1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532119 inlägg · 4126 ämnen

MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta

Sv: MoDo Hockey - Skellefteå AIK 24-02-01 Borta
{5647}: Instämmer. OP är inte SHL-mässig. Men kanske ändå bra att få in hans personlighet i båset.

Ben Perrault: '

positivt hittills är att våra platsbyten i försvarsarbetet fungerar bättre än tidigare.

Vi försöker dessutom få ut pucken lättare, trots att det finns lockande alternativ att dra en passning genom centrum.

Det blir ju mer statiskt, men vi får i alla fall ut pucken utan indianare.

Det är ju inte perfekt, men en tendens nu när man försöker bygga ett bättre muskelminne.

Sigge: jo, man får va glad åt de lilla

Ben Perrault: Våra första perioder är oftast bra. Det är i andra som kollapserna brukar komma

JoakimE: tycker Modo står upp rätt bra hittills. Är på rätt sida hemåt, saik skapar inte mycket

jonsson: Utspelade i 9 minuter, 2 skott på mål, skymning framför målvakten.

Gavelo: Jag konstaterar bara att det inte är konstigt att han inte normalt spelar i SHL. Jag gillar honom och den spelartypen, men han är inte så skillad defensivt.

Der känns bra att Luleå är överlägsna och TIK leder.

Modo-Målet:

Örebro tar ledningen oxå

Modo-Målet: Mm, vi känns lite otaggade idag tyvärr. Kan bli torsk.

Keriksson: Vi ser kreativa och spelsugna ut så här långt. Synd att ingen ens är nära att utnyttja lägena bara.

Keriksson: och Timrå klappar igenom som väntat. Vilket rövgäng

{5647}: Jo men att direkt gnälla på en spelare som gör sin första match med truppen sedan oktober och gör 1 misstag känns onyanserat. OP gjorde en bra match överlag under förutsättningarna han hade, det är ju dessutom en spelare som knappt är en startspelare i Shl.

JoakimE: Lika bra Skellefteå tar ledningen så slipper vi tappa en ledning. Kanske går bättre att jaga ikapp 😃

Gavelo: Vi ser nog hockey olika. Såg du inte att OP kom som andraman efter Näsén och därmed släppte Ekström helt fri. Då förstår jag diskrepansen.

Känns så skakigt så fort modo hamnar i defensiv zon, som att ingen tror på någonting där längre? Misstag på misstag och pucken ba fastnar

Sigge: Timrå leder med 1-0 och Luleå har fullständig lekstuga mot Örebro, dock 0-0 än.

Sigge: Tiken gör vad de ska för en gångs skull, tidigt i ledning mot HV

Modo-Målet: Gissar på totalt 12 indianare från honom idag

Ett skott från skeå och det skakar i modo redan, fyfan ah

grimiss: Precis, strecket är ett ok nu för grabbarna. Vill att de ska ta en lagfest, slappna av sen bara köra :-)

Gavelo: lutar åt det, vi måste träffa botten, rensa ut luften och sen ta nya tag.

JoakimE: Rundblad bjuder på 3 indianare inom loppet av 25 sekunder i minut 5

grimiss: Efter helgen är vi där 😊

Costanza: Jag undrar om inte det bästa som kan hända är att vi bara åker ner på kvalplats? Så får vi jaga istället? Känns som vi är så jävla stressade av det där strecket.

Dansken kommer att sätta in 0-1 pucken inom de första 6 minutrarna

Robin Ztorken L: blir spännande att se vem som är mest envis, du eller Karlin

Greenwolper: Kriga! ❤️🤍💚

Costanza: ut och kriga nu MoDo 💪

{5647}: Då ser vi lite annorlunda på saken.
Både när det gäller Niederbach och OP

{5647}: Måste till nån typ av reset i laget där de slappar av och bara kör när de nu är tryckta mot väggen. Våra ledare är ju rätt truliga och sura. Måste vara nån som säger att de bara ska gå ut och lira skiten ur motståndaren. Blir som det blir, för nu lutar det söderut rejält. Marcus Näslund kanske?

Gavelo: Jag tycker fortfarande att Niederbach är den sämsta forward som får istid normalt. OP rådde för Frölundas kvittering och han är nog sämre, även om jag älskar hans inställning och entusiasm.

Trilske: Om ranta vet att han har en terrier framför så kanske han får pucken på mål istället för att hitta luckan 👍

Sigge:

Och Theo, Karlin laborera rejält för att få det att lossna

Robin Ztorken L:

Hoppas fortfarande på att OEEK ska gå in och göra en liknande insats som luleå borta även om han var helt felplacerad på hardegårds 1-1-kvittering.

