1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480474 inlägg · 4078 ämnen

MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08

2464991 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
S-vikaren: Bernie❤️

Om man läser vad han säger om Näsén också så får man nog svaret på varför Karlin låter dom lira ihop.
Kreddar honom enormt för de mål han gjort.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
S-vikaren: mystiskt att han ens är kvar i Modo med tanke på hur många gånger han signerat shlavtal enligt det här forumet....
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
S-vikaren: Riktigt fint att läsa!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
S-vikaren: Bara att hoppas att det slår in då.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Bernhardt <3 Om någon nu tvivlade på hans intentioner med karriären.

– Min enda tanke är att gå upp i SHL med Modo. Jag älskar den här klubben, gubbarna i laget, alla tränare, materialare och alla hela vägen upp till de som jobbar i restaurangen.

– Vi har ett gäng som verkligen kan göra det i år, alla vill åt samma håll. Det hade varit så jävla coolt att ta upp den här klubben med historian som finns.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
grimiss: Ah jag missuppfattade din fråga.
Det beror ju på vilken typ av skada man har men så fort man får börja rör på foten så skall man göra det för att få igång blodflödet, stärka läkprocessen och så fort som möjligt få tillbaka styrkan igen.
Undertiden så blir det alternativa träningar, rodd är nog en del i det som du skriver.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
grimiss: Rörlighet = Mer blodflöde = Snabbare läkprocess.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Rytter: hur gör man egentligen vid fotskador? Ror man som en galning för att hålla uppe kondisen?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
hk: Rätt säker på att ändringen gjordes till denna säsong.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Tarasov:

Dickinsson satt i båset idag under träningen. Inget skydd/gips på foten.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Gusse: Tror det 100% att göra att läget är mycket mer stabilt nu. Tidigare har han fått gått ut och pratat om sparkade tränare, situationen med Hellkvist, förlustsviter, sportchefer som säger upp sig och så vidare. Nu kan Karlin och Hinken sköta kommunikationen kring sporten medans Widebro kan gå in och kommentera ekonomin 2-3 ggr per år.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Tarasov: nä det är sant, vet att högstanivån är hög tycker dock att lägstanivån är ibland otroligt låg, nu vill jag inte ta av Karlskoga någonting dom spelade bra! Är ju oftas så att motståndarna gör en dålig det ska man ju faktiskt inte glömma.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Ozzy:
Samtidigt har man sådana matcher ibland utan att det egentligen behöver säga något om slagstyrkan man har.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
J F K: Ja Rahimi var värdelös men han var i väldigt gott sällskap igår, sen ska man inte bara säga att alla var kass, Karlskoga var lika 100 procentiga som löven var när vi spöade DIF hemma, men trots allt så kan man kräva betydligt mer av alla, får väll hoppas att Modo får betala för det i morgon, har väldigt svårt å veta om löven är ett bättre lag en i fjol tex. Det enda jag vet är att jag kommer aldrig att spela löven som vinnare på oddset någon fler gång, totalt omöjligt att veta vad dom ska hitta på😉
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Näsén måste verkligen börja skjuta själv, han är 110% läst annars och chanserna att passningarna går igenom minskar alltjämt i takt med att vi möter bättre motstånd. Får han på bra och snabba avslut är det bara gynnsamt att precis alla förväntar sig en passning.

Vi har ändå några karaktärer som kan definieras på det där sättet.. Haha.

Ovan har vi Mr. Passning och sen har vi t. ex Filip som gör mål om han får felträffar..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Gusse: Jag upplever att han tog en mer undanskymd roll ganska omgående i och med Hinken och Karlins intåg i klubben.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
puffe: Har vi inte sett Widebro ovanligt lite i media och Modochannel den här säsongen? Är det ett tecken på att klubben mår bra eller är det bara en slump?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Monno:
Han vinner några matcher och ger oss chansen att i många inget extraordinärt men kan leva med.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Confusius: ja skönt med tre viktiga poäng🥳😍
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
NuMo: Fast Gudlevskis är inte så dålig att han stjälper oss.
Sen ka ske han inte är så bra att ha hjälper oss, vilket kan va problemet. Helt enkelt, spelar vi bra är han nog bra för oss. Spelar vi dåligt ska han ha en väldigt bra dag för att rädda oss. Och det har han ju haft ibland.

Men han är inte Reideborn dålig, året vi åkte ur. Tycker utespelarna har förtroende för honom. Inte som vissa målvakter vi haft då backarna ställt sig i mål själva nästan...
Vill nog hålla honom i nivå med Hanses, men med flängigare stil som ställer lite mer krav på försvaret.

