1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482647 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta

« · 2568857 Till forumet


MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Derbydags

Vem står? Tror Lassi står

SHL debut för Ranta. Tror Folin kommer vara utanför laget på bekostnad av Norén.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gavelo: för ordningens skull. Det är AP och inte EJK som spelat i fjärde. EJK var senast ersättare för Aagaard, som spelade i första.
Jag tycker att AP varit sjukt bra i det tysta och låter OP och Ohlsson spela sitt spel.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov:

Om vi tar en poäng mot ett förmodat taggat Timrå blir jag nöjd, en extra poäng i förlängning eller straffar skulle kännas som en stor vinst!

Hoppas vi fortsätter med att vara noggrann och inte slarvar med pucken i uppspel och i egen zon, som senast, då blir det bra!!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Känns farligt att Dahlen, Lander och Hållander är nollade och har -14 i +/-. Skulle inte förvåna mig om det lossnar för dom imorgon..

Blir nog en målglad historia
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
ToddW: Modo ska fortsätta att jobb hårt, spela tufft och överraska, då kan vi vinna.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gavelo: blir å åka upp till Timrå å stöka imorgon. Sjukt taggad
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: tror också på lassi så får olle ta en av matcherna nästa vecka

hoppas på en bra insats i mer än 45 minuter imorgon, framför allt att man inte blir så små och passiva, det syntes väl att det går bättre när modo tar för sig och är aktiva.

förväntar mig att ruohoma börjar varva upp, tycker han varit ganska blek hittills, poängen till trots. vill se att han verkligen leder laget och inte bara se honom när han gör ett misstag.

förväntar mig också att timrå kommer att komma ut på en bra mycket bättre nivå än två senaste matcherna, så gäller att stå upp.

tror OP blir 13e forward
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
BobbyG: OP blir nog 13e ja men min känsla är att Wali och AP har färjat mindre. Men OP lär bli 13e
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
SPOODI: Rör inte AP. Han är lysande center/städgumma i sin fjärdekedja. Han vinner massor av närkamper, tar försvarsjobbet med den äran och är nog viktigare än vad många tror. Utan honom skulle inte Ohlsson se så bra ut.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K: O Regan. Ruohomaa. Ranta.
Woods. Josh. Nieder.
Walli. Sam. Södergran.
Aagaard. AP. SO.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Foppatofflan: Det känns rätt sannolikt som de formationer man kör när O'Regan ansluter. På gott och ont brukar Karlin sällan ändra eller experimentera.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
SPOODI: Visst finns det nån sida som lägger upp media-artiklar som ligger bakom betalvägg?
Har för mig någon länkat till den tidigare.

Kul att se hockeypropagandan igår. Blev väldigt imponerad av Woods som tagit megakliv senaste veckorna.
Sjukt taggad på att se vad Ranta kan göra på Lördag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Foppatofflan: Live rapport från dagens träning !

Man älskar Karlin
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Foppatofflan: Den gillade jag! Rör inte den klart bästa formationen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
BobbyG: Ruohomaa har ju en sjuk högstanivå, hoppas den inte visar sig alltför sällan
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
"Efter stor hemmadominans tog Linköping timeout i mitten av andra och kastade om i kedjorna. Det gav resultat..."

Ett citat från matchreferatet på shl.se

Tycker egentligen inte den där timeouten såg ut att ha någon större effekt, MoDo fortsatte på inslagen väg men lhc får syre av ett riktigt skitmål från rattie.

Gå tillbaka någon säsong och det där målet hade blivit bortdömt för att lhc-spelaren knuffar in AP i lehtinen.

Pettersson gör dessutom allt i sin makt för att undvika egen målvakt vilket gör att det ser ut som att han faller över honom för egen maskin, hade varit mer fördelaktigt att "braka in" i lehtinen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Brander: Man gillar den pondus han visade på försäsongen, men om man ska ha den svansföringen gäller det fan att man levererar också, och inte åker runt och dräller med pucken som han tyvärr gjort lite för ofta.
Han har orsakat baklängesmål i båda matcherna, så förväntar mig att han kommer växla upp de kommande omgångarna. Mår säkert bra av att Ranta är tillbaka imorrn, även om det såklart inte ska behövas.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Nucky: Kan någon förklara för mig hur Rundblad lyckades få assist på Aagaards mål när han inte ens var på isen?

