1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481553 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Rögle 2010-03-13

« · 1245858 Till forumet


Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Frisco:
"Hä inte lätt å förklara för en som int begrip !"

www.youtube.com/watch?v=h5fGXg4LgME
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
TIKbiff: Nej inte det minsta bitter. Inte ens ljus öl. Jag ville bara beskriva hur folk tappar hänsyn totalt vid vissa situationer och inte tänker på följder. Allt för att få sitta hemma i sin egen vrå en stund och tro att de mår bra.
Det är sport och det är människor det handlar om.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Frisco:
Just idag är jag bitter?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Frisco:
Detta guld blev en Pyrrhusseger för Modo. 
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
TIKbiff: Det hat som du försöker beskriva kan tyvärr gå överstyr ibland. Som tex när någon ledsen Timråit när Modo tagit SM-guld för 3 år sen började skriva i olika supporterforum vilken musik som spelats i en privatbil. Det är tråkigt att folk inte ser skillnad mellan sport och allvar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Wayne Gresky:
Tycker den speglar ganska bra den hatkärlek det finns mellan våra lag, vi hatar varandra men vill inte vara utan varandra för det :-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
*Pling* Dagens ord: Mindervärdeskomplex
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Bad_Brett: Det är sådana här reaktioner jag menar :) Mindervärdeskomplex, avunsjuka mm.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
TIKbiff: äh . foppa är en av dom största sverige fått fram .. bara lidas som man kan säga är större .. han har haft viktigare saker för sej än att hålla på och lalla i elitserien . inget konstigt med de ..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
73Sjöbba:

Det tragikomiska är att det är ett så tydligt bevis på mindervärdeskomplex. Jag känner igen typen ifrån min högstadieperiod, då de som aldrig fick några tjejer försökte sparka sig upp i hierarkin genom att hitta på hånfulla kommentarer som bara de själva tyckte vara fyndiga.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Wayne Gresky: Det roliga med det här är ju eran reaktion. Att ens bli upprörd roar mig.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
73Sjöbba: Skojar du? Tifo-grejen var smart och snygg, det här bara patetiskt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Wayne Gresky: Den här var nästan lika rolig som när Ö-viks publiken firade upp "vi älskar Timrå"-tifot =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
TIKbiff: Eftersom Foppa inte alls kommit upp i samma klass efter "revbensskadan" så är jag ganska övertygad om att han spelat halvskadad den senaste månaden.

Jag tycker gott att TIK-fansen kunde väntat till efter att TIK vunnit guld, innan den dagen så är de enda signaler som skickas ut ett enormt mindervärdeskomplex. Det känns lite konstigt att vilja skylta med detta komplex, men det är väl så att de som gjort banderollen inte förstår bättre. Det enda provocerande i det hela är faktiskt att folk kan vara så korkade.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
TIKbiff:

Looooob
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Bissett19:
Inget, men det har jag ju knappast sagt heller? :-)
Men killen fick ju en bra uppväxt iaf ;-)

Någon som vet hur många spelare som har
vunnit alla 4 titlar?
det kan inte vara speciellt många.

Näslund
Tomas jonsson
?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Salle: Då är det bara göra allt för Zucca så han vinner poängligan (:
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
TIKbiff:

Hur många SM-guld har han vunnit med Timrå?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Salle:
Förhoppningsvis så handlar det om en skada, annars faller glorian lite på sned tycker iaf jag.

Måste säga att det känns lite konstigt att Foppa som varit en av världens bästa spelare under många år missar något jag tror han skulle ranka väldigt högt under sn karriär nämligen ett SM guld med modo.

Jag tror att många kommer att komma ihåg lika mycket att han aldrig fick ett SM guld som hans makalösa straff i OS finalen.

En spelare som Mats Näslund t.ex har lyckats med detta.
SM guld
VM guld
OS guld
NHL Champion

Men så har han lirat i Timrå oxå ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Paddan:

Kommer inte ihåg, hette det så? Möjligt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Salle: Kan mkt väl handla om en skada och att han inte vill avsluta med en bortamatch mot SSK.
Hade han menat riktigt allvar med att sluta, hade han absolut spelat idag och låtit fans och övriga få chansen att ta ett värdigt avsked på hemmaplan.
Nåt säger mig att vi inte sett Foppa för sista gången i ES....
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Salle: Spela roll!?


Oredigerad kommentar
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
knaskamilla: Jaså, vadå, typ Jobbrocken...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Paddan: JAG tycker det luktar jävligt illa om detta.

Är han så deppad att han inte ens kan spela av en ev sista match?
Är han så pass skadad trots att man inte märkt nåt av det på isen?

