1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474702 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29

2458009 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
J F K:

Ja det är ett alternativ att testa honom som ytter med, han kan ju ta tekningar istället för Niederbach då han är betydligt starkare än honom på detta.

Men jag ser ju helst att Vela och Dick spelar i olika kedjor så man får in de spetsegenskaper de har i två kedjor istället för att samla allt i samma kedja.

Om Werner kommer så har vi sju spelare som alla är riktigt vassa och en av dessa måste flytta på sig utanför topp6. Blir spännande att se hur Karlin resonerar och formerar laget.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rytter: För mig får de gärna ha Vela som ytter. Jag tror att han kommer med i spelet i alla fall, men är inte lika bra med puck som Niederbach. Som ytter kan han dessutom bli mer involverad i forecheck och tar sig in på målet då han slipper lite av det defensiva ansvaret.

Jag tycker att framförallt Niederbach blir utanför spelet för mycket som ytter.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90:

Ja så är det. Vi får ut mer av honom individuellt som center än ytter men får vi ut mest av laget med honom som center? Problemet är att vi har många bra centrar i truppen.

Vela och Josh håller jag som bättre centrar, de är starka över hela isen, kan få stopp i spelet med sin fysik, vassa tekare nästan 60% jämfört med Niederbach ca 35%.

Josh och vela är dessutom rätt lika i att de är fysiska spelare som är stark i närkamper och kan skydda puck. Jag ser helst att de tar var sin kedja så vi sprider ut denna egenskap i två kedjor.

För mig är dessa förstaval som center 1 och 2. Då är ju frågan ifall Niederbach ska centra längre ner i laget eller spela ytter i t.ex kedja två.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
grimiss: Han inledde starkt för oss, men har sett så oerhört seg och ointresserad ut sista 15. Ryktena säger att det skar sig rätt rejält med Anders O
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
zlatovic: gick det så dåligt? Jag trodde faktiskt han skulle göra bra ifrån sig i hästen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rödluvan: Hörde från en i föreningen som sa att han att han tänkte lägga av när kontraktet skulle brytas. Gör han en Salo eller
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90: 👍🏼
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Bad_Brett: Tycker Niederbach ska fortsätta som center, var väl nån här tidigare som påpekade att han gjort betydligt mer poäng som center än som vinge. Tycker han försvinner helt i spelet då han spelar ytter.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
grimiss: Det är klart att vi är bättre med honom i form, men med centerbesättningen Vela, Niederbach, EJK och AP tycker jag att vi är bredast i serien gällande centrar ändå.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Bad_Brett: gillar inte våra odds utan big dick men det är som det är
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Kan vi döda den här matchtråden? :D
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Tanner MacMaster lägger alltså inte alls av. Klar för Iowa Heartlanders. Pinsamt för Mattias P på ÖA men men
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
grimiss: Då får Vela ta Big Dicks position och så sätter vi Södergran på Velas plats.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Bad_Brett: vad gör vi utan big dick? Eller med big dick I kass form?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rytter: Jag tycker Niederbach fungerade riktigt bra med Mini-Werner. Jag står fast vid min gamla uppställning, även om det kan kännas bortkastat att inte nyttja Vela som center:

Woods - Big Dick - Vela
Wernblom - Niederbach - Halloran
Aagaard - EJK - Sveningsson/Södergran
Ohlsson - AP - Mannberg/OP

Tror detta lag skulle bli grymt jobbigt att möta i ett slutspel.

Aagaard är bra med Woods och Dick _men_ han är även bra med EJK. Jag kommer med en dåres envishet tjata om att de ska återförenas.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Tarasov:

Halloran har varit en riktig injektion i laget.

Skapar mycket på egen hand, skottvillig bara oflyt att han inte gjort 2-3 mål redan för han har haft riktigt fina lägen. Bara det inte sätter sig i huvudet på honom.

Tycker han är bättre med puck och förmåga att hålla i den och vara kreativ samt bättre passningsspel/spelsinne än vad jag trodde.

Tänkte först att en sniper med bra fart skulle lira med Dick/Woods när alla är friska. Men med spelet han visar upp är jag tveksam, tror det blir lite för lika Woods i spelsättet och för mycket hålla puck med dem i samma kedja.

Tror vi får ut mer av laget ifall han får ha en roll liknande woods fast i en egen kedja.

Med alla tillgängliga skulle jag nog tänka att vi ställer upp såhär.

Aagaard-JD-Woods
Halloran-Vela-Niderbach

Kommer sedan Werner in så har vi ett lyxproblem, en av dessa riktigt duktiga spelare måste flytta på sig från topp6 och undra ifall inte Niederbach är närmast att flytta på sig då. Kanske kan han ta Mannbergs plats i tredje så vi får in lite mer offensiv med Södergran och AP.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
TickledDonkey:
Är också nära att sätta den i öppet mål i början.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
SKiLMY: Eller så är kryckan där för att lura oss alla och andra lags sportchefer/tränare. :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen: Och jag tycker att det är hyfsat spelsinne i sekvensen framför mål strax innan tredje målet (som man bland annat kan se på MoDos Instagram), där Halloran trots hård uppvaktning från några Västeråsare lyckas vispa tillbaka pucken till back som därefter resulterar i mål. Finns en del hockey i den pojken!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Padrone78:

Har sett det där i närbild och jo, det är en krycka.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen: Är du Bizarro Sanny?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen: ENHANCE
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
puffe: Tack !! Sitter just nu och nördar ner mig i målen igår , där både Vela och Halloran är inne på alla tre målen !