Sjukt ironiskt... När Näsén väl skjuter - och det blir mål - så får någon annan cred.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Foppatofflan:
Jag tror dom sätter Oregan i andra faktiskt. En nordamerikansk kedja.
Han och råååmaa är båda spelare som vill styra spelet. Kan bli skav hierarkiskt om dom spelar tillsammans?
Dom får vara 1a & 1b i offensiven.

Tror det blir så här:

Nieder. Ruohomaa. Ranta.
Woods. Josh. Oregano.
Walli. Sam. Södergran.
Aagaard. AP. SO.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Bad_Brett:
Ja Näsen skall ha det this is fucking SHL not amateur hockey!!!!!!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
snowden: Det lät på Pelle Hägglund som att O'Regan är tänkt för första. Då spelar det nog ingen roll vad vi tycker då MoDo letat en tredjelänk specifikt till de två finnarna.
Nej, det händer nog inte att han hamnar i andra
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K:
Av det jag sett så tror jag O Regan hamnar i första, Niederbach är bra men inte redo för en första lina, och tycker att det är naturligt att fortsätta med Aagaard - JD - Woods. Så om alla är friska tror jag han hamnar på kant i 4. Antagligen har första tjing på de hål som uppstår i 1-2 linan, vilket innebär att han kommer få en hel del speltid i dessa formationer.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Ärligt talat har inte ens förstakedjan utmärkt sig. Förvisso beroende på Rantas frånvaro, men Ruohomaa har inte varit så bra som under försäsongen heller. För att få igång honom behövs nog en bättre omgivning.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Tycker Nieder var riktigt bra igår och förtjänar mycket förtroende gärna högt upp i hierarkin. Hans främsta tillgång tycker jag är spelsinnet och förmågan att skydda pucken vilket är punkter där han vida överstiger Aagaard som mer är sinnesbilden av en ettrig terrrier.
Tror dessutom Ohlsson - AP - Aagaard skulle kunna bli en riktigt jobbig kedja att möta.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov:
Nej dom sätter inte Nieder i fjärde. Då ska han ha underpresterat i flera matcher.

Kan hända dom testar Oregano i första men jag tror han kommer hamna i andra då jag inte tycker andrakedjan visat upp sig speciellt mycket.

Karlin ändrar sälla på det som har fungerat. Vår förstakedja med Nieder och finnarna var klart bäst på försäsongen( jo det säger något) och dom två första matcherna har Nieder och rååmaa hittat varandra bra.

Bara titta på dom två första matcherna så har han tagit från andrakedjan.

Vi får se om några veckor vem som får rätt 😊
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Norén kan alltså lånas ut enligt Mattias på ÖA eftersom han varit utanför laget de två första matcherna. Fattar inte riktigt varför han inte får spela, eftersom om man tittar på de andra SHL-klubbarna så har det varit juniorer som enligt mig är sämre än Norén men som blommat ut helt okej i ligan.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan: Vilka andra juniorer syftar du på? Om vi skulle låna ut Noren så tycker jag det är helt rätt då han behöver spela för att utvecklas.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
snowden: Jag är nog ensam om att vilja pröva Woods i första line. Skulle nog kunna pytsa en del på Ruohomaas passningar.

Ranta- Ruohomaa- Woods
Nider- Dick- oreagan
Walli- wigge- Söderg
Asgaard- adam P ejk/ sebbe

Op
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
modomille: Oj, svårt att plocka ut några bara så där. Men Hugo Jonasson skickades från JVM truppen där Norén platsade. Snackas otroligt gott om honom nu i IKO-kretsar. Finns fler också
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan: andra SHL-klubbar är inte nykomlingar där varje liten poäng är livsviktig utan där finns det ofta lite andrum. säger inte att noren hade gjort bort sig men jag förstår om tränarna litar mer på seniora spelare. tror fö att noren får spela till veckan.

kan tycka att det är en toss up mellan honom och berg i nuläget, då är det nog bättre om noren kan hitta en klubb i allsvenskan som ger honom mycket istid medan berg får kämpa på, taskigt sagt spelar det ingen roll om hans utveckling via mindre istid hindras på samma sätt som noren. ge noren en säsong i valfri klubb med 18+ minuter varje match och stabilitet så blir det nog bättre än att vara in och ut i shl.

på sikt lär det komma in en back till dessutom.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
apropå backar så näsen.

han har gjort det över förväntan, bara två matcher, men över förväntan. jag vill dock att ni ska veta att skulle jag sluta skriva på forumet så har jag antagligen dött i förtid pga näsen och hans otroligt små marginaler. kan inte vara bra för mitt hjärta :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan: Tror anledningen också kan vara att våra etablerade HA-backar (ännu) klarat SHL bättre än man kanske tidigare trott.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Niederbach i fjärde känns fel. Ser hellre att man skickar Walli till fjärde och att Niederbach får spela med Woods och Big Dick, medan Aagaard får köra i tredje.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
snowden: den gillar jag också!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gusse: Jag gillar den uppställningen. Om Woods fortsätter se så pigg ut förtjänar han en riktigt bra spelfördelare I Ruohomaa.