Men tror det var lhc away jag tappade hoppet om att han kommer gå in och sno någon match.

Hade en rätt dålig förflyttning i boxplay (som bidrog till det bespottade boxplayet).

{9315}: Men nu spelar ju inte Berg mer än 5 minuter? Dessutom när vi har Wahlberg så skulle ju Berg bara få vara på sidan och vila istället tills han är 100% igen? Jag fattar inte vad Folin gör på 6 backar...

Robin Ztorken L: Det handlar inte bara om att göra mål, det handlar ju minst lika mycket om att skapa målchanser och få varandra att leverera.

Denna kedja gör mål och assist i nästan varje match.

Visst hade man önskat att Dansken börjar målen igen, men han har ju haft en jäkla oflyt ett tag, många puckar som normalt gått i mål gör det inte längre.

Som mot Frölunda, att ha inte fick in pucken beror inte på att han är under isen utan det beror på att han inte har samma medstuds som han kanske hade tidigare.

För mig är ordet under isen något Oregan, Södergren, Sam, Walli mfl är, att man inte får ut nada av sitt spel och gör inte medspelarna bättre heller.

Gavelo: Woods o Danske är under isen, Dansken har väl gjort ett mål senaste 20 matcherna.
I kväll är det bara att be till gud att vi kan hålla siffrorna nere, så det inte rusar iväg till total förnedring.
Hoppas vi kan stå upp och försvar oss på bästa sätt.

Werner:

Ranta skjuter i ramen eller strax utanför, dvs skott som inte lämpar sig för returtagning.

Jokes aside så känns det, åtminstone, som att det var betydligt fler skott i magplattan från rantalajnen inledningsvis

{7639}: Mest troligt Modo ja, själv har jag inget att förlora mer än några hundralappar på svenska spel

Gavelo: Förlorare.

{8225}: Höll faktiskt på Skellefteå en match en gång. Var på Frölunda-Skellefteå(vet inte varför) och när Frölunda gjorde 1-0 tidigt körde dom sina jävla måljinglar och slipsnissarna var helt plötsligt 'goa gubbar'. VIDRIGT. Men Skellefteå vann med 12-1

{9315}:

Södergran och Folin i första alltså? :@@@

Skämt åsido, gick snabbt för Wahlberg att tappa sin startplats. Hann knappt blinka eller dra mig till minnes när det skedde.

{8225}: Jag spelade 6-1, kanske var jag lite väl optimistisk med Modos prestation ?!

Gavelo: i bergs fall kan anledningen vara så enkel att han har en liten skada som gör att han inte klarar av 15-20 min speltid. säger inte att det är så, har ingen aning

hade jag fått bestämma, vilket jag inte får, så hade jag bestämt att vi alla kallar josh kedja för förstakedjan. det är den som spelar mest och det är den enda kedja jag tror karlin litar på till 100%, vilket vi också ser när den aldrig splittras. sen kan vi för all del kalla resten för fjärdekedja 1, 2 och 3.

Costanza: blir det 2-siffrigt blir jag deprimerad, annars helt OK. Orkar inte ens tänka på hur statistiken mot Skellefteå ser ut i modern tid.

Inget, absolut inget talar för oss. Bara en sån sak

{8225}: Ja, jag ska då inte gorma när puckarna ramlar in. Lite av förlorarmentalitet, jag vet, men va fan. Måste ju försöka behålla förståndet också.

Costanza: Känns bra en kväll som denna, allt annat än 4-5 måls förlust är ren bonus. Blir en lugn kväll för våra moderatorer

{6870}: Karlin är en utmärkt coach och en förbannat fin ambassadör för Modo hockey!
Ibland förstår man verkligen inte hur han tänker, som nu, bänka Berg, spela Walli och Oregan i 1:a osv.
Men man får väl ändå anta att det finns en anledning bakom detta som nog förklarats i omklädningsrummet som inte vi fans känner till.

Trilske: till saken hör då att det verkar vara sams kedja som ska starta matchen idag...

Sigge:

Tycker man måste redogöra för vad man lägger in i begreppet "förstakedja" om man ska slänga sig med termen.

Men jag har för mig att du även beefade med jfk om vilka som fick vara med i lineupen?

Så kanske väntat att du snöar in på vilka som är uppskriven som "första" när det i praktiken betyder väldigt lite.

« · 2642972 · »