Om vi håller oss kvar vore det faktiskt en smärre katastrof om inte das dick stannar... då är vi helt plötsligt 2 toppcentrar kort till nästa säsong...
Padrone78: Hur man än vrider och vänder på detta så måste en trepoängare till räcka för att undvika kval. Då måste HV vinna minst fyra av sex, kanske fem beroende på målskillnaden. Någonstans måste vi fixa en trea av det som återstår...
Tarasov: Spännande slutfas på säsongen. Inget för mitt sköra psyke, men det gäller ju nåt i varje byte nu, så på så sätt blir det ju intressant och inte sömnigt.
Brander: ja man vill ju verkligen inte att HV ska få stäm nu, de har 1'08p i snitt i serien, under 1p i snitt sista 10 respektive sista 6 matcherna. Att gå från det till 2,5 poäng i snitt som i ditt exempel är inte barra. Nåväl spännande lär det bli och poäng på imorgon vore guld värt.
Silly: Det ska väl vara att de jagar, de är nere i skiten redan och har varit det hela tiden. De kan bara satsa allt så får det bära eller brista. MoDo, Malmö o Rögle är de jagade och känner stress och har flås i nacken. Men MoDo är starka mentalt får jag en känsla av.
Brander: fast nä, tror inte dom kan dra nytta av att jaga nu. Det kräver att de smaskar dit två trepoängsre och får luft under vingarna. Garanterat megapress nu och då är deras position bara en nackdel. Men visst, om det lossnar för dom kan dom börja jaga på riktigt. Men en förlust till så kommer paniken vara total. Har luslöst allt jag hittat efter matchen, lyser igenom i deras uttalanden. Mvh psykologen
grimiss: precis därför det lutar åt i min värld att dom vinner imorgon. dom vet att det är sista chansen eftersom malmö ska jogga hem tre poäng mot oskarshamn också. dom kommer kasta allt dom äger och har för att ta dom där tre poängen och ge sig själva en liten chans inför slutet
sen tar dom ett linköping med förmodat tre raka förluster av bara farten och sen har dom örebro hemma... ja ni märker ju hur snabbt det kan gå :)
grimiss: Bra lagsammanhållning hos MoDo. Lirar de final i Jönköping så ska de kunna åka hem med poäng. Deras dynamo AP är skadad så det är till vår fördel också.
Costanza: så länge modo krigar så att de har chans att ta åtminstone en eller två poäng i alla matcher så som de gjort de två senaste så ska det nog lösa sig :D
Elysium: ja i stort så behöver vi inte få in så många poäng. Lite ströpoäng här o där så är saken biff. Det jobbiga är om både hv o malmö vinner nästa runda, då kan det bli lite extra press/stress på våra killar. Men på något vis ska det nog gå.
Bad_Brett: Hade det handlat om MoDo kunde det nog blivit 20 matcher, hoppas dock det blir betydligt mer kännbart än Niederbachs, men troligen inte. Pinsamt att läsa Tjommes syn på situationen i Expressen.
{7426}: jag tycker att mantas skulle ha fått fem matcher plus några böter, men vi får inte glömma bort att niederbach fick tre matcher för förseelesen och en match extra för återfall. mantas får inget extra pga återfall. så även om antalete matcher i slutändan är samma så är det inte helt rättvist att jämföra och säga att dom får lika mycket eftersom nieder åkte dit på återfall.
puffe: vilket inte är en regel dom har utan det är ca ett år. vilket man kan ha åsikter på såklart
själv tycker jag det enklaste hade varit att man räknas som återfall om man blivit fälld för ett liknande brott antingen samma säsong eller säsongen innan så slipper det bli en diskussion om vad ca ett år är
puffe: Viktigt att ha bred trupp och duktiga 20-åringar när Nämnden straffar offensiva tacklingar så där som för Niederbach som fått order att spela fysiskt.
HV (b), 1 p
Frölunda (b), 0 p
Luleå (h), 3 p
Leksand (b), 0 p
Malmö (h), 2 p
Rögle (b), 0 p
Så, vi slutar då på 65 poäng.
HV71´s återstående schema:
MoDo (h), 2 p
Linköping (b), 0 p
Örebro (h), 2 p
Växjö (b), 0 p