1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482288 inlägg · 4079 ämnen

MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27

« · 2661176 · » Till forumet


Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Randy Marsh: Då kan alltså en spelare i Modo, ostraffad sedan tidigare dra på en höger rakt i huvudet på Filip Larsson nästa torsdag i första avblåsning, få 4 matchers avstängning medans Leksand får sätta in en juniormålis resten av matchen. Bra DN då vet vi förutsättningarna.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
puffe: Viktigt att ha bred trupp och duktiga 20-åringar när Nämnden straffar offensiva tacklingar så där som för Niederbach som fått order att spela fysiskt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
puffe: vilket inte är en regel dom har utan det är ca ett år. vilket man kan ha åsikter på såklart

själv tycker jag det enklaste hade varit att man räknas som återfall om man blivit fälld för ett liknande brott antingen samma säsong eller säsongen innan så slipper det bli en diskussion om vad ca ett år är
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
BobbyG: fotnot. Hans 'återfall' var dock redan utagerat om man följer regeln om 1 år
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Flyttar Thors inlägg hit


Disciplinnämnden
#2661164 · Thors 22 · 20x20-logomodohockey.gif · 10 minuter sedan

Helt sjukt detta: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/RGvPwW/mantas-armalis-i-leksand-anmald-efter-smallen-pa-olli-palola-i-oskarshamn
Lotterinämnden tycker att Niederbach och Armalis brott är samma lika. Vi kan skrika här men bäst är nog att skriva hit:
[email protected]
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Törna: jag tycker att mantas skulle ha fått fem matcher plus några böter, men vi får inte glömma bort att niederbach fick tre matcher för förseelesen och en match extra för återfall. mantas får inget extra pga återfall. så även om antalete matcher i slutändan är samma så är det inte helt rättvist att jämföra och säga att dom får lika mycket eftersom nieder åkte dit på återfall.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
SPOODI: Wernblom fick 7 matcher en gång, för att upprepade gånger ha tappat klubban, andra tider nu.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Randy Marsh: ett skämt. Hade blivit fängelse för missahandel i en civilrättslig rättegång? 10matcher hade varit rimligt
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Randy Marsh: Tamifan helt jävla sjukt. Tycker synd om Neider.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Randy Marsh: haha, tragiskt att Niederbach fick lika många matcher som den där misshandeln.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Randy Marsh: hahha årets jävla skämt!🤣 huuuuuuuuuur jävla sopiga är man i dn på att döma ut straff!?!?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Vi har tagit 8 av 9 poäng och 13 gjorda, 5 insläppta mot hv. Ska nog mycket till för att de ska ta 3 poäng mot oss. Plus att AP är borta.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Randy Marsh: Skämtar du?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
puffe:

Blev 4 matcher för Armalis😂
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Bad_Brett: Hade det handlat om MoDo kunde det nog blivit 20 matcher, hoppas dock det blir betydligt mer kännbart än Niederbachs, men troligen inte. Pinsamt att läsa Tjommes syn på situationen i Expressen.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Karlin snackar HV..
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
MorganaLefaey: Nånstans bra att det finns en morot i en 10:e plats att kämpa för också, så att det inte bara är rädsla för en 13:e.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
MorganaLefaey: Malmöseger tror jag vi får räkna in på torsdag.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Elysium: ja i stort så behöver vi inte få in så många poäng. Lite ströpoäng här o där så är saken biff.
Det jobbiga är om både hv o malmö vinner nästa runda, då kan det bli lite extra press/stress på våra killar.
Men på något vis ska det nog gå.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Brander: haha sorry men fått kross-feber. Nu pissar vi på hv!!! (Anti-jinx)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Costanza: så länge modo krigar så att de har chans att ta åtminstone en eller två poäng i alla matcher så som de gjort de två senaste så ska det nog lösa sig :D
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
grimiss: Fan vad alla jinxar. Blir orolig….🫣
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Rödluvan: Lassi blir nyckelfigur. Klappar inte laget ihop totalt så är han garanten för att plocka poäng här och där.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
grimiss: Jag är ju så fruktansvärt rädd för jinx så jag vågar inte tro något.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Brander: korrekt, jag som slarvläste
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Costanza: vi kommer krossa dom.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
grimiss: Bra lagsammanhållning hos MoDo. Lirar de final i Jönköping så ska de kunna åka hem med poäng. Deras dynamo AP är skadad så det är till vår fördel också.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
BobbyG: det kan gå snabbt helt klart!


