1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480360 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Timrå 2009-10-26

1193704 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: Nu har vi ju molle, blir årets poängkung ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Haha, jo, vi har ju den lyxen att vi kan vila en sån som Skröder..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
AM: aj, är det inte bättre att vila och bli 100% än att göra ensalle och fördärva de fullständigt?!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka:
På tal om Skröder så hörde jag idag att han har en fotskada som stör honom, det kan ju förklara att han ser seg ut i spelet...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ett + till skröder då han parkerat framför tik-keepern på OT när timmy laddade, skottet var inte märkvärdigt, men tack vare skröders skymning gick pucken in..
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
NuMo: ok, ja jag hoppas med alla andra att han kan fortsätta den possitiva trend han igår startade, men jag hoppas inte på för mycket.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
NuMo: Redan efter nån minuts spel i gårdagens match hördes från vänster på rad 3 något om att Molinder måste ha nyslipat.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka:

Har nyss sett matchen igen. Angående Molinder så får man ju hoppas att han fått en Lidners knäpp.

Tydligen hade han ju i dagarna varit i enskilt samtal med Milo där han uppmanats att ta för sig lite mer. Sagt och gjort.

Ser man de mål Modo gör så förtjänar han verkligen att gör målen. Han tar verkligen ansvar vid de båda. Speciellt glad blir jag vid 2-2 målet där han snabbt ser att han är i rätt yta och han klappar frenetiskt med klubban för att tala om att han vill ha den.

Fler spelare med den attityden så går det nog att vända på den här pråmen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Tikinmyheart: De va rätt tamt i närkampspelet oxå, inget bråk eller heta känslor som, man är vana vid när de är (derby).
Känndes som 2 sargade lag utan självförtroende som hela tiden åkte omkring och tänkte på att man inte får göra några misstag, de krampaktiga spelet skvallrade en hel del om de. Matchen tog ju inte fart förens timrå tagit ledningen välförtjänt och tvingade modo att åtminstone försöka skapa något framåt. Hade timrå inte gjort mål så hade matchen mest troligt slutat 0-0
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Helt rätt analys. Vi hade pucken mest men egentligen skapades det inte så mycket. Det tappades puck, dåliga passningar och J 20 tempo.
Trots att försvaret i Modo såg ut som yra höns långa stunder, skapade Timrå väldigt lite farliga målchanser.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
MorganaLefaey: Om inte steen gjort sådär hade matchen slutat 1-1, såhär i efterhand kan man nog konstatera att den gjorde ingen skillnad, förutom att MODOs 2-2 mål blev en stor energikälla att bygga vidare på.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: Tycker det kändes som timrå hade bättre spel i de två första perioderna, men i tredje spelade Timrå ännu mer försiktigt än Modo. Hade faktiskt förväntat mig en 3poängare till Modo just därför. Men så kom Steens snygga nedtagning av felpasset och vips så ledde Tik.

Tycker faktiskt inte något av lagen var värde mer än 1p om man tittar på spelet. Men svårt att tacka nej till 2.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Tikinmyheart: Faktiskt inte, jag hade hellre sett att båda lagen fått 3 poäng igår, det är inte bra för regionen att vi spelar som vi gjorde igår. Men om jag får välja mellan 2 eller 1 poäng är ju valet lätt, speciellt som vi spelade som idioter i 2 perioder.
Men jag förstår inte riktigt snacket från TIKs håll om vilken dominans ni hade. Ni hade pucken, men ni skapade väldigt lite.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Tikinmyheart: Orättvist pga spelövertag eller orättvist pga sen ledningspuck? Bortsett från att vi gav er kontringslägen gång på gång på gång så tycker jag inte att det var överdrivet orättvist.. Visst spelövertag hade Timrå, men det var inte direkt någon utspelning och det var få heta chanser..

