1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481930 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta

« · 2637811 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Heyerdal: Båda två kan röra om ett bra sätt. Karlin måste dock fundera på en ny taktik. Nu har nog alla fattat hur MoDo vill lira. Då kanske det är dags att jävlas tillbaka och inte bara promenera vidare och hoppas på det bästa.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Confusius: håller med i det läget vi är nu behövs fräscha kroppar, skador kommer, varför ska vi vara så måna om andra klubbar, ta hem OP o TJ !
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Confusius: Hockeyvärldens finaste bild..Sedinarna och Hedman får plocka upp puckarna.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
grimiss: Ja hade inte haft något emot att testa Jacobsson, känns som att det behöver röras om lite!

Och han måste ju få chansen någon gång, annars kan vi lika väl släppa honom.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Costanza: Skit i blanka bröst! Stäm upp istället i en högljudd "Upp på denna vita äng...." För att avsluta med att vråla "MoDo är jävligt bra, HEJ"!!

Slår blanka bröst, eller t.o.m en glittrig springa alla dagar i veckan!!

DO IT!!!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Confusius: Tycker den är snygg. Postade ju en bild med Näsan & Foten förut som såg jävligt bra ut. Två stora NHL-kungar med snygga tröjor med de rätta färgerna. De bästa spelarna i världen kommer från Ö-vik.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Confusius: Snyggaste tröjan vi någonsin haft!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Costanza: Apropå tröjor!

Det har garanterat avhandlas redan. Men ni som såg reelen om Markus Näslund kommande ceremoni. Där såg det ut som att vi kommer att spela i retro-tröjor utan reklam den matchen.

Har själv den tröjan hemma, den med MoDo Hockey snett över bröstet, och grönt längs med armarna. Där det då var Strålfors reklam.

Ser fram emot att få se den!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Nucky: Det är väl för att vi blev arga på Peter Nordström en gång i tiden, efter att han försökt mörda Foppa!!

Man blir inte arg på någon i sekten FBK ostraffat!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Confusius: jag är rätt sugne på att plocka hem spelare bara för att få in pigga skallar? Hade varit intressant att se. Svårt att avgöra men tycker ändå vi känns trötta mentalt jämfört med i höstas...
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Hittade förövrigt inspo-bilden för det mäktiga tifot hundarna hade igår.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Trilske: Nja dippen startade mycket mycket tidigare spelmässigt, poängmässigt hade vi turen ha få några segrar med oss,
När jag pratat formsvacka och dipp menar jag insatsen på isen, inte resultatet
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
erjo: Håller helt med ditt andra stycke, har sagt det ett tag nu!

Kör Sam med Woods, det såg ju bra ut förra vändan Sam var här! Och fortsätt med Josh och Mikkel! Sätt sedan valfri formstark(nåja) ytter i varsin av dom kedjorna!

Det är enda chansen för oss att KANSKE få till 2 skapande kedjor, istället för 1(just nu 0) som det varit hela säsong!

I värsta fall funkar det inte alls, och då är det bara att byta tillbaka! Och i bästa fall får vi 2 skapande kedjor!

I mina ögon, helt klart värt att pröva! För just nu trampar vi vatten!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
eltifoso:

Men om man levt på motståndarnas misstag sedan omgång 6 så är det för att man själv gör något bra, dvs går ej att förklara att man har haft flyt och har gjort "några turliga mål".

Du självömkar ju mer än en luleit.

Eran dipp går väl ganska enkelt att härleda till målvaktscirkusen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
erjo: Har förespråkat detta länge, inte för att det kanske är ett bra sätt att sära på den enda fungerande kedjan men åtminstone pröva och se hur resten av laget ter sig.

Oavsett vad, det blir inga poäng på kontot av att ha en fungerande kedja med offensivt hot. Då måste man bredda den lilla "spetsen" vi faktiskt har.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
eltifoso: Tycker ni har vinnarskalle i hela föreningen och ingen slump att MoDo försöker efterlikna er på många plan. Tycker MoDo saknar fysiken för att vara jobbiga att möta. Gillar Karlin & Gradins arbete, men saknar tunga galningar och karaktärer i laget som är jobbiga att möta
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo: Fast om Ranta är inne i ett "evigt oflyt" så kommer det väl aldrig att släppa, eller?? 🤔
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Trilske: Nope menade omg 6 typ , efter det har spelet inte riktigt klickat och våra poäng har mest kommit på motståndarnas misstag, lite turliga mål och ineffektivitet hos de vi möter
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Zource: "MoDo spelar jävligt bra" hade fått mig att titta bort från de där stora blanka brösten vid bordet bredvid.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo:

Faktiskt lite överraskad över att vi lyckas behålla Lassi, trodde det skulle bli svårare.

Om vi håller oss kvar ska tilläggas
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
erjo: Precis som Oregan då, han gjorde också sina poäng i tidigt skede.
Personligen tycker jag båda spelarna har stora brister, Södergrans är uppenbara, dock vet vi att han kan bryta in på mål men har helt slutat med det.
Oregan är alldeles för vek, han besitter ett fint spelsinne men är otroligt svag i närkampsspelet och jag tror att han är enormt beroende av omgivningen för att kunna leverera.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
eltifoso:

Antar att du missade en tvåa och menade omgång 26? ;-) Ni tappade iaf förstaplatsen i omgång 27.

