1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480480 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08

« · 2489239 Till forumet


MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Äh, jag startar en matchtråd. Krossa SSK!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove:
Mannberg borde iaf vara tillbaka idag
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: Hoppas det. Rutinerad herre..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: ja nu kör vi och hoppas på en jäkla match å massa folk 🥳
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Greenwolper: Griseri, grisera! Snart ringer Karlin in nån som kan icing...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Matchen ikväll känns på riktigt som en värdemätare. Själv tycker jag att MoDo efter Västerviks-matchen sakta men säkert börjat närma sig den formen vi hade i mitten av säsongen. Hoppas verkligen att MoDo bevisar ikväll att vi är att räkna med i slutspelet. Floppar MoDo ikväll kommer jag bli väldigt besviken, men framförallt jävligt orolig över kvarten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Calleballe: Ja ikväll kräver jag en slutspelsmatch från MoDo.
Niederbach får gärna avgöra😬😆
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Calleballe: Jag är ändå inte orolig över kvarten, men däremot blir det en tuffare semifinal om vi torskar ikväll.
Spelet är jag mindre orolig för. Vi har hört utläggningar om hur viktig statistik är och där leder vi ganska klart gällande corsti.

Skämt åsido så tycker jag att vi spelat betydligt bättre än vi fått poäng för. BIK, MIK, SSK, DIF och Löven var vi spelmässigt bättre än, men i princip förlorade vi för vi var sämre framför båda målen. Även om vi ännu inte lyckats komma tillbaka till den biten som vi var duktiga på i höstas, så är det rimligen någonting som är betydligt enklare att rätta till än om det saknats spelare eller om spelsystemet var dåligt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Tror MoDo mal ner SSK ikväll,

bild 1: SSK 19.00

bild 2: SSK 21.30
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Vill inte bli dummare. JFK får köra en omväg runt högspänningsledningen i Södertälje då vi ska till Karlstad. Tarasov får uppdatera GPS:n.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Läget i hemmalaget är i princip oförändrat jämfört med senast. Marcus Vela och Josh Dickinson är ännu inte redo för comeback, Daniel Mannberg saknas alltjämt och Oscar Pettersson är avstängd. Lägg därtill att Niklas Folin saknas på grund av sjukdom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
J F K: Finns några att lyfta in framöver alltså. Har vi junisar som orkar tro? De sliter på bra måste jag säga. Blir män på kort tid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Dom kanske är med ikväll men annars har dom väl 2 eller 3 matcher i J20 denna vecka om jag minns rätt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
JoJo2613: J20 spelar torsdag, lördag, söndag. Mycket istid att utvecklas på!

Blir intressant att se hur Theo matchas.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
JoJo2613: Jo, inte räknat med att Mannberg vilar. J20 spelar 9,11,12 mars. Laget får tugga på och öka speltid till många som förtjänar det. De hade varit i förstakedjan i många andra lag ändå, så in nu och kör över SSK!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: får bli E18 över Enköping/Västerås då efter att ni plockat upp J F K i Stockholm.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
dempa: Färjestad kommer få så mycket spö!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Kommer det vara ett SSK som kommer gå in för att skada eller blir det en tuff slutspelsmatch ikväll? Jag känner inte att SSK har bredden att kunna gå hela vägen längre och därför kanske de känner att man kan gå lite hårdare för att straffa Modo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
JoakimE: De har bra och tunga spelare. Är väl rätt ensam i MoDo att tycka att vi borde ha stora elaka spelare och inte såna som på Kalles Kaviar. Modano är min vän här. Helst inga handväskor och lösnaglar. Han kan hockey!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
JoakimE: Känns långsökt men inte omöjligt. Säkert värt för dem att offra nån ur deras 4:e line för att skada Woods eller Aagaard
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
JoakimE: SSK prioriterar nog att gå långt i ett slutspel, känns mer som en supportergrej att man ska hämnas o sätta egna laget i skiten, inför kommande slutspel.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Gillar Kalles, men en Brashear hade väl ingjutit viss respekt såklart
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Sven blir galen när slutspelet börjar. Jag älskar liemannen Sven. Jag är dock en idiot. Kan nog bli en grisfest idag. Nyttigt för vårt lag som åkt runt och flippat puckar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Bogren verkar hoppfull på poäng. Det ska vi väl ändå ta ur honom? De kan se till att vinna mot Löven i sista matchen istället. Så. -Nu har vi en deal, Bogren!

