalitéer som väldigt får andra SHL spelare besitter.

Men han har också ovanor som gör det väldigt tydligt varför han är här och inte i NHL.
Tyvärr får man väl säga så tror jag placera honom i SAIK eller FBK en säsong där man kan vara hårdare på jobba bort hans svagheter, och komma in i ett vinnande lag så tror jag han skulle vara fullständigt dominant.
Jag tror vi har fullt fokus på att få ut hans offensiva spel så man låter han hållas lite med de mindre smickrande sakerna.
Sen har han precis som jag tycker Jeppe har, lite svårt att inte visa sin besvikelse när det inte rullar på. Det blir lite frustrerat.

{10015}: Tror du?
Alla vi ser på hockey på olika sätt och det är bra. Varför inte testa att sätta honom på sidan och förklara att detta är ett lagspel.
Skriver inte för att vara elak, en tanke bara.

TIK_TIK: Han har ju redan fått en utskällning av OP. Ranta står för en väldigt stor del av vår offensiva kvalité.

Peja:
Möjligt men skulle inte tro att det blir en skillnad när de är tillbaka.

Tarasov: Det är nog 3 av 6 spelare i deras tilltänkta toppkedjor och en av deras bästa backar som finns på den skadelistan. Om våra lag hade saknat motsvarande spelare hade det definitivt använts som förklaring till förluster.

Dags att åka upp till Gävle nu. Är så extremt otaggad på Sveriges näst sämsta parkeringsplats i samband med en arena. Bara SSK som har det sämre.
Aja mot 3p

SPOODI: Ganska långt från arenan vill jag minnas?

Inte varit där sen vi hade Nagy. 3-2 vinst för Modo :)

Zource: Näää det är nära men omöjligt att ta sig därifrån

SPOODI: Visst, i direkt anslutning men underlaget kan vara dåligt och det har blivit dyrare när kommunen tagit över skötseln. Funkar med Parkster. Och helt riktigt kan det vara trögt att komma därifrån.

Daniel Brodin med en taxerad inkomst på över 2miljoner 2023. Och folk undrar varför djurgården aldrig kommer gå upp

Peja:
Bra lag klarar i regel av att hantera det, exv skellefteå. Viss skillnad blir det såklart men nu är avståndet såpass stort.

Tarasov: Ja, men för ett mittenlag är 6-7 skador per match skillnaden mellan att vara i mitten och botten. Det finns bara ett fåtal lag i serien som klarar av den situationen. Varken HV, Leksand, Brynäs eller Modo mfl skulle kunna hantera det utan att hamna i botten. Jag tycker det är ganska starkt av HV att inte ligga sist trots alla de skadorna.

Peja:
Ja det får du såklart tycka.

Petosöjä: Håller med dig. Tror att då det lossnar målmässigt då kommer det verkligen lossna.

Vi ska använda att vi ska slå under ifrån till vår fördel!

SPOODI: Så kan det ha varit, jag slapp köra. :)

Modo hade redan tagit ledningen när jag kom in i arenan. Planeringen var inte på topp!

Zource:

Hela situationen med Näsén är otroligt tragisk
Ska den förlama resten av laget hur länge då?!

KRB: Någonstans måste man gå vidare också, livet stannar inte upp för att det händer tragiska saker.
Jag lägger ingen värdering i fallet Näséns utan konstaterar bara att han nog snart är tillbaka och kan fokusera på hockeyn, familjen och framtiden.

« · 2749254