Bössa 68: Blir lite tårögd och sentimental när jag ser hyllningen till Robban Frestadius!
Han var ett stående inslag i det MoDo jag växte upp med på 80-talet. Rörlig, bra teknik, bra spelsinne, inte den mest storvuxna spelare man sett, men oerhört svårpasserad.
17 säsonger!!! Helt sanslöst, och så oerhört välförtjänt! Det görs inga som Robban längre.
Confusius: Och det första kommentatorn säger är hur många VIK har borta, så överraskad jag blir!!! Inte ett ord om att vi har typ lika många och lika viktiga spelare borta, SUCK!!
{7639}: "Har drömt om matchen inatt. Vi bjöd på propagandahockey, pucken gick som på ett snöre. Tänk er Argentinas 2-0-mål i VM-finalen fast i ishockeyform. Innan jag vaknade hann vi också ta ledningen via Bernhardt som gled in i skottet och avfyrade ett handledsskott upp i vänstra krysset."
Ok, kanske lite överdrivet. Men drömmar ju oftast överdrivna. :-)
Confusius: ja snyggt men ofta blir det en massa passningar runt runt tills vi tappar pucken, Vik har fått order släng puckar mot mål o fick mål direkt, visst MoDo möter oftast fem gubbar så svårt hitta luckor men fler skott el smygare