Olli Nomadinen : Tack tack! Hoppas innerligt att du får rätt. Men om HV tar 3 poäng på torsdag skiljer bara 6 poäng mellan lagen med 5 matcher kvar och sedan har vi Frölunda borta. Ett högst troligt scenario tyvärr. Brukar bli så när lag bara måste vinna och satsar allt. Tycker nog att folk här på forumen verkar ta ut lite för mycket i förskott.
Olli Nomadinen : uppenbart att du vill få oss att slappna av så att chocken blir max när vi hamnar i kval på målskillnad och torskar mot Oskars på det mest osannolika sättet.
"Till sist, vad händer med Josh Dickinson i framtiden?
– Inget är klart, men min agent och Henrik (sportchefen Gradin) pratar och vi får se vad som händer de närmaste veckorna. Jag älskar att vara här men inget är påskrivet.
– Det är ”business” från båda sidor men just nu är det fokus på att avsluta den här säsongen på bästa sätt, säger Josh Dickinson avslutningsvis."
Tarasov: Exakt. Det är inte så att Oik förlorar pga bristande motivation, de är helt enkelt sämst. Vad gäller er kan jag garantera att ni kan släppa kvalstrecket, för er handlar det om det övre strecket. Och skulle ni nå över det blir ni laget ingen vill möta i en åttondel, allra minst vi. Samt tidernas succénykomling. Eftersom jag är motståndarsupporter kan jag skriva detta utan att det är en jinx 👍
puffe: håller med men blev förvånad igår när jag kikade på hans statistik,. han ligger ju inte i topp direkt. Sen att vara målvakt i ett allsvenskt lag lär ju inte vara bästa förutsättningarna för en målvakt att ha grym statistik men blev ändå överraskad. Jag följer inte shl särskilt mkt utöver Modo men min känsla var liks att han var minst topp 5, kanske topp 3.
hockey_21: Förstår att han reagerade sådär? Visst, ta en femma spearing men det är noll skaderisk. Att dra en plockhandske i huvudet på någon bakifrån är på gränsen till mordförsök.
Räknar med Bertuzzi-längd på det här straffet. Gissar på ~20 matchers avstängning.
*1921*: Jo, men litar inte på mål, vinner HV mot oss med, typ 5-0(vilket jag inte tror) så är målskillnaden borta, ser gärna att vi har poängen till godo :)
puffe: Det som stannar på.min näthinna efter den här matchen är följande 3 puckar; 🌑 Lassis alla monster-räddningar. 🌑 Lassis billiga tavla där han släppte växjös 3: e. 🌑 Den pinsamma utvisningen som domaren tar på Ranta där Växjö får kvittera till 1 - 1.
Tarasov: Ja, hur mäter man tråkighet? Dom har gjort drygt 30 mål mer än oss, så vi ska nog inte gnälla innan nästa säsong , i alla fall. men vi gör det jävligt bra, att hämta in en poäng mot Växjö i sista perioden är mer värt, än en simpel poäng vi fick
Monno: Jag tycker Berg har varit bra, men håller med... Där var han upp och köpte korv. Han måste ju gå på kropp där om han ska göra så där, ovanligt o se för han är ju inte rädd för att tacklas
Hade varit underbart om det hade visat sig att vi har fått en till vass straffläggare i Topping. Men det sket sig, Hade varit roligt om han hade blivit hjälte!
{7639}: Växjö har gjort 147 mål, klart näst mest i SHL, tyvärr måste jag tillstå att dom kan spela anfallshockey, som få lag. Därav så imponerande att vi tar en poäng.
Vet inte vad som krävs för att Växjö ska få respekt, men dom är just nu, ett väldigt bra hockeybockey-lag.
Känns jättebra att vi fick med en poäng, även om 2 kom nära
puffe: "Säkert en jätte underhållande match, men jag letar slutspelsform" säger Jörgen i presskonferensen.
Herregud det kommer tråka hockeysverige till döds i år. Schemaläggarna måste tajma in det bra, blir katastrof för publiksnittet om slutspelet krockar med en innebandy match.
Robin Ztorken L: dom måste nästan ta tre poäng också, en poäng extra jämfört med modo gör inte så mycket tror jag.
dom kan absolut ta alla tre, ser dom som pyttelite favoriter med tanke på att dom är bra hemma och lär kasta precis allt dom kan för att vinna, men kan modo åka därifrån med minst en poäng... då ser det lovande ut
HV (b), 1 p
Frölunda (b), 0 p
Luleå (h), 3 p
Leksand (b), 0 p
Malmö (h), 2 p
Rögle (b), 0 p
Så, vi slutar då på 65 poäng.
HV71´s återstående schema:
MoDo (h), 2 p
Linköping (b), 0 p
Örebro (h), 2 p
Växjö (b), 0 p