Sen det här täcka yta, var det Bjurö som aldrig någonsin räddade en styrning? Eller var det någon annan?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
TickledDonkey: Du har rätt, vet du när det ändrades?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Confusius: Förstår att man inte kan bjuda på allt(med skador mm), som inför säsongen, men vore kul att få en sändning från MoDoChannel nu, där Widebro,Hinken o kanske Karlin bara taggar oss lite inför det som komma skall
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
puffe: Extremt svårt att tyda Hinken! Å ena sidan säger han att dom är nöjda med målvaktssidan, samtidigt som han säger att dom vill gå in i slutspelet med 3 bra målvakter.
Det utesluter Nygren, och en till målvakt ska alltså in!? .......eller?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
NuMo: Den ihågkommna floppen kommer bli att vi saknade en riktigt bra förstafemma, den är har varit för dålig sedan Josh o Woods gick sönder.
Får vi inte ordningen på den så kommer dom bära hundhuvudet.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Bad_Brett: Han är dock en av de bästa i serien, kan räcka bra i vår med ett tufft försvarsspel, men vi behöver någon som gärna är snäppet bättre, eller lika bra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
grimiss: Fast Guden är inte Bartosak eller Krizan. Guden är en bättre version av Mike Morrison.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
NuMo: han känns ju verkligen som ett wild card. Tycker målvakter som han som är flaxiga och går mkt på instikt kan hamna i sjuka flows. Kan bli hjälte.

Hade vi haft en frisk första femma, inte haft kingman borta och en frisk tex i riktigt bra form hade jag gett modo väldigt väldig goda chanser att avancera till shl. Nu känns det möjligt men mlt mindre sannolikt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Nucky: Det jag är rädd för och jag hoppas vid gudarna att jag har fel.

Det är att Gudlevskis blir ihågkommen för att vara den svaga länken om vi missade ett avancemang.

Att vi skall avancera är ändå svårt att realistiskt föreställa sig, man har hamnat i försvarsställning efter åren i utanför de bästa.

Drömmar kan bli verklighet.Där föds hjältar. Jag har inget emot ifall Guden blir hjälten..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
J F K:

Löven hade en liten formtopp i matchen mot oss senast då vi verkligen inte hade en toppdag, de spöade oss då..
MoDos form stärker sig sakta men säkert nu till slutspelet, skadorna kanske dock inte blir i form förrän i finalen…
Jag tror nog både MoDo och löven (inklusive Rahimi tyvärr) kommer att vara på absolut topp till finalserien, med lite fördel löven då de varit nära i flera år i rad nu…
Djurgården tror jag ingenting på, de kommer att göra någon bra match ibland men saknar hornen som lag behöver ha för att vinna och gå vidare

Det borde kunna gå vägen, en otroligt spännande vår att se fram emot, sommaren blir dock blytung som svart tjära av större format om vi torskar
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Nucky: Frågan är bara om och när Tex är i fjolårsform? Känns oerhört tunt på målvaktssidan(som jag tycker är oerhört viktig) om inte Tex visar form omgående.
Då får Guden inte bli skadad. Kanske man kan ha någon på lån annars? Sedan är ju Dickinsons frånvaro väldigt oroande. Men för övrigt känns det mesta bra. 7 poäng ner till andraplatsen igen o 2 matcher tillgodo
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Nucky: plus att Tex var skadad
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
hompa90: Känner ofta att jag vill komma in hit efter en match för att kolla hur snacket varit. För er som är konstant negativa oavsett hur vi spelar. Kolla på SHL, dom bästa lagen har svackor i matcherna/ perioder. Hockey är också mycket en mental och momentumsport. Vi spelar i allsvenskan, vi leder med 7 poäng med 2 matcher mindre spelade än 2:an i serien.
Säger inte att vi ska vara nöjda, men vafan vi har gjort det grymt bra i år!
Hade inte bytt detta lag mot något annat i serien, det är Modo som ingen kommer vilja möta. Vi är bäst i 5mot5, fixar vi pp/bp så går vi upp!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
NuMo: Håller med dig om Guden, är dock rätt svårt att bortse från hans fina statistik.
Skulle dock känna mig tryggare med Tex i mål och i fjolårsform.
Ska inte heller glömma att Tex ifjol fick spela med ett sämre försvar framför sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Från Hörnefors: Dessutom hade större delen av laget magsjuka mot Vita hästen och fortsatt är deras förste center, Ljunggren skadad. Sen ska dom möta ett Almtuna på fredag kväll och sen en lång bussresa på det..
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Jan-Erik :

Jag håller med. (Om att utbudet är begränsat.) Det finns inte så många bättre alternativ.

- Men det gör nu inte mig tryggare. Tvärtom.

