1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 531072 inlägg · 4122 ämnen

MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 24-02-17
MoDoNörden: Så då är alla tacklingar liknande förseelse?

Rico01: Det är nästan otroligt hur oflyt ni har med skador på backar. Har du någon aning om hur ni löser det nu? Har ni några junisar som är lovande och kan gå in i truppen?

{9315}: De värsta är väl ändå att man sett Theo sätta en tackling, 4(?) gånger. Avstängning på 2. Han lär inte spela mer fysiskt härefter.

{9315}: disciplinnämnden är ju bara jurister så det får man ju verkligen hoppas!

{7426}: Haha ska hålla tyst från och med nu =P

{10322}: Klok inställning =P Jag kan nog inte göra så mycket mer än be till hockeygudarna och då lär det bli att vi måste vinna för att kunna behålla 6e platsen... Vår backsida är däremot ett sorgebarn så jag tror vi kommer ge er den ändå.

{10322}: exakt, kan inte regelboken eller disciplinnämndens regler utantill men jag gissar att det finns stöd för allt detta, så det är bara att gilla läget

tur i oturen att det är niederbach, han var väl en kandidat att vara extrafw ändå när laget ska Toppas

Rico01: Tackar ödmjukast, men ber gärna om en anti-jinx från nägo än nu!

{5647}: Men ”måste stoppa killen”är väl inget argument att framföra?
I övrigt håller jag med.
Som att säga att Rahimi måste stoppa killen när han bentacklar.

Rico01: Vi hoppas på det men tar inte ut något i förskott. Kan du fixa så att ni vinner er nästa? Den är rätt viktig för oss ;)

Paninaro: Tur vi fick Toppingen som kan ersätta

{7426}: Ni kommer klara er, t o m gissar jag på play in för er del. Ni gör som förra året och är bäst i slutet vilket är beundransvärt.

Sigge: Klart att han KAN undvika tacklingen, men enbart genom att istället släppa till ett sjukt farligt läge. Allt spelsinne i världen säger att han självklart måste fullfölja och att Rindell självklart måste vara beredd på detta och försvara sig. Tyvärr har vår nuvarande regelbok noll utrymme för tolkning.

{10322}: Otroligt ändå att tacklingsmottagare har absolut noll ansvar i situationen enlig lotterinämden. Och Niederbach ska tydligen kunna undvika tacklingen enligt dom. Jag skulle gärna vilja veta hur det ska gå till, så jäkla trött på denna bandyfiering av hockeyn

KB: Inte bara Rundblad. Hela laget har kollektivt steppat upp framför allt defensivt. Vi fastnar inte alls på samma sätt i egen zon senaste matcherna, vi dödar BP's och vi har energi med oss i kontringar. Resultaten är en direkt spegling av detta! Skitkul att se, bara att hoppas att det håller i sig.

{10322}:
- Theodor Niederbach stängdes av för en Boarding den 17 februari 2023 (ärende nr D-SIF-016353) och det rör sig alltså nu om återfall i en liknande förseelse.

Liknande förseelse????

{7426}: Sjukt märkligt även om det räknas som återfall. Som Wikegård eller hans kollega säger så måste han stoppa killen och kan inte träffa något annat då Rindell är så sjukt låg med huvudet framåt.

Skitsamma. Den tar väl i huvudet och vi får acceptera att disciplinnämnden bara går efter reglerna helt utan spelsinne.

Det är ju inte det minsta förvånande, men det är tråkigt för alla inblandade. Tråkigt för Rindell som jag hoppas repar sig snabbt, tråkigt för Bachen som klassas som ful trots att han verkligen inte är det, och tråkigt för svensk hockey som verkligen har problem med såväl huvudskador som hanteringen av dessa.

{9315}: Ja jävlar.

{7426}: räknas som återfallsförbrytare efter videll

Paninaro: 4????????

Skojigaste ändå är att Timrå åker omkull lassi utan konsekvens strax innan deras enda mål. Njuter denna dag med. Sedan blir det spännande hur vi kommer ta oss an saik och hur disciplinnämnden bedömer nidederbach utv. Oj 4 matcher var tufft…

{7426}: Tygla den :-) Fullt fokus nu.

{9315}: Jag vet; Men som jag skrev, svårt att motstå den frestelsen av tanke.

{7426}: vi klarar kontraktet först så kan vi sväva iväg sen

SPOODI: Jag vill inte sväva iväg men kan inte motstå tanken på vad vi kan ha för lag när vi inte är sist på marknaden och ingen fallskärm som ska betalas… Ber till MoDo-gudarna att vi klarar detta!

SPOODI: Sam och Lassi var giganter igår. Glädjande att Rundblad har hittat en bättre nivå de senaste tre matcherna också.