Timrå spelar bra mycket bättre än t.ex. Rögle, ni förtjänar åtminstone ingenmansland med ert spel. ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
spud: Grattis till två poäng. Orättvisa segrar smakar allra bäst, eller hur? :)

Dålig match? Nää den var pinsam att titta på. Om Timrå och Modo fortsätter att visa upp detta spel i fortsättningen är båda lagen värda att hamna i kvalserien.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: Höstlov i skolan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
MorganaLefaey: Äh, det brukar ju bara vara ca 1000 mer på Timråmatcherna än övriga.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
shinzawai: 3000 timråanhängare?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Förresten, var kom all publik ifrån igår?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Nu när man klargjort att salle inte har gjort några som helst framsteg i sin rehab och han förväntas bli borta MINST flera månader, men de är inte ens säkert att han kommer tillbaka överhuvudtaget, är de inte på sin plats att salles kontrakt bryts å pengarna kan läggas på ny/nya lirare??
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Långben: Dåligt av MODO att inte vinna när TIk var så kassa.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Dåligt av Timrå att inte vinna över Modo när dom är så kassa hemma i swedbanken..Grattis till segern ändå!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack: Nej, men jag är i Glenn-land.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Grattis, I dag behövde ni inte ens pissa på oss. Det klarar vi så bra själva.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Poffa: Har du konverterat?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack: Så jag ska gråta och kräkas och ändå vara glad?! Jag fattar inget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack:

Grattis pojkar.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Poffa: För att du ska bli glad!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack: och att alla duvor skiter ner götaplatsen ordentligt
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Lumber Jack: Varför önskar du mig detta?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Poffa: På torsdag hoppas vi att Glenn kräks blod och gråter Göta Älv full över spilld poäng.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Poffa: Härligt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Glenn mår bra här i Götet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
En j-a massa ros, plus och ÖA-ugglor till laget för att dom inte gav upp och tog vitala poäng i denna "ödesmatch". För öde hade det blivit i botten om vi inte tagit dessa poäng.



Men det var en del värt att risa.

Har tidigare nämnt Enströms 2 första perioder. OJ OJ OJ vad han ser fel ut när vi inte har ett spel byggt på speed. Och han väger på tok för lätt trots sin fyrkantighet.

Mojzis. Behövs inte ens kommentera.

Skröder förtjänar inte en plats i 1:a linan om han spelar så här. Det är han som får ta på sig 1-0 bla. Ingen fart, driv och kass i defensiven. Dags att sära honom från MZA och Svarten?

Coachningen. OK att man gick ner på folk, 5 backar och tre kedjor, och man får fart på laget inför 3:e men man hällapå att sjabbla till det,
Direkt efter 1-2 borde man tagit TO och snackat ihop sig. Nu dröjde det galet länge innan man fick ner pucken i zon och inte ens då plockade man Zakke direkt.
För inte var det väl en inövad variant som Molle fick sätta kviteringen på. ;-)



Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Wayne Gresky:

Konklusion: Vi är sämst i Sverige men bäst i Västernorrland.
Kommentera


Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Vi får väl lov att turas om att "dra" så har vi nog snart kommit ifatt klungan.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Jag hade inte skanderat "skandal" om målet blivit godkänt. Ni fick ju ett tveksamt mål mot HV (var det väl?) så det jämnar ju ut sig i längden.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo:

Det var helt ofattbart hur domaren kunde döma bort målen, men det är bara att tacka och ta emot. Timrå fick å andra sidan några riktigt billiga utvisningar med sig, även om det egentligen inte gör saker å ting bättre.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Ja vi delar i stort sett sistaplatsen. Alltid nåt! Forza V-norrland, eller... Njae... Go´kväller!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Wayne Gresky: 99 gånger av 100 blåser man inte där. Äh, Skitsmma va? Ni vann.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Nä nu herr Ambroo, nu svävade vi allt ut här lite väl mycket, får nog återgå till de sportsliga ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Äh. 1799 till och med.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Att störa målvakten är ett svårt begrepp. Står man mitt framför målvakten så kan det ju anses som störande. Ja det är väl därför domaren blåste. Det är dumt att stå med en skridsko i Zakkes m2 när det finns 1599 andra.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Tror faktiskt regeln är omformaterad, nu ska man tydligen interfera målvakten när man "tar i pucken", ajja skit samma de är som det är
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Han skymde väl sikten helt? Är inte det att störa?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Salle: Höhö där kom den, kul;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Berka: Jag kan bara tänka mig hur det känns, men jag kan nog säga som så att under tvång så lär det kännas.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Frisco: En skridsko inne och att inte störa målvakten har väl aldrig varit offside i målgården?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Timrå 2009-10-26
Ambroo: Men ni hyndor är ju van att få den doggystyle och det är ju nära mellan himmel och helvete i det läget... :-)
Kommentera

1193704 · »