Frågan är om dom har förmågan att ta 3 p imorn? Jag tror faktiskt på total modokross. Lex Dif game 7.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
grimiss: precis därför det lutar åt i min värld att dom vinner imorgon. dom vet att det är sista chansen eftersom malmö ska jogga hem tre poäng mot oskarshamn också. dom kommer kasta allt dom äger och har för att ta dom där tre poängen och ge sig själva en liten chans inför slutet

sen tar dom ett linköping med förmodat tre raka förluster av bara farten och sen har dom örebro hemma... ja ni märker ju hur snabbt det kan gå :)
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Brander: fast nä, tror inte dom kan dra nytta av att jaga nu. Det kräver att de smaskar dit två trepoängsre och får luft under vingarna. Garanterat megapress nu och då är deras position bara en nackdel. Men visst, om det lossnar för dom kan dom börja jaga på riktigt. Men en förlust till så kommer paniken vara total. Har luslöst allt jag hittat efter matchen, lyser igenom i deras uttalanden. Mvh psykologen
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
MoDo har tagit poäng mot topplagen Växjö och Linköping. Vi har en otrolig form sedan landslagsuppehållet.

Tror det blir en komfortabel 3a imorgon.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Silly: ödmjukhet klär oss bättre :)
även dåliga lag vinner matcher ibland vilket vi kan se i och med att oskarshamn har vunnit 11 stycken
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Brander: haha ny mobil, inte lärt sig att jag ofta vill skriva SHL
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Brander:
Samt att deras offensivt bästa spelare (A.P)
Är borta resten av säsongen!
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Silly: Det ska väl vara att de jagar, de är nere i skiten redan och har varit det hela tiden. De kan bara satsa allt så får det bära eller brista. MoDo, Malmö o Rögle är de jagade och känner stress och har flås i nacken. Men MoDo är starka mentalt får jag en känsla av.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Brander:
HV har tagit 7 poäng totalt på.bortaplan i år, Vad talar för att dom skall vinna nu?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
19MoDo21: Ja eller 2 poäng i snitt blir det väl om jag tänker rätt
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
19MoDo21: "Rögle kan blicka mot slutspel efter stark insats mot HV"
Kan vi hoppas på superjinx av Helsingborgs Dagblad här?
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Brander: ja man vill ju verkligen inte att HV ska få stäm nu, de har 1'08p i snitt i serien, under 1p i snitt sista 10 respektive sista 6 matcherna. Att gå från det till 2,5 poäng i snitt som i ditt exempel är inte barra. Nåväl spännande lär det bli och poäng på imorgon vore guld värt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Tarasov: Spännande slutfas på säsongen. Inget för mitt sköra psyke, men det gäller ju nåt i varje byte nu, så på så sätt blir det ju intressant och inte sömnigt.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Brander:
Poängen skall in oavsett mot vem och när. Men som Henrik skriver skönt att slippa våndas.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Robin Ztorken L: Men om Hv vinner 4 av 6 och MoDo förlorar 5 av 6 är nog Hv förbi i målskillnaden
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Robin Ztorken L: Gärna på torsdag... Vill inte våndas mer.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Padrone78: Hur man än vrider och vänder på detta så måste en trepoängare till räcka för att undvika kval.
Då måste HV vinna minst fyra av sex, kanske fem beroende på målskillnaden.
Någonstans måste vi fixa en trea av det som återstår...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
grimiss: Lars för sjö=klar för shl?😁
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Om vi håller oss kvar vore det faktiskt en smärre katastrof om inte das dick stannar... då är vi helt plötsligt 2 toppcentrar kort till nästa säsong...
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Rödluvan: han signar så fort vi är Lars för sjö. Aldrig att hinken släpper.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Padrone78: Ser rimligt ut, men plussa på en poäng på Hv och ta bort en på MoDo. Tror Hv ror hem alla tre i morgon.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Dickensons agent o Hinken verkar prata om förlängning men inget är klart.
Låst ämne

Sv: MoDo Hockey - Växjö Lakers HC 24-02-27
Padrone78: Tror det är större chans att vi tar en trea borta mot Rögle än en trea hemma mot Luleå.
Låst ämne

« · 2661176 · »