S-vikaren: Jo två mål i kryllan från Woods ikväll. Studsande diagonalpass från Nässen men den här gången träffar Riley pucken på högkant och kryllan är ett faktum.
{9682}: Äckligt för Sylvegård när Percy inte kan lasta in miljoners miljoner.
Sedan detta gamla unkna....Vi har inte råd att berika svensk hockey med våra juniorer om vi inte har stängd liga. Sämsta argumentet, låt dom frysa till is i botten av allsvenskan. Har man ingen kultur av att fostra storspelare ska man inte vara med
Utöka ligan med åtminstone 4 lag och låt dom sämsta lagen spela ett kval i bäst av 7 mot HA-lag. Då skulle SHL-lagen inte chansa lika mycket med ekonomin och samtidigt spela fler juniorer. Sen om ligan blir mer underhållande, det tvivlar jag på. Hockeyallsvenskan blir dötrist med toppmöten mellan BIK och Kristianstad. 1 lag per 15e år går upp. Det blir som en stängd liga.
Nucky: Såhär är det varje säsong när något Shl lag ligger risigt till, då har sportcheferna plötsligt kommit på att det är fördjävla ekonomiskt orättvist att spela i As, att man helt plötsligt måste sköta om sin egen ungdomsverksamhet ist för att bara dammsuga lagens juniorer underifrån.
{9108}: Äntligen Ejk som första center! Det har jag tryckt på sedan JD skadade sig, EJK är våran skickligaste center och är den (enligt mig) som är bäst lämpad för uppgiften att servera Woods.
Går det åt helvete ikväll kastar jag in handduken!
{5647}: Att vinna serien är nog fortfarande viktigt, så ett trendbrott med 3 friska poäng är mer än välkommet på många sätt. Men Löven får gärna falla i tabellen, vore dock skönt om vi kunde styra lite över slutspelschemat
Gavelo: Det är hemskt när man tänker efter hur många värdefulla trepoängare vi kastat i sjön i slutsekunderna. Vi måste ha satt något världsrekord i det ämnet. I vissa matcher har vi ju gjort det ganska bra men det är ju skit samma om man inte vinner hockeymatcher. Det är elitidrott vi sysslar med och det handlar om att vinna dom!
Stor oro inför mötet med Västervik med tanke på hur vår form sett ut 15.20 omgångar
Ozzy: Med tanke på att vi dominerat nästan alla matcher på senare tid så låter det osannolikt att vi inte vänder nu. Som sagt. Löven har inte blivit så nedstängda och skapat så få chanser eller skott hemma de två senaste åren, men ändå torskar vi. Vi har bäst corsi i hela ligan de senaste 10 matcherna. Det borde vara omöjligt att inte ta betalt snart.
{5647}: Jag kan tycka att ”dominera” är ett lite felaktigt uttryck så länge man inte anser att äga puck runt sarghörnen är att dominera.
Jag skulle vilja se rakar spel, fler gubbar på kassen och mera skott för styrningar och returer, nu tar vi ganska många skott men majoriteten är skott som är helt omöjliga att styra och som dessutom går över.
Vi har vunnit en match på ordinarie tid de senaste 8 . Mot Västervik hemma.
Hoppas verkligen vi tar chansen att visa en massa gratispublik bra underhållning, så dom vill komma tillbaka när de viktiga matcherna kommer.
Så VINN och visa att vi är värda stort hemmastöd framöver