www.sodertaljesk.se/artikel/tws2aleye-41461/bogren-infor-veckans-forsta-match
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
M Horava: Krossa SSK är det som gäller. 3p till Ö-vik. Kör över Kringlorna. Vill se Puffes smulor på riktigt!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
M Horava: Precis. Förlorar SSK idag och tar 3 poäng på fredag, så firar jag med pölsa på fredag kväll
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Almtuna kastar in Filip Ekberg, 15 år i laguppställningen ikväll
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Rödluvan: Ove är 48 år..Gör lite ont i ryggen när Ove vaknar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Donald är 51, kanske också har ont i ryggen, men har dock gjort 13 poäng på 11 matcher denna säsong. Som bonus 111 utvisningsminuter.

Sen har vi Jagr också då.

Jag tror du äter för mycket paprika-chips och väljer att spela i bomulls-tröja.

Med rätt inställning har du fortfarande mycket att ge på isen. Men utanför isen är du fortfarande bäst
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Ove kan ju inte bli Conny. Vägra lämna taxin för att det är minus 23 grader ute och det är 23 meter hem.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Faan vilket lag!! Krossa SSK!!!

Goalies
30. Gudlevskis, Kristers
1. Williamsson, Tex

1st Line
7. Näsén, Pontus
40. Bernhardt, David
29. Aagaard, Mikkel
19. Karlsson, Erik
17. Woods, Riley

2nd Line
5. Berg, August
6. Brickley, Daniel
13. Halloran, Nicholas
32. Niederbach, Theodor
15. Sveningsson, Filip

3rd Line
11. Ingman, Josef
14. Norèn, Jakob
38. Södergran, Johan
22. Pettersson, Adam
36. Ohlsson, Sebastian

4th Line
18. Umegård, Karl
26. Wahlberg, Emil
28. Jacobsson, Theo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Guden rödmarkerad, känner mig trygg i uppställningen trots skador.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Tänkte på det... gillar ditt sätt att skriva. Du har en skön, rak och vågad inställning. Skriver vad du tänker för stunden utan filter. Ser fram emot slutspelet och Modos återkomst.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
hk: Guden i all ära, men känner att de alla börjar varva upp och hjälper kanonkillen bakom masken, samtidigt som de vill få pucken till Kryllan!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Charliejfz:
Gillar Ove men Modano är ohotad 1! 😀
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Charliejfz: Fast, han har ett viktigt filter, trivselfilter, står alltid över personliga vendettor. En mall för mänskligheten.

Men smicker kanske förstör honom, så mata inte besten
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Tarasov: Håller med! Modano kan ingen slå.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Du har lyft vårt forum och har samma torra humor som oss andra.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Bra kväll, min sambo tränar, så får se första perioden på TV, sedan blir det ursegt bonnbredband, igen då...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Torr humor och en Dry Martini kan rubba, om inte berg, så åtminstone SSK. Nu visar vi var skåpet står
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
puffe: Borde vi inte tackla sönder dem första tio? Grisa lite? Hacka och slå innan 5-2!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Charliejfz: Fastnade direkt för MoDo och hockey då jag var 8 år och farsan tog mig till Kempis. Bästa idrottsupplevelsen i mitt liv. Nu är jag för evigt limmad tillsammans med alla andra rödgrönvita galningar ;-)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Why not?! Ni lyckades ju med att få Videll borta resten av säsongen. 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Hoppas Modano skriver här snart så är kvällen räddad.
😁
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Charliejfz: Jag och Modano är kompisar. Vi avslutar varandras meningar när vi pratar.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Det är faktiskt bättre ljud när man streamar än när man tittar på c more hockey live.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Hahl Bundy 2.0: Vi vill helst få bort alla utom MoDo!
Kommentera



Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Icing-Ove: Expert faktiskt 👍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Hahl Bundy 2.0: Nu ligger vi tvåa. Dags att börja kötta!!! Release The Sven!
Kommentera

« · 2489239