Håller verkligen inte med om att det skulle vara oviktigt någon roll vilken kvalitet lagets målvakt har, Utan att påverkas av din länk som jag inte orkar ta med i min beräkning.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
puffe: 3 poäng till oss, 0 poäng till Löven. En bra kväll!
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
NuMo: Guden duger bra. Vem finns ledig som är bättre OCH motiverad (Guden är motiverad!!!) ? Det här med målisar är ju lite överskattat. Vi ska ju ändå mest hålla till i anfallszon när slutspelet börjar...Se bara Colorado som vann Stanley utan att ha någon stjärnmålis. Lyssna här på dessa kloka finnar

arenan.yle.fi/poddar/1-64879171

Bobrovskij skräckexemplet, Colorado visade vägen – därför kan stjärnmålvakternas tid vara förbi
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
hk: Vill inte vara den som är den, men ett match penalty behöver numera inte betyda minst en matchs avstängning. Dock är man avstängd tillsvidare och ska väl mycket till att man ska slippa avstängning. Källa: regelboken
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
hockey_21: Ja , Löven-DIF o SSK-Karlskoga i kvartarna , känns ganska bra
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
puffe: jag röstar på att Nookys inlägg skrevs i en raljant ton
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
hockey_21: Mora har spelat på toppen av deras förmåga, deras svacka kommer att komma snart.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Bad_Brett:

Gudlevskis är nu antagligen på den plats han egentligen är värd, enligt min ödmjuka åsikt.

Ett bra försvar är inte ett bra försvar, för att bevisa att man är en bra målvakt. Nå. Det borde ju bevisa att Guden är bra eftersom att MoDo spelat uselt senaste tiden och Guden kommit ur den fasen med beröm godkänt.

Jag är ännu inte övertygad, även om jag är glatt överraskad över att han emellanåt fungerat så bra.

Det negativa övertygar min åsikt mer än de fantastiska räddningarna. Han företer mig som en väderkvarn med en ihålig stans. Blir han skymd så verkar hålen vara fler än tätheterna. Räddar han så tenderar returerna hamna på livsfarlig platser strax framför honom på slumpmässiga platser, i stället för ut mot sargerna, bort från mål.
- Själv verkar inte ha en aning om vart pucken hamnat.

Jag föredrar att ha en målvakt som verkar vara i formen av ett kylskåp/kassaskåp. En motståndare skall inte se stora möjligheterna att se hål inom den ramen. Så fungerar inte Gudlevskis enligt min fattningsförmåga.

Straffar är en sak som bekräftar min uppfattning. Han är helt usel på straffar. Han har hål överallt och verkar ständigt stå på fel ben. Frilägen gör inte min åsikt svagare.

Spelet med puck utanför målområdet är enligt mig svagt.

Statistik. Ja den är ju bra, inget snack. Jag refererar till inledningen till mitt inlägg.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
J F K: Vi tar löven på fredag sen läggmatch mot mora på lördag ;)
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
puffe: Vore oerhört roligt om Löven kommer trea. Väljer man då DIF eller BIK i kvarten med resterande uppställning?
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Hakning-Henrik: Absolut att Bernhardt är bra, Men han måste rannsaka sig själv och förbättra sitt spel i egen zon. Bli tuffare, distinktare och lite snabbare i tanken. Ibland ser det ut som om han är nån annanstans än på isen. Ändå så tror jag att Bernhardt kommer att växa när det börjar på att hetta till på riktigt.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Nooky: Finns stor möjlighet att SSK får möta Karlskoga redan i kvarten, prata om mentalt övertag. Sedan ser jag inte att Karlskoga har nåt mentalt övertag på MoDo heller.

Du tror på Bofors/Karlskoga, noterat
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
hompa90: Nä Woods vrålade inte av glädje vid målet direkt utan det var nog bara en jävla lättnad. Verkar väldigt frustrerad. Hoppas det hjälpte lite.

Halloran tar ju nån sorts nytt rekord i att bränna lägen. Tycker det börjar märkas också tyvärr. I början var det rakt på mål från honom men det har börjat bli lite mer komplicerat. Tycker dom funkade skapligt med Niderbach dock.
Kan bli intressant om dom spelar ihop mot Löven också, får vi har nog få som har möjligheten att att hålla sånt pucktempo när det vill sig.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Nooky: Har de ett mentalt övertag på oss? Jag tycker de är svåra att möta men det är jämna uddamålsmatcher och de har för nuvarande 5/9p mot MoDo.

Kan förstå gällande Löven som konsekvent klappar ihop mot Bofors.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Nucky: Gud nåde den som missar en markering.

För övrigt älskar jag Bernhard. Han är kung.

Vi hade en del nerviga matcher i höstas också när vi tog våra 16 raka. Vi vände matcher sista 2 minuterna. Avgjorde med 10 sekunder kvar etc. Jag minns det inte som någon walk in the park. 5-3 kändes som en ganska säker seger. Vi får jobba på effektiviteten igen. Det är det här spelet som gjorde att vi skapade en massa chanser tidigare, men då satte vi dem också. Med vår effektivitet som den var i höstas hade vi gjort 9-10 mål den här matchen.
Kommentera

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-08
Nucky: Eller så tycker man faktiskt så!!
Kommentera

2464991 · »