Låter annars rätt deppigt om du känt av en formsvacka sedan omgång 6, trots att ni varit ohotad etta fram till att ni fick skador på målvakterna.

Men om inte lindbom återhämtar sig efter skadan och det leder till att ni inte går hela vägen så vet ni iaf vad ni kan skylla på.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
På lördag hoppas jag det blir fullsatt och att publiken är riktigt fanatiska. Riktigt enögda och högljudda. Inget buande eller suckande. Bara ett högt och ihållande sjungande. En publik som bär fram laget! Imorgon skall vi vinna!💪 MoDo får köra lite drinklekar i entrén så att alla vågar sjunga😜 skulle vara kul med lite slutspelsvibbar på publiken imorgon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo: Tror supportrar lägger större värdering i första vs. andra kedja. Topp 6 har i princip samma rollfördelning och förtroende från ledningen som jag förstått det.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo: Han gjorde alla sina poäng i början av säsongen precis som Walli. Det finns inget i någon av deras spel som tyder på att det ska börja produceras igen heller. Båda är stora snabba spelare utan spelsinne som går på utsida och just nu är livrädda för allt vad närkontakt heter. Han kan ligga på rulle i en tredjekedja men han ska inte spela på top-6.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
erjo: Fakta är att Södergran faktiskt stått för fler poäng än Danny, visserligen med 10 matcher mer spelade men jag skulle inte säga att Danny är speciellt mycket bättre offensivt om man tittar på poäng.
Dock tror jag att Danny i en perfekt omgivning har högre nivå och det är väl den man måste hitta för att han skall ”blomma ut”
Södergran känns som att han kommer leverera precis samma oavsett kedja.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Costanza: hahaha sitter Karlin och flikar mot hinken as we speak? Hate to say......
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
erjo: jag kan hålla med dig i kedjeformationerna. Visst att Woods-Dicken-Aagard är våran bästa kedja och man kan tycka att man inte ska sära på den men jag tycker nog att man kan testa det för att se om någon spelare lyfter sig. Oregan tycker jag ser bra ut på isen men kanske behöver någon annan bredvid sig som bryter mönster osv.
Jag är iaf FÖR förändring. Kan också vara bra att förvirra motståndarlaget också.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo:

Ja jag tycker man tidigt såg att han hade en x-factor över sig även om han var rejält utdömd på sina håll.

Var väl rätt många alibiavslut i början (han var väl i gott sällskap i den där "skottprocentslistan" med idel toppspelare) men nu känns det som att han har fått ihop helheten.

Är väl i stort sett den enda spelaren som kan skapa saker på egen hand, tillsammans med dickinson.

Nu känns ju i stort sett varje offensiva "zone-entry" och avslut farligt, man är åtminstone på tå när han kommer in i offensiv zon.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo: Jag tycker att man måste inse att vi har för tunn trupp för att vi ska försöka ha 3 kedjor som kan hota offensivt. Då går O'Regan före Södergran som är helt oduglig offensivt.

Jag skulle köra typ:
Aagaard - JD - Ranta
Woods - Sam - O'regan
Södergran - EJK - Niederbach
Ohlsson - AP - Walli

Kan byta plats på Ranta/O'Regan och Niederbach/Walli om man vill, men de två första kedjorna ska stå för all offensiv. Tredje ska gå +/- noll och fjärde kan avlasta vid behov. Sedan måste vi sluta med det här förbannade tramset att spela på sju backar! Spela Fohlin eller vem som nu ska vara sjundeback kan spela bp, inget mer.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
grimiss: min definition av formsvacka är att laget inte spelar bra, är ur form helt enkelt mot vad de kan och visat tidigare
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
erjo: Rent formellt så är JD kedjan våran 2:a kedja så vi saknar en 1:a.
Men jag förstår vad du menar.

Det är sorgligt och jag måste tyvärr pudla lite, jag trodde faktiskt att Niederbach skulle kunna lyfta men jag tycker tyvärr att han gått från att se riktigt bra ut till att slarva och ställa till det, främst defensivt som ändå var en styrka av honom i början.

Hade jag varit Karlin så hade jag satt JD kedjan som 1a kedja formellt, tycker dom förtjänar att få den ”titeln”
och sen tagit Sam som center med Södergran och Oregan
3:e får bli Hutsko Ejk Jacobsson
4:e Olsson AP OP

Niederbach får vila med Walli någon match för att få perspektiv.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Tarasov: Sant, en tacksamhetens tanke för det

Det är prio ett varje säsong för min del, eventuell framgång utöver det är bonus
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
grimiss: Lite spännande ändå att Karlin & Gradin inte alltid är överens om spelare de tar in. Som sagt, humor att att ingen saknar Stor-Finnen eller skriker högt efter ersättare innan 15 feb.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Bad_Brett: MAGA-tröjor? Make Alfredshem Great Again!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo: vi har en förstakedja i Woods - Dickinson - Aagaard. Problemet är att tränarstaben på 36 omgångar inte lyckats hitta en formation som kan avlösa dom, vilket är ett stort fett IG.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Trilske: Till Luleåfansens försvar måste man ändå säga att de flesta av dom aldrig haft upplevt en riktig kris för sitt lag. Det är givetvis inte kris om man inte är ett dugg indragna i bottenstriden och det var ju aldrig Luleå egentligen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo: det spelar visst roll? Allt annat är önsketänkande. Karlin är tränare, inte nån allsmäktig trollkarl. Tycker det är fullständigt glasklart att han fått gruppen att överprestera nåt jävulskt sett till hela säsongen.

