MODO Hockey - Örebro 2011-03-17
TT ska inte vara kvar.
Det där duger inte mot Örebro, och det kommer vara straff om han gör så mot RBK eller växjö.
Helt ok mot Örebro, är dock inte tillräckligt för nytt kontrakt. Hur många kreativa lösningar har han hittat i år?
Conny Strömberg hade ett snyggt pass men han har spelat en halv match och håller på dö av mjölksyraförgiftning vilket säger lite om hans livsstil.
Klarar vi Elitseriekontraktet, får behålla Nagy Bartecko och Ritchie samt får byta ut våra långsamma spelare mot lite snabbare och puckskickligare så kan nästa säsong bli kul. Vi måste dock byta upp oss på en hel del positioner.
Stundtals är det tydligt vilka fantastiska spelare som MoDo har tillgång till. Det är helt ofattbart att det här laget hamnade sist i tabellen. Någonting måste vara fel. Tränaren, träningarna, inställningen, jag vet inte.
Om vi klarar detta hoppas jag verkligen att Näslund lyckas förlänga med Nagy, Bartecko, Ritchie och Pikkarainen.
Trist att man bara lägger märke till Slovakkedjan. Mot Örebro borde alla kedjor kunna dominera totalt vilket de faktiskt inte gör.
Jag är glad över att Modo kan vinna mot ett annat hockeylag ;)
Börja inte hylla de där pösmunkarna nu, de kan inte hantera det...
Och Madsen är klinisk på den efterföljande straffen!
Redigerad kommentar
Modo dominerar men Örebro bjuds på ett par riktigt bra lägen.
Ser Modo inte till att stänga matchen i andra så kan det bli riktigt ångestladdat i sista.
Ni ska veta att Växjö är klasser bättre än Örebro dessutom. Kvalserien är ett helvete helt enkelt. Detta är dessutom hemmamatch, gissa om Örebro, Rögle, Växjö,Mora kommer att göra allt för att göra livet surt för Modo.
Nåja, nu stänger vi den här matchen, och jobbar vidare från det.
Måste vara nån gammal Örebroprofil, enormt enögd i analyserna.
Stå upp för Nagy nu resten av matchen, han verkar vara högvilt.
Det står 11-1 på en ölburk jag har hemma, är det ett tecken?
Vem tycker att det är roligt att spela den vid MODO utv?
Goalkeepers
30. DAHLBERG, Nicklas
32. TARKKI, Tuomas
1st Line
55. TOLLEFSEN, Ole kristian 48. PIKKARAINEN, Hannu
23. BARTECKO, Lubos 24. SUNDSTRÖM, Niklas 22. NAGY, Ladislav
2nd Line
3. TIMANDER, Mattias 18. HÅLLBERG, Per
17. MADSEN, Morten 93. RITCHIE, Byron 10. SKRÖDER, Per-åge
3rd Line
2. JOSEFSSON, Daniel 8. ERIKSSON, Anders
26. FORSBERG, Kristian 87. ROSÉN, Robert 6. HÄGGSTRÖM, Magnus
4th Line
28. BLOMQVIST, Jacob 2. WESTIN, Jens
44. DANIELSSON, Nicklas 39. SVARTVADET, Per 25. HEDMAN, Anton
bj21:
| Referees: | Björk, Tobias | ||||||||||
| Bergman, David | |||||||||||
| Linesmen: | Ahlström, Anders | ||||||||||
| Ahlström, Tomas | |||||||||||
Han måste verkligen älska den där idiotiska formuleringen eftersom han använde sig av den redan direkt efter matchen i måndags!
Om vi vinner kvalserien, har vi tre sm-guld då? Vi har väl redan vunnit ett helt gäng med kvalserier så vi kanske redan är uppe i 4-5 guld. Kan inte spelare och ledare snart börja se allvarligt på läget?
Jag antar att du inte nöjer dig med ett brons i "lilla SM"?
Kommentar
Challe: Det här är lite av "lilla SM"
För MODO Hockey väntar nu första matchen hemma i Kvalserien. Detta sedan laget klarade en poäng borta mot Södertälje i premiären. Nu är det Örebro, serietrean i HockeyAllsvenskan, som kommer till Fjällräven Center.
- Ett lag vi inte vet så mycket om jämfört med Södertälje som vi trots allt hade mött fem gånger under säsongen, säger coachen Charles Berglund.
Känslorna inför hemmapremiären och Kvalserien överhuvudtaget?
- Att det är intressant och blir spännande. Dessutom att det handlar lite om "lilla SM".
Nöjd med poängen i Södertälje?
- Som matchen gestaltade sig och såg ut tycker jag nog vi borde ha vunnit, men i stort ja. Det bästa var att spelarna gick ut och vågade spela för att vinna. Det är det viktigaste i det här sammanhanget.
MODO tog verkligen tag i matchen i Södertälje direkt.
- Det kan stryka jag under på. Vi spelade stundtals mycket bra och det har vi tänkt fortsätta med. Målsättningen är att vi ska gå ut och försöka vinna den här serien.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t truppen är helt skadefri. Tidigare skadade Hans Jonsson är i full träning, men inte tillgänglig för spel redan.
A t t det vimlar av f d MODO-spelare i Örebro. De mest kända är målvakten Michal Zajkowski och forwarden Conny Strömberg.