Luktar illa gör det dock.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Paddan:

Det är tydligen någon sorts musiktävling samtidigt också.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Salle: Oj, ingen Foppa. Ska vi gissa på en publiksiffra under 5.000 denna helt betydelselösa hockeymatch
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13


Så här ställer MODO Hockey upp i kvällens match mot Rögle:
Målvakt:
1 Niklas Svedberg
(45 Roman Malek)

Backpar:
80 Samuli Suhonen
48 Hannu Pikkarainen

47 Alexander Bonsaksen
4 Tomas Mojzis

5 Hans Jonsson
44 Henri Laurila

Kedjor:
29 Andreas Molinder
24 Niklas Sundström
19 Markus Näslund

17 Morten Madsen
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

13 Marco Tuokko
27 Josh Green
58 Dan Hinote

26 Kristian Forsberg
20 Oscar Steen
6 Magnus Häggström

Noterbart är
A t t Per Hållberg, Mattias Timander, Per-Åge Skröder och Peter Forsberg ej kommer till spel.
A t t Hans Jonsson gör sin match nummer 600 i MODO Hockey.
A t t det varit jämna matcher mellan MODO och Rögle i vinter. Rögle har vunnit här med 3-2, dessutom en match hemma med 4-3 efter förlängning. I Ängelholm har MODO vunnit med 2-1 efter förlängning, dessutom hemma senast med 4-1.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
65selander: Extra illa är det att rätt många köpt biljett, till en match som utvecklats till helt utan betydelse. Att då de som nu köpt blir berövad på en stjärna är dåligt. Peter måste vara skadad.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
65selander:

Och om han menar allvar med att lägga av sista chansen för fansen att se honom spela.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
knaskamilla: Håller med dig, kan förstå att han är besviken men det är dock sista hemmamatchen för säsongen
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Salle: Foppa har redan börjat ladda för VM. Varför riskera nåt genom att spela mot Rögle?  :-)

Skämt åsido, han är troligen fortfarande alldeles för besviken över slutspelsmissen för att orka mobilisera tillräckligt med kraft.
Det är iaf vad jag hoppas på, eftersom jag gärna vill se honom i VM.
Tror som sagt inte att Foppa vill avsluta på det här tråkiga sättet.
Och om han nu inte vill till VM så får vi väl slänga in Dackell.
Han var ju på G redan till OS...     ;-))
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
knaskamilla: Heart of Hockey!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Salle:

Nu har jag inte läst ikapp här på länge, så jag kan ha missat att ni redan avverkat diskussionen, men jag fattar verkligen inte varför Foppa plötsligt ska stå över en match. Särskilt om han nu tänker lägga av efter den här säsongen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13
Huge: Ingen Foppa på dagens matchvärmning/träning enligt AB.


Det känns inte bra på väldigt många sätt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13

Salle: Känns som att du kommer att få 50% rätt vad gäller din önskan.
Näslund tror jag inte har gnistan kvar, till skillnad från Foppa.
Blir inte förvånad om Foppa dyker upp lagom till VM senare i vår, tror inte han vill avsluta säsongen på det här viset.
Sen tar han ytterligare en säsong i Modo, om bara fysiken tillåter, vilket den tycks göra enligt egna uppgifter.
Världen går inte under för det här, se det positiva: det kunde ha varit värre (läs: gårdagens förlust kunde ha gällt en plats i ingenmansland eller KS.
Det finns som sagt grader i helvetet...    :-/

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Rögle 2010-03-13

En somALLTID vill spela hockey...

Och en som är mer tveksam...

Osså hoppas vi att Aftonbladet, än en gång, har fel.


Redigerad kommentar

Kommentera

MODO Hockey - Rögle 2010-03-13

Kommentar

Aravirta: Målet är att avsluta snyggt hemma

Dags för den 55:e och sista grundserieomgången i Elitserien 2009/10. MODO Hockey tar emot seriejumbon Rögle och målsättningen är att avsluta seriespelet med en trepoängare.
- Vi måste vara professionella och göra en bra avslutningsmatch inför vår trogna hemmapublik även om vi inte kan nå slutspelet, säger coachen Hannu Aravirta.

Självklart var det en enorm besvikelse i MODO-lägret efter det att man missat slutspelet.
- Visst har det funnits bättre dagar i ens hockeyliv, säger också Aravirta. Tycker ändå att vi spurtat bra, men play off platsen tappade vi på grund av svagt bortaspel. Förstår inte riktigt varför vi spelat så mycket sämre borta än hemma.

Aravirta betonar också att man måste ha respekt för motståndaren.
- Södertälje gjorde en bra insats i Luleå och jag försökte varna för laget så gott jag kunde, men det hjälpte inte. All respekt för SSK som i och med segern mot oss fick en kick inför kvalserien.
Aningen oflyt anser också MODO-coachen att hans lag haft på sistone.
- Nog har vi haft mycket stolpe ut i våra avslutningsmatcher, men det är bara att acceptera läget.

Noterbart om laget

Noterbart är
A t t Per Hållberg, backen, är skadad och spelar inte.
A t t Hans Jonsson gör sin match nummer 600 i MODO Hockey.
A t t det varit jämna matcher mellan MODO och Rögle i vinter. Rögle har vunnit här med 3-2, dessutom en match hemma med 4-3 efter förlängning. I Ängelholm har MODO vunnit med 2-1 efter förlängning, dessutom hemma senast med 4-1.

(trolig uppställning):
Målvakt:
1 Niklas Svedberg
(45 Roman Malek)

Backpar:
80 Samuli Suhonen
7 Mattias Timander

5 Hans Jonsson
48 Hannu Pikkarainen

4 Tomas Mojzis
44 Henri Laurila

Kedjor:
21 Peter Forsberg
24 Niklas Sundström
19 Markus Näslund

10 Per-Åge Skröder
39 Per Svartvadet
36 Mats Zuccarello Aasen

13 Marco Tuokko
27 Josh Green
58 Dan Hinote

17 Morten Madsen
20 Oscar Steen
29 Andreas Molinder

Extraspelare:
47 Alexander Bonsaksen
26 Kristian Forsberg

Kommentera

« · 1245858