Marrdin: Varför går man då och säger i intervjuer att vi har förtroende för Rundblad som Kapten och sedan bänkar honom innan premiären och när vi sedan vi gör en sådan här usel insats så blir man lite frågande till anledningen till detta agerande.
DrCox: Man undrar hur länge till Rundblad är i truppen. Knappast optimalt för honom eller Modo detta. Han är säkert en av dom bäst betalda i truppen så lämnar han får vi loss pengar till en ersättare
Silly: Ingen slump när man är så nedtryckta som jag tycker vi varit generellt i matchen. Då får man vanligtvis problem, 4-0 tycker jag är ett resultat av det.
{5647}: 2-0 Byström rusar rakt framåt när Niederbach redan står där 3-0 Bernhardt står precis vid gubben framför mål som gör målet, och gör inte ett skit för att flytta på honom. 4-0 Näsén rusar och går bort sig totalt, missar båda spelarna
Ja jag tycker att det behövs fler fysiska backar.
Att sedan kedjorna var helt obegripliga, underlättade naturligtvis inte heller. Höll på att svimma när laguppställningen släpptes.
{10015}: Ja men enligt han själv så finns det ingen här inne som tycker att TJ är bättre än Nieder 😅 Samtidigt som han sitter och tittar på Luleå - Timrå
Tarasov: Samtidigt hade de bara tre fler A- och B-chanser än oss. Det är klart vi inte varit bra, men samtidigt har de haft sjukt bra utdelning på sina chanser jämfört med oss.
Tror det blir mål. Han släpper väl inte klubban för att använda handen?
Confusius: Han släpper ju inte klubban, så jag tycker att de är rätt korkade om de tror det är handske. Dvs, det är fysiskt omöjligt att han slår in den med handen.
Enda positiva jag ser av denna match är att man ligger lika med skotten, sluta skjut på målvakten så kanske det står 5-5 nästa match.
Det där bortdömda målet tycker jag är riktigt mysko men har ingen betydelse i långa loppet då man förlorar denna match oavsett hur bra det går resterande 10 minuterna
DrCox: ja du. Bra fråga. Enligt mig ska en kapten vara en som går i bräschen och visar laget vad som gäller i motgång som ikväll. Jag personligen ser inte rundblad som en sådan spelare, bara kapten på meriter. Men men förlust i premiären, det kan bli tändvätska och studsa tillbaka och ta 5 raka, modos melodi.
{5647}: Har Lucas gjort ett misstag när han varit inne? Sett riktigt fin ut faktiskt. Får han så här mycket speltid resten av säsongen unnar jag honom att spela med Saginaw Spirit istället.