Smurfen: Oh jävlar vilken domartabbe på Hovet. Först solklar boarding och sedan sliter han av hjälmen. Borde blivit minst 2+2 för Djurgården, men domarna fegar ur och plockar en från varje lag.
Tror han får svårt att sajna ett lika lukrativt kontrakt med någon annan klubb i Sverige iaf, av den anledning kan man ju tänka sig att han tvingas söka sig ut i Europa.
Lär väl kunna få en fin månadslön i Sverige men ingen klubb lär erbjuda samma kontraktslängd som iko.
Men jag hade nog hellre sett att ett lag som lhc låg där nere i botten.
Lindbom kommer antagligen tvingas ner i båset för hv (antar att han inte var så intresserad av att stå i båset och därför tvingades man värva Montén) sen värvar man in några spelare och gör en rejäl push.
Shore var väl en av få nyförvärv man träffade rätt på ifjol.
Trilske: Såklart är det tidigt på säsongen. Vore en dröm om vi kunde knipa någon match till när LHC, HV och typ Rögle och Lif förlorar så att vi får 2-3 lag 4-5 vinster bakom oss när vi närmar oss 20 matcher.
Hvs kollaps idag var ganska oväntad. Svor rätt högt när jag såg att de ledde med 4-0 efter första.
Ja kan man gå upp i en 4-0-ledning borta mot frölunda känns det som att det finns viss kapacitet, att man sen lyckas falla igenom _igen_ känns snarare som något sorts systemfel.
{10015}: Tror inte att motståndarna nödvändigtvis underskattat oss, speciellt på vår hemmaplan. Handlar nog mer om att media och massan vid sidan om stått för den underskattningen.
Saleva: Först och främst tycker jag att Örebro kändes stora och tunga med ett bra passningsspel. Klart bästa lag vi mött så långt. Dom gav oss långa stunder med hård press i vår egen zon men vi stod upp bra och förvarade oss väl.
Sen kan vi nog konstatera att Lassi Lehtinen kommer vinna många matcher/poäng åt oss, vilket klipp vi gjort där!!!
Robin Ztorken L: Klokt skrivet ztorken, Örebro var klart bättre än Modo överlag Igår men en storspelande Lassi räddade poängen åt oss.
Sen måste man nog faktiskt klappa laget Modo på axeln, trots att Örebro hade långa anfall på oss i parti och minut så var det få gånger man kom nära på kassen, i det flesta fall hade Lassi bra sikt på skotten eftersom backarna gjorde ett så bra jobb att hålla rent framför honom.
Det intressata blir när vi skall.möte dom här tänkte topplagen i övriga 3 möten när dom vet hur vi är att möta. Det är då det visa sig hur vi hantera det. Det kommer bli svårare att ta poäng mot Örebro. SAIK. F..B.k. Växjö, Luleå och Frölunda i övriga mötena. Hemma kan vi kanske tänkas gneta in några poäng mot dem. Men borta blur det att hålla i hatten. Elller så kommer vi att bli ett svårspelat SHL lag som har växt in i det här väldigt snabbt? Där dessa lag blir tvungen och spela lite annorlunda? En fördel vi har är att det kan inte vara roligt och bussa upp till Ö- Vik i mörka och kalla November och December. För söderlagen?
Silly: Utan att gå händelserna i förväg så tror jag som du också skriver att Modo kommer få det tuffare i alla returmöten, vi har det sämsta laget på papperet med marginal och jag tror att det kommer visa sig, framförallt på bortaplan och därför blir det så viktigt att plocka alla poäng vi kan här i början för att kanske kunna rädda oss från kval i vår.