Känslan som Halloran har när han hoppar över en trasig klubba när han precis har passat pucken strax innan avgörande målet är inte å leka med heller !!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen: Älskar sån nördighet, 5 ugglor till Dej
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen: har vi tur kanske det mest är till för att inte överanstränga foten förens den är helt läkt. Inte nödvändigtvis att han behöver kryckor.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen:
Bra gjort att upptäcka det.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
MoDoNörden: Inte världens bästa bild , strax efter han fick ett papper av Bäckström så dyker detta upp , ca 2.52 min in i filmen !

Jag tycker då det ser ut som krycka / kryckor
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
grimiss: haha exakt det vore något!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
MoDoNörden: ja, hur fasen ser man kryckor i det klippet?! 😂
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen: Har kollat på intervjun två gånger. Jag ser inga kryckor bredvid Josh iallafall. Men å andra sidan är man väl blind.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90: men herregud, självklart stoppar man tillbaka barnet och ber det vänta en månad!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90: På MoDo channel med intervjun med Holmström igår !

Dom sitter längst bort i omklädningsrummet ett gäng där av även Josh med kryckor.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Gavelo: Det jobbiga var väl inte själva operationen, utan att vi väntade barn och fick vårt första barn 5 dagar efter operationen. Ingen vidare timing, men vad gör man..🤷
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90: Då har du dragit av den helt och hållet, gratulerar till en lång och ganska trist rehab :)

Skillnaden vid partiell ruptur är att senan då fortfarande är delvis hel och därför fungerar foten som vanligt men man känner viss smärta, för mig var det inte helt bedrövligt, svullen fot i 2 veckor men sedan var det ganska okej, efter ytterligare 2 veckor tränade jag på som vanligt men med viss försiktighet för att inte dra sönder den helt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Gavelo: Kollade i min journal och där stod följande:

"Således patient som ådragit sig total hälseneruptur i samband med innebandyspel. Blivit diagnosticerad som fotledsstukning av hälsocentralen, trots att patienten inte kunde lyfta hälen aktivt. Gick därför med total hälseneruptur över 1v innan inkom till akuten och där fick korrekt ställd diagnos och därefter opererades."
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
puffe: Haha jadå, är ju rightare så jag tar gärna #89 gamla plats i PP 😅
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Gavelo: Jag litar på Oves Vodoo, JD har inte hälseneruptur eller partiell sådan.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90: Kan du gå in som förstecenter, vill se PP snart igen?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90: Jag såg inte JD , det var någon annan men jag antar att det var en sådan Otros han haft.
Men du har råkat ut för en total ruptur förstår jag?

I JD’s fall handlar det om en partiell ruptur annars hade säsongen varit över.
Ja det kan ju givetvis vara något annat också men om det är hälsenan så är den en partiell skada
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rytter: Exakt, jag kan ju stödja på foten nu och göra rehab, men rörligheten saknas ju och man vill inte riskera att den förlängs eller går av för då kommer den aldrig bli bra. Jag har nu efter 8 veckor fått börja cykla som mest, löpning är nått jag får vänta med 2 månader till ungefär.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
hompa90:

Som sagt skydden används till annat än hälsenor så går inte att enbart kolla på skyddet och säga att det är hälsenan.

Behöver foten hållas fixerad för att det ska läka rätt utan sneställning sätter man en sådan.

4-6v för Dickinsson innan han är åter låter som en annan skada typ muskelfäste, senor/senfäste, vadmuskel, lös bit osv som kräver fixering. För hade tagit betydligt längre tid med en hälseruptur även om den är delvis av.

Alla har ju olika rehabtider och det är individuellt men rent generellt är det månader innan man kan återgå till idrott och full belastning även om den endast delvis är av.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Gavelo: Är det en sån här månne? Slet själv av hälsenan i mitten på November och råkade ut för en hälseneruptur. Opererades 20 nov och har för ungefär 2 veckor sedan blivit återställd och kunnat påbörja rehab. Dom tror att det tar upp till 4-6 månader efter skadan innan jag får börja springa igen.. Är så fallet så låter det allvarligt för J Dickinsson..
Uppladdat:

450x300-ortos.jpgortos.jpg

Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen: Var är den videon hittar inte på modo channel, har du möjlighet att direktlänka? :D
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smartin: Ortos, luktar Hälseneruptur!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen: Bra spanat där, fick se om klippet flera gånger innan jag såg Josh med kryckorna :D

Woods haltar när han går förbi, ser dock mer ut som han är stel än att han har ont.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
modomille: Jag mötte Dickinson och Näsén på arenan igår efter matchen. Dom gick från restaurangen till hissen. Dickinson hade en plastsko på foten, det var svårt att se om foten även var gipsad. Han använde en krycka som stöd och haltade ganska rejält. Men det kan ju bero på plastskon, jag har aldrig haft en sån men kan bara tänka mig att den är ganska otymplig att gå med.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Foppatofflan:
Även Chelle 🤣
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Foppatofflan: Tar challe över nu? ;;)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Tarasov: Nubben kickar tränarna!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Smurfen:
Låter vettigt, alla hög hög allsvensk klass på sitt sätt.
Låst ämne

2458009 · »