{7426}: jag antar att MoDo har budgeterat för plats 11-12. Så eventuellt kval/slutspel bör generera en fin summa pengar också. Vi har allt i egna händer att ta en playin-plats eller en play out

SPOODI: Ja, de svänger fort i hockey. Vi har onekligen satt oss i ett bra läge.

{7426}: hoppas på 3p. Vore sjukt viktigt. Vi behöver ta poäng iaf

SPOODI: i omgången innan uppehållet gick hv +15 i målskillnad på modo. efter uppehållet har modo gått +14 på hv. det gick snabbt att ta ikapp

SPOODI: Kommande vecka är jag nöjd med 1-2p, det hade varit stort!

{10015}: Vigneault var matchens MVP för mig, med Lassi och Näsen tätt bakom

KB: O’regan matchens stjärna trots att man inte märkte av honom en sekund igår, man blir glad!

{10015}: Lite siffror från matchen.
Uppladdat:

500x0-img1556.png

500x0-img1557.png

jonsson: Ser inte riktigt varför det är värt att diskutera då det uppenbarligen kommer bli avstängning. Mest provocerande tycker jag är domarnas beskrivning av situationen. Hoppas Niederbach fick ge sin förklaring, även om det såklart inte lär ge något.

jonsson: Han kunde väjt åt höger tycker disciplinnämnden och blivit överspelad.

Tycker man i dessa fall borde rita upp vektorer med åkriktning osv. "Hög fart" skriver dem, ja absolut, men hög fart i en helt annan riktning när han först jagade pucken.

Disciplinnämnden behöver börja skilja på olyckor och de som satsar för att sätta tacklingen i huvudet. Jag är helt ok med att detta blir avstängning någon match, men rimligen borde de fall där det är rena överfall isåfall ge 5-10 matchers avstängning.

Tarasov:

Diving?

Rytter:

Vad kunde Niederbach gjort annorlunda, känns som en svår situation som blev olycklig

Tarasov:

"Han tappar dock kontrollen på pucken när Niederbach kommer med hög fart, förflyttar tyngdkraften åt vänster och driver upp axeln och träffar med kraft i huvudet på Rindell."

Var det axeln som träffade nu, domarna tog ju för elbowing.

{6870}:
Det bästa med matchen igår var att vi hittade tillbaka till någon form av anfallsspel. Förhoppningsvis ett trendbrott för det har inte varit något vidare de senaste 10 matcherna

{6870}:
Såg att situationen gick till nämnden... Tycker det är hårt att anmäla Rindell för diving där

Axel Rindell är nog lite speldum ändå. Får pucken har gott om tid att titta upp för han bör inse att det ska smälla. Lite det gipsvaggan strömgren försökte göra några gånger på MoDospelarna utan att lyckas. NEJ headsupp Rindell!

JonathanF: Haha kommentatorn, "Det är 100 sådana här situationer per match jag tycker inte det är utvisning" Har väl fan inte hänt en gång sen dess?

hockey_21: Absolut, men likväl så var det inte min poäng. Jag försöker inte argumentera kring huruvida Riley Woods är bättre tränad än OP. Jag menar bara att sett till OP's spelstil, så kommer han inte kunna nöja sig med att ligga i nivå med de andra, utan han kommer behöva satsa på att bli bäst.

Tänker osökt på en spelare som Patric Blomdahl. OP skulle kunna bli MoDos Patric Blomdahl. Men då kommer det krävas dedikation.

Bad_Brett: Det sista du skrev är väl ändå väldigt vanligt, få spelare dom orkar jobba stenhårt 1 minut.

Bad_Brett: Jag håller med dig där. Tycker fysiken är det som begränsar honom. Han har ett rätt bra välplacerat skott. Av vad jag såg idag är han inte alls dum i egen zon utan snarare en av de forwards som vågar ligga nära motståndarna på blå utan att sälja bort sig. Har också en smartness och brukar alltid lyckas sätta någon puck var 5:e match eller så.
Han tar inga onödiga utvisningar med sitt gruff och åker alltid ifrån med ett leende på läpparna.

Tarasov: Min poäng är väl snarare att om man ligger på gränsen till att ta en plats, så måste kan kanske jobba lite hårdare i gymmet än alla andra.

Lite som med Dahlroth. Hade det varit Aagaard, som ändå öste in mål, som hade fått bakläxa, hade man kanske inte reagerat lika mycket.

Ska tillägga att jag inte har någon aning om OP's testresultat och är därför försiktig med att uttala mig. Men känslan jag har fått är att han ofta har en grym energi första 30 sekunderna i ett byte, men får rejäla problem så fort det blir längre byten - mer problem än många andra.

{7639}: OP borde göra såhär i varje duell
youtu.be/5usvwJioI_0?si=UZiM2D1Px0Yk2s8I

« · 2654965 · »