Sen är det viktigt att vi behåller 3TONS intakt. Man ser redan nu vilken respekt den kedjan har på isen med tre tunga pjäser som flyger fram på grillorna.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
J F K:

Det har jag sagt från början! :-)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Bad_Brett:
Ja möjligen men ser inte att man ändrar på 3 och saken är att jag tror andra blir bättre med Aagaard än med Niederbach
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: jag tror att mikkel fungerar bättre i tredje eller fjärde än vad theo gör, och jag tror skillnaden blir mindre för laget i stort än om det skulle vara det motsatta.

tror mikkel skulle funka bra med södergran och sam, han har inte storleken men är lite gubben i lådan och lite samma tuta och kör egenskaper. han är kanske bäst i europa på att göra fula mål dessutom*, och det kan bli en del rabalder framför mål med södergran och sam. med det sagt så har jag ingen panik att splittra kedjan heller eftersom den varit bäst hittills.

ser också att mikkel skulle kunna funka med ohlsson och pettersson, och självklart spela pp.

tror theo är på väg att kunna slå igenom i shl, äntligen, och då behåller jag honom helst i topp sex så han hamnar i så mycket offensiva situationer som möjligt. helst med roma och ranta men den diskussionen har vi redan haft.

hur som helst är det positivt att vi supportrar har lite problem att formera laget, betyder ändå att ingen fallit ur ramen, men så har det bara gått två matcher. kan vara andra tongångar om en vecka

*en överdrift sagt med glimten i ögat
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
BobbyG: Tror poängen är mera livsviktiga för lindansarlagen i SHL. Att vi ska kvala är ju redan hugget i sten och skulle det bli så illa är vi nog bättre mentalt preparerade än eventuell motståndare.

Men med det menat, negativa kval har vi lämnat bakom oss
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Rödluvan:
Jo men vi har inte råd att matcha juniorer bara för att.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Tarasov: Håller med, men skulle gilla att man införde junior-krav, typ att minst 2 spelare från egna leden fick speltid varje match, allt för svensk hockeys framtid, men det är ju bara bara en absurd hypotes. Det är viktigare med arenakrav, lex Karlskrona för pamparna.

Samma sak i fotbollen där, ex.vis Degerfors antingen ska skuldsätta kommunen eller ge upp elitdrömmar.

Ur led är tiden.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
puffe: problemet om man skulle säga speltid skulle vara att vissa klubbar akulle låta dem få 15s speltid.
Ska man tvinga in juniorer ska man nästan säga att ett antal av spelarna på laguppställningen måste vara juniorer och sedan ha ett sånt antal som 4 eller något så man i stort inte bara kan sätta dem på kanten.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Brynäsfansen måste tänka på att man möter förra årets åttondeplacerande lag som troligen är minst lika dåliga i år
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gusse: Nej nej nej, Brynäs går obesegrat genom denna säsong , det mantrat har snurrat friskt bland Brynäsvännerna
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
eltifoso:

Bengaler i hockey? Nästan bara Stockholmslag som sysslar med sådant här, blir så trött

varför får man ens in en bengal i en hockeyarena? Visiterar man inte bortasupportrarna?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Gusse: Och IQ-reserven är igång i Gavlerinken. Var bara en tidsfråga då man såg att cooling-gänget var på plats.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Skriv i apropå ingenting tråden gubbar
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
MorganaLefaey: Javisst, borde finnas ett bra regelverk för detta, men på något sätt borde det gynna lag som bedriver vettig ungdomsverksamhet. För inte så länge sedan fanns det 'storklubbar' i Sverige som inte iddes ha egen juniorverksamhet.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Är Sampo med idag?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
Chamez: Yes ska han vara.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 230923 Borta
2 - 4 idag! 😉
Låst ämne

« · 2568857