Vi kan ju önska hur mkt vi vill att hinken träffat bättre med sina värvningar men det spelar ju ingen roll nu?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo:

Svårt att jämföra rakt av då brodecki spelar i ett vinnande lag, luleå har väl sex raka vinster så han kom in i ganska lägligt.

Men han har stor erfarenhet av ligan, kan vara en faktor.

Men med tanke på hans klubbval (lakerz, frölunda och luleå) denna säsong är jag inte säker på att han hade valt oss ändå.

Men plötsligt har luleå rejält hugg på tredjeplatsen efter deras självömkande kval-snack som man tvingades beskåda...

Mycket patetiskt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
eltifoso: fast signum för topplag är ju också att fortsätta ta poäng trots formsvacka. Sen är jag rätt fundersam på din definition av formsvacka haha
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
erjo: Det var menat att visa att vi inte har någon första kedja.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
eltifoso:
Ni behöver iaf inte oroa er för kval, även om ni stannar av helt skall 68p räcka.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Nucky: Topplag på pappret möjligen. Varit i formsvacka sedan Björklund skadade sig omgång 6 typ
Hoppas de vänder snart

Jag är glad för de poäng vi lite turligt lyckats skramla ihop
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
BobbyG: Ska man vara krass så tror jag vpr största chans till fler mål är att Bernhardt laddar bössan med lite torrt krut.

Aagard hamnar väldigt mycket på utsidan känns det som, han får inte riktigt de där lägena som tidigare, mest troligt för att motståndarna vet att han inte kan få något utrymme.
Ranta kommer nog göra något mål hör och där, men känns som att om han inte behövde göra allt själv skulle det hända mer där.
Både Oreagan och Niederbach levererar tyvärr inte. Sen är dom ju tyvärr helt livsfarliga defensivt.

Sen tycker jag Karlin matchar för snällt. Mot Timrå nu hade vi en sekvens då vi hade tryck i anfallszon ett längre tag. Då istället för att matcha in en offensiv enhet igen så slänger han in 4e. Och inte ont om dom men det händer inte jättemycket offensivt för som oftast.
Tycker vi det är lite väl strikt på att vi kör 1a,2a,3e,4e sen 1a kedjan igen istället för att t.ex. hoppa över 4e om det blir tek offensivt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Heyerdal: FBK verkar hata oss. Är det pga Foppa och c.o tro?
Ett topplag som tappar en 0-3 ledning mot ett bottenlag är skamlöst uselt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Nucky: Marcus Nilsson verkar missnöjd i FBK men de släpper knappast honom, ett lån kanske.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
jonsson: Tror vi träffat botten på formkurvan och att de senaste matcherna har tecken på att det börjar vända uppåt.
Man kommer inte fortsätta träffa virket i all evighet och defensiven ihop med Lassi kändes bättre igår än på länge.
Med lite medstuds hade de 2 senaste matcherna kunnat ge 4-6 poäng, så små marginaler har det ändå varit.

Jag tror klättringen uppåt börjar på Lördag.

(Hade dock varit trevligt om Hinken(och Widebro) samlar näringslivet i Övik bakom sig och drar ner till Schweiz för att ge Jesper Olofsson ett bud han inte kan tacka nej till)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo: Du kan inte räkna ppm på fler matcher än de spelat begriper du väll? Du kan räkna deras individuella statistik och få ut ett riktigt lågt poängsnitt, men ska du räkna ut en kedjas ppm så får du ta deras gemensamma poäng delat med antal matcher. Tycker du att det blir missvisande så får du väll räkna mål/match då.

Hur som helst så börjar jag luta åt att splittra på HA-kedjan. Vi vaskar Sam genom att spela honom mellan humle och dumle i tredjekedjan. Sätt ihop honom med woods och fördela sedan ut O'Regan och Ranta i varsin av de två kedjorna. EJK kan centra tredje.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
Gavelo:

Det börjar brännas lite i bottenskiktet på tabellen, huvva
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-01-25 Borta
grimiss: Nu spelar det ingen roll vart vi är i trender och form, nu måste Modo börja vinna och Karlin måste få laget att sluta skänka bort mål bakåt i varenda match.

Noterar att modos första kedja tillsammans har skrapat ihop 15p 7+8 på 70 matcher, 0,21p/m.
Det måste vara något slags bottenrekord

Noterar även att Adam Brodecki står på 3+2 efter 5 spelade med Luleå, avd. Värvningar Hutsko vs Brodecki
Kommentera